یکشنبه

نشریه "نگین کرمان" توقیف شد

مطلب منتشر شده در نشریه توقیف شده نگین کرمان 


موضوع انشا : کشور خارج کجاست؟

خارج جایی است که همه آدم ها در آن ایدز دارند
مملکت خارج جایی است که همه در آن با ناموس همدیگر کار دارند


در حالی که در مملکت ما چند نفر با ناموس همه کار دارند !!!>

کشور خارج جایی است که رییس جمهورشان بیشتر از یک دست لباس دارد بس که تشریفاتی و مرفه است
تازه در خارج کراوات هم می زنند که همه میدانند یک جور فلش و علامت راهنمای رو به پایین است

خارجی ها همه غرب زده هستند بی همه چیز ها !!!
مردم خارج ، همیشه مست هستند و دائم به هم میگویند: یو آر …
اما در اینجا ما همیشه در حال احوال پرسی از خانواده طرف مقابل هستیم بس که مودب و بافرهنگیم
ما در ایران خیلی همه چیز داریم ! نان ، مسکن و حتی به روایتی آزادی <
اما فرق اصلی ما در این است که خودمان میگوییم این ها را نداریم ، ولی مقاماتمان میگویند دارید
و ما از بس که نفهم هستیم ، اصرار میکنیم و میگوییم پس کو ؟
آن وقت آنها مجبور میشوند گشت درست کنند و به زور به ما حالی کنند که ایناهاش
در خارج اما اینطوری نیست بس که آنها بی منطق هستند 
خارج جای عقب افتاده ای است که گشت نسبت ندارد ! آن ها برای لاک زدن جریمه نمیشوند
در خارج هنوز نفهمیده اند که رنگ سیاه مناسب تابستان است
خارجی ها بس که دین و اعتقاد ضعیفی دارند ، با دیدن موی نامحرم ، هیچ چیزیشان نمی شود
اما ما اگر یک تار مو ببینیم ، دچار لرزش می شویم ! بس که محکم است این اعتقاداتمان
خارجی ها فکر میکنند ما در جنگ جهانی هستیم چون کوپن داریم و سهمیه بندی
آنها وقتی جنگ جهانی میکردند همه چیزشان سهمیه بندی بود
ما همیشه در حال جنگ جهانی هستیم ! بس که رییس جمهورها و رهبرمان منتخب ما هستند 
آنجا کشیش ها و پاپ حوزه علمیه ندارند بس که بی فرهنگ هستند
خارجی ها بس که بی دین و کافر هستند ، نمی دانند ازدواج از نوع موقت چیست
خارجی ها بس که سوسول هستند می گویند مرد با زن برابر است و
هیچ استاد پاک و مطهری نبوده که بهشان بگوید نخیر ! هر 4 تا زن میشود یک مرد
ما استاد پاک و مطهری داشتیم که استاد اخلاق بود و پسرش هم برای
نشان دادن اصل و نسب پدرش ، در مجلس به یکی دیگر گفت : فیوز
البته او قبل از فیوز یک ( پ ) هم گذاشت که ما نفهمیدیم چرا 
آن ها بس که بی فرهنگ هستند در کلیسا با کفش می روند و عود روشن میکنند، در حالی که همه می دانند لذت حرف زدن با خدا در بوی جوراب مخلوط با گلاب است 
آن ها تمام شعر های مذهبی خود را با آهنگ میخوانند، بس که الاغند،
در حالیکه وقتی آدم با خدا حرف میزند ، اجازه ندارد شاد باشد
خدا خیلی ترسناک است و هیچکس جز ایرانی ها نمیداند این را 
ما قطب جهان اسلامیم در حالی که خارج در جهان اسلام هیچ چیز نیست
ما میدان آزادی داریم ولی خارجی ها فقط مجسمه آزادی دارند
و هر بچه ای میداند که اصلا مجسمه یعنی هیچ کاره ! پس ما آزادی داریم ولی خارجی ها ندارند 
آن ها خواننده هایی دارند که همش اعتراض میکنند بس که بی ادبند ،
در حالی که خواننده های ما میخوانند همه چی آرومه بس که هنرمندهای مودبی هستند
آن ها بس که به بزرگترشان احترام نمیگذارند ، هیچ وقت آل پاچینو و جرج کلونی و آنجلینا جولی را ،
نمی فرستند دست بوس اسقف و پاپ تا بلکه عبرت بگیرند و کار بد نکنند در فیلم ها
ما در ایران تعداد صندلی های دانشگاه هایمان از متقاضی ها بیشتر است بس که علم داریم !فیلم های ما در ایران هیچ وقت پایان غمگین ندارد بس که ما شادیم ،
ولی خارجی ها همه افسرده هستند و همه اش در فیلم ها در حال خون ریزی و کارهای بد بد
در حالی که همه میدانند لذت هر فیلمی به عروسی انتهای آن است 
آن ها بس که سوسول هستند هر 4 سال یک نفر میشود همه کاره مملکتشان ،
ولی ما همیشه گفته ایم که حرف مرد یکی است و هیچ کس عوض نمیشود
ما در ایران خانواده خود را خیلی دوست داریم و هر وقت کاره ای شدیم ،
تمام فک و فامیل خود را میکنیم مدیر
اما آن ها بس که بنیان خانواده قوی ندارند ، این کارها را بلد نیستند 
ما از این انشاء نتیجه میگیریم که خارج جای بدی است
خارج جایی است که همه آدم ها در آن ایدز دارند

