جمعه

معلم زندانی محروم از مرخصی امروز در زندان اوین ۳۷ ساله شد

ندای سبز آزادی: عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت امروز ۱۰ خرداد ۹۲ در زندان اوین ۳۷ ساله شد.این چهارمین سالروز تولد او در زندان اوین است.

به گزارش ندای سبز آزادی، شب گذشته تعدادی از اعضای ادوار تحکیم وحدت با حضور در منزل عبدالله مومنی تولد او را جشن گرفتند.

این زندانی سیاسی پس از هشت ماه و نیم بازداشت  در نوروز سال  ۸۹  توانست در جمع خانواده و دوستانش حاضر شود اما در اواخر فروردین ماه سال ۸۹ به زندان بازگردانده شد و از آن تاریخ از مرخصی محروم بوده است.

براساس گواهی پزشکان زندانی وی نیاز به درمان در خارج از زندان دارد اما مسئولین با مرخصی درمانی این زندانی سیاسی نیز مخالفت کرده اند.

پیش از این فاطمه آدینه وند همسر عبدالله مومنی با اشاره به گفته های مسئولان نامه عبدالله مومنی درباره شکنجه های دوران بازداشت را  علت مرخصی ندادن به این زندانی سیاسی ذکر کرده بود.

عبدالله مومنی روز سی‌ام خرداد سال ۸۸ ضمن ضرب‌وشتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او بیش از سه ماه اول بازداشتش را در سلول‌های انفرادی بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین و زیر شکنجه به سر برد که بیش از ۴۰ روز آن در بی‌خبری کامل گذشت.

وی در اسفندماه‌‌‌ ۸۸ به مرخصی آمد. اما پس از  آنکه به درخواست‌های غیرقانونی بازجویانش مبنی بر مصاحبه علیه رهبران جنبش سبز در دوران مرخصی تن نداد، در اواخر فروردین ماه سال ۸۹ بار دیگر به زندان بازگشت.

عبدالله مومنی پس از بازگشت به زندان، در نامه‌ای تکان‌دهنده به شرح شکنجه‌هایی پرداخت که از زمان بازداشت بر وی اعمال شده بود. او هم‌چنین در آن نامه از نمایشی بودن دادگاه‌های پس از انتخابات پرده برداشت.
Balatarin

! دختران داغ اسلامی


Balatarin

! استفاده بهینه از مسجد


Balatarin

افزايش چشمگیر تروريسم تحت حمايت ايران

صدای امریکا - آمريکا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۲ میلادی، تروریسم تحت حمایت دولت ایران افزایش چشمگیری داشته است. اين در حالی است که تضعيف القاعده در پاکستان ادامه داشته است.

بر اساس گزارش سالانه آمریکا در مورد تروریسم که وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه به کنگره ارائه داد، ایران و حزب الله لبنان سال گذشته بطور فوق العاده ای در توطئه در فعالیت های تروریستی فعال بوده اند و پشتیبانی گسترده ای را برای رژیم سوریه در سرکوب مردم آن کشور فراهم آورده اند.

در این گزارش آمده است، رهبری مرکزی القاعده در پاکستان و گروه وابسته به آن در یمن در سال ۲۰۱۲ ميلادی تضعیف شده اند. همچنين دولت سومالی با کمک از اتحادیه آفریقا، ستیزه جویان الشباب را از شهرهای عمده آن کشور بيرون رانده است. اما حوادث پر آشوب در خاور میانه و شمال آفریقا، شکل مبارزه با تروریسم را پیچیده کرده اند.

با سخت تر شدن ارسال و دریافت وجوه، برخی از گروه های مرتبط با القاعده، به آدم ربایی و دیگر فعالیت های مجرمانه، جهت باج گيری  و تامین مالی اقدامات تروریستی خود مشغول شده اند.

بنا بر این گزارش در سال ۲۰۱۲ ميلادی، حملات تروریستی در ۸۵ کشور جهان رخ داده است، که بسیاری از آنها در پاکستان، عراق و افغانستان بوده اند. این گزارش می گوید که شکست یک شبکه تروریستی، به همکاری دراز مدت بین المللی و ایجاد قابلیت در سراسر جهان به مقابله با ایدئولوژی که تروریسم را تقويت می کند، نیاز دارد.
Balatarin

پنجشنبه

ایران به ایجاد شبکه‌های تروریستی در کشورهای آمریکای لاتین متهم شد

رادیو زمانه - آلبرتو نیسمان، دادستان آرژانتینی روز گذشته دادنامه‌ای ۵۰۲  صفحه‌ای را در دادگاه فدرال آرژانتین به ثبت رساند که در آن ایران به ایجاد پایگاه‌های مخفی اطلاعاتی در کشورهای آمریکای لاتین، به‌منظور “طراحی و انجام عملیات تروریستی” متهم شده است.

