سه‌شنبه

در سرویس حمل و نقل دانشجویان دانشگاه شیراز,مردا اینور ، زنا اونور


برگرفته از دانشجو نیوزhttp://daneshjoonews.com/node/7453

مسئولین اجرایی دانشگاه شیراز، طی هفته گذشته، اقدام به جدا سازی سرویس های دانشجویی دختران و پسران در این دانشگاه کرده اند.

این اقدام یک روز پس از  پایان یافتن ترم تحصیلی در این دانشگاه به اجرا در آمده و تاکنون اعتراض های فراوانی از سوی دانشجویان به دنبال داشته است.

به گزارش دانشجونیوز، این اولین بار نیست که مسئولان در دانشگاه شیراز اقدام به تفکیک جنسیتی در سرویس حمل و نقل دانشجویان می کنند.

سال گذشته نیز حراست دانشگاه  شیراز دستور به جدا سازی درب ورودی دختران و پسران به سرویس های حمل و نقل را داده بود تا دانشجویان بصورت مجزا در سرویس جا داده شوند.

یکی از دانشجویان دانشگاه شیرازدر همین زمینه می گوید که "ظاهرا از دید مسئولین، آن طرح با عدم موفقیت همراه بوده و لذا در سال جاری اقدام به جدا سازی سرویس های دانشجویی نموده اند".

وی در ادامه می افزاید: "عدم توازن در تعداد دانشجویان دختر و پسر در فصل تابستان در این دانشگاه مشکلاتی را برای دانشجویان به وجود خواهد آورد. درحالی که سرویس آقایان بطور دایمی پر بوده و به دلیل ازدحام فاقد فضای کافی برای نشستن است، سرویس دختران معمولا خالی بوده و تنها با حضور یک یا دو دانشجو اقدام به حرکت می کند".

لازم به ذکر است که در اوایل تیرماه نیز مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز در دو نوبت صبح و بعدازظهر و به صورت جداگانه برای دانش آموختگان دختر و پسر برگزار شده بود.

تفکیکی که بی سابقه نیست

در سال های اخیر موارد متعددی از اعمال تفکیک جنسیتی در دانشگاه های مختلف کشور به شیوه های گوناگون مانند جداسازی در سرویس های حمل و نقل دانشجویان گزارش شده است.

در فرودین ماه سال گذشته جمعی از دانشجویان ساکن خوابگاه های دانشگاه تهران در اعتراض به تفکیک جنسیتی سرویس های حمل و نقل دانشگاه تهران در ایستگاه سرویس های این دانشگاه واقع در تقاطع خیابان طالقانی و قدس دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

تفکیک کلاس های درس دانشجویان دختر و پسر و همچنین پذیرش تک جنسیتی در برخی دانشگاه ها و یا رشته های دانشگاهی از مواردی است که در سال های اخیر همواره مورد اعتراض دانشجویان واقع شده است.
 
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.