سه‌شنبه

قتل یک جوان در اسلام آباد غرب توسط نیروی انتظامی

هرانا – پوریا اسدی شهروند اهل اسلام آباد غرب، توسط یک مامور نیروی انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پوریا اسدی که حدود ۳۰ سال سن داشت روز پنج‌شنبه ۵ دی ماه به اتهام سرقت بازداشت شده بود.
شاهدان عینی و محلی به گزارشگر هرانا گفتند : این جوان چند دقیقه پس از بازداشت توسط یکی از مامورین نیروی انتظامی حاضر در محل بنام «سروان رشیدیان» با چندین گلوله به قتل رسید.
گفتنی است، روز ۷ دی ماه تشییع جنازه این جوان در منطقه برگزار شده است.
Balatarin

امتناع زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین از دریافت غذا

هرانا – پس از انتقال سه تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سلول انفرادی زندانیان این بند از دریافت غذا خودداری کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از انتقال حسن اسدی زیدآبادی، عماد بهاور و بهزاد عرب گل از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰، زندانیان بند ۳۵۰ در اعتراض به این انتقال ناعادلانه شب گذشته از دریافت غذا خودداری نمودند و خواستار بازگرداندن آن‌ها به بند ۳۵۰ شدند.
قابل ذکر است این سه نفر در پی اعتراض و برخورد با عوامل محبوس وزارت اطلاعات که با سر دادن شعارهایی بر علیه زندانیان سیاسی عقیدتی قصد بر ایجاد تنش و درگیری در بند ۳۵۰ را داشتند، به بند ۲۴۰ و سلول انفرادی منتقل شدند.
Balatarin

شنبه

خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) : نقض حقوق‌ بشر در ایران اتهامی بیش‌ نیست !!!

خبرگزاری دولتی ایرنا با انتشار یادداشتی غرب را متهم به استفاده «ابزاری» از سازمان ملل برای «سیاه‌نمایی» علیه جمهوری اسلامی متهم کرد و نوشت نقض حقوق بشر در ایران «اتهامی» بیش نیست.
این خبرگزاری روز شنبه (۳۰ آذر) از حقوق بشر به عنوان «ابزاری» در دست غرب برای پیشبرد اهداف «نامشروع» خود نام برده است.
این یادداشت در واکنش به تصویب قطعنامه‌ای جدید در سازمان ملل در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران منتشر شده است.
چهارشنبه هفته گذشته (۲۷ آذر) قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید که بر پایه آن ایران به نقض گسترده حقوق بشر متهم شده است.
متن پیش نویس این قطعنامه ۲۷ آبان ماه گذشته در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده بود.
ایرنا نیز با انتقاد از تصویب چنین قطعنامه‌ای در یادداشت خود از کشور‌های غربی پرسیده چرا نقض حقوق بشر در سوریه٬ افغانستان٬ عراق و پاکستان از سوی آمریکا را محکوم نمی‌کنند؟
این خبرگزاری دولتی در ادامه نوشته که غرب و آمریکا با داشتن پرونده‌های «سیاه» در زمینه حقوق بشر «به دنبال استفاده ابزاری از سازمان ملل» برای «سیاه‌نمایی» علیه ایران هستند.
ایرنا در پایان یادداشت خود چنین نتیجه‌گیری کرده که حضور مردم در انتخابات سال ۹۲ نشانه «مقبولیت» این نظام است و «تصویب چنین قطعنامه‌هایی اجحافی است در حق مردم ایران.»
ایرنا در شرایطی نقض حقوق بشر در ایران را منکر شده که در چهار ماه نخست دولت حسن روحانی بیش از ۱۵۰ نفر در شهر‌های مختلف اعدام شده‌اند.
طی این مدت چند رسانه‌ نیز توقیف شده٬ گروهی از فعالان سیاسی٬ مدنی و رسانه‌ای بازداشت و وضعیت زندانیان سیاسی نیز به‌‌ همان روال سابق باقی مانده است.
Balatarin

! اعتدال بنفش در بازداشت فعالان سیاسی و اجتماعی

  خودنویس - همان‌گونه که دولت تدبیر و امید وعده اعتدال را داده بود، به وعده خود وفا نموده و با اعتدال با فعالین سیاسی و اجتماعی برخورد می‌نماید.

در ادامه بازداشت‌های بنفش رنگ دولت تدبیر و امید، مهدی ملکی از اعضای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست شام‌گاه چهارشنبه ۲۷ آذرماه بازداشت شد.

به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، ماموران امنیتی شام‌گاه چهارشنبه ۲۷ آذرماه با مراجعه به منزل مهدی ملکی، وی را بازداشت کردند.

هم‌چنین ماموران وسائل شخصی وی مانند کامپیو‌تر و … را نیز هم‌راه خود برده‌اند.

از محل نگه‌داری این فعال سیاسی اطلاعاتی در دست نمی‌باشد.
Balatarin

دو زندانی در زندان سمنان اعدام شدند

هرانا – روابط عمومی دادگستری استان سمنان از اجرای حکم اعدام ۲ زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر در سمنان خبر داد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، بامداد امروز ۲ زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی سمنان به دار آویخته شدند .
این ۲ مجرم یکی به جرم حمل و نگهداری بیش از ۳۹۲ گرم مواد مخدر از نوع شیشه و دیگری به جرم حمل بیش از سه کیلوگرم هروئین فشرده(کراک) در دادگاه انقلاب اسلامی سمنان به اعدام محکوم شده بودند.
Balatarin

ممانعت دادستان از تحصیل زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰

هرانا – نه تن از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین به دستور دادستان از شرکت در امتحانات دانشگاه پیام نور منع شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد صدیق کبودوند، امید کوکبی، فرشید یداللهی، حمید اسلامی، امیر بهروزی، افشین کرم‌پور، مهدی دولتی، مهدی فاضلی فر، سینا عظیمی از جمله زندانیان بودند که از شرکت در امتحانات محروم شدند.
این زندانیان با وجود محدودیت‌ها خرید کتاب و جزوه و غیره برای شرکت در امتحانات اعلام آمادگی کرده بودند و هزینه‌هایی نیز بابت تحصیل پرداخت نموده بودند که بر اساس اظهارات دفتر نگهبانی دادستانی از شرکت ایشان در این آزمون جلوگیری کرد.
Balatarin

خودکشی مادر یک زندانی پس از اعدام فرزندش

هرانا – مادر ۵۲ ساله‌ای پس از اعدام فرزند ۴۰ ساله‌اش در زندان دیزل آباد کرمانشاه با طناب دار دست به خودکشی زد.
 بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پروین گراوند زن ۵۲ ساله کرمانشاهی در تاریخ ۱۷ آذر ماه پس از گذشت ۳ روز از تاریخ اعدام فرزند ۴۰ ساله خود بنام فریدون خنجری، بر اثر تالمات روحی با طناب دار خود را حلق آویز کرد و به زندگی خود خاتمه داد.
 فریدون خنجری که حدود ۲ سال از بازداشتش می‌گذشت در تاریخ ۱۴ آذر ماه به همراه ۶ زندانی دیگر به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در محوطه زندان دیزل آباد کرمانشاه به‌دار آویخته شده بود.
 فریدون خنجری که حدود ۴۰ سال سن داشت، تمام مدت بازداشت خود را در زندان دیزل آباد کرمانشاه سپری کرده بود.
Balatarin