جمعه

عیسی فریدی، فعال سیاسی برای اجرای ۵ سال حبس تعزیری احضار شد


خبرگزاری هرانا - عیسی فریدی، فعال سیاسی و از نردیکان هاشمی رفسنجانی برای اجرای ۵ سال حبس تعزیری به زندان اوین فراخوانده شد.

بنا به گزارش خبرنگار کلمه، عیسی فریدی، فعال سیاسی و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی برای اجرای ۵ سال حبس تعزیری به زندان اوین فراخوانده شد.

او که در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به ۵ سال حبس تعزیری، حدود ۴۰ میلیون تومان جزای نقدی و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده ابلاغیهٔ بازگشت به زندان را چهارم مردادماه دریافت کرد اما به دلیل بیماری قلبی و بستری شدن در بیمارستان نتوانست به زندان بازگردد.

بر اساس این گزارش علیرغم وضعیت نامناسب جسمی و تاکید پزشکی قانونی مبنی بر اینکه عیسی فریدی باید ۱ الی ۳ ماه تحت نظر باشد، قاضی صلواتی در پیامی به وی تاکید کرده که اجرای احکام نقشی ندارد و وی باید هر چه زود‌تر خود را به زندان اوین معرفی کند.

عیسی فریدی، از مدیران دوران جنگ ایران و عراق و دولت هاشمی رفسنجانی و اصلاحات، اوایل تیرماه سال ۸۸ و در جریان دستگیری‌ها و سرکوب‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری در دفتر کارش بازداشت و به بند دوالف سپاه در زندان اوین منتقل شد.

وی در طول بازداشتش در بند دوالف نیز یک بار دچار حمله قلبی شد که خارج از زندان بستری و استنت گذاری شده بود.

عیسی فریدی پس از تحمل ۱۱۰ روز زندان انفرادی و سلول‌های بند دوالف پس از گذشت ۶ ماه اواخر سال ۸۸، با وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.

عیسی فریدی از همراهان هاشمی رفسنجانی در سال‌های پس از انقلاب می باشد که در نهاد‌های گوناگونی همچون جهاد سازندگی، وزارت نفت و... تا کنون کار کرده است.
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.