چهارشنبه

ممانعت از پیگیری درمان عبدالله مومنی در زندان اوین


دانشجو نیوز - اعزام عبدالله مومنی سخنگوی زندانی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) به بیمارستان، بدون ارایه دلیل و به شکلی غیر متعارف متوقف شده است.

به گزارش ادوار نیوز، مدتی است علیرغم صدور مجوز پزشکی قانونی و تاکید پزشکان مبنی بر لزوم اعزام عبدالله مومنی رئیس شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت، جهت پی گیری و انجام معاینات تشخیصی به بیمارستانی خارج از زندان اوین، از اجرایی شدنِ این امر جلوگیری به عمل می آید.

عبدالله مومنی که چهل و دومین ماه حبس خود را می گذراند طی قریب به ۳سال گذشته از مرخصی محروم بوده و این در حالی است که وی از ناراحتی کلیه و مثانه و همچنین بیماری پوستی رنج می برد و اقدامات درمانی وی نیز مرتبا با اخلال از سوی دادستانی مواجه می شود.

این عضو ارشد سازمان ادوار تحکیم وحدت روز سی‌ام خرداد سال ۸۸ در محل ستاد شهروند آزاد (مطالبه محوران حامی مهدی کروبی) بازداشت و بیش از سه ماه را در سلول‌های انفرادی بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ و زیر شکنجه به سر برد که بیش از ۴۰ روز آن در بی‌خبری کامل گذشت.

وی اسفندماه‌‌ همان سال به مرخصی آمد، اما پس از بازگشت به زندان در فروردین ماه سال ۸۹، تاکنون نتوانسته به مرخصی بیاید. او در طول مدت مرخصی هم بارها توسط بازجویانش احضار شد؛ آنها از او خواسته بودند علیه رهبران جنبش سبز و دفتر تحکیم وحدت و جنبش دانشجویی در رسانه ها و دانشگاه ها مصاحبه و سخنرانی کند، اما مومنی از پذیرش درخواست بازجوها سر باز زد و به زندان بازگشت.

عبدالله مومنی در دوران بازداشت، نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد. وی در آن نامه به شرح شکنجه هایی پرداخت که در دوران بازجویی به وی اعمال شده بود.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.