شنبه

عدم تحویل اجساد و ممانعت از مراسم دو اعدامی اهواز

دست‌کم سه تن از شرکت کنندگان در مراسم یادبود ایشان بازداشت شدند



هرانا – مسئولین امور از تحویل اجساد هادی راشدی و هاشم شعبانی خودداری کرده و خانواده ایشان را تهدید به پیگرد قانونی در صورت برگزاری مراسم نمودند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طبق اظهار مسئولین وزارت اطلاعات هاشم شعبانی و هادی راشدی حدود ۵ روز پیش اعدام شدند و قرار بر این شد که محل دفن ایشان به خانواده‌هایشان اعلام شود.

بستگان این دو فعال فرهنگی عرب که از تحویل اجساد ایشان محروم شدند از سوی نهادهای امنیتی تهدید شدند که حق ندارند مراسمی در مسجد برگزار نمایند و می‌توانند ظرف مدت ۲۴ ساعت تنها در منزل مراسم خود را برگزار کنند و مردم حق اجتماع در منزلتان را ندارند؛ در غیر این‌صورت پیگرد قانونی در انتظارشان خواهد بود.

مامورین وزارت اطلاعات هم‌چنین به خانواده اعدام شدگان گفتند باید به هرکس که به منزلتان مراجعه کرد اعلام کنید که فرزندان ما مجرم بودند و نظام جمهوری اسلامی آن‌ها را اعدام کرد.

روز گذشته که خبر اعدام هادی راشدی و هاشم شعبانی پخش شد تعدادی از جوانان منطقه ضمن در دست داشتن عکس اعدام شدگان در محل تجمع کردند که این امر با دخالت نیروهای امنیتی و بازداشت دست‌کم ۳ تن از ایشان همراه بود.

هاشم شعبانی‌نژاد وهادی راشدی دو فعال فرهنگی شهررامشیر که احکام اعدام آن‌ها توسط شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تایید شده بود، توسط اداره اطلاعات اهواز به مکانی نامعلوم انتقال داده شدند و طی روز گذشته خبر اعدام ایشان به خانواده‌هایشان اطلاع داده شد.

گفتنی است، اجساد عبدالرضا امیرخنافره، غازی عباسی، عبدالامیر مجدمی و جاسم مقدم‌پناه که آذرماه سال جاری اعدام شدند نیز تاکنون به خانواده‌هایشان تحویل نشده است.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.