جمعه

وزیر خارجه سوریه: در اعتراض به سخنان مرسی سالن اجلاس تهران را ترک کردیم


جـــرس: درحالیکه رسانه ها و مقامات جمهوری اسلامی با سانسور و جعل سخنان رئیس جمهور مصر در مورد سوریه، سعی در همگام نشان دادن وی با خود داشتند، وزیر امور خارجه سوریه جمعه صبح اعلام کرد که هیئت این کشور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران در اعتراض به سخنان محمد مرسی رئیس جمهور مصر، سالن اجلاس را ترک کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولید معلم همچنین گفت پس از پایان سخنرانی مرسی، هیئت رسمی سوریه دوباره به سالن اجلاس بازگشت.

علاوه بر خبرگزاری رسمی سوریه، سایت رسمی رادیو تلویزیون دولتی این کشور نیز این مطلب را منتشر کرده است.

معلم اضافه کرد: سخنرانی مرسی (درباره سوریه) به معنی دخالت در امور داخلی سوریه و نادیده گرفتن عرف ریاست اجلاس است. این سخنان، به معنی تحریک خون ریزی در سوریه است.

مرسی در سخنانش با توصیف حکومت سوریه به ظالم و سرکوبگر خواستار تغییر آن شد.

اما خبرگزاری‌های رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی، به دستور حاکمیت، بخشی از سخنرانی محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر درباره انتقاد از حکومت سوریه را سانسور کردند.
علاوه بر خبرگزاری‌های رسمی و غیر رسمی داخل ایران، تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی که سخنان محمد مرسی را زنده پخش می‌کرد، هنگامی که مرسی حکومت سوریه را "سرکوبگر" خواند، صدای ترجمه همزمان را پایین آورد و به جای نام کشور سوریه با تغییر آشکار سخنان محمد مرسی از نام کشور بحرین استفاده کرد.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.