رویترز گزارش داد آلبرتو نیسمان گفته است جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی چون آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، شیلی، گویان، کلمبیا، ترینیداد و توباگو و چند کشور دیگر دست به ایجاد چنین پایگاه‌های مخفی‌ای زده است.

آلبرتو نیسمان که مسئول پی‌گیری پرونده بمب‌گذاری در مرکز همیاری یهودیان (آمیا) در سال ۱۹۹۴ در بوئنوس آیرس است، بمب‌گذاری در آمیا را بخشی از مجموعه چنین طراحی گسترده‌ای دانست.

وی پیش از این مقام‌های بلندپایه ایرانی را طراحان اصلی بمب‌گذاری در آمیا اعلام کرده بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ولایتی، محسن رضایی، علی فلاحیان و احمد وحیدی از جمله مقام‌های ایرانی هستند که متهم به طراحی بمب‌گذاری در آمیا شده‌اند.

بهمن‌ماه سال گذشته جمهوری اسلامی ایران و آرژانتین بر سر تشکیل یک کمیسیون حقیقت‌یاب در رابطه با بمب‌گذاری آمیا به توافق رسیدند.
Balatarin

جریمه ۳۹۸ میلیون دلاری توتال به دلیل پرداخت رشوه به ایران

دویچه وله - کنسرن نفت و گاز توتال فرانسه در آمریکا جریمه نقدی هنگفتی می‌پردازد. دادستانی پاریس هم خواستار رسیدگی به اتهامات رئیس این شرکت در دادگاه شده است. توتال به پرداخت ۶۰ میلیون دلار رشوه به مقام‌های ایرانی متهم شده بود.
وزارت دادگستری و نهاد نظارت بر بورس ایالات متحده آمریکا شرکت توتال فرانسه را متهم کرده‌اند که در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ از طریق واسطه‌های خود ۶۰ میلیون دلار به مقام‌های ایرانی رشوه پرداخت کرده تا امتیاز فعالیت در میدان‌های نفت و گاز ایران را به دست آورد. رسیدگی به این پرونده در دسامبر ۲۰۰۶ آغاز شد.
توتال در بورس آمریکا ثبت شده است. شرکت‌های ثبت‌شده در این بورس متعهد به رعایت قوانین آمریکا هستند؛ قوانینی که پرداخت رشوه به مقام‌های کشورهای خارجی را منع می‌کنند.
رویترز روز چهارشنبه به نقل از اندرو کالامار، رئیس دفتر نیویورک کمیسیون نظارت بر بورس ایالات متحده (SEC)، نوشت: «توتال باید سود حاصل از معامله فاسد را برگرداند».

این شرکت فرانسوی علاوه بر این به پرداخت جریمه نیز محکوم شده است. بر این اساس ۱۵۳ میلیون دلار به کمیسیون نظارت بر بورس آمریکا پرداخت می‌شود و ۲/ ۲۴۵ میلیون دلار هم به حساب وزارت دادگستری آمریکا واریز خواهد شد.
توتال همچنین متعهد شده که ساز و کارهای داخلی خود برای مقابله با فساد را تقویت کند. این کنسرن همچنین باید سه سال تحت نظارت یک نهاد مستقل فعالیت کند.
خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه (۲۹ مه / ۸ خرداد) گزارش داد که توتال برای پایان بخشیدن به روند رسیدگی به این پرونده در آمریکا ۳۹۸ میلیون دلار جریمه نقدی پرداخت می‌کند. در آمریکا مرسوم است که شرکت‌ها برای پایان دادن به رسیدگی‌های گاه درازمدت به اتهام‌های این‌چنینی با پرداخت جریمه نقدی موافقت می‌کنند. کنسرن‌های بزرگ آلمان همچون دایملر، زیمنس، لوفت‌هانزا یا تله‌کوم نیز پیش از این در آمریکا با پرداخت جریمه روند رسیدگی به اتهام‌های فساد مالی خود را متوقف کرده بودند.
نهادهای فرانسوی نیز در کنار آمریکا به اتهام کنسرن توتال رسیدگی می‌کردند. دادستانی پاریس خواسته که کریستوف دِ مارژری، رئیس کنونی کنسرن توتال، به اتهام‌های مطرح‌شده در دادگاه پاسخ دهد. تصمیم‌گیری در این مورد به قاضی تحقیق سپرده شده است. د مارژری پیشتر مدیر تولید کنسرن توتال در منطقه خاورمیانه بود.
یک سخنگوی توتال گفت، اگر کار به دادگاه بکشد، توتال و د مارژری اثبات خواهند کرد که اقدامات صورت گرفته مغایرتی با قوانین فرانسه نداشته است.
کنسرن توتال در سال ۲۰۱۲ و پس از آن‌که اتحادیه اروپا واردات نفت از ایران را تحریم کرد، به خرید نفت از ایران پایان داد.
Balatarin

