یکشنبه

یک گروه هشت نفره‌ تروریستی مرتبط با ایران در بحرین کشف شد

کُردپا: یک گروه هشت نفری از اتباع کشور بحرین که با ایران و چند کشور دیگر منطقه در ارتباط بوده‌اند، به ظن اعمال تروریستی بازداشت شدند.

وزیر کشور دولت بحرین از کشف و متلاش نمودن یک هسته‌ی تروریستی در خاک این کشور خبر داد و اذعان داشت که افراد دستگیرشده توسط ایران، عراق و گروه‌های لبنانی مرتبط با ایران، مورد حمایت مالی ــ آموزشی قرار گرفته‌اند.

به گفته‌ی شیخ رشید بن عبدالله آل خلیفه، این افراد با همکاری مأموران امنیتی یک کشور برادر دستگیر شده‌اند و بزودی جزئیات این پرونده پس از تکمیل تحقیقات، منتشر می‌شود.

همچنین افراد دستگیرشده که همگی اتباع بحرینی هستند در کشورهای ایران، لبنان و عراق در زمینه کاربرد سلاح و مواد منفجره آموزش دیده‌اند و از آنان حمایت مالی شده است.

حکومت بحرین از اکثریتی سنی مذهب تشکیل گردیده و از دو سال قبل و با آغاز اعتراضات خیابانی، مقامات این کشور حکومت اسلامی ایران را به همکاری و حمایت از معترضان متهم و ایران را سرچشمه‌ی افکار افراطی شیعه می‌دانند.

به گزارش دویچه‌وله، هفته‌ی قبل در دومین سالگرد اعتراضات بحرین، ٧٥ پلیس بحرینی در درگیری با تظاهرکنندگان زخمی شده بودند.

از اسفندماه ٨٩ تاکنون، ایران و بحرین سفرای خود را به نشانه‌ی سردی روابط، فرا خوانده‌اند.

علاوه بر بحرین، کشورهای عضو همکاری خلیج فارس بارها در نشست‌های خود، حکومت ایران را به ترویج خشونت در منطقه و دخالت در امور داخلی کشورهایشان متهم کرده‌اند.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.