پنجشنبه

پنج سال زندان برای محمود بهشتی‌ لنگرودی فعال فرهنگی‌

ندای سبز آزادی - محمود بهشتی‌ لنگرودی فعال فرهنگی‌ و سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان ایران که آخرین بار به قید وثیقه صد و پنجاه میلیون تومانی آزاد شده بود، حکم محکومیت ۵ سال (علاوه بر۴ سال حبس تعلیقی پیشین) زندان خود را که از سوی قاضی صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، صادر شده بود دریافت کرد.

به گزارش کلمه دراولین ساعات صبح چهارشنبه، ۸ خرداد محمود بهشتی‌ لنگرودی، که چندی است که به صفوف بازنشستگان آموزش وپرورش ملحق شده است، خبر وصول این حکم را در صفحه های فیسبوک شخصی خود و کانون صنفی معلمان ایران نوشت: «دیروز آقای صلواتی حکمم را به من ابلاغ کرد. چهارسال زندان به اتهام اجتماع وتبانی علیه امنیت ملی، یک سال زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام؛ با احتساب چهار سال حبس تعلیقی جمعا می شود ۹ سال زندان، به همین راحتی.»

پیش از این نیز صفحه فیسبوک کانون صنفی معلمان ایران، که به دلیل فشارهای شدید امنیتی برفعالان فرهنگی به تنها رسانه این نهاد مردمی مبدل شده است، در تاریخ خبر احضار بهشتی لنگرودی را به اطلاع اعضای این کانون رسانده بود: «محمود بهشتی لنگرودی به دادگاه انقلاب فراخوانده شد. براساس احضاریه ای که از سوی شعبه ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی (قاضی صلواتی ) ارسال گردید وی باید ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ اردیبهشت به این شعبه مراجعه نماید.».
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.