Balatarin

شنبه

! وزیر تعاون، کار و رفاه حسن روحانی کیست؟ علی ربیعی؛ شکنجه گری که با وضو وارد اتاق بازجویی می شد

نُتَک -  چندی پیش حسن روحانی لیست وزرای کابینه ی خویش را منتشر کرد که با اعتراض گسترده افکار عمومی همراه شد. در توجیه حضور افرادی جنایتکار با سوابقی تیره و تار در کابینه ی حسن روحانی، بسیاری از مدافعان شیاد جمهوری اسلامی، از جمله نتک حکومتی، این امر را ناشی از فشار نیروهای افراطی عنوان کردند و حضور افرادی از جمله مصطفی پورمحمدی را تحمیلی خواندند.

در ادامه، اما حسن روحانی بلافاصله و در اولین مصاحبه ی مطبوعاتی خود پس از مراسم تحلیف، در مقام پاسخگویی بر آمد و صراحتا اعلام کرد که برای انتخاب هیچ یک از افراد کابینه ی پیشنهادی خود تحت کوچکترین فشاری نبوده است و تمامی این افراد را خودش و «بر اساس شناخت کامل» از آنها برگزیده است!

چندی پیش سوابق مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری کابینه ی حسن روحانی در اختیار عموم قرار گرفت.

اینک نظر شما را به سوابق علی ربیعی که قرار است وزیر تعاون، کار و رفاه دولت به اصطلاح "تدبیر و امید" باشد جلب می کنیم:

علی ربیعی با نام مستعار «عباد،» یکی از چهره های امنیتی فعال و شناخته شده در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بوده است که همواره بخاطر نقش ویژه ای که در شکنجه و سرکوب مخالفین داشته در مقاطع مختلف و حساس سياسي نامش بر سر زبانها افتاده ‌است. 

او خود را نزدیکترین فرد به محمد خاتمی معرفی می کند و در صحنه ی عمل نیز وی رسما مشاور اجتماعی خاتمی، رییس دبیرخانه شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی و همچنین دبیر اجرایی این نهاد امنیتی در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی بوده است.

سوابق اطلاعاتی این بازجو و شکنجه گر، آنقدر مخوف است که علی فلاحیان -وزیر اطلاعات سابق جمهور اسلامی- در کتاب خاطرات خود از ربیعی به عنوان «استاد عملیات روانی» یاد میکند.

بعد ها وقتی در مقطعی دعوا میان لاریجانی و ربیعی بالا می گیرد، لاریجانی صراحتا اعلام می کند که امثال ربيعي مخالفان را به «صلابه كشيده بودند.» ربیعی در پاسخ به اظهارات لاریجانی از فعالیت های خویش در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با افتخار یاد می کند. او در جایی عنوان می کند که «کارمندان وزارت اطلاعات برای بازجویی معاندین با وضو بر سر کار حاضر می شدند.»

