دوشنبه

ممانعت از مرخصی و جلوگیری از تحویل دارو به کیوان صمیمی


کلمه - یکروز پیش از سال جدید ماموران زندان حاضر به پذیرفتن دارو برای کیوان صمیمی نشدند، این در حالی است که یک ماه پیش مجوز ورود دارو از سوی مقامات قضایی صادر شده است.

به گزارش جرس، این فعال ملی مذهبی ۶۴ ساله در طی مدت زندان بارها به خاطر شرایط نامناسب و برخورد غیرقانونی با زندانیان دست به اعتصاب غذا زد و همین امر باعث مشکلات جسمانی او شد. وی از آرتروز کمر، پا و گردن رنج می برد و باید تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد.

همچنین پیگیری ها برای مرخصی کیوان صمیمی تاکنون بی نتیجه مانده است.

مهندس کیوان صمیمی، از قدیمی ترین تلاشگران جامعه مدنی است که همواره بر تقویت حوزه عمومی، مطبوعات و جنبش های مطالبه محور تاکید داشته است. وی پیش از این مسئولیت مجله توقیف شده نامه و نیز سایت مسدود شده خرابات را بر عهده داشته است. وی که سابقه بازداشت در زمان حکومت شاه را نیز دارد، عضو شورای ملی صلح، کمیته پی گیری بازداشت های خودسرانه،کمیته حمایت از حقوق شهروندی و نیز کمیته دفاع از حق تحصیل است.

صمیمی از جمله فعالان سیاسی است که پس از اعتراضات مردم به نتایج اعلام‌شده انتخابات ریاست جمهوری دهم بازداشت و تحت آزار و بازجویی طولانی مدت قرار گرفت.

وی که تنها یک روز پس انتخابات دستگیر شد، به اتهاماتی همچون زیر سوال بردن سلامت انتخابات و شرکت در تظاهرات متهم گردید و به شش سال زندان و محرومیت مادام العمر از فعالیت‌های سیاسی محکوم گردید این در حالی است که صمیمی در آن زمان در بازداشت به سر می‌برد و نمی توانسته در تظاهرات شرکت داشته باشد. اما صدور این حکم ناعادلانه برای این فعال ملی مذهبی کافی نبود و پس از مدتی در پاییز ۱۳۸۹ بدون هیچ حکم قانونی از زندان اوین به زندان رجایی شهر تبعید شد.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.