دوشنبه

علی معزی برای بار چهارم از رفتن به دادگاه خودداری کرد


هرانا - علی معزی که کماکان به دستور قاضی صلواتی ممنوع الملاقات می‌باشد، چون دادگاه را مشروع نمی‌دانست، برای بار چهارم از رفتن به دادگاه امتناع کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه برای زندانی سیاسی علی معزی وقت دادگاه تعیین کرده بود، که با سرباززدن وی از شرکت در جلسه دادگاه این جلسه برگزار نشد.

این چهارمین باری بود که علی معزی بدلیل اینکه دادگاه انقلاب را مشروع، قانونی و عادل نمی‌داند، از رفتن به دادگاه امتناع کرد و در صورتی که برای بار پنجم نیز حاضر به شرکت در جلسه دادگاه نشود، حکم وی بصورت غیابی صادر خواهد شد.

علی معزی که بدستور قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به دلیل خودداری از شرکت در جلسه دادگاه ممنوع الملاقات می‌باشد، با وجود حضور خانواده‌اش در سالن ملاقات، امروز نیز اجازه انجام ملاقات با ایشان را پیدا نکرد.

گفتنی است، علی معزی به سرطان مثانه مبتلا می‌باشد و در هنگام بازداشت در حال انجام دوره درمان پزشکی خود بود که بازداشت وی موجب ناتمام ماندن روند درمانی وی گردید و مسئولین زندان تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای درمان این زندانی سیاسی انجام نداده‌اند.

علی معزی از خردادماه ۹۰ تاکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد و ۷ ماه را در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین سپری کرده است.

پرونده وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام محاربه و هواداری از سازمان مجاهدین در حال رسیدگی می‌باشد.

معزی که حدود سه ماه و نیم را در انفرادی گذرانده به اتهام شرکت در مراسم یادبود محسن دکمه‌چی، علی صارمی و جعفر کاظمی بازداشت شده بود.

جعفر کاظمی و علی صارمی، بیش از یک سال پیش در زندان اوین اعدام شدند و محسن دکمه‌چی نیز پس از ابتلا به بیماری سرطان در زندان رجایی شهر کرج و بدلیل عدم اعطای مرخصی استعلاجی بموقع جهت مداوا، درگذشت.

لازم به یادآوریست، پیش از این نیز دادگاه انقلاب کرج، علی معزی را در پاییز ۸۷ به اتهام دیدار با همسر و ۲ تن از فرزندانش در اشرف به ۲ سال زندان محکوم کرده بود که وی حبس خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری نمود.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.