جمعه

حذف بانوان از ۸۸ رشته دانشگاهی نوعی بی‌عدالتی جنسیتی است


خبرگزاری هرانا - رئیس کانون زنان بازرگان اتاق ایران با اشاره به اینکه نگاه جامعه به بانوان کارآفرین نیازمند اصلاح است، گفت: حذف بانوان از ۸۸ رشته دانشگاهی نوعی بی‌عدالتی جنسیتی است.

بنا به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان، زهرا اخوان نسب در کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان تصریح کرد: بانوان کارآفرین با وجود وظایف خانوادگی، اجتماعی و وجود موانع متعدد تلاش می‌کنند، در عرصه اقتصاد حضور فعال داشته باشند.

وی از رسانه‌های جمعی و گروهی خواست که نگاه جامعه را نسبت به این قشر از بانوان اصلاح کنند و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با ساخت برنامه‌های اثرگذار زمینه حضور زنان را در فعالیت اقتصادی فراهم سازند.

وی حذف دختران از ۸۸ رشته دانشگاهی را نوعی بی‌عدالتی جنسیتی در جامعه دانست و گفت: در شرایطی که شصت درصد پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند، این قبیل رفتار‌ها قابل تأمل است.

شهشهانی تاکید کرد: اگر بانوان خودشان به فکر فعالیت اقتصادی نباشند و از فرصت‌ها استفاده نکنند، به دست آوردن مجدد آن بسیار دشوار است.

عضو کمیسیون بانوان خواستار تقویت کمیته‌های کمیسیون شد و گفت: فعالیت‌های کمیته‌ها از نظر کیفی می‌تواند برای بانوان کارآفرین تأثیر مثبت داشته باشد.

وی یادآور شد: بانوان کارآفرین در شرایط امروز اقتصادی نیازمند آموزش و تقویت هستند.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.