شنبه

ضرب و شتم سهیل عربی زندانی سیاسی و تداوم ممنوعیت ملاقات با خانواده

فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی برای چهارمین هفته متوالی از دیدار با فرزندش محروم ماند.
مسئولین زندان تهران بزرگ پس از ساعت‌ها معطل کردن این مادر سالخورده به او اطلاع دادند که سهیل تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ممنوع الملاقات است.

همچنین براساس خبرهای رسیده طی هفته گذشته سهیل عربی زندانی سیاسی را جهت بازجویی به اتهام اقدام به شورش به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کرده و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده اند.
پیشتر نیز فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، طی یک پیام صوتی که روز ۱۱مهر ۹۷ منتشر شد با شرح کامل سابقه زندان و احکام جدیدی که برای فرزندش سهیل صادر شده است از کلیه ارگان های بین المللی مدافع حقوق بشر برای نجات جان فرزندش استمداد طلبید.
سهیل عربی ۳۲ ساله، متاهل و پدر یک دختر خردسال است که در آبان ماه سال ۱۳۹۲ توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران به همراه همسرش بازداشت شد. همسر او چندین ساعت بعدتر آزاد شد.
سهیل عربی دو ماه در سلول انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران زندان اوین بود و پس از آن به بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
سهیل عربی در روز هشتم شهریور ماه ۹۳ توسط شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی خراسانی به اتهام سب النبی به اعدام محکوم شد. حکم او در ۴ آذر ۱۳۹۳ در دیوان عالی کشور به تأیید رسید.
در دادگاه تجدید نظر، به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی و نجات از حکم اعدام محکوم شد. او می‌بایست ضمن گذراندن هفت سال ونیم زندان، مجموعه ای از کتابهای مذهبی رژیم ایران را بخواند و گزارش تحقیقات به دادگاه ارائه کند که از اعدام نجات پیدا کند. علاوه بر این به اتهام توهین به رییس وقت دانشگاه علامه طباطبایی، احمد جنتی و غلامعلی حداد عادل در فیسبوک به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.
در مرداد ماه ۱۳۹۶، نسترن نعیمی همسر سهیل عربی دستگیر و برای وی پرونده سازی شد. اتهام وی ارتباط با رسانه های خارجی است.
پس از دستگیری خانم نعیمی، سهیل عربی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به دستگیری همسرش توسط نیروهای سپاه پاسداران دست به اعتصاب غذای اعتراضی از مرداد تا اواخر مهر ۹۶زد. همسر سهیل عربی پس از هشت روز آزاد شد. ولی فشار روی او ادامه داشت و از کار اخراجش کردند.
اعتصاب غذای دوم وی در تاریخ ۴ بهمن ماه پس از انتقال آتنا دائمی و گلرخ ایرایی به قرچک ورامین اعتصاب غذای دوم خود را شروع شد که تا ۲۹ اسفند ۹۶ ادامه داشت. پس از اعتصاب غذا وی را با ضرب و شتم شدید به زندان تهران بزرگ منتقل کردند و هم اکنون در زندان تهران بزرگ است.
سهیل عربی در دی ماه ۹۶؛ در جریان تظاهرات سراسری مردم در دو پیام از مردم و تظاهراتشان حمایت کرده است.
سهیل عربی در خرداد ۹۷ مجددا توسط قاضی مقیسه محاکمه شد که در دادگاه به مقیسه گفت: «تو یک عروسک خیمه شب بازی هستی و بزودی دوره تان به سر میاید و آنوقت نوبت ماست که جای تو بشینیم و محاکمه‌تان کنیم.» قاضی مقیسه سهیل عربی را به ۵ سال حبس بخاطر توهین به مقدسات و یک سال حبس در ارتباط با فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم کرد.
در این دادگاه نسترن نعیمی همسر سهیل نیز به یکسال و نیم زندان محکوم شد.
سهیل عربی زندانی سیاسی در دور جدید بازجویی ها که توسط محمد نصیرپور در شعبه ۲ دادسرای اوین صورت گرفت به اعتصاب غذا برای آرش صادقی، گلرخ ایرایی و آتنا دائمی و خط دادن به اعتراضات مردمی در بیرون زندان متهم شده است.
براساس همین پرونده سازی جدید در مهر ماه ۱۳۹۷، نیز مجدد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویش اذهان عمومی به سه سال حبس تعزیری و سه سال تبعید به برازجان و پرداخت ۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.
بنابراین محکومیت سهیل عربی در مجموع ۹ سال حبس و سه سال تبعید به برازجان و پرداخت ۴ میلیون تومان جزای نقدی می‌باشد.
سهیل عربی چندی پیش با انتشار پیامی خطاب به دستگاه قضایی در رابطه با این اتهامات گفته بود «قرارگاه ثارالله مدعی است که من با قلم و دوربینم نظامشان را بخطر انداخته ام، دادیار ناظر بر زندانیان می‌گوید زندانی عادی هستم، قاضی میگوید مجرم سیاسی هستم و فعالیت تبلیغی علیه نظامی که آنرا به رسمیت نمی‌شناسم کرده ام.دستکم به قوانین خودتان احترام بگذارید! اگر مجرم امنیتی هستم باید در بند امنیتی نگهداشته شوم، اگرزندانی عادی هستم چرا از تلفن، کارت خرید و ملاقات زندان و حتی ادامه تحصیل محروم شده ام.»
سهیل عربی از بهمن ماه ۹۶، تاکنون در زندان تهران بزرگ در شرایط سختی بدون ملاقات و تماس تلفنی به سر می‌برد.
این زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ مستمر تحت شکنجه روحی و روانی قرار دارد به نحوی که به مدت طولانی در قرنطینه تیپ یک این زندان همراه با زندانیان خطرناک محبوس بوده است.
یک بار نیز به دستور علی اصغر جهانگیری رئیس سازمان زندان‌ها برای کشتن سهیل در داخل زندان جایزه تعیین شده و در همین رابطه دو زندانی خطرناک را اجیر کرده و آنها با این زندانی در یک سلول محبوس کرده بودند.
سهیل عربی در این زندان مستمر تحت بازجویی و ضرب و شتم به بهانه های مختلفی قرار گرفته است.
در تیرماه ۹۷، به دستور حاج مرادی رئیس زندان تهران بزرگ به مدت یک هفته تحت بازجویی در بند ۲ الف سپاه در زندان اوین قرار داشت.
بر اثر این ضرب و شتم حین بازجویی بینی سهیل شکسته بود و جهت عمل جراحی وی را به بیمارستان خمینی منتقل کرده و در محوطه بیمارستان به دلیل شدت ضربات و درد بیهوش شده و به زمین افتاده اما ماموری به نام تاجیک بهانه اینکه او خودش را به غش زده است او را ضمن توهین و فحاشی با باتون به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و در نهایت بدون هیچکونه رسیدگی پزشکی به زندان منتقل کرده و در قرنطینه جهت شکنجه مضاعف جفت پای او را با پابند زنجیر کرده به نحوی که دو مچ پاهایش زخم‌های عمیقی به وجود آمده بود.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.