یکشنبه

چرا بیشتر پیامبران چوپان بوده اند ؟

آیا تراوشات ذهنی بیمارگونه آنان که امروزه تحت عنوان کتب مقدس در تمام دنیا پیروان خاص خودش را دارد ،نتیجه ی بیماری وهم بیابان نیست؟ آیا این ادعاهای واهی و بیمار گونه ی صحبت با خدا و وحی که هر سه پیامبر اخیر یعنی موسی و عیسی و محمد به آن مبتلا بوده اند همان پارانویا و شیزوفرنی نیست ؟
 شیزوفرنی چیست  
تعداد مبتلایان به شيزوفرنی در حدود يک درصد از کل جمعيت می باشد (تعداد کم پیامبران ) در طول دورانی که بيماری عود می کند، فرد اغلب از سايرين کناره گيری کرده، دچار افسردگی و اضطراب شده، و عقايد غير عادی وترس های بسيار زياد را تجربه می نمايد.( رفتن به غار حرا و نازل شدن وحی )
اوهام: بيشتر شامل شنيدن صدا ها می باشد ( دقیقا فلسفه ی نزول وحی و صحبت کردن فرشته ای به نام جبرییل با محمد . دیدن خدا و صحبت با موسی در کوه طور .نازل شدن روح القدس بر مسیح)  
چيزهايی که به نظر شخص کاملا حقيقی می باشند، اما در حقيقت در آن جا وجود ندارند . 
( تصور حضور خدا و جبرییل و دیگر فرشتگان و در محمد که این بیماری شدیدتر از بقیه بود ، دیدن و رفتن به معراج هم اضافه شد )
اختلال در تفکر 
زمانی که هيچ نوع ارتباط منطقی در گفتار فرد ديده نمی شود ممکن است که افکار و گفتار در هم آميخته و بدون ارتباط می شوند. (مانند آیه های قطع دست و پا و آیات دیگر مبنی بر بخشنده بودن ومهربان بودن خدا)
و اینچنین شد که این دیوانگان را پیامبر نامیدند و بزرگی و شکوه و کر و فر خیالیشان را بر ما تحمیل نمودند و ما انسانهای عاقل را چنان فریفتند که دیوانگی آنان را هدیه ای الهی بپنداریم و در برابر این دیوانگی سر تعظیم فرود آوریم .
برگرفته از صفحه ضد ادیان سامی، فیسبوک
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.