چهارشنبه

بازداشت و ادامه حبس انفرادی مهدی خزعلی به دستور پدر



به گزارش ندای سبز آزادی، هر چند پیش از بازداشت مهدی خزعلی، وی گفته بود که پدرش بر بازداشت و حبس وی تاکید دارد، اینک مامورین وزارت اطلاعات نیز گفته اند که بازداشت این زندانی سیاسی به درخواست پدرش بوده است.

گفته می شود پس از آنکه مهدی خزعلی مطالبی در مورد علیرضا خزعلی در سایت شخصی اش منتشر کرد، وی از پدرش خواسته است که برای بازداشت مجدد او تلاش کند و این موضوعی نبود که بازجویان از مهدی خزعلی پنهان کرده باشند و بارها حتی پیش از بازداشت به او تذکر داده بودند که پدرش خواستار بازداشت وی است.

ابوالقاسم خزعلی از روحانیون محافظه کار و حامی آیت الله خامنه ای، معتقد است پسرش منحرف است و پیش از این نیز او را عاق کرده بود.

وی در گفت و گویی که هفته پیش منتشر شد گفته بود: چند‌وقت پیش، آمد اینجا و بیرونش کردم. به خانم هم گفتم جواب سلامش را ندهید. وقتی در صدای آمریکا صحبت کرد، گفتم از خانۀ من برو بیرون. رفت و دیگر نمی‌آید.

اما همسر آیت الله خزعلی گفته است که این مصاحبه مربوط به سال گذشته و پیش از بازداشت این زندانی سیاسی است.

هر چند مادر مهدی خزعلی گفته است که فرزندم باهوش است و خودش صلاحش را تشخیص می دهد و نظری در مورد بازداشت اخیر وی نداده است، بلکه اصرار پدر برای بازداشت مهدی خزعلی را نیز کتمان کرده است.

مهدی خزعلی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از منتقدان جدی احمدی نژاد است. وی طی سه سال گذشته تاکنون شش بار بازداشت شده است.

آخرین بار وی در جلسه سرای اهل قلم که بمناسبت سالگرد سیزده آبان برگزار شده بود، به همراه ده ها تن از شرکت کنندگان بازداشت شد. هر چند به جز پژمان ظفرقندی سایر بازداشت شدگان آزاد شده اند، اما هنوز این زندانی سیاسی حق ملاقات ندارد و به گفته خودش در تماس تلفنی کوتاهی که پس از چهل روز انفرادی گرفت، در مستراحی نمور نگه داری می شود.

مهدی خزعلی، چشم پزشک چهل و هفت ساله، مدیر انتشارات حیّان و بنیان‌گذار مؤسّسهٔ فرهنگی انتشاراتی اباصالح است. افشاگری ها و نوشته های این رزمنده خیبر در وبسایت شخصی است، یکی از موراد اتهامی وی در پرونده های قبلی است.

طی پنجاه روز حبس غیرقانونی این زندانی سیاسی، وی تنها یک تماس چند دقیقه ای با خانواده داشته و تاکنون خانواده وی موفق به دیدارش نشده اند.

در همین حال همسر، دختر و برادر مهدی خزعلی دو هفته پیش به خاطر امضای فراخوان سیزده آبان به دادسرای انقلاب فراخوانده شدند.

مهدی خزعلی کماکان در انفرادی بند 209 است و اعضای خانواده وی نسبت به اعتصاب غذای وی بشدت نگران هستند.

این زندانی سیاسی درتماس کوتاه خود گفته بود در یک مستراح دو متر در یک متر نمور حبس است.

Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.