چهارشنبه

انتقال پدرام نصرالهی به سلول انفرادی و ممنوعیت ملاقات وی


هرانا - مسئولین زندان سنندج ضمن اعزام پدرام نصرالهی به سلول انفرادی از ملاقات این فعال کارگری در بند ممانعت به عمل آورده و وی را ممنوع الملاقات کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه خانواده پدرام نصرالهی که برای ملاقات با وی به زندان مرکزی سنندج رفته بودند با ممانعت مسئولین زندان مواجه شدند و به ایشان گفته شد: "پدرام را به سلول انفرادی انتقال داده‌اند و تا زمانی که قاضی پرونده دستور ندهد ممنوع الملاقات می‌باشد."

پدرام نصرالهی در تاریخ ۱۸ اسفند ماه سال گذشته طی یک تماس تلفنی به اداره اطلاعات در سنندج احضار و به مدت ۴۸ روز مورد بازجویی قرار گرفته و سپس با قید وثیقه ۷۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

وی توسط دادگاه انقلاب اسلامی در سنندج به اتهام عضویت در کمیته هماهنگی به ۲ سال حبس و به اتهام اطلاع رسانی به یکی از سازمانهای سیاسی به یک سال حبس محکوم شد.

حکم این فعال کارگری سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۹ ماه حبس تعزیری کاهش یافت و در تاریخ ۲۴ آبان ماه در پی مراجعه به دادگاه انقلاب بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل گردید.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

•    ماده ۳۱ کنوانسیون حقوق زندانیان: تنبیه و شکنجه بدنی، قرار دادن زندانی در سلول تاریک و یا هرگونه مجازات بیرحمانه، غیرانسانی و اهانت آمیز تحت هر شرایطی ممنوع است و باید به طور کامل از لیست مجازات و تنبیه برای جرائم انضباطی خارج شود. 
•    بند ۱ ماده ۱۰ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: در باره کلیه افرادی که از آزادی خود محروم شده‌اند باید با انسانیت و احترام به حیثیت ذاتی شخص انسان رفتار کرد. 
•    ماده ۷ قطعنامه اصول اساسی رفتار با زندانیان: تلاش‌ها در جهت حذف حبس انفرادی به عنوان مجازات، یا در جهت محدود کردن استفاده از آن، باید انجام و تشویق شود. 
•    ماده ۳۷ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان باید با نظارت لازم، اجازه ارتباط برقرار کردن با خانواده و دوستان خود در فواصل زمانی معین را داشته باشند. این ارتباط می‌تواند شامل نامه نگاری و تماس تلفنی یا ملاقات حضوری در زندان باشد. 
•    ماده ۱۸۰ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: کلیه محکومان و مته‌مان تحت نظارت کامل و طبق مقررات این آیین‏نامه مجاز به داشتن ارتباط با بستگان و آشنایان خود می‌‏باشند و این ارتباط بوسیله ملاقات و مکاتبه‏‌ها انجام می‌‏پذیرد.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.