بعد ها وقتی علی ربیعی از کارهای اطلاعاتی کنار گذاشته می شود، حسن روحانی- دبیر وقت شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی- او را به دبیرخانه شورای امنیت می برد. در خاطرات فلاحیان می خوانیم: 

"علي ايحال وقتي کنارش گذاشتيم آقاي حسن روحاني او را برد به دبيرخانه شوراي امنيت ... بعد از انتخابات، آقاي خاتمي مي‌خواست او را وزير کار بگذارد و خيلي روي اين مسأله‌اصرار داشت... و در هر حال ربيعي وزير کار نشد... يکهو گفتند بشود دبير شوراي امنيت... بالاخره با لابي بازيهاي پشت پرده (قرار) شد که حالا رسماً دبير، همين آقاي روحاني باشد ولي مسئول اجرايي شوراي امنيت عباد شود. البته‌اين پست عباد بسيار کليدي است در امنيت کشور..."

به واسطه ی حسن روحانی و با ورود ربیعی، این چهره ی مخوف امنیتی، به دبیرخانه شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی، وی فعالیت های خود را به عنوان رییس اجرایی شورای عالی امنیت در دولت خاتمی از سر می گیرد.

علی ربیعی در یکی از مصاحبه های خود در خصوص نقش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در دولت های هاشمی و خاتمی می گوید: «آقایان هاشمی و خاتمی شورای عالی امنیت ملی بسیار برجسته ای را می خواستند که آقای روحانی و تیم دبیرخانه، این شورا را ایجاد کرد. شورای عالی امنیت ملی زمان ما، در واقع یک کابینه در سایه بود.»

با بررسی سوابق علی ربیعی (ملقب به عباد) می توان به رابطه ی نزدیک و مشهود هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و حسن روحانی با این شخص پی برد.

گقتنی است همزمان با ترور مخالفان نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور که به  "قتل های زنجیره ای" مشهور شد علی ربیعی معاون وزیر اطلاعات وقت در زمان تصدی ری شهری ودولت رفسنجانی تا سال 1374 بوده است.

از دیگر سمت های علی ربیعی می توان به مسئول اطلاعات سپاه در استانهای شمالی و مسئول اطلاعات استان آذربایجان شرقی اشاره کرد.

به نظر میرسد با به روی کار آمدن چهره ای امنیتی چون حسن روحانی، وی بر آن شده است تا با گرد هم آوری هم کیشان خود، دولتی به شدت اطلاعاتی-امنیتی را پدید آورد.

بررسی سوابق افراد معرفی شده از سوی حسن روحانی نشان می دهد، جمهوری اسلامی برای فرار از بحران سرنگونی به شدت بر روی انتصاب حسن روحانی در مقام ریاست جمهوری سرمایه گذاری کرده است.
Balatarin

یکشنبه

ارسال لیست 8 سال ترور، احکام اعدام و زندان اهل سنت در دوره احمدی نژاد به بان کی مون و احمد شهید

zendهمه حقوق بشر برای همه ایرانگروهی از زندانیان اهل سنت در زندانهای جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای خطاب به آقای بان کی مون ، دبیر کل سازمان ملل ، و آقای احمد شهید ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران ؛ ضمن شرح لیستی از ترور ، احکام اعدام و زندان اهل سنت در ایران طی دو دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ؛ برای احقاق حقوق از دست رفته ملیت‌ها، اقوام و اقلیت‌های مختلف در ایران ، به خصوص اهل سنت ابراز امیدواری کردند.

