شنبه

صدور حکم قطع دست در ملاء عام برای زندانی متهم به سرقت


خبرگزاری هرانا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول از صدور حکم قطع دست برای یک زندانی متهم به سرقت در این شهرستان خبر داد.

بنا به گزارش ایسنا، صادق ابوهلال دادستان عمومی و انقلاب دزفول خبر از صدور حکم قطع دست برای "ر.ح" که به اتهام چند فقره سرقت بازداشت شده داد.

وی مدعی شد، متهم به ارتکاب سرقت اعتراف نموده است.

دادستان دزفول افزود: پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه عمومی جزایی، به لحاظ احراز جمیع جهات و شرایط و خصوصیات ۱۶ گانه ذیل ماده ۱۹۸ قانون مجازات اسلامی از باب سرقت موجب حد از منازل شکات، متهم به قطع چهار انگشت دست راست محکوم شد.

ابوهلال تصریح کرد: این متهم همچنین در خصوص اتهام ورود به عنف و تخریب اموال به قصد سرقت، به تحمل شش ماه حبس و از باب تتمیم مجازات، به اقامت اجباری به مدت سه سال در یکی از شهرستان‌های دور از محل زندگی خود، محکوم شد.

وی یادآور شد: این حکم به زودی با حضور مردم شهرستان دزفول، در ملاء عام اجرا خواهد شد.


بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

ماده ۷ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی‌توان مورد آزار و شکنجه یا مجازات‌ها یا رفتارهای ظالمانه یا خلاف انسانی یا رذیلی قرار داد. 
اصل ۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی: هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.