شنبه

محمدعلی دادخواه برای گذراندن ۹ سال محکومیت خود راهی اوین شد


محمد علی دادخواهبامدادخبر – محمدعلی دادخواه، وکیل شناخته شده حقوق بشر امروز، شنبه (۲۹ سپتامبر – ۸ مهر) روانه زندان اوین شد.

دادخواه در تیرماه سال ۹۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهاماتی مانند تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر، محاکمه و به ۹ سال زندان، ده سال محرومیت از وکالت در دادگستری، شلاق و جزای نقدی محکوم شده بود.

بر اساس گزارش منتشر شده در سایت خبری کلمه، وی پس از تحویل به زندان اوین، به بند ۳۵۰ که مخصوص نگهداری زندانیان سیاسی و عقیدتی است منتقل شد.

وی پرونده‌های مهمی همچون، پرونده ملی مذهبی‌ها، پرونده عبدالفتاح سلطانی، پرونده کشیش ندرخانی، پرونده مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، پرونده علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی از دانشجویان دانشگاه زنجان و… را وکالت کرده است.

وی هم چنین پرونده‌های مهم ملی مانند، پروژه برج جهان نمای اصفهان، آب گیری سد سیوند و… را از سوی مردم بر عهده داشت.

دادخواه آخرین بار در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۸۸ به همراه ملیحه دادخواه، سارا صباغیان، بهاره دولو و امیر رئیسیان در دفتر کارش بازداشت و دفتر پلمپ شد.

این وکیل دادگستری تا کنون چندین کتاب از جمله کتاب «فلسفه هفت سین» را به رشته تحریر در آورده است که تا کنون در چندین نوبت چاپ شده است.

در حال حاضر بسیاری از همکاران وی در کانون مدافعان حقوق بشر از جمله محمد سیف‌زاده، عبدالفتاح سلطانی و نسرین ستوده در بازداشت به سر می‌برند. 
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.