جمعه

افزايش چشمگیر تروريسم تحت حمايت ايران

صدای امریکا - آمريکا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۲ میلادی، تروریسم تحت حمایت دولت ایران افزایش چشمگیری داشته است. اين در حالی است که تضعيف القاعده در پاکستان ادامه داشته است.

بر اساس گزارش سالانه آمریکا در مورد تروریسم که وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه به کنگره ارائه داد، ایران و حزب الله لبنان سال گذشته بطور فوق العاده ای در توطئه در فعالیت های تروریستی فعال بوده اند و پشتیبانی گسترده ای را برای رژیم سوریه در سرکوب مردم آن کشور فراهم آورده اند.

در این گزارش آمده است، رهبری مرکزی القاعده در پاکستان و گروه وابسته به آن در یمن در سال ۲۰۱۲ ميلادی تضعیف شده اند. همچنين دولت سومالی با کمک از اتحادیه آفریقا، ستیزه جویان الشباب را از شهرهای عمده آن کشور بيرون رانده است. اما حوادث پر آشوب در خاور میانه و شمال آفریقا، شکل مبارزه با تروریسم را پیچیده کرده اند.

با سخت تر شدن ارسال و دریافت وجوه، برخی از گروه های مرتبط با القاعده، به آدم ربایی و دیگر فعالیت های مجرمانه، جهت باج گيری  و تامین مالی اقدامات تروریستی خود مشغول شده اند.

بنا بر این گزارش در سال ۲۰۱۲ ميلادی، حملات تروریستی در ۸۵ کشور جهان رخ داده است، که بسیاری از آنها در پاکستان، عراق و افغانستان بوده اند. این گزارش می گوید که شکست یک شبکه تروریستی، به همکاری دراز مدت بین المللی و ایجاد قابلیت در سراسر جهان به مقابله با ایدئولوژی که تروریسم را تقويت می کند، نیاز دارد.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.