شنبه

کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه نوشیروانی بابل تعلیق شدند

nooshirvaniدانشجو نیوز - منابع دانشجویی از تعلیق ۶ کانون فرهنگی و هنری به دستور معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبر داده اند.

بر این اساس فعالیت کانون های کتاب و اندیشه، کانون فیلم و تئاتر، کانون هنر، کانون شعر وادب، کانون محیط زیست و کانون خیریه معلق شده است.

سایت خبری امید نیز با تایید این خبر گزارش داده که معاونت فرهنگی دانشگاه در ادامه، شورای صنفی این دانشگاه را نیز که ۷ ماه از انتخاب اعضای آن می گذشت اما حکمی برای آغاز به کار آن صادر نمی شد، تهدید به انحلال کرده است.

یکی از دبیران کانون های فرهنگی و هنری نیز به دانشگاه ممنوع الورود شده و باقی نیز به حراست دانشگاه احضار شده اند.

بر اساس این گزارش، این شش کانون به اضافه ی شورای صنفی اصلی ترین تشکلهای دانشجویی باقی مانده از دوران وزارت علوم کامران دانشجو بودند که به صورت مستقل و با رای مستقیم اعضا در این دانشگاه به فعالیت ادامه می دادند.

ابن حکم پس از آن صادر شد که در جلسه ی معاونت فرهنگی برای برگزیدن دبیران، این ۶ کانون با دبیران تشکل های جدیدی در این انتخابات مواجه شدند که تا به آن روز هیچ گونه اثری از فعالیت این گروه های وابسته به جریان های خاص در این دانشگاه به چشم نمی خورد.

پس از اعتراض آن ها به حضور این افراد در جلسه ی برگزیدن دبیر دبیران و اطلاع رسانی این ماجرا به اعضا و بدنه ی دانشجویی خود، ناگهان در کمال بهت و حیرت در روز سه شنبه، ۷ آبان، با حکم تعلیق از فعالیت تشکل های مربوطه مواجه گشته و دبیر یکی از این کانون ها به دانشگاه ممنوع الورود و دبیران باقی کانون ها به حراست دانشگاه احضار و با تهدید سخت رئیس حراست دانشگاه مواجه شدند.

همچنین شورای صنفی این دانشگاه نیز که پس از ۷ ماه هنوز حکم آغاز به فعالیت خود را دریافت نکرده است با تهدید به انحلال مواجه شده است.

این فشارها بر فعالین دانشجویی در هفته های اخیر و زمزمه ی وزارت توفیقی بر وزارت علوم و سپس فرجی دانا شدت بسیاری داشت به گونه ای که فعالین دانشجویی بارها احضار و از جانب حراست و ریاست دانشگاه تهدید شده بودند.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.