پنجشنبه

محرومیت ۴ ماهه ژیلا بنی یعقوب و بهمن احمدی، زوج روزنامه نگار زندانی از ملاقات با یکدیگر


کلمه - بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار بیش از ۳۲ ماه است که از حق مرخصی استفاده نکرده است. این روزنامه نگار که هم اکنون در زندان رجایی شهر به سر می‌برد تنها یک بار و آن هم در فروردین ماه سال ۸۹ موفق به استفاده از مرخصی شد و از آن زمان تاکنون مسوولان دادستانی تهران و وزارت اطلاعات با مرخصی وی مخالفت کرده‌اند.

به گزارش کلمه، این روزنامه نگار مستقل به دلیل نوشتن مقالات انتقادی درباره عملکرد اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد به ۵ سال و چهار ماه حبس محکوم شده است.

همچنین این روزنامه نگار زندانی چهارماه است که از ملاقات با همسر خود ژیلا بنی یعقوب، دیگر روزنامه نگار زندانی و فعال جنبش زنان که هم اکنون در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد محروم شده است. طبق قانون زندانیانی که به صورت خانوادگی در زندان نگهداری می‌شوند ماهی یک بار می‌توانند با یکدیگر ملاقات کنند اما این مساله با وجود پی گیری‌های مکرر خانواده این دو زندانی تاکنون هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.

بهمن احمدی امویی در خرداد ماه سال جاری به زندان رجایی شهر منتقل شد. او بعد از این انتقال ۲۰ روز را در انفرادی‌های زندان رجایی شهر گذراند. سلول هایی که از نظر استانداردهای نگهداری زندانیان و بهداشت در شرایط بسیار بدی هستند چند هفته‌ای بعد از خروج این زندانی از این سلول‌ها بود که همسرش ژیلا بنی یعقوب نیز برای گذراندن حکم یک سال حبس خود از سوی دایره اجرای احکام به زندان اوین فراخوانده و در روز یکشنبه ۱۲ شهریور ماه و قبل از اینکه موفق به دیدار همسر زندانی‌اش شود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

همچنین زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر پنج شنبه‌ها و یک هفته در میان می‌توانند خانواده‌های خود را ببینند. این در حالی است که بهمن احمدی امویی از زمانی که همسرش به زندان اوین رفته ملاقات کننده‌ای نداشته، چرا که خانواده او در شهرستان زندگی می‌کنند و مادر ۸۰ ساله‌اش به دلیل بیماری قادر نیست برای دیدار او به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کند.

بهمن احمدی امویی و همسرش ژیلا بنی یعقوب ۳۰ خرداد ماه سال ۸۸ و پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری ایران بازداشت شدند. ژیلا پس از برگزاری دادگاه به یک سال زندان و ۳۰ سال محرومیت از حرفه روزنامه نگاری محکوم شد. او مدتی را با قید وثیقه بیرون از زندان گذراند.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.