متن کامل این نامه که پیشتر توسط تارنمای” سنی نیوز” منتشر شده ؛ به شرح زیر است:


از: زندانیان اهل سنت

به: آقای بانکی مون و آقای دکتر احمد شهید

به شهادت رساندن تعداد زیادی از فعالین مذهبی و علمای اهل سنت از جمله به شهادت رساندن سعید گلجان دوسته‌ای در تاریخ ٢١/٥/٨٥، اعدام نصراله شنبه‌دهی در تاریخ ١١/٣٠/ ٨٥، ترور مولانا نعمت‌اله توحیدی، مولانا عبدالحکیم حسن‌آبادی و مولانا عبداللطیف حیدری در سال ٨٦، تخریب مدرسه‌ی شاه جمال ایرانشهر و اعدام دو مولوی به نام‌های عبدالقدوس مولازهی و مولوی محمد یوسف سهرابی در تاریخ ٢١/١/٨٧، تخریب مسجد فاضل آباد گلستان، تنها مسجد اهل سنت آن منطقه در تاریخ ٣/٦/٨٧، تخریب مسجد جوادیه‌ی اهل سنت در بجنورد خراسان شمالی در سال ٨٧، تخریب مدرسه‌ی امام ابوحنیفه در عظیم‌آباد زابل که ٦٠٠ طلبه در آن مشغول درس خواندن بودند.

پلمپ نمازخانه‌ی اهل سنت در تهران در تاریخ ١٧/١١/٨٩، تخریب مسجد اهل سنت اهواز در سال ٨٩، اعدام روزنامه‌نگار اهل سنت یعقوب مهرناد در ١٤/٥/٨٧، ترور جلال پورکند اهل سرپل ذهاب در تابستان ٨٨، ترور شاهو نوری و ابراهیم مرادی اهل سنندج در تاریخ ٢/٢/٨٨، ترور جوتیار والی، ستار سهرابی، پیمان رستمی، مهدی جوانرودی در درگیری سنندح در ١٢/٢/٨٨، اعدام سه نفر بلوچ به نام‌های غلامرضا شاهوزهی‌ای ،حاجی نوتیزه‌ای ،ذبیح الله نارویی در تاریخ ٩/٣/٨٨، اعدام شورش مهدی خانی در زندان سنندج در تاریخ ١٥/٤/٨٨، ترور فرهاد رحیمی، فرهاد ناصری، حبیب‌اله امانی در منطقه‌ی شریف آباد سنندج در تاریخ ٧/٧/٨٨، اعدام ١١ بلوچ در تاریخ ٢/٩/٨٨ به دست قاضی حمیدی که روحانی است به اسامی عبدالباسط شه‌بخش، عبدالناصر شه‌بخش، عبدالشکور زندیزهی، محمدصالح اسلامی زهی، ناصر شه‌بخش، لال محمد شه‌بخش، عبدالرحمان ناروئی، عطاالله ریگی، عبدالرئوف شه‌بخش، بالانج ناروئی، احمد ناروئی، ترور زانیار شرفی‌پور در ٢٥/٣/٨٩در صلوات‌آباد سنندج، ترور ادریس خادمی اهل سقز در ٢١/٨/٨٩، ترور سعدی شیرازی پسر امام جمعه مریوان و عبدالکریم کهنه‌پوش در تابستان ٨٨، ترور انور رشیدی اهل دهگلان در ١٨/١٢/٨٩، ترور یونس عبدی و آرمان زندکریمی در سنندج در ١٥/١/٩٠، ترور شاهو عبداللهی و اسماعیل بادینی در سنندج در ١٠/١/٨٩، کشتن سیروان مومنی فرد، کوروش عبداللهی، امجد پیوند، عرفان احمدی در ٢/٢/٩٠، ترور زبید نادری‌زاده در ١١/٦/٩١، اعدام ٦ نفر سنندجی در زندان قزلحصار به اسامی بهرام احمدی، که در موقع دستگیری کمتر از ١٨ سال داشت، اصغر رحیمی، حافظ ٢٥ جزء قرآن، هوشیار محمدی حافظ ٢٨ جزء قرآن، محمدظاهر بهمنی حافظ کل قرآن، کیوان زندکریمی و بهنام رحیمی که هر دو طالب علم بودند.

