یکشنبه

احمدی نژاد در بدو ورود به نیویورک با مخالفت مردم امریکا روبه رو شده است


آسو نیوز: محمود احمدی نژاد که ساعاتی پیش برای شرکت در شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد واردنیویورک شده بود در بدو ورود با مخالفت های  وسیعی از جانب فعالان سیاسی و حقوق بشری در امریکا مواجه شده است.


 به گزارش خبرگزاری ها داخلی، محمود احمدی نژاد در این سفر قصد دارد علاوه بر ایراد سخنرانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مهترین مسائل بین امللی و تشریح راهکارهای خروج از بحران ها ی و مشکلات کنونی دیدارها با روسا و مقامات سایر کشورهای خواهد داشت و طبق روال هر ساله گفت و گوهایی را نیز بارسانه های بین المللی صورت بدهد.
این در حالی است که احمدی نژاد در اولین لحظات حضور خود در نیویورک با مخالفت هایی زیادی  مواجه شد.
مردم امریکا علیه حضور احمدی نژاد در امریکا به شدت اعتراض کرده در شعارهایی خواستار ترک او در این کشور شده اند.
آنها با نصب تابلوی نمادین در نیویورک اعلام داشته اند که احمد ی نژاد حق ندارد در امریکا حضور داشته باشد.
در بخشی دیگر از این شعارها همچنین این مردم خواستار شده اند که سازمان ملل متحد نباید اجازه بدهد که احمدی نژاد در این دوره از مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشته باشد .

 از سوی دیگر، محمود احمدی‌نژاد همراه با هیاتی ۱۰۰ نفره عازم نیویورک شد، در حالی که برای ۶۰ نفر دیگر از همراهان او ویزای سفر داده نشد.
ایران برای همراهی ۱۶۰ نفر با محمود احمدی‌نژاد از امریکا درخواست ویزا کرده بود که با حدود ۱۰۰ ویزا موافقت شد و بر این اساس جمعی از مقامات و اطرافیان محمود احمدی‌نژاد به دلیل عدم صدور ویزا از این سفر بازماندند. بنا به گزارش‌ها در میان افرادی که از این سفر بازماندند نام دو وزیر و دو معاون وزیر به چشم می‌خورد.
 امسال محمود احمدی‌نژاد در حالی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد که معمر قذافی رهبر سابق لیبی و رقیب محمود احمدی‌نژاد در ایراد سخنرانی‌های جنجالی در مجمع عمومی سازمان ملل حضور ندارد.

سال ۲۰۰۹ وقتی محمود احمدی‌نژاد از سخنرانی خود در مجمع عمومی برای حمله به اسرائیل بهره برد، بیش از نیمی از هیات‌های کشورهای دنیا سالن اجلاس را ترک کردند و فقط نمایندگان کشورهایی همچون لیبریا، آندورا و غیره در سالن باقی ماندند.

 این آخرین و هشتمین حضور احمدی‌نژاد در مقام رئیس‌جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل است.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.