کانادا اعلام کرد تمام روابط تجاری خود را با ایران قطع می‌کند

رادیو فردا - دولت کانادا اعلام کرد تمام روابط تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران را به دلیل تداوم برنامه هسته‌ایش و همچنین به علت موارد نقض حقوق بشر در ایران قطع می‌کند.

جان بِرد وزیر خارجه کانادا روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت اتاوا بویژه از شکست آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبولاندن ضرورت از سر‌گیری بازرسی‌ها در مورد تحقیقات مشکوک هسته ای به ایران نگران است.

ارزش مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی حدود ۱۳۰ میلیون دلار بوده است.

کانادا سپتامبر سال گذشته (حدود ۸ ماه پیش) با توصیف ایران به عنوان «بزرگ‌ترین خطر برای امنیت جهانی»، روابط سیاسی خود با تهران را به حالت تعلیق در آورد.

Balatarin

پنج سال زندان برای محمود بهشتی‌ لنگرودی فعال فرهنگی‌

ندای سبز آزادی - محمود بهشتی‌ لنگرودی فعال فرهنگی‌ و سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان ایران که آخرین بار به قید وثیقه صد و پنجاه میلیون تومانی آزاد شده بود، حکم محکومیت ۵ سال (علاوه بر۴ سال حبس تعلیقی پیشین) زندان خود را که از سوی قاضی صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، صادر شده بود دریافت کرد.

به گزارش کلمه دراولین ساعات صبح چهارشنبه، ۸ خرداد محمود بهشتی‌ لنگرودی، که چندی است که به صفوف بازنشستگان آموزش وپرورش ملحق شده است، خبر وصول این حکم را در صفحه های فیسبوک شخصی خود و کانون صنفی معلمان ایران نوشت: «دیروز آقای صلواتی حکمم را به من ابلاغ کرد. چهارسال زندان به اتهام اجتماع وتبانی علیه امنیت ملی، یک سال زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام؛ با احتساب چهار سال حبس تعلیقی جمعا می شود ۹ سال زندان، به همین راحتی.»

پیش از این نیز صفحه فیسبوک کانون صنفی معلمان ایران، که به دلیل فشارهای شدید امنیتی برفعالان فرهنگی به تنها رسانه این نهاد مردمی مبدل شده است، در تاریخ خبر احضار بهشتی لنگرودی را به اطلاع اعضای این کانون رسانده بود: «محمود بهشتی لنگرودی به دادگاه انقلاب فراخوانده شد. براساس احضاریه ای که از سوی شعبه ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی (قاضی صلواتی ) ارسال گردید وی باید ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ اردیبهشت به این شعبه مراجعه نماید.».
Balatarin

چهارشنبه

سعید مرتضوی: برخورد با اغتشاشگران ۸۸ جهاد مقدس و تکلیف بود و پشیمان نیستم

جرس: سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و متهم ردیف اول جنایات رخ داده در بازداتشگاه کهریزک گفت: "من به عنوان دادستان تکلیف خود را انجام داده‌ام و در این خصوص نیز پشیمان نیستم و آن را جهادی مقدس می‌دانم. خاموش کردن فتنه و اغتشاش 88 را جهادی مقدس می‌دانیم و معتقدیم به تکلیف خود عمل کرده‌ایم. "

وی با ادعای اینکه "در کل باید با اغتشاشگران به گونه‌ای برخورد شود که فرد از رفتارش پشیمان شود"، بخشی از دفاعیات خود در مورد پرونده کهریزک را شرح داد.

