شنبه

تشریح آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی

هرانا - وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی درباره آخرین وضعیت پرونده مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا توضیحاتی ارایه کرد.

گیتی ‌پور‌فاضل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این پرونده قرار مجرمیت با عنوان قتل شبه عمد صادر شده است ولی من این قتل را عمد می‌دانم و به همین دلیل به این موضوع اعتراض کرده‌ام.

وی افزود: دلیل عمد بودن قتل این است که پلیس فتا مجوز تحویل گرفتن ستار بهشتی از زندان اوین و نگهداری او در بازداشتگاه به مدت سه روز را نداشته است.

وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی اظهار کرد: در حال حاضر پرونده به دلیل حدوث اختلاف نظر بین دادستانی و بازپرس به دادگاه ارسال شده است.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده به دادسرا و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال می‌شود.

پس از مرگ مشکوک ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا در آبان ماه ۱۳۹۱، پرونده‌ای در همین زمینه در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای امور جنایی پایتخت باز شد و با وجود صدور قرار مجرمیت برای یکی از ماموران پلیس فتا، هنوز کیفرخواست صادر نشده و پرونده برای رفع اختلاف بین نظر دادستانی و بازپرس به دادگاه ارسال شده است.
Balatarin

مخالفت دادستانی با اعزام محمد حسن پورسیفی به بیمارستان

http://hra-news.org/images/stories/new/M/m.h.yp.seyfi.jpgهرانا - محمد حسن یوسف پورسیفى، فعال حقوق بشر همچنان در انتظار حکم دادستان براى اعزام به بیمارستان است.

به گزارش تارنمای کلمه، با وجود اینکه حدود دو ماه از پیگیرى وضعیت درمانى محمد حسن یوسف پورسیفى، فعال حقوق بشر و کودکان کار و زندانى بند ٣۵٠ زندان اوین مىگذرد، اما هنوز اقدامى براى اعزام وى به بیمارستان انجام نشده است.

یوسف‌پور که از گویندگان و تهیه کنندگان صدا و سیما بود، ١٨ شهریور ٩١ خود را براى اجراى حکم ۵ سال و شش ماه حبس تعزیرى به زندان اوین معرفى کرد.

وى در تیرماه سال ٩٠ نیز به مدت یکماه توسط اطلاعات سپاه بازداشت و دز بند انفرادى دو الف بازجویى شد. حکم صادره توسط قاضى صلواتى در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب بخاطر عضویت و مسئولیت واحد جذب و معرفى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانى صادر شده بود.

یوسف‌پور چند ماه است که از اختلال شبکیه هر دو چشم و جابجایى مهره هاى کمر رنج مى برد این در حالى است که پزشک زندان اوین اعزام و انتقال او را به بیمارستان تایید کرده است.

این زندانی سیاسی سه ماه است که در نوبت ویزیت پزشک مغز و اعصاب براى تایید عمل مهره هاى کمر بسر مى برد. ولى دادستانى هنوز اقدامى براى اعزام وى به بیمارستان انجام نداده است.

با اینکه او یکسال است که در زندان در حال گذراندن دوران محکومیت خود است، دادستانى به خانواده همسر وى نیز اجازه ملاقات نمى دهد و هر هفته ملاقات را به بهانه هاى مختلف به تعویق مى اندازد.

یوسف‌پور در اردیبهشت سال جارى بخاطر اعتراض به برخورد نامناسب معاون زندان اوین به همراه دوستان همبندى‌اش بخاطر شعار دادن ١٠ روز به بند انفرادى ٢۴٠ زندان اوین منتقل شد. یوسف‌پور در بند ٣۵٠ نیز از فعالیت هنرى غافل نیست.

نمایشنامه خوانى، برگزارى کارگاه نمایش و فن بیان، اجراى برنامه گلگشت و دبیر سرویس حقوق بشر هفته نامه دیوارى ٣۵٠ از عمده فعالیت هاى او در طول یکسال گذشته در بند ٣۵٠ زندان اوین بوده است.
Balatarin

تجمع دانشجویانی اخراجی و تعلیقی مقابل دفتر رئیس جدید دانشگاه علامه

 هرانا - جمعی از دانشجویان سابق دانشگاه علامه طباطبایی که طی سال‌های گذشته تعلیق شده بودند در تجمعی اعتراضی، خواستار بررسی مجدد پرونده خود شدند.

به گزارش تسنیم، پیش از ظهر امروز، برخی از دانشجویانی که طی سال‌های گذشته تعلیق و یا از دانشگاه اخراج شده بودند با همراهی جمعی از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، با تجمع مقابل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و دفتر رئیس جدید و با سر دادن شعارهایی خواستار روشن شدن وضعیت خود شدند.

بر اساس این گزارش، این دانشجویان که تعدادشان حدود ۷۰ نفر ارزیابی می‌شد، از سلیمی خواستند پرونده دانشجویی آنان را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

این تجمع پس از اعلام مطالبه این دانشجویان در حضور صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی پایان یافت.
Balatarin

یک نوجوان ۱۸ ساله در قائمشهر، در برابر دیدگان مردم اعدام شد

 هرانا - یک نوجوان ۱۸ ساله صبح امروز شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ در برابر دیدگان مردم در قائمشهر به دار آویخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رادیو زمانه، "عرفان – ق"‪ ‬ به اتهام ‬"تجاوز به عنف" ‬ برابر ماده ۲۹۳ آیین دادرسی کیفری، در میدان ولایت قائمشهر اعدام شده است.

به نوشته مهر، فرد مذکور که سال گذشته به اتهام تجاوز به عُنف به یک دانش‌آموز دستگیر و به اعدام محکوم شده بود، حکمش امروز صبح، با حضور دادستان محل، رئیس دادگستری شهرستان، مسئولان انتظامی و قضایی شهرستان و استان، به اجرا درآمد. ‬

روز پنج‌شنبه گذشته هم سه نفر دیگر، به اتهام "تجاوز به عنف" در دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه، در برابر دیدگان مردم به دار آویخته شدند و روز دوشنبه هفته گذشته یک نفر به همین اتهام در زندان رجایی شهر کرج بدار آویخته شد.
Balatarin