سه‌شنبه

بیست ژوئن روز جهانی حمایت از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی

روزنه - کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ۲۰ ژوئن را روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی اعلام داشته است. "کمپین برای آزادی کارگران زندانی خود را در این اقدام مهم اعتراضی سهیم دانسته و از همه تشکلهای کارگری و نهادهای انساندوست در سراسر جهان انتظار دارد که از این روز اعتراض جهانی حمایت کنند. برای متوقف شدن فشار بر روی فعالین و رهبران کارگری و فعالین سیاسی در عرصه های مختلف به رژیم اسلامی فشار بیاورند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه کارگران و زندانیان سیاسی شوند.

لیستی از کارگران زندانی در ایران را در زیر مشاهده میکنید:


behnam-ebrahim-zadeh بهنام ابراهیم زاده: عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های کارگری و از فعالین دفاع از حقوق کودک و از رهبران کارگری محبوب در ایران است. او زیر فشار کارزاری جهانی و بخاطر اینکه تنها فرزندش نیما به بیماری خونی خطرناک سرطان مبتلا شده است از زندان مرخص شد. اکنون علیرغم تاکید پزشکان معالج نیما مبنی بر نیاز وی بر وجود پدرش در کنار او، با تمدید مرخصی بهنام موافقت نشده و او را به زندان احضار کرده اند. بعلاوه بهنام در مدت مرخصی خود حتی فرصت درمان بیماریهای که در زندان و بخاطر شکنجه های زندان مبتلا شده را پیدا نکرده است. از جمله ۷۵درصد شنوایی گوش چپش را از دست داده است. بازگرداندن بهنام به زندان یک جنایت آشکار است.



reza-shahabi
 رضا شهابی: عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد و یکی دیگر از رهبران سرشناس کارگری در ایران است. رضا شهابی زیر شکنجه‌های رژیم اسلامی در وضعیت جسمانی بدی قرار گرفت و خطر فلج شدن او را تهدید میکرد. بدنبال کارزاری جهانی و اعتراضات خودش با مرخصی او برای تحت درمان قرار گرفتنش موافق شد. اما علیرغم پایان نیافتن معالجات وی جانیان اسلامی با تمدید مرخصی او مخالفت کرده و روز ۲۶ فروردین (۱۵ آپریل) وی را مجددا به زندان بازگرداندند. بازگشت رضا به زندان سلامتی وی را به خطر خواهد انداخت. رضا شهابی ۶سال حکم زندان دارد سه سال آنرا سپری کرده است.



mohamd-jarahi محمد جراحی: یکی دیگر از اعضای کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری است. او اخیرا به خاطر سرطانی شدن غده تیروئیدش، مورد جراحی قرار گرفت. خوشبختانه سرطان وی بدخیم نبود. اما بعد از عمل علیرغم تاکیدات پرشکان متخصص و معالج وی مبنی به نیاز محمد جراحی به گذراندن دوره قرنطینه ده روز در فضای ویزه و بهداشتی بیمارستان و یا منزل، مقامات قضایی رژیم اسلامی وی را به زندان بازگرداندند. اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مقامات قضایی رژیم اسلامی یک جنایت آشکار است. محمد جراحی باید فورا آزاد و تحت درمان پزشکی لازم قرار گیرد. محمد جراحی به ۵ سال زندان محکوم است و ۱ سال آنرا سپری کرده است.

shahrokh-zamani
 شاهرخ زمانی: عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های کارگری و از فعالین شناخته شده کارگری در شهر تبریز است. او در خرداد سال۹۰ دستگیر و  به ۱۱سال زندان محکوم شده است. شاهرخ قبلا طی نامه ای در مورد شکنجه ها و فشارهای درون زندان و تهدید خطر جانی برای وی، نامه ای خطاب به سازمانهای کارگری در سراسر جهان نوشت و خواستار حمایت و پشتیبانی شد.



pedram-nasrolahiپدرام نصراللهی: عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و از چهرها های شناخته کارگری در شهر سنندج است. پدرام به خاطر مبارزاتش و عضویتش در این کمیته به ۱۹ ماه زندان محکوم شده است.





sharif-mozafarشریف ساعد پناه، مظفر صالح نیا: دو تن از رهبران شناخته شده کارگری و از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در اسفند ۹۱ به اتهام "توهین به نظام" به ۶ ماه حبس محکوم شده اند. شریف ساعد پناه یکی از هماهنگ کنندگان طومار سی هزار کارگر بر سرخواست افزایش دستمزدهاست. مظفر صالحی نیا در سال گذشته بخاطر حمایتش از یک کاتون خواب در کنار خبابان و هوای سرد و حمایت مردم از وی، زندانی و بازداشت شد.





rasol-bodaghiرسول بداغی: عضو کانون صنفی معلمان است. او در ۱۱ اردیبهشت ۸۸ بخاطر مبارزاتش در دفاع از حقوق معلمان دستگیر و در ۱۳ مرداد ۸۹ به ۶ سال زندان و ۵ سال محرومیت از شرکت در احزاب محکوم گردید.





abdolreza-ghanbariعبدالرضا قنبری: معلم معترضی است که در جریان اعتراضات گسترده مردم در سال ۸۸ دستگیر و ابتدا به او حکم اعدام داده شد. اما بعد از اعتراضات گسترده این حکم لغو گردید. او همچنان در زندان رژیم اسلامی بسر میبرد.





بعلاوه در ۱۲ اردیبهشت روز بعد از اول مه روز جهانی کارگر جلیل محمدی یکی دیگر از اعضای کمیته هماهنگی در شهر سنندج دستگیر و همچنان در زندان است. در همین روز دو نفر از فعالین کارگری کارخانه ایران خودرو در تهران به اسامی محمد قاسم خانی و بهرام سعیدی نیز دستگیر و به مکانی نا معلوم منتقل گردیدند. همچنین در روز ۱۴ اردیبهشت نیز محمد احیایی از فعالین کارگری یکی از شکرت‌های خودروسازی در اطراف تهران دستگیر و زندانی شده است.

فشار و تهدید رهبران و فعالین کارگری جزیی از سیاست دائمی رژیم اسلامی برای جلوگیری از سازمانیابی مبارزات کارگری، و عقب زدن جنبش کارگری و کل جامعه است. به هر شکلی که میتوانید از ۲۰ ژوئن روز جهانی حمایت از کارگران و زندانیان سیاسی در ایران حمایت کنید.

کمپین برای آزادی کارگران زندان 
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.