دوشنبه

مجید اسدی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ دست به اعتصاب غذا زد


هرانا - در اعتراض به برخوردهای اخیر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با زندانیان سیاسی، مجید اسدی دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در اعتراض به برخوردهای رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با دو تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ بنامهای علی معزی و وحید اصغری که منجر به انتقال ایشان به سلول انفرادی و ممنوعیتشان از ملاقات شده بود، مجید اسدی به مدت یک هفته دست به اعتصاب غذا زد.

مجید اسدی در اعتراض به اینکه همبندیانش با وجود مراجعه خانواده به سالن ملاقات زندان اجازه ملاقات پیدا نکردند، به مدت یک هفته دست به اعتصاب غذا زد و خواهان محکومیت جهانی علیه جنایات حکومت در حق زندانیان گردید.

مجید اسدی، فارغ التحصیل رشته اقتصاد دانشگاه علامه در تاریخ ۱۳ تیر ۸۷ دستگیر و ۸۷ روز را در انفرادی ۲۰۹ اوین سپری کرد.

حکم دادگاه بدوی وی در اردیبهشت ماه ۸۹ به وی ابلاغ گردید، که در آن به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

علی رغم درخواست تجدید نظر، بدون اینکه حکم نهایی به او ابلاغ شود، برای اجرای حکم به زندان فرا خوانده شد و از تاریخ ۱۳ مهر ماه ۹۰ در بند ۳۵۰ اوین بسر می‌برد.

همچنین غلامرضا خسروی سوادجانی زندانی محکوم به مرگ بند ۳۵۰ اوین نیز برای دومین هفته متوالی در اعتراض به ممنوعیت ملاقات علی معزی و وحید اصغری از انجام ملاقات با خانواده خود باوجود حضور ایشان در سالن ملاقات امتناع کرد.

گفتنی است، علی معزی بدلیل اینکه دادگاه خود را عادلانه، قانوی و مشروع نمی‌‎دانست، سه بار از رفتن به دادگاه قاضی صلواتی امتناع کرد و سپس به سلول انفرادی منتقل و پس از بازگشت به بند عمومی ممنوع الملاقات گردید.

وحید اصغری نیز عدم صلاحیت دادگاه و سوء استفاده صلواتی از حضور فیزیکی متهم برای حکمهای از پیش تعیین شده و نیز اجبار به پوشیدن لباس زندان و دستبند را علت امتناع خود از حضور در جلسه دادگاه عنوان نمود و به همین جرم به مدت یک هفته به سلول انفرادی منتقل و پس از بازگشت ممنوع الملاقات گردید.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.