پنجشنبه

تجمع اعتراضی مقابل سفارت ایران در برلین برای حمایت از روزنامه نگاران


ندای سبز آزادی - تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه نگاران و اعضای کمیته پناهجویان آلمان، امروز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه مقابل سفارت جمهوری اسلامی در برلین تجمع کردند.

این تجمع در اعتراض به بازداشت گسترده روزنامه نگاران در ایران صورت گرفته است.

روز یک شنبه نیروهای امنیتی در اقدامی هماهنگ، با یورش به روزنامه های اصلاح طلب اعتماد، شرق، بهار و آرمان و همچنین دفتر هفته نامه آسمان، تعدادی از روزنامه نگاران این رسانه ها را بازداشت کرده اند. روز شنبه و امروز نیز بازداشت  روزنامه نگاران ادامه یافته است. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز با صدور بیانیه ای، تهدید کرده که این بازداشت ها ادامه خواهد یافت.

12_1.jpgگزارش تصویری تجمع اعتراضی مقابل سفارت ایران در برلین را اینجا ببینید

تجمع برلین که با شعار "بقای شما در سرکوب است"، توسط کمیته مستقلی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در برلین تدارک دیده شده بود از ساعت یازد و نیم صبح آغاز شد.

همزمان با آغاز تجمع، پلیس آلمان نیز در منطقه حضور یافت و میان معترضان و سفارت سدی ایجاد کرد تا مانع از درگیری احتمالی شود.

تجمع کنندگان شعارهایی نظیر "مرگ بر دیکتاتور"، و "زندانی سیاسی آزاد باد گردد" سر داده و همچنین سرودهای انقلابی نظیر "یاردبستانی من" و "سر اومد زمستون" را زمزمه کردند.

3_22.jpgاین افراد همچنین عکس بازداشت شده گان را حمل می کردند.

در انتهای این تجمع، بیانیه کمیته برگزار کننده به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی قرائت شد.

همزمان با این تجمع، روزنامه نگاران آلمانی نیز برای پوشش خبری آن حضور یافتند.

در بیانیه کمیته مستقل برگزار کننده ی اعتراض، با اشاره به بازداشت روزنامه نگاران در روزهای اخیر آمده است: این رفتار و سرکوب آزادی بیان که از خشت اول بنای حکومت جمهوری اسلامی تا امروز ادامه داشته است؛ امروز وارد فصل جدیدی شده که نشان از نقض آزادی بیان و سرکوب و خفقان در اطلاع رسانی که باید امری طبیعی و آزاد باشد دارد. جمهوری اسلامی با خرید دستگاه های شنود و ردیابی و برنامه های مدرن هک، از شرکت های کشورهای اروپایی از جمله آلمان، کوچک ترین ارتباط و گفت و گو و معاشرت میان فعالان و روزنامه نگاران را رصد می کند و از نگاه بیمارگونه ی "دشمن"پندارش هر کسی که با دوست دیرین همکار یا رسانه ای در خارج از ایران حتی تماسی در حد احوال پرسی نیز داشته باشد جاسوس می خواند و به سرنوشت بازداشت و سناریو پردازی محکوم می کند. سناریوهایی که تنها استفاده ی داخلی برای رسانه های حکومتی و تلوزیون حاکمیت دارد.

9_2.jpgدر بخش دیگری از این بیانیه ضمن اعلام حمایت از روزنامه نگاران بازداشت شده آمده است: ما روزنامه نگاران و فعالان سیاسی تبعیدی که خود قربانی همین سیستم شده و مجبور به کوچ از میهن مان شده ایم، از حق آزادی بیان و فعالان آزادی و برابری طلب در ایران که اکنون از دیروز تا امروز در زندان های جمهوری اسلامی گرفتارند دفاع کرده و حاکمیت جمهوری اسلامی را که بقایش در سرکوب و خفقان و بستن راه های خبررسانی و فعالیت برای آزادی های حتی حداقلی ست و بر خون شهدا بناگذاشته شده محکوم می کنیم.

در این بیانیه همچنین شرکت ها و کشورهای اروپایی به "حمایت پشت پرده" از سیستم جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف سیاسی متهم شده و در زندانی بودن روزنامه نگاران و فعالان در ایران مقصر خوانده شده اند.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.