شنبه

احتمال لغو حکم اعدام سعید ملک‌پور


بامدادخبر – وکیل سعید ملک‌پور در رابطه با آخرین وضعیت موکلش در زندان گفته است، وی از کارهای خود ابراز «ندامت و توبه» کرده است.

محمود علیزاده، امروز (۲۹ سپتامبر – ۸ مهر) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی مهر، با اعلام این خبر گفته است، از مقامات قضایی تقاضای تخفیف مجازات وی را کرده است، اما هم چنان از مقامات قضایی جوابی نگرفته.

سعید ملک‌پور، در سال ۸۷ و در پی پرونده موسوم به گرداب، توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد. وی که فارغ التحصیل رشته مهندسی متالرژی از دانشگاه صنعتی شریف و برنامه نویس نرم افزار کامپیوتری در کانادا بود، به اتهاماتی نظیر راه اندازی و پشتیبانی از سایت‌های مستهجن، توهین به مقدسات و… از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد.

وی بار‌ها و در نامه‌هایی که از زندان منتشر کرده است، اتهامات خود را واهی خوانده و اظهارات خود در اثر شکنجه توصیف کرده است. وی بیش از یک سال را در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف سپاه در زندان اوین گذراند و پس از آن به بند عمومی منتقل شد.

سعید ملک‌پور پس از پخش این اعترافات در نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران گفت که تمامی اعترافات او «تحت فشار زیاد، شکنجه، تهدید و وعده‌های دروغین مبنی آزادی به قید وثیقه، تسهیل شرایط و نرمش» صورت گرفته است. در این نامه، او از «شلاق، تهدید به تجاوز جنسی، جلسات بازجویی که منجر به شکسته شدن دندان، دررفتن فک، عفونت در بدن و فلج شدن موقتی بخشی از بدن او می‌شدند»، نوشته بود.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.