پنجشنبه

اعتصاب غذای ۷۲ ساعته زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر دراعتراض به بازرسی وسائل شخصی




کمپین حقوق بشر در ایرانجمعی از زندانیان سیاسی به دلیل تفتیش وسائل آنها توسط ماموران گاردویژه در زندان رجایی شهر، گفته اند که سه روز اعتصاب غذا خواهند کرد. این عکس نمایی ازفضای هواخوری یکی از سالن های زندان رجایی شهر را نشان می دهد.

یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که ظهر روز چهار شنبه ۲۸ فروردین ماه، نیروهای گارد ویژه ی زندان رجایی شهر کرج به بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج که محل نگهداری زندانیان سیاسی است یورش برده و اقدام به بازرسی و تفتیش وسائل شخصی زندانیان کردند که این عمل موجب اعتراض زندانیان سیاسی شده و آنها با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر دیکتاتور» گفته اند که از چهارشنبه ۲۸ فروردین تا شنبه ۳۱ فروردین ماه به مدت ۷۲ ساعت از پذیرش غذای زندان خودداری خواهند کرد.

به گفته  این فعال حقوق بشر در زمان یورش گارد ویژه به بند زندانیان سیاسی، رئیس زندان، رئیس حفاظت و رئیس گارد ویژه زندان نیز حضور داشته اند: «حدود ۴۰ نیروی گارد ویژه بعد از یورش به این بند اقدام به انتقال زندانیان به داخل سالن عمومی کرده و سپس به مدت یک ساعت و نیم اقدام به بازرسی اتاق زندانیان کرده و با به هم ریختن وسائل زندانیان سبب اعتراض زندانیان شدند. زندانیان سیاسی اعلام کردند که در راستای اعتراض به این عمل، از شب چهار شنبه ۲۸ فروردین ماه تا تا شنبه شب ۳۱ فروردین ماه، به مدت ۷۲ ساعت، از پذیرش غذای زندان خودداری می کنند.»
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.