شنبه

خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) : نقض حقوق‌ بشر در ایران اتهامی بیش‌ نیست !!!

خبرگزاری دولتی ایرنا با انتشار یادداشتی غرب را متهم به استفاده «ابزاری» از سازمان ملل برای «سیاه‌نمایی» علیه جمهوری اسلامی متهم کرد و نوشت نقض حقوق بشر در ایران «اتهامی» بیش نیست.
این خبرگزاری روز شنبه (۳۰ آذر) از حقوق بشر به عنوان «ابزاری» در دست غرب برای پیشبرد اهداف «نامشروع» خود نام برده است.
این یادداشت در واکنش به تصویب قطعنامه‌ای جدید در سازمان ملل در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران منتشر شده است.
چهارشنبه هفته گذشته (۲۷ آذر) قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید که بر پایه آن ایران به نقض گسترده حقوق بشر متهم شده است.
متن پیش نویس این قطعنامه ۲۷ آبان ماه گذشته در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده بود.
ایرنا نیز با انتقاد از تصویب چنین قطعنامه‌ای در یادداشت خود از کشور‌های غربی پرسیده چرا نقض حقوق بشر در سوریه٬ افغانستان٬ عراق و پاکستان از سوی آمریکا را محکوم نمی‌کنند؟
این خبرگزاری دولتی در ادامه نوشته که غرب و آمریکا با داشتن پرونده‌های «سیاه» در زمینه حقوق بشر «به دنبال استفاده ابزاری از سازمان ملل» برای «سیاه‌نمایی» علیه ایران هستند.
ایرنا در پایان یادداشت خود چنین نتیجه‌گیری کرده که حضور مردم در انتخابات سال ۹۲ نشانه «مقبولیت» این نظام است و «تصویب چنین قطعنامه‌هایی اجحافی است در حق مردم ایران.»
ایرنا در شرایطی نقض حقوق بشر در ایران را منکر شده که در چهار ماه نخست دولت حسن روحانی بیش از ۱۵۰ نفر در شهر‌های مختلف اعدام شده‌اند.
طی این مدت چند رسانه‌ نیز توقیف شده٬ گروهی از فعالان سیاسی٬ مدنی و رسانه‌ای بازداشت و وضعیت زندانیان سیاسی نیز به‌‌ همان روال سابق باقی مانده است.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.