چهارشنبه

تداوم سرکوب در دانشگاهها، با طرح ایجاد شناسنامه فرهنگی برای دانشجویان و اساتید


جـــرس: پاسدار علیرضا افشار قائم مقام وزیر کشور، پیشنهاد بازرسی نوبتی خوابگاه های دانشجویی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، كارگروه حجاب عفاف ستاد مركزی صیانت به منظور بررسی 23 برنامه و مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی و كمیته نهادهای دانشگاهی با حضور علیرضا افشار قائم مقام وزیر كشور در امور اجتماعی و فرهنگی و تنی چند از مسئولین دانشگاه ها در امور فرهنگی در وزارت كشور برگزار شد .

علیرضا افشار قائم مقام وزیر كشور در امور اجتماعی در كارگروه حجاب و عفاف ستاد مركزی صیانت با بیان اینكه وزارت كشور به عنوان مسئول منتخب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات خوبی در این زمینه با دستگاه های اجرایی انجام داده است گفت : هدف از برگزاری این جلسه بررسی و جمع بندی مهم ترین و اثربخش ترین بخش نامه ها و مصوباتی است كه تاكنون از شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه ها ابلاغ شده است و مقرر است روش ها و موانع اجرایی شدن آن در دانشگاه ها در دستور كار قرار گیرد .

وی طرح پرنیا، اهدای بن لباس دانشجویی و برگزاری نمایشگاه های مد و لباس ، ایجاد شناسنامه فرهنگی دانشجویان و مدرسان ، حمایت از برنامه های ازدواج پایدار دانشجویی و توسعه خوابگاه های دانشجویان متأهل را از دیگر برنامه های فرهنگی در دانشگاه دانست.

وی با تأکید بر اجرای اقدامات انضباطی، کنترلی و فرهنگی جهت ساماندهی خوابگاه های دانشجویی گفت: دانشگاه‌ها می بایست اقدامات نظارتی، بازرسی نوبه‌ای و شرایط مدیریت خوابگاه را با رویکرد اقدامات و برنامه های فرهنگی در دستور کار خود قرار دهند.

پاسدار افشار با بیان اینکه منشور اخلاقی و حرفه ای برای دانشجو و استاد در نظر گرفته شده است گفت: این طرح با الگوسازی و اجرای روش های تبلیغی در چارچوب مسائل فرهنگی در اختیار دانشگاهیان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: می بایست برنامه های ترویجی و فرهنگی در دانشگاه های تک جنسیتی در نظر گرفته شده و ملاحظات و آسیب شناسی این دانشگاه ها دسته بندی شود.
وي با تأكيد بر اجراي اقدامات انضباطي ، كنترلي و فرهنگي جهت ساماندهي خوابگاه هاي دانشجويي گفت : دانشگاه ها مي بايست اقدامات نظارتي ، بازرسي نوبه اي و شرايط مديريت خوابگاه را با رويكرد اقدامات و برنامه هاي فرهنگي در دستور كار خود قرار دهند .
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.