شنبه

انتقال دست کم ۱۳ فعال بازداشت شده آذربایجان به بند عمومی زندان خوی


خبرگزاری هرانا - دست کم ۱۳ نفر از فعالین مدنی که در مراسم سالگرد یکی از فعالین سیاسی در شهرستان خوی شرکت کرده و بازداشت شده بودند، با تعیین قرار ۳۰۰ میلیون ریالی به بند عمومی زندان خوی منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه در مراسم سالگرد یکی از فعالین سیاسی خوی، بیش از ۱۳ فعال مدنی بازداشت شدند.



در هنگام بازداشت و بازجویی‌ها زندانیان مورد بدرفتاری و توهین مامورین قرار گرفتند و به همین خاطر آقای عباس لسانی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و بی‌احترامی مسئولین زندان روز جمعه دست به اعتصاب غذا زده است.

صبح امروز، شنبه ۸ مهرماه تمامی بازداشت شدگان را به بازپرسی خوی منتقل نموده و اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه مخل امنیت کشور را به ایشان وارد نموده و برایشان قرار تامین ۳۰۰ میلیون ریالی تعیین نمودند.

گفتنی است، فعالین بازداشت شده ضمن رد اتهامات وارده به قرار فوق اعتراض کردند.

اسامی برخی از بازداشت شدگان که تا کنون بدست گزارشگر هرانا رسید عبارت است از:

عباس لسانی، رحیم غلامی شاعر و روزنامه نگار، عسگر اکبر‌زاده، سیامک میرزائی، فریدون آقازاده روزنامه نگار، میثم آزادی، حمید قربانعلی‌زاده، کیانوش توحیدی فعال دانشجوئی، بهنام نور محمدی، حسن فتحی، امیر بابایی، سعید ابراهیم‌زاده و فریدون آزادی
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.