به گزارش ایسنا، سعید مرتضوی در نشستی خبری در سازمان تامین اجتماعی با بیان این‌که «در موضوع کهریزک و جلسات دادگاه آن جان باختن سه نفر مطرح بود» اظهار کرد:‌ هر رسانه‌ای چه داخلی و چه خارجی تصور می‌کند این سه نفر در بازداشت‌گاه کهریزک مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در اثر آن فوت کرده‌اند در حالی که اصلا چنین موضوعی نیست و این موضوع به صورت غیر واقعی مطرح شده است.

وی گفت: در دادگاه سوالات مورد نظر در این زمینه از ما مطرح شد و با مطالعه پرونده توانستیم دفاع جامعی را به دادگاه ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: واقعیت امر این است که اولین فردی که در کهریزک فوت و مرگش اعلام شد امیر جوادی‌فر بود،‌ایشان زمانی که از راه کهریزک به تهران می‌آید دچار تشنج می‌شود و پس از بازگردانده شدن به بهداری فوت می‌کند. هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد که حضور وی در زندان کهریزک موجب فوت وی شده برعکس دلیل قانع کننده این است که ایشان قبل از بازداشت در کهریزک مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

متهم پرونده کهریزک درباره امیر جوادی‌فر گفت: بنا بر تصاویری که از آقای حیدری‌فر ارائه شده وی در اغتشاشات قبلی تهران و نیز در اغتشاش 18 تیر حضور داشت و به موجب ناآرامی‌هایی که در آن مقطع بود با مجموعه‌ای که با وی مشارکت داشته‌اند، با ماموران(بنا بر گفته‌ها افراد با لباس شخصی) درگیر شده‌اند. در این درگیری‌ها جوادی‌فر بینی‌اش می‌شکند و مردمک چشمش نیز پاره می‌شود و سایر نقاط بدنش هم به شدت مصدوم می‌گردد و پس از آن به بیمارستان فرستاده می‌شود.

وی با بیان این‌که «جوادی‌فر پس از تفهیم اتهام در دادگاه و با توجه به شکایت‌های انجام شده بازداشت می‌شود» گفت: گزارش پزشکی قانونی در مورد وی همان صدماتی است که در شرح معاینات بیمارستان نیز نوشته شده است و پس از قیاس متوجه می‌شویم در زندان هیچ صدمه‌ای به او وارد نشده است.

وی در مورد دومین فرد فوت شده پرونده کهریزک هم گفت: این فرد آقای محسن روح‌الامینی است و زمانی که نزد دادیار حیدری‌فر می‌آید با این سوال مواجه می‌شود که چرا شما در محل تجمع به تذکر پلیس توجه نکرده‌اید. روح الامینی پاسخ داده است پلیس به من تذکر نداد و چند باتوم به سر من زد که نشان دهنده حضور وی در اغتشاشات بوده است.

مرتضوی در مورد اظهارات شهودی که پس از معرفی شکات در دادگاه شهادت دادند، خاطرنشان کرد: این افراد همان همراهان روح‌الامینی بودند که اعلام کردند روح الامینی در آن زمان اجازه نمی‌داد که از وی بازجویی شود و به گفته این شاهدها روح الامینی را به پارکینگ نیروی انتظامی برده‌اند و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

وی با بیان به این‌که «در زندان کهریزک افرادی که همراه روح الامینی بودند نیز در این زمینه شهادت داده‌اند» گفت: این افراد شهادت داده‌اند که فوت شده از ناحیه پشت دارای جوش‌های چرکی فراوانی بوده و نمی‌توانست بخوابد به همین دلیل نشسته استراحت می‌کرده است. این افراد معتقد بودند در کهریزک همه به خاطر شرایط خاص روح الامینی به وی کمک می‌کردند و تصور می‌شود نمی‌توان فردی را که دارای چنین شرایط خاصی بوده مورد ضرب و شتم قرار داد.

وی گفت: حیدری‌فر تصاویری را به دادگاه ارائه کرده است که روح الامینی در اغتشاشات قبل از 18 تیر هم حضور داشته و با دستبند سبز و سایر موارد مشاهده شده است و این تصاویر قابل انکار نیست، باید بگویم بسیاری از صدمات به درگیری‌های قبلی مربوط می‌شده و زمینه قبلی داشته است.

