یکشنبه

دانشگاه شریف در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفت


دانشجونیوز- روز جمعه  ٢١ دسامبر اتحادیه اروپا اسامی  یک شخص حقیقی و ١٨ موسسه را به فهرست تحریم های این اتحادیه اضافه کرد.
  
اتحادیه اروپا مدعی است این افراد و موسسات در برنامه اتمی ایران مشارکت داشته و یا از آن پشتیبانی کرده اند. 

بابک زنجانی تنها شخص حقیقی است که به دلیلا حمایت مالی از حکومت ایران در این فهرست قرا رگرفته است.
   
دانشگاه شریف نیز به نقض تحریم های اعمالی اتحادیه اروپا و سازمان ملل و حمایت از گسترش فعالیت های حساس هسته ای ایران متهم شده است. بر اساس اعلام اتحادیه اروپا، از اواخر سال ٢٠١١ میلادی دانشگاه شریف آزمایشگاه های خود را برای استفاده توسط شرکت کالا الکترونیک، که توسط سازمان ملل تحریم شده، و شرکت فناوری سانتریفیوژ ایران، که توسط اتحادیه اروپا تحریم شده، فراهم کرده است. 

رئیس دانشگاه شریف: تحریم ها ما را خوشحال تر می کند 

در واکنش به اضافه شدن اسم دانشگاه صنعتی شریف به فهرست موسسات تحریمی اتحادیه اروپا رییس این دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است که دانشگاه شریف سال ها است در لیست تحریم قرار دارد و این تحریم‌ها ما را خوشحال‌تر می‌کنند.
   
رضا روستا آزاد گفته است که قرار گرفتن دانشگاه صنعتی شریف در لیست تحریم‌ها در روند کاری این دانشگاه هیچ تاثیری نداشته و هیچ اختلالی ایجاد نمی کند.
   
وی در این گفتگو با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف سال ها است که در لیست تحریم‌ها قرار دارد، افزود: این تحریم ها ما را خوشحال‌تر می کند چرا که نشان می دهد فعالیت دانشگاه صنعتی شریف آنقدر تاثیر دارد که آن را در لیست تحریم ها قرار داده اند.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.