صادر کردن حکم اعدام بیش از ٢٠ نفر به دست قاضی مقیسه که روحانی است به نام‌های حامد احمدی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، کمال ملایی، صدیق محمدی، هادی حسینی، امید پیوند، شهرام احمدی، پوریا محمدی، محمد غریبی، محمد یاور رحیمی، بهمن رحیمی، طالبملکی، بهروز شاه نظری، ماموستا کاوه ویسی، ماموستا کاوه شریفی، فرزاد شاه نظری، ادریس نعمتی، لقمان امینی، احمد نصیری، عبدالرحمن سنگانی، مختار رحیمی و جمال سید موسوی و دستگیری علمای برجسته اهل سنت و اتهامات بی‌اساس به آنها و زندانی کردن طولانی مدت آنها مانند: مولوی خیرشاهی، ماموستا ایوب گنجی، شیخ عبدالحمید دوسری، سیف اله حسینی، سید محمد شافعی، مولوی حبیب حکیم‌زاده، مولوی صدیق رشیدی، مولوی عبدالستار حیدری، مولوی نوراحمد لقایی، مولوی عبدالکریم گل، مولوی سعید کردی، جلیل میربلوچ، ماموستا محمد برائی، ماموستا فرهاد سلیمی، ماموستا عبدالرحمن فتاحی، ماموستا سید طاها کریمی، ماموستا احمد سنندجی، ماموستا شیخ علی عامری، ماموستا کاوه ویسی حافظ کل قران و چند هزار حدیث نبوی است.

ماموستا حسام محمدی، ماموستا ابراهیم غدیری فر، ماموستا رسول مودت، ماموستا ابراهیم رسولی، ماموستا علی کریمی و به تازگی مولوی فتحی نقش بندی امام جمعه راسک و چندین ماموستایی که ما اسمشان را نمی‌دانیم .
زندانی کردن هزاران فعال مذهبی در زندان‌های مختلف ایران مثل سنندج، زاهدان، همدان، کرمانشاه، پاوه، بندر عباس، طالش، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی، ارومیه، مهاباد، زندان قزلحصار، اوین و رجایی‌شهر که بیشترین آمار زندانیان سنی مذهب را دارد که بیشتر از ١٥٠ نفر هستند که ١٥ ماموستا، ١٥ حافظ کل قران، ٥٠ دانشجو و بقیه‌ی طلاب علم و فعال مذهبی هستند.

همان طور که ذکر شد از این ١٥٠ نفر ٢٦ نفر به اعدام و بقیه به حبس‌های سنگین از ٥ سال تا ٢٠ سال محکوم شده‌اند. این نمونه بسیار کوچکی، تحت عنوان مشت نمونه خروار است، از کارنامه‌ی دو دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد می‌باشد.

به امید روزی که ملیت‌ها، اقوام و اقلیت‌های مختلف ایران از جمله اهل سنت مظلوم، به حقوق از دست رفته خود برسند.
Balatarin

! من جزو اموال کاخ ریاست جمهوری هستم و هیچ جا نمیروم


Balatarin

! اگر مبنای مشروعیت حکومت خواست مردم باشد با کفار فاصله‌ای نخواهیم داشت

دیگربان  - محمدتقی مصباح یزدی٬ رئیس موسسه «امام خمینی» گفته که «فرهنگ لیبرالی به دنبال تامین خواست اکثریت است» و «گفتن سخنی همچون میزان رای ملت است، سوء استفاده از این جمله است.»
آقای مصباح یزدی این مطلب را طی سخنانی در بیست و پنجمین روز ماه رمضان و در جلسه درس اخلاق ویژه این ماه در دفتر علی خامنه‌ای در قم بیان کرده است.
وی بی‌آنکه به نام فردی اشاره کند گفته است: «برخی افراد در دوران انتخابات تنها توجه‌شان به خواسته‌های مردم است، اما مهم‌ترین مسئله جلب رضایت خداوند باید باشد.»
مصباح یزدی افزوده که «نمی‌توان عبادات را تنها امر فردی دانست و توجهی به اینکه بیت‌المال دست چه کسانی می‌افتد، نداشته باشیم و گفتن سخنی همچون میزان رای ملت است، سوء استفاده از این جمله است.»
وی اضافه کرده است: «مدیران باید به دنبال رفع مشکل مومنان باشند، ولی نباید تنها به دنبال نظر اکثریت باشند، بلکه باید کسب رضایت الهی را هم در نظر داشته باشند.»
به گفته این روحانی محافظه‌کار «بسیاری از مکاتب مادی مشروعیت حکومت را خواسته مردم می‌دانند، اما ما در صورت زندگی با چنین شیوه در جامعه اسلامی، در یک دوره زمانی، فاصله زیادی را با شیوه زندگی کفار نخواهیم داشت.»
وی در بخش دیگری از سخنان گفته که «کسانی بر اثر ضعف نفس برای اینکه دچار مشکلاتی همچون بایکوت در یک جامعه نشوند، افکار عمومی را رعایت می‌کنند و به دنبال رضایت مردم هستند.»
مصباح یزدی همچنین اضافه کرده است: «سخن اکثریت حق و باطل را مشخص نمی‌کند، بلکه ملاک برای تشخیص حق و باطل، رضایت الهی است و برای تشخیص رضایت الهی باید به عقل و شرع توجه کرد.»
محمدتقی مصباح یزدی از جمله روحانیون تندرو در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که در مناسبات دینی و حکومتی کمترین جایگاه و نقش را برای مردم و نظر آن‌ها قائل است.
وی معتقد است مشروعیت حکومت دینی و ولایت فقیه از خداوند است و مردم نقش ناچیزی در مشروعیت بخشیدن به چنین حکومتی هستند.
Balatarin