به گزارش ایسنا، محمد کامرانی سومین فردی است که فوت وی در دادگاه کهریزک مورد سوال واقع شد و مرتضوی در این زمینه توضیح داد: زمانی که کامرانی در بیمارستان فوت کرد،به پزشکی قانونی برده شد، گزارش پزشکی قانونی این است که یک ایراد ضرب شدید در مورد وی وجود داشته است. پزشکی قانونی گزارش داده که این ایراد ضرب مربوط به ضربه‌ای که به گردن و صورت وی وارد شده بود و مابقی موارد خراشیدگی‌های ساده بود و در مورد ایراد ضرب نیز باید گفت که آثار آن وجود داشت.

وی در ادامه در ارتباط با کامرانی و شهادت‌های انجام شده در ارتباط با وی در دادگاه کهریزک نیز خاطرنشان کرد:‌ شهادت پدر و سایر اطرافیان این است که زمانی کامرانی در اغتشاشات 18 تیرماه دستگیر می‌شود مامور لباس شخصی وی را دستگیر و با دست به صورت و گردن متهم ضربه زده است. پس از ضربه به گفته دوستان وی عینک فوت شده به میزان پنج متر پرتاب می‌شود و وی تعادل خود را از دست می‌دهد و این ضربه مربوط به قبل از بازداشتش بود، در حالی که در کل بدن وی هیچ‌گونه آثاری در مورد ضربه به بدن و سر وی گزارش نشده است. در بازگشت از کهریزک کامرانی گرما زده شده و به صورت سرپایی مورد درمان قرار می‌گیرد. وی به پذیرش قرنطینه می‌رود و هیچ مشکل ظاهری نداشت و باید عنوان کرد که پذیرش وی به علت تعداد 150 نفری افرادی که باید مورد پذیرش قرار می‌گرفتند چند ساعت به طول می‌انجامد. بعد از مدتی با توجه به تب بالایی که فوت شده داشت به بهداری اوین می‌رود ولی پرونده بالینی وی در این زمینه وجود ندارد و پس از آن به بیمارستان فرستاده می‌شود.

وی با تعجب از این‌که «در بیمارستان پذیرش وی به عنوان معتاد مجهول الهویه صورت می‌گیرد» اظهار کرد: یکی از شکایت‌های اولیه خانواده کامرانی‌ این بود که چرا فرزندشان به عنوان فرد معتاد مجهول الهویه بستری شده است. پس از بررسی متوجه می‌شوند که تب بیمار 42 درجه بوده و در اثر این تب دارای لرزش‌هایی می‌شد؛ بنابراین تصور کردند که وی دچار تشنج شده و اصلا به بحث درمان تب وی ورود نمی‌کنند و با تزریق وریدی دیازپام به علت آن‌که وی را معتاد می‌دانستند اقدام می‌کنند. پزشکان فوق تخصص نیز در این زمینه اظهار نظر و موارد ذکر شده را مورد تایید قرار داده‌اند. قند کامرانی 300 بود و پس از اطلاع از این امر به وی آمپول انسولین تزریق می‌کنند که دچار مشکل می‌شود و حتی به سی سی یو هم نمی‌رود و این در حالی است که وی نیازمند ساکشن بود ولی به این امر هم رسیدگی نمی‌شود. وی بر اثر تزریقات اشتباه و عدم رسیدگی به تب 42 درجه به بیمارستان مهر فرستاده می‌شود تا به او رسیدگی کنند، اما به علت این‌که اقدامات اشتباه در مورد وی صورت گرفته نمی‌توانند وی را به زندگی بازگردانند.

مرتضوی در مورد نظر پزشکان در این خصوص اظهار کرد: آن‌ها معتقدند اگر پس از ورود فوت شده به بیمارستان لقمان و یا بهداری وی را پاشویه می‌کردند و آمپول مربوط به تب بالا به وی تزریق می‌شد تب وی کنترل شده و فوت شده دچار آپنه نمی‌شده و به کما نمی‌رفت. شدیدترین آثار گزارش در مورد کامرانی ضربه‌ای است که به وی زده شد. هیچ ضربه کشنده‌ای در زندان کهریزک به فوت شده وارد نشده و قصور پزشکی موجب این امر گشته و در همه کشورهای دنیا نیز ممکن است این اتفاق رخ دهد. اگر این موضوع را قوه قضاییه و دادسرای نظامی پیگیری می‌کردند خونی را که به دلیل قصور پزشکی از دست رفته بود به گردن زندان نمی‌انداختند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید؛ حتما زندان کهریزک برای زندانیان هتل پنج ستاره بود؟ گفت: کسی که اموال مردم را به آتش کشیده، علیه نظام قیام می‌کند و هر کاری در جهت براندازی نظام انجام می‌دهد به هتل پنج ستاره فرستاده نمی‌شود. هیچ متهمی در دنیا به هیچ هتل پنج ستاره‌ای برده نمی‌شود و زندان قواعد خاص خود را دارد. باید بگوییم بسیاری از متهمان دستگیر شده حتی در زندان هم جایی نداشتند و به پادگان فرستاده می‌شدند.

