پنجشنبه

احمد شهید انتخابات آینده رژیم را غیرآزاد خواند


iranpress -احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل دربارۀ ایران، با اشاره به تجاوز گسترده به حقوق اساسی و به ویژه حقوق مدنی و سیاسی مردم ایران، نتیجه گرفت که شرایط برای برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور فراهم نیست.

*احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران، به مناسبت سی وهفتمین سالگرد تصویب پیمان بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که به امضای 167 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران رسیده، خواستار برگزاری انتخابات آزادانه و عادلانه در این کشور شده است.

در این بیانیه، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل یادآور شده است: کسانی که اعتقادات سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران دارند و یا مذهبی متفاوت از مذهب رسمی این کشور اختیار کرده اند از حقوق مدنی و سیاسی‌شان محروم شده اند.

او گفته است که در دورۀ مأموریتش دربارۀ ایران، با بیش از ٤٠٠ فعال حقوق بشر و قربانیان سرکوب در این کشور مصاحبه و همزمان انبوهی از گزارشات سازمان‌های غیردولتی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران را دریافت کرده است.

احمد شهید در ادامه گفته است: نتایج اطلاعات به دست آمده حاکی از نقض گسترده و منظم حقوق بشر در ایران است.

او در پایان تأکید کرده است که روش های تجاوز گسترده به حقوق بشر در ایران محدودیت شدید آزادی بیان، شکنجه و اعدام، قطع عضو و اعمال قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و اقلیت هاست.

به همین دلیل، احمد شهید، در بیانیه اش تصریح کرده است که شرایط برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه در ایران فراهم نیست.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.