شنبه

نامه رضا شهابی به مناسبت سالگرد مرگ ستار بهشتی

هرانا - رضا شهابی عضو هیأت مدیرهٔ سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه که در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر می‌برد، طی نامه‌ای که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته در مورد اولین سالگرد کشته شدن ستار بهشتی به وسیله پلیس فتا می‌گوید: "اکنون یک سال از شهادت مظلومانه ستار بهشتی می‌گذرد وپس از این زمان همچنان سرکشیده و حیران در پی مسببین این قتل و تسکین دل داغ دیده مادرش هستیم.. اما در این میان بودند افرادی که در پی کسب شهرت ونام با دست و پازدن‌های ناجوانمردانه و رسانه‌ای خود سعی در ساختن نردبان ترقی و گرفتن ژست قهرمانانه برای خود از جنازه ان شهید داشتند."

متن کامل این نامه را در زیر می‌خوانید:

یک سال از واقعه دردناک شهادت ستاربهشتی می‌گذرد گویی همین دیروز بود که به هنگام انتقال وی از ۳۵۰ با نگاهی حاکی از درد ورنج درخواست داشت تا مانع این کار شویم. گویی می‌خواست بماند و کارهای خود را به سرانجام برساند. انچنان که رسالت بر دوش داشت. درسکوت با نگاهش ما را خطاب کرد: دوستان گوش کنید مرگ من مرگ شماست. مگذارید شما را بکشند. مگذارید من بار دگر در شما کشته شوم.

اکنون یک سال از شهادت مظلومانه ستار بهشتی می‌گذرد وپس از این زمان همچنان سرکشیده و حیران در پی مسببین این قتل و تسکین دل داغ دیده مادرش هستیم.. اما در این میان بودند افرادی که در پی کسب شهرت ونام با دست و پازدن‌های ناجوانمردانه و رسانه‌ای خود سعی در ساختن نردبان ترقی و گرفتن ژست قهرمانانه برای خود از جنازه ان شهید داشتند.

یک سال پیش من و تعدادی از دوستانم شهادت دادیم «که ستار فرزند مبارزه بود، از طبقه کارگر، جوانی فعال و دردمند که جان بر سر آرمان‌هایش داد.

امروز من از خود وشما می‌پرسم: که آیا کاری کرده‌ایم تا نگذاریم ستاربهشتی‌های درونمان کشته شوند؟

یکسال پیش در زندان شعا می‌دادیم «خون ستار می‌خروشد زندانی می‌خروشد»

امروز من از خود وشما می‌پرسم صدای این خروش کجاست؟

در پایان ضمن ابراز امیدواری در پیگیری روند پرونده شهید ستار بهشتی و معرفی و محاکمه علنی عاملین و عامرین این جنایت اوین سالگرد شهادت این کارگر شهید راه آزادی، آزادی خواهی و عدالت را به مادر عزیز داغدیده و خانواده درد ورنج کشیده وی و همچنین تمام آزادی خواهان ایران وجهان علی الخصوص طبقه کارگر تسلیت عرض می‌نمایم.

زندانی سیاسی

رضا شهابی ذکریا (عضو هیات مدیره سندیکای کرگران شرکت واحد تهران و حومه)

بند ۳۵۰ اوین
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.