بازداشت وحید روح بخش پس از بازگشت به ایران

هرانا - وحید روح بخش هنگام ورود به ایران در تاریخ بیست و یکم تیرماه امسال در فرودگاه بین المللی امام خمینی بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده است. هنوز از دلایل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش تارنمای جرس، وحید روح بخش از معترضان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است که به دلیل شرکت در راهپیمایی‌های اعتراضی پس از انتخابات بازداشت شده بود.

این زندانی گمنام جنبش سبز فارغ التحصیل رشته معماری است و در تاریخ ۲۹ خرداد ۸۹ در منزل شخصی خود توسط ماموران وزارت اطلاعات قزوین بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شده است.

روح بخش پس از گذراندن دو ماه در سلول‌های انفردی در بند ۲۰۹ به قید کفالت بیست میلیون تومانی آزاد شد. اما بلافاصله در شهریور‌‌ همان سال به اتهام اجتماع و تبانی از طریق شرکت در تجمعات، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی محاکمه و به سه سال جبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به هیجده ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

این زندانی سیاسی در حین بازداشت و بازجویی‌های طاقت فرسا بر اثر ضرب و شتم شدید از ناحیه گوش دچار آسیب دیدگی شد و به همین دلیل قدرت شنوایی هر دو گوش را تا حدود هفتاد درصد از دست داد و بعد از آن برای بهبود شنوایی خود مجبور به استفاده از سمعک شده است.

گفتنی است، روح بخش پس از آزادی در تاریخ هفتم مهر ماه سال ۸۹ به کشور دانمارک مهاجرت نمود.

Balatarin

آرش نصیرزاده، دانشجوی کار‌شناسی فیزیک در بند ۳۵۰ اوین

هرانا - آرش نصیرزاده، دانشجوی کار‌شناسی فیزیک دو ماه است که با قطعی شدن حکمش در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.

بنا به گزارش تارنمای کلمه، این دانشجوی کار‌شناسی فیزیک که در انگلستان تحصیل می‌کرد به اتهام تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و اجتماع و تبانی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب توسط قاضی پیرعباسی محاکمه شده به ۶ ماه حبس تعزیری و ۲ سال و ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم شده است.

این زندانی سیاسی هشتم شهریور ۱۳۹۱ همزمان با برگزاری اجلاس سران غیر متعهد‌ها به اتهام شعارنویسی علیه نظام جمهوری اسلامی و حمایت از جنبش سبز توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بند امنیتی دو الف اطلاعات سپاه در زندان اوین منتقل می‌شود.

آرش نصیرزاده در دوران بازجویی برای پذیرش اعترافات دروغ تحت فشارهای شدید روحی و روانی قرار می‌گیرد و پس از ۲۰ روز انفرادی در بند دو الف به بند ۳۵۰ منتقل شده و از آنجا با قید وثیقه قرار می‌گیرد.

حکم قطعی آرش نصیرزاده در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی موحد عینا تایید شده است. وی ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ با حکم قطعی برای سپری کردن ۶ ماه حبس تعزیری خود روانه بند ۳۵۰ زندان اوین شد.

