شنبه

اعتصاب غذای آرش محمدی، فعال دانشجویی در زندان تبریز

دانشجو نیوز - آرش محمدی از فعالین دانشجویی طیف چپ که در تجمع پس از انتخابات در ۲۵ خرداد در شهر تبریز مورد بازداشت نیروهای امنیتی قرار گرفت، از ظهر روز دوشنبه ۲۷ خرداد دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، در شب ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ماموران امنیتی لباس شخصی پس از حمله به تجمعات مردمی این شهر و ضرب و شتم شدید حاضرین اقدام به بازداشت خشونت آمیز حدود ۲۰ نفر، از جمله آرش محمدی و امیر ناظری کرده و آن‌ها را به بند قرنطینه زندان تبریز منتقل کرده بودند.

متعاقب این بازداشت، ماموران وزارت اطلاعات به منزل این فعال دانشجویی مراجعه کرده و اقدام به تفتیش محل و ضبط وسایل شخصی وی از جمله کتاب‌های موجود کرده‌اند.

گفتنی است که پس از تشکیل پرونده در شعبه ۴ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی هاشم زاده، برخی از متهمین با پیگیری خانواده‌ها با قرار وثیقه ۱۰ میلیون تومانی آزاد شده‌اند.

پیش از این ماموران امنیتی تبریز در ساعت ۶ صبح روز ۱۲ آبان سال ۱۳۹۰ به محل سکونت آرش محمدی و برادرش سیاوش محمدی مراجعه کرده بودند و پس از تفتیش، آن‌ها را به اداره اطلاعات شهر تبریز منتقل کرده که پس از تحمل ۶۶ روز بازداشت موقت به قید وثیقه آزاد شدند.

آرش و سیاوش محمدی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر به ترتیب به یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند که صبح روز ۲۵ شهریور ۹۰، پس از مراجه به زندان تبریز برای پیگیری وضعیت پرونده مجدداً بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان منتقل شدند.

آرش محمدی پس از گذراندن دوره محکومیت یکساله خود، در تاریخ پنجشنبه ۲۱ دیماه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.