دوشنبه

کمبود فضای فیزیکی رنجی مضاعف برای زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر


هرانا - اضافه شدن تراکم جمعیت سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج و ساعات محدود هواخوری باعث اعتراض زندانیان در این زمینه شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج پس از انتقال ۷ زندانی عقیدتی در تاریخ ۳ دی ماه و ۲ زندانی سیاسی در تاریخ ۵ دی ماه و با بالارفتن تراکم جمعیتی، این اعتراضات وارد مرحله تازه‌ای شد.

زندانیان سیاسی سالن ۱۲ که از بدو ورود به این سالن در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ همواره از طریق نامه نگاری و صحبت با مسئولین زندان سعی در الحاق اتاق بزرگ انتهای سالن (معروف به حسینیه) که به وسیله یک دیوار آجری از این سالن جدا سازی شده را داشته‌اند، در تاریخ ۶ دی ماه در اعتراض به کمبود فضای داخلی بند و همچنین وقت بسیار محدود هواخوری از شرکت در آمار صبح‌گاهی امتناع می‌کنند.

رئیس زندان (مردانی)‌‌ همان روز با حضور در سالن ۱۲ به زندانیان وعده می‌دهد که مشکل کمبود فضای ایشان بزودی برطرف نماید که این وعده تاکنون عملی نشده است.

اکنون سرانه فضای مسکونی برای هر نفر زندانی در سالن ۱۲ تنها ۳.۵ متر مربع (با احتساب راهرو) می‌باشد، در حالی که مسئولین سازمان زندان‌ها می‌گویند استانداردهای کشوری ۱۲ تا ۱۷ متر مربع فضا برای هر زندانی در نظر گرفته است.

مشکل کمبود فضای مسکونی در داخل زندانهای ایران و تراکم جمعیت زندانیان از مواردی است که مسئولین نیز به آن اذعان داشته و آن را باعث عدم بهره‌مندی زندانیان از امکانات ضروری زندگی و محیط بهداشتی قلمداد کرده‌اند.

گفتنی است، هم اکنون بیش از ۸۰ زندانی سیاسی در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شوند که از امکان ملاقات حضوری، تلفن، مکاتبه و بسیاری دیگر از حقوق خود محروم می‌باشند.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.