Balatarin

احضار مسعود باستانی به زندان پس از تنها دو هفته مرخصی

هرانا - مسعود باستانی، روزنامه‌نگار زندانی پس از تنها دو هفته مرخصی، به زندان احضار شد.

به گزارش وبگاه مسعود باستانی، دادستانی تهران این روزنامه نگار را مجدداً برای ادامهٔ دوران محکومیت شش ساله‌اش به زندان فراخواند و وی باید از روز شنبه ۲۶ مرداد برای طی ادامهٔ دوران محکومیت‌اش به زندان رجایی شهر کرج بازگردد.

این احضار به طور شفاهی و هنگام تمدید مرخصی همسرش، مهسا امرآبادی به وی ابلاغ شد و دادستانی گفت که: یا مسعود باستانی باید در مرخصی باشد یا او و مرخصی هر یک را مشروط به ادامه حبس دیگری کرد.

گزارش مذکور می‌افزاید: متاسفانه دادستانی تهران این روند را درمورد زوج‌های روزنامه‌نگار و زندانیان سیاسی دیگر مانند بهمن احمدی امویی و ژیلا بنی یعقوب نیز در پیش گرفته که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری گذشته و روی کارآمدن قریب‌الوقوع دولت تدبیر و امید، بسیار سوال برانگیز است.

شایان ذکر است که مسعود باستانی روزنامه‌نگار جوانی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم بازداشت و به شش سال حبس محکوم شده است، از روز بیستم تیرماه در مرخصی به سر می‌برد و همسر روزنامه‌نگارش مهسا امرآبادی نیز که در ۲۲ خرداد ۱۳۹۰، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه و گزارش از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه‌ای به یک سال حبس محکوم شد. و هنوز حکم آزادی وی ابلاغ نشده است، در مرخصی مشروط به ادامه زندان همسرش است.
Balatarin

ملاقات با یک زندانی اعدامی پس از چهار سال در رجایی شهر

هرانا - شهرام احمدی زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر از زندانیان اهل سنت است که به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وی در اردی‌بهشت ماه سال ۸۸ به همراه برادرش که آنزمان به سن قانونی نرسیده بود بازداشت و به اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

وی پس از ۳۳ ماه انفرادی در اداره اطلاعات سنندج سر انجام به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد؛ دادگاه انقلاب وی را به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی محاکمه کرده است.

نزدیکان وی می‌گویند تنها جرم او ایرد سخنانی انتقادی در یکی از مساجد سنندج است.

خانواده وی پس از چهار سال در دوازدهم تیر ماه سالجاری موفق به ملاقات با او در زندان رجایی شهر شدند اما در زمان بازگشت به سنندج دچار سانحه رانندگی شده و خواهر و مادر وی هم اکنون در بیمارستان بسر می‌برند.

یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "۱۲ تیرماه سال جاری خانواده پس از ۳۳ ماه اجازه ملاقات با فرزندشان را پیدا می‌کنند و از آنجای که از اعدام بهرام مطلع نبودند درخواست ملاقات با هر دو آن‌ها را به مسئولین زندان ارائه می‌کنند اما مسئولین خبر اجرای حکم اعدام بهرام را به خانواده وی می‌دهند که این موضوع موجب حمله قلبی مادر وی می‌شود."

وی در ادامه گفت: "پس از ترخیص مادر ایشان از بیمارستان با توجه به شرایط روحی که برای این خانواده پیش آمد، در زمان بازگشت به سنندج اتومبیل ایشان دچار سانحه شده و خواهر و مادر وی در این حادثه ضربه مغزی شدند و هم اکنون در شرایط وخیم جسمی بسر می‌برند."

وی در پایان گفت: "وی در حالی به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است که عضو هیچ گروه تروریستی نبوده است و تنها به جرم ایراد سخنان انتقادی در مسجدی در سنندج بازداشت شده است."

