یکشنبه

کبری پارساجو، همسر حمید بابایی دانشجوی زندانی، احضار شد

گویا ـ کلانتری ۱۷ غیاث‌آباد خانم کبری پارساجو، همسر حمید بابایی دانشجوی مرحله دکترای دانشگاه لیژ بلژیک که هم‌اکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد را احضار کرد.
در این احضاریه که در تاریخ ۱۰ خردادماه ۱۳۹۳ صادر شده، آمده است که کبری پارساجو در مدت سه روز پس از این تاریخ خود را باید به سپاه پاسداران معرفی کند در غیر این‌ صورت نسبت به بازداشت وی اقدام خواهد شد.

حميد بابايی دانشجوی دکترای رشته امور مالی در دانشگاه لیژ بلژیک که روز ۵ مرداد ۱۳۹۲ به همراه همسر خود برای ديدار از خانواده وارد تهران شده بود، اندکی پس از ورود به ايران در ۲۲ مردادماه به وزارت اطلاعات احضار شد و مورد بازجويی قرار گرفت.

در جريان بازجويی به او پيشنهاد می‌شود با «نظارت بر دانشجويان ايرانی مقيم بلژيک» و دادن اطلاعاتی از فعاليت دانشجويان ايرانی در بلژيک با اين وزارتخانه همکاری کند. حميد بابايی که علاوه بر تحصيل در رشته دکترا عضو يکی از تيم‌های تحقيقاتی دانشگاه ليژ نيز هست، پس از رد اين پيشنهاد بازداشت و به سلول انفرادی منتقل شد. حميد بابايی پس از انتقال به سلول انفرادی، که ۲۰ روز آن را در بند ۲۴۰ و بقيه دوره انفرادی را در بند ۲۰۹ ‌گذراند، روز ۲۷ شهريور به بند ۳۵۰ اوين منتقل شد.

روز ۳۰ آذر ۱۳۹۲، بابايی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی ، با اتهام جاسوسی و ارتباط با دُوَل متخاصم به ۱۰ سال حبس (۶ سال تعزيری و ۴ سال تعليقی) محکوم شد. بابايی در اين دادگاه که تنها ۱۰ دقيقه به طول انجاميده از داشتن وکيل محروم بوده و وکيل تسخيری او نيز در مدت دادگاه سکوت کرده است و به خود متهم نيز فرصت دفاع داده نشده است.

کبری پارساجو در این مدت در راه آزادی همسرش تلاش‌های بسیاری کرده است.










Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.