یکشنبه

وضعیت نامعلوم و نگران کنندۀ انور حسین پناهی، فعال و زندانی سیاسی کُرد


کمیته گزارشگران حقوق بشر- با گذشت چند روز از انتقال انورحسین پناهی، از زندان مرکزی سنندج، کماکان از وضعیت این زندانی سیاسی و فعال مدنی کرد خبری در دست نمی باشد و ماموران اطلاعات در پی پرونده سازی مجدد برای وی هستند.

یک منبع نزدیک به خانواده حسین پناهی به کمیته گزارشگران اطلاع داده است که پس از فراخوانده شدن و انتقال انور از زندان مرکزی سنندج در روز پنجشنبه گذشته، وی اکنون به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده و تحت بازجویی های مجدد قرار دارد.

این منبع گزارش داده است که فشارهای مجدد وزارت اداره اطلاعات به انور حسین پناهی، به دلیل اقدامات وی در دوران مرخصی کوتاه مدت و استعلاجی اخیر بوده، که طی آن، پیگیر وضعیت برخی همبندان خود و خانواده های آنان، همچنین ارتباط با برخی وکلا و فعالان بوده و وزارت اطلاعات قصد پرونده سازی مجدد برای وی دارد.

طبق آخرین اطلاع، روز شنبه اول مهر ماه، خانواده حسین پناهی به زندان مرکزی سنندج مراجعه کرده و پیگیر وضعیت وی شده بودند، که ماموران زندان اعلام کرده اند که نامبرده از این محل انتقال داده شده است.

گفتنی است، انورحسین پناهی، فعال سیاسی و مدنی کردستان، ابتدا توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود، که متعاقب پیگیری ها و اعتراضات فعالان حقوق بشری، این حکم اعدام به حبس مبدل شد.

خانواده حسین پناهی گفته اند که در پی مراجعات اخیر، ماموران اطلاعات به آنها گفته بودند که این حکم اعدام نباید شکسته و به حبس مبدل می شد و انور باید زیر حکم اعدام باقی می ماند.

Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.