جمعه

وضعیت وخیم جسمی دو تن از زندانیان عقیدتی زندان اوین

هرانا – شهرام احمدی و آرش شریفی دو تن از زندانیان عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین در وضعیت جسمی نگران کننده‌ای بسر می‌برند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام احمدی زندانی عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین که پیش‌تر کلیه چپ خود را از دست داده بود، بخاطر عفونت کلیه دیگرش با مشکلات جسمی حادی روبرو گردیده.

مسئولین تاکنون هیچ اقدامی برای درمان این زندانی عقیدتی محکوم به اعدام انجام نداده‌اند.

شهرام احمدی متولد ۱ مهر ماه ۱۳۶۶ بوده و در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ بازداشت و مدت ۳۳ ماه را در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات بسر برد و در ‌‌نهایت در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام هواداری از گروههای سلفی به اعدام محکوم شد. وی در تمام مدت این اتهام را رد کرده است.

گفتنی است، برادر وی بهرام احمدی نیز در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۱ در زندان قزل‌حصار به همراه ۵ تن دیگر اعدام شد.

آرش (رامین) شریفی دیگر زندانی عقیدتی است که از ناحیه هردو چشم دچار قوز قرنیه شده و پزشکان اعلام کرده‌اند وی چشم چپ خود را تقریبا از دست داده است و چشم راست وی هم در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد. پزشکان برای وی عمل جراحی برای هر دو چشم را تجویز کرده‌اند و گفته‌اند باید فورا مورد پیوند قرنیه قرار گیرد. با این وجود اکنون شش ماه است که هیچ اقدامی برای عمل چشم وی صورت نگرفته و هنوز نتوانسته مجوز عمل چشم‌هایش را از مسئولین وزارت اطلاعات و قوه قضائیه اخذ نماید.

مشکل بینایی وی تا حدی پیش رفته که امکان مطالعه کتاب از فاصله بیش از ۱۵ سانتی‌متری برایش فراهم نیست.

آرش (رامین) شریفی فرزند توفیق متولد ۲ بهمن ماه ۱۳۶۸ در شهرستان سنندج بوده و دیپلم ادبیات فارسی دارد.

وی در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۰ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و یک سال را در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات سنندج سپری کرد.

آرش شریفی سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و بعد از ۱۵ ماه به زندان کاشان و سپس بعد از ۳ ماه به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

وی نیز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام هواداری از گروه‌های سلفی به اعدام محکوم شده و در تمام طول دادگاه اتهام فوق را تکذیب کرده است.

گفتنی است، آرش شریفی از بیماری آسم مزمن نیز رنج می‌برد و پیش‌تر گزارشاتی در مورد مشکلات وی به‌دلیل این بیماری در رسانه‌ها منتشر شده بود.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.