یکشنبه

رضا عرب، فعال دانشجویی "ستاره دار" واز ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شد


رضا عرب، از فعالین دانشجویی دانشگاه مازندران نیز در سال جاری به دلیل فعالیت های صنفی و سیاسی از ادامه  تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بازمانده است.
به گزارش دانشجو نیوز، هم زمان با اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی، رضا عرب فعال دانشجویی دانشگاه مازندران از ادامه تحصیل در مقطه کارشناسی محروم شد.
هم چنین این منبع اعلام داشت اسامی پنج نفر از دانشجویان دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، کاشان و نجف آباد را در اختیار دانشجونیوز دارد که به دلیل فعالیت های دانشجویی و سیاسی در اعتراض به نتایج انتخابات سال ١٣٨٨ و پیش از آن، ستاره دار شده و از ادامه تحصیل محروم شدند.

در سال های اخیر شمار زیادی از دانشجویان، علی رغم کسب رتبه های برتر در آزمون های سراسری به دلیل آنچه نقص در پرونده عنوان شده است، ستاره دار شده و از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بازمانده اند.

"دانشجویان ستاره دار" اصطلاحی است که از سوی فعالین دانشجویی به دانشجویان محروم از ادامه تحصیل به دلیل فعالیت های صنفی- سیاسی دوران دانشجویی و یا عقاید مذهبی اطلاق می شود.
این اصطلاح در زمان دولت اصلاحات (سید محمد خاتمی) به کار می رود و از زمان روی کار آمدن محمود احمدی نژاد روند آن تشدید شده است.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می باشد.
ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.

خبرگزاری هرانا
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.