دوشنبه

اعتراض گسترده زندانیان سیاسی اوین به برخوردهای غیر قانونی مسئولین


هرانا - در پی تبعید غیر قانونی دو تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین به زندان رجایی شهر، این بند شاهد اعتراضات گسترده زندانیان سیاسی بود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین از روز سه‌شنبه ۵ دی ماه در پی تبعید غیر قانونی محمد سیف‌زاده و مصطفی نیلی به زندان رجایی شهر کرج به مدت چهار روز از دریافت غذای زندان امنتاع کردند.

همچنین زندانیان بند ۳۵۰ که در پی انتقال اجباری دو همبندی خود در هوا خوری بند تجمع کرده بودند، به سردادن شعارهای اعتراضی و سرود پرداختند.

در این تجمع که قریب ۷ ساعت به طول انجامید زندانیان به سردادن شعار "مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر"، "زندانی سیاسی آماده شهاد، مرگ به از زندگی به خفت" پرداختند و سرود‌ها: "مرغ سحر، زده شعله درچمن، سراومد زمستون، یار دبستانی،‌ای ایران و..." را نیز زمزمه کردند.

گفتنی است، در پی تجمع زندانیان در هواخوری بند ۳۵۰ در یگان حفاظت و گارد ضد شورش زندان اعلام آماده باش شده بود.

هم‌چنین امیر خسرو دلیرثانی زندانی سیاسی و فعال ملی- مذهبی نیز در اعتراض به برخورد غیر قانونی مسئولین و تبعید بدون حکم قضایی همبندیانش اعلام اعتصاب غذا نموده است.

ﻭﮐﻼ‌ ﻭ ﺣﻘﻮﻕ دان‌هایی ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﻨﺪ ۳۵۰ دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺭﺍ ﻏﯿﺮﻗﺎﻭﻧﯽ دانسته ﻭ تبعید ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ‌ای که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود می‌باشد را ﻧﯿﺎﺯمند ﺣﮑﻢ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ می‌دانند و معتقدند ﺣﮑﻢ ﺩﺍﺩﯾﺎﺭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺍﺣﮑﺎﻡ، برای تبعید ایشان ﺧﻼ‌ﻑ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺖ.

لازم به یادآوریست، سیدمحمد سیف‌زاده، عضو موسس و زندانی کانون مدافعان حقوق بشر با وجودی که در ماههای پایانی محکومیت زندان دو ساله خود قرار دارد، از بند ۳۵۰ زندان اوین تحت عنوان انتقال به بهداری خارج گردیده و بدون اینکه بتواند وسایلش را جمع آوری نماید و یا از همبندیانش خداحافظی کند، به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است.

هم‌چنین مصطفی نیلی از فعالان سابق دانشجویی دانشگاه امام خمینی قزوین و عضو اسبق تشکل دانشجویان اصلاح طلب این دانشگاه نیز که از مرداد ماه سال ۹۰ در حال تحمل زندان ۳ ساله خود در بند ۳۵۰ بود، همراه با محمد سیف‌زاده به زندان رجایی شهر انتقال یافته و هنگام انتقال به همبندیان خود اعلام کرده، در اعتراض به این برخورد غیر قانونی به اعتصاب غذای نا‌محدود دست خواهد زد.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.