Balatarin

یک فعال دانشجویی از ادامه تحصیل محروم شد

هرانا - امیر خسروی دانشجوی دانشگاه آزاد تهران شمال از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی محروم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امین خسروی از فعالین سابق دانشگاه یاسوج و از دانشجویان چپ دانشگاه آزاد تهران شمال در مقطع ارشد جامعه شناسی پس از یک ترم تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی طی نامه ای  از طرف مرکز آزمون از ادامه تحصیل منع شد.
Balatarin

به جای دارو کالاهای لوکس آوردند

روز- در حالی که در روزهای گذشته٬ خبر دپو شدن چندین تن دارو در کمرگ و جلوگیری از ترخیص آن‌ها توسط بانک مرکزی٬ انتقادها را به سمت این نهاد برده بود٬ اما محمود بهمنی٬ رییس‌کل این بانک٬‌گفته است که عده‌ای به بهانه‌ی دارو٬ قصد دارند کالای لوکس وارد کشور کنند.
محمود بهمنی٬ در گفت‌وگویی با سایت تسنیم٬‌ گفته است که "عده‌ای می‌خواستند با شلوغ‌کاری ۷۵ کشتی خودرو و کالای لوکس را به‌اسم دارو و کالای اساسی" وارد کنند.
وی تصریح کرده است که همین مساله باعث جلوگیری از ورود این محموله کشور شده بود.
با این حال پس از ورود محمدرضا رحیمی٬ معاون اول احمدی‌نژاد٬ و نامه‌ی وی خطاب به بانک مرکزی و وزارت بهداشت٬ ترخیص بخشی از این داروها از دیروز آغاز شد.
مخالفت بانک مرکزی با ترخیص داروها باعث شد محمدرضا نادری٬ معاون امور گمرکی گمرک٬ با قبول مسوولیت٬ نسبت به ترخیص دارو از فرودگاه امام خمینی اقدام کند و بگوید: "فقط به‌خاطر جان بیماران شخصا دستور دادم که ۵۰ درصد از داروها از گمرک از ۷ مردادماه ترخیص شوند".
محمود بهمنی٬ رییس کل بانک مرکزی٬‌ گفته بود: "داستان به اين سادگی نيست، هيچ مشکلی  ازنظر دارو و کالای اساسی نداريم. بانک مرکزی فقط جلوی رانت و فساد را به هر ترتيبی شده گرفته است".
وی دلیل انتقادها از نهاد زیر نظر خود را چنین بیان کرد: "توجه داشته باشيد که ما برای ترخيص داروها اجازه می‌دهيم اما مشکل اينجاست که آقايان قصد دارند لابه‌لای داروها انواع کالاهای لوکس و تجملی را ترخيص کنند. یک سری کشتی در گمرک می‌آيد و بعد اعلام می‌کنند فلان مقدار کشتی پشت بندر منتظر است، اين کشتی‌ها چی هستند؟ بايد يک نفر از نزديک برود و ببيند اين کشتی‌ها واقعاً چه‌چيزی حمل کرده‌اند".
پيش از این ناصر رياحی، رئيس اتحاديه واردکنندگان دارو٬ با انتقاد از بانک مرکزی گفته بود به خاطر "همکاری ‌نکردن" بانک مرکزی حدود "۶۰ تا ۷۰ ميليون دلار" دارو در گمرک‌های داخلی ايران رو به فاسد شدن است و شرکت‌های واردکننده دارو هم نقدينگی لازم برای ترخيص اين داروها را ندارند. در ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی درباره کمبود داروهای بیماری‌های خاص نظیر هموفیلی، تالاسمی یا بیماری‌های صعب‌العلاجی مانند انواع سرطان‌ها منتشر شده بود.
صادرات دارو به ايران در ليست تحريم‌های بين‌المللی وجود ندارد اما به علت تحريم بانک‌های ايرانی و توقف مبادلات بين‌المللی با آنها که به کمبود ارز در ايران منجر شد بود، مشکلات زيادی در واردات دارو به کشور ايجاد شده است.
پیش از این مرضیه وحید دستجردی، وزیر وقت بهداشت، بانک مرکزی را به عدم اجرای تعهدات خود متهم می‌کرد و می‌گفت که این بانک در تخصیص ارز برای دارو تعلل می‌کند. سخنان دستجردی باعث بروز درگیری‌های لفظی میان مسوولان و در نهایت برکناری خود وی شده بود
Balatarin