جمعه

سازمان گزارشگران بدون مرز: سرکوب‌ها از مرزهای ایران عبور کرده است


image
به دنبال گروگان‌گیری پدر یاشار خامنه، دانشجوی ایرانی ساکن هلند، سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور بیانیه‌ای از ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواسته است تا «آدم ربایی و گروگان گیری خودسرانه‌ و اعمال فشار بر خانواده و نزدیکان معترضان در جمهوری اسلامی» را محکوم کند.
براساس خبری که در هفته‌ی گذشته منتشر شد نیروهای امنیتی ایران برای تحت فشار گذاشتن یاشار خامنه، یک دانشجوی ایرانی مقیم هلند که در «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» فعالیت می‌کرده، پدر او را در تهران بازداشت کردند.

مسیح علینژاد نیز در این رابطه با این دانشجو و خانواده‌ی وی گفتگو کرده که این مصاحبه را می‌توانید اینجا بشنوید.

در همین خصوص امروز سازمان گزارش‌گران بدون مرز باصدور بیانیه‌ای هرگونه اعمال فشار و گروگان‌گیری خانواده‌های روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران ایرانی در خارج از کشور را محکوم می‌کند.

این سازمان در بیانیه خود با اشاره به اینکه از آغاز خرداد ماه امسال، شاهد ده‌ها مورد بازداشت وب‌نگا‌ران در سراسر ایران بوده گفته است که بنا بر اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی گزارش‌گران بدون مرز، مرکز بررسی جرائم سازمان یافته وابسته به سپاه پاسداران انقلاب به شکل فعال در شناسایی و دستگیری وب‌نگاران دخالت دارد.

براساس این بیانیه بسیاری از بازداشت شدگان هم اکنون در بندهای ٢٤٠ تحت کنترل سپاه پاسداران و برخی دیگر در بندهای ٢٠٩ در کنترل وزارت اطلاعات، زندان اوین بسر می‌برند.

سازمان گزارشگران در پایان بیانیه‌ی خود نوشته است: «گزارش‌گران بدون مرز از روش‌های ناسنجیده و حقیر به‌کار گرفته شده از سوی رژیم تهران، برای اعمال فشار بر رسانه‌ها و اینترنت در ایران و همچنین خارج از کشور، را تکان دهنده می‌داند و محکوم می‌کند. امروز حتا آنهایی که از سرکوب‌های کور جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دمکراتیک گریخته‌اند در امان نیستند. جامعه جهانی باید به این رویدادها واکنش نشان دهد. ما از ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌خواهیم به شکل علنی آدم ربایی و گروگان گیری خودسرانه‌ و اعمال فشار بر خانواده و نزدیکان معترضان را بعنوان جنایت ارتکاب شده از سوی دولت ایران محکوم کند.»
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.