جمعه

محمد جواد لاریجانی : سعه صدر داریم، سخنان مرسی و بان کی مون را تحمل کردیم!


ملی مذهبی -محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در سخنانی عجیب تحمل سخنان مرسی و بان کی مون را از سوی جمهوری اسلامی نشانه سعه صدر نظام دانست . این در حالی است که اجلاس غیر متعهد ها اجلاسی بین المللی است و کشور میزبان حق حذف نظرات مخالفان خود را ندارد.
به گزارش خبرآنلاین، محمدجواد لاریجانی شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز، فردا با اشاره به لزوم اصلاح ساختار سازمان ملل گفت: این سازمان توسط غربی ها به یک افتضاح کشیده شده و آنها از این سازمان استفاده ابزاری می کنند و هنگامی که جایی روش های آن را دوست نداشته باشند این سازمان را تحقیر می کنند.
وی با اشاره به تلاش غربی ها برای منصرف کردن حضور سران در اجلاس تهران و افشای تبادل پیام توسط برخی کشورهای غربی، مدعی شد : غرب در این زمینه فراتر از پیام عمل کرد و در یک فاصله چند ماهه عملیات وسیع دیپلماتیک از سوی وزرای خارجه و روسای جمهور کشورهای غربی انجام شد تا مقامات نم در تهران شرکت نکنند اما غربی ها با ناکامی بزرگی روبرو شدند.
لاریجانی در ادامه با تاکید بر اینکه تشکیل اجلاس تهران پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران بود گفت: هر کشوری که در اجلاس تهران شرکت نمی کرد به ضرر خود عمل می کرد و امتیازاتی را از دست می داد.
وی در خصوص سخنان مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس نم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از بیان نظرات مخالف ابایی ندارد گفت: ما اعتقاد نداریم که باید نظرات دیگران را حذف کرد. در اجلاس امروز تهران اظهارات مخالفی از سوی محمد مرسی رئیس جمهور مصر و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل مطرح شد؛ اما ما مخالف اظهار نظر نیستیم و اعتقاد داریم کسی نباید نظر خود را به دیگران تحمیل کند.
گفتنی است محمد مرسی رئیس جمهور مصر در سخنانش در اجلاس تهران با اشاره به بحران سوریه به دفاع از مخالفان اسد پرداخت و با بیان اینکه «این یک وظیفه اخلاقی است که در کنار مردم سوریه و علیه رژیم ستمگری که مقبولیت خود را از دست داده بایستیم»، افزود:«این یک ضرورت سیاسی و استراتژیک است. این از باور ما نسبت به یک سوریه مستقل بر می خیزد و همه ما باید پشتیبانی کامل مان را از مبارزه مردمی که خواهان آزادی و عدالت در سوریه هستند بیان کنیم.» مرسی در سخنان خود نظام اسد را نظامی سرکوب گر دانست که به خاطر کشتن مردمش مشروعیتش را از دست داده است.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.