چهارشنبه

" افشای بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی "حلقه احمدی‌نژاد

رادیو زمانهاحمدی‎نژاد طی ۸ سال مسئولیت خود بارها تهدید کرد که فهرست بدهکاران بانکی و مافیای اقتصادی را منتشر می‌کند. حال روشن شده که مدیران دولت او در این فسادها مشارکت داشته‌اند.

Ahmadi Mashai

چند روز پس از آن‎که یکی از نمایندگان مجلس گفت «نگران است که افشای فهرست مفاسد اقتصادی جامعه را با شوک اجتماعی روبرو کند»، فهرست بدهی‎ها و تخلفات اقتصادی گروهی از مدیران دولت احمدی‎نژاد منتشر شد.

اردیبهشت ماه امسال سخنگوی دولت از ارسال فهرست بدهکاران بانکی به قوه قضائیه خبر داد. سخنگوی قوه قضائیه نیز آمادگی این نهاد برای پیگیری مطالبات بانک‎ها را اعلام کرد.

مقام‎های دولتی و قوه قضائیه در واکنش به درخواست خبرنگاران برای افشای فهرست بدهکاران، آن را محرمانه خواندند.

اسحاق جهانگیری در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد گفت: «دولت بدون شعار و هیاهو به دنبال مبارزه با مفاسد اقتصادی است.»

اردیبهشت‎ماه امسال، خبرگزاری فارس جزئیات بیشتری از فهرست بدهکاران بانکی منتشر کرد و به نقل از یک منبع آگاه نوشت که مطالبات معوق بانک‎ها بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

بر اساس گزارش فارس، ۱۸ نفر از بدهکاران بانکی، مبلغی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی معوق دارند. چند روز پس از این گزارش، هفته‎نامه صدا که به دولت نزدیک است، به صورت اختصاری یکی از بدهکاران بانکی بزرگ را با ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی معرفی کرد و از اراده دولت برای پیگیری این پرونده خبر داد.

پاکدست‎ها در صدر بدهکاران

احمدی‎نژاد در هشت سالی که در راس قوه مجریه ایران قرار داشت، بارها تهدید کرد که فهرست بدهکاران بانکی و مافیای اقتصاد ایران را منتشر خواهد کرد. اما آن‎چه که از دولت او به جای مانده است، پرونده‎های فساد اقتصادی متعددی است که با مشارکت مدیران دولتی صورت گرفته است.




در فهرست بدهکاران بانکی منتشر شده در رسانه‎ها، نام ۹ مدیر دولت احمدی‎نژاد به چشم می‎خورد که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارند. صدرنشین فهرست بدهکاران بانکی، اسفندیار رحیم مشایی با ۸۹۰۰ میلیارد تومان بدهی است.



Zanjani

بدهی بانکی بابک زنجانی ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

پس از او بابک زنجانی با ۷۰۰۰ میلیارد تومان بدهی قرار دارد. سخنگوی قوه قضائیه روز دوشنبه ۱۹ خرداد از مرحله نخست واگذاری اموال بابک زنجانی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

در این فهرست نام دانشگاه تازه تاسیس محمود‎ احمدی‎نژاد نیز به چشم می‎خورد. در نخستین روزهای آغاز به کار دولت حسن روحانی، اکبر ترکان از مشاوران ویژه رئیس‎جمهوری از واریز مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان از خزانه به حساب دانشگاه ایرانیان خبر داد.

در این فهرست بدهی این دانشگاه ۱۲۰۰ میلیارد تومان عنوان شده است.

معمای اعدام مه‎آفرید

در نخستین روزهای خردادماه، چند روز پس از حضور دادستان کشور در مجلس، مه‎آفرید خسروی بدون اطلاع قبلی به خانواده‌اش اعدام شد.

وکیل او چند روز پیش از اعدام موکلش به خبرگزاری مهر گفته بود که مه‎آفرید خسروی نامه‎ای خصوصی به رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشته است.

اگر چه جزئیات این نامه تا به حال افشاء نشده است، اما انتشار فهرست بدهکاران بانکی و حضور پررنگ مدیران دولت پیشین در این فهرست، می‎تواند دلیل اعدام زودرس خسروی را روشن‎تر کند.

در دادگاه رسیدگی کننده به پرونده گروه آریا بارها نام برخی از مدیران دولتی که در این فهرست قرار دارند به میان آمد، اما در نهایت تنها دو مدیر بانکی و دو مدیر وزارت‎خانه‎های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت محکوم شدند.

در این فهرست نام مجموعه شرکت‎های گروه امیرمنصور آریا با سه هزار میلیارد تومان بدهی به چشم می‎آید.

این در حالی است که سخنگوی قوه قضائیه و وکیل مه‌‏آفرید خسروی از تسویه بدهی‎های این مجموعه خبر داده‎اند.


Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.