مرتضوی مدعی شد: من به عنوان دادستان تکلیف خود را انجام داده‌ام و در این خصوص نیز پشیمان نیستم و آن را جهادی مقدس می‌دانم. نامهربانی‌های سیاسی در داخل کشور در این زمینه انجام شد. خاموش کردن فتنه و اغتشاش 88 را جهادی مقدس می‌دانیم و این نامهربانی‌ها را به ثواب آن جهاد افزوده و معتقدیم به تکلیف خود عمل کرده‌ایم. 
وی با اشاره به این‌که «در کل باید با اغتشاشگران به گونه‌ای برخورد شود که فرد از رفتارش پشیمان شود»، گفت: توصیه کرده‌ایم حقوق شهروندی رعایت و با متهمان مناسب برخورد شود و خودمان نیز مدعی ماموران هستیم که برخوردهای نامناسب با متهمان نداشته باشند.

وی درباره نتیجه پرونده کهریزک اظهار کرد:‌ منتظر رای دادگاه هستیم. سه اتهام وجود داشت؛ مشارکت در بازداشت غیرقانونی بود که از بدیهیات قانون مجازات اسلامی است و این اتهام، اتهامی بی‌مورد است و قابلیت انتساب ندارد. اتهام دوم؛ در ارتباط با جوادی‌فر بود،در این زمینه ما در ارتباط با بازگشت وی به کهریزک و توضیحات‌مان به عنوان معاونت در گزارش خلاف واقع تصور شده‌ایم در حالی که این‌گونه نبوده و چون خانواده جوادی‌فر رضایت داده‌اند این موضوع منتفی است. اتهام سوم؛ در ارتباط با کامرانی است. اتهام بی‌ربط به ما زده شده و ترک فعل از مصادیق معاونت نمی‌شود؛ بنابراین ثابت کردیم که ضربه‌ای کشنده به وی وارد نشده و حتی ضربه مامور هم کشنده نبوده است؛ بنابراین این موضوع هم منتفی است. سه نفر فوت شده در کهریزک ایراد ضرب و جرح منجر به فوت نداشتند. این افراد در اوین هم تنها قرنطینه بودند.
Balatarin

MAY 30 , BIRTHDAY OF NASRIN SOTOUDEH!! HAPPY BIRTHDAY DEAR NASRIN!!!

Nasrin Sotoudeh is a human rights lawyer in Iran who has been given a prison sentence of eleven years and banned from working as a lawyer or leaving the country for twenty years. This sentence has been given to her, not for any criminal activity but as a result of her peaceful human rights work. She was accused of 'spreading propaganda' and 'conspiring to harm state security'. Nasrin has represented many defenders opposed to the current regime in Iran. She has also worked extensively with young prisoners who have been sentenced to death for crimes they committed when they were under 18.

She has represented imprisoned Iranian opposition activists and politicians following the disputed June 2009 Iranian presidential elections as well as prisoners sentenced to death for crimes committed when they were minors. Her clients have included journalist Isa Saharkhiz, Nobel Peace Prize laureate Shirin Ebadi, and Heshmat Tabarzadi, the head of the banned opposition group Democratic Front of Iran.

On 26 October 2012, Sotoudeh was announced as a co-winner of the Sakharov Prize of the European Parliament. She shared the award with Iranian film director Jafar Panahi. European Parliament President Martin Schulz called the pair "a woman and a man who have not been bowed by fear and intimidation and who have decided to put the fate of their country before their own".
Balatarin

انرژی هسته ای حق مسلم ما ..... نیست

ایران اشغال شده من - آقایون نامحترم تصمیم گیرنده در جمهوری اسلامی ! به هر کی شما قبولش دارین قسم انرژی هسته ای حق مسلم ما نیست ! حق مسلم ما (مردم ) جدایی دین از سیاست و حکومتی سکولار ،قانون اساسی مبتنی بر حقوق بشر و نه حقوق اسلامی ، آزادی و رفاه اجتماعی ، بهداشت رایگان در تمام سطوح ، نداشتن حتی یک بیسواد ، اشتغالزایی و عدم وجود بیکاری ، عدم وجود کودکان کار ، امنیت اجتماعی و ... هست ! 

