جمعه

گزارش به مخاطبان/ ارسال نامه شهروندان ایرانی به سازمان ملل + عکس


کلمه: نامه بیش از ۱۰ هزار شهروند ایرانی خطاب به بان کی مون که در آن درخواست پیگیری وضعیت موسوی، رهنورد، کروبی مطرح شده بود، به دفتر مرکزی سازمان ملل در نیویورک ارسال شده است و تصویر و رسید آن نیز برای اطلاع مخاطبان کلمه و همراهان سبز منتشر می شود.

به گزارش کلمه، این نامه مردمی که تنها در عرض یک شبانه روز به امضای بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان ایرانی رسیده بود، طبق وعده قبلی به سه دپارتمان در سازمان ملل ارسال شده است.

دفتر کمیساریای عالی ملل متحد برای حقوق بشر، واحد سوالات عمومی و همچنین دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد؛ هر یک نسخه ای از متن این نامه و توضیح کلمه درباره آن را به همراه دی‌وی‌دی حاوی امضاها دریافت کرده‌اند.

در این نامه، خطاب به بان کی مون آمده است: شما در حالی به کشور ما سفر می‌کنید که بیش از یک سال است میرحسین موسوی، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری، به همراه همسرش و نیز آقای کروبی، دیگر همراه جنبش سبز، بدون برگزاری هیچ دادگاه و بدون رعایت هیچ قانونی در بازداشت خانگی بوده و با تحمل انواع مشقت‌ها از چشم مردم و خانواده خود دورند. ما شهروندان معترض ایرانی از شما می‌خواهیم که در بازدید خود از تهران با این رهبران بی‌گناه به بند کشیده شده ملاقات کنید و ما را از سلامت و وضعیت ایشان مطمئن سازید و نیز در دیدار با حاکمان، آنان را به رعایت موازین و قواعد انسانی در برخورد با منتقدان و مخالفان فرا بخوانید و به نقض حقوق بشر در کشور ما اعتراض کنید.

همچنین توضیحی که به همراه این نامه برای سه دپارتمان مذکور ارسال شده، با شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند» که بر سردر ورودی ساختمان مرکزی سازمان ملل در نیویورک قرار گرفته، آغاز شده و در ادامه آن، با یادآوری اینکه این نامه را مردم کشوری امضا کرده اند که صاحب اولین منشور حقوق بشر است اما شهروندان آن بعد از هزاران سال هنوز برای پایه ای ترین حقوق انسانی مبارزه می کنند، از مسئولان سازمان ملل خواسته شده که درخواست ده هزار شهروند ایرانی برای دیدار عالی جناب بان کی مون با رهبران زندانی مخالف دولت در ایران پیگیری و نتیجه آن اعلام شود.

فایل پی‌دی‌اف نامه‌های ارسال شده به این سه بخش سازمان ملل از طریق این لینک‌های زیر قابل مشاهده است:
The Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights
Public Inquiries Unit
Office of the United Nations Secretary­ General

همچنین به دریافت کنندگان این توضیحات اعلام شده که دی‌وی‌دی ارسال شده حاوی اثر انگشت دیجیتالی مربوط به ایمیل امضاها است و علت رمزگذاری آن نیز محافظت از هویت امضاکنندگان این طومار از دسترس حکومت ایران اعلام و تاکید شده که در صورت لزوم، اسامی به صورت بدون رمزگذاری نیز برای پیگیری های بعدی به سازمان ملل اعلام خواهد شد.

تصاویر نامه های ارسالی به سازمان ملل و رسید پستی آن را در زیر همین خبر ببینید.

چند ساعت قبل هم کلمه گزارش داد که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در دیدارهای خود با مقام های حکومتی در ایران، خواستار آزادی زندانیان سیاسی و رهبران جنبش سبز شده و همزمان درخواست رسمی او برای دیدار با میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی در سفر جاری نیز به مسئولان کشور اعلام شده است.








Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.