کودکی که در آغوش مادر به دلیل عدم وجود دارو در داروخانه وحتی  بازار سیاه جان می سپرد و مادری که فرزند در آغوش از دنیا رفته اش را به خاک سرد می سپرد چه سهمی از انرژی هسته ای دارد ؟ و اصولا چگونه حقش را از انرژی هسته ای دریافت میکند ؟ 
جوانی که پس از سالها درس خواندن شغلی برای ساختن آینده خویش ندارد و آینده را سیاه میبیند افکارش فقط پیرامون  اعتیاد و خود کشی میگردد سهمش از انرژی هسته ای چیست ؟ 

زنی که ...

مردی که ...

جوانی که ...

براستی هیچ حیوانی به حیوانی نمیدارد روا آنچه این نامردمان با جان انسان میکنند 
Balatarin

صدورحکم سنگین ،غیرانسانی و غیر قانونی علیه وبلاگ نویس زندانی در زندان شیراز

بنابه گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وبلاگ نویس زندانی کاوه طاهری به حکم غیر انسانی،غیر قانونی و سنگین ۳ سال زندان محکوم شد.
وبلاگ نویس زندانی کاوه طاهری توسط فردی به نام ساداتی که رئیس دادگاه انقلاب شیراز می باشد مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم غیر انسانی ، غیر قانونی و سنگین  ۳ سال زندان محکوم شد.
وبلاگ نویس زندانی قرار است که در دادگاه دیگری به اتهام دروغین توهین به مقدسات ونشر اکاذیب نیز مورد محاکمه قرار گیرد.
از طرفی دیگر فشارها و تهدیدات بازجویان وزارت اطلاعات و قاضی آنها به نام ساداتی علیه خانواده طاهری و وکیل وی ادامه دارد و حتی وکیل وی را تحت فشار قرار داده اند تا عدم اجازه مطالعه پرونده وبلاگ نویس زندانی را تکذیب کند.
ساداتی که فرمان بازجویان وزارت اطلاعات را به اجرا می گذارد از انتشار اخبار مربوط به برخوردهای غیر انسانی اش با خانواده طاهری و وکیل وی سخت وحشت زده شده است و سعی دارد با تهدید و ارعاب مانع انتشار برخوردهای وحشیانه ، غیر انسانی و احکام قرون وسطایی شود.
ساداتی که رئیس یکی از شعب دادگاه انقلاب شیراز می باشد تحت نام قاضی سعی دارد که اختناق و سرکوب علیه وبلاگ نویسان ، دانشجویان ، کارگران و سایر اقشار جامعه را حاکم کند.
لذا از مراجع بین المللی خواستار افزودن نام این شخص در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر هستیم.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدور احکام سنگین ،غیر انسانی و غیر قانونی علیه وبلاگ نویس زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای آزادی فوری و بدون قید و شرط این وبلاگ نویس زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۸ خرداد ۱۳۹۲ برابر با ۲۹ می ۲۰۱۳

Balatarin

وضعیت نامناسب محمدرضا حسینی در زندان بندر عباس

هرانا - محمدرضا (میثم) حسینی که به زندان بندرعباس تبعید شده است، در بین زندانیان عادی و خطرناک نگهداری می‌شود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا حسینی در ابتدای اسفند ماه سال گذشته برای سپری کردن ۶ ماه باقیمانده زندان خود، از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان مرکزی بندرعباس تبعید شد.

این در حالی است که مسئولین زندان بندرعباس تاکنون در مورد این زندانی سیاسی اصل تفکیک جرایم را رعایت نکرده اند و وی هم اکنون در بین زندانیان عادی و خطرناک نگهداری می‌شود.

همچنین خانواده این زندانی سیاسی که در تهران اقامت دارند امکان رفت آمد به بندر عباس را نداشته و عملا وی ممنوع الملاقات گشته است.

این زندانی سیاسی ۲۲ ساله که در هنگام بازداشت دوران خدمت سربازی اجباری خود را سپری می‌کرد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۲ سال زندان که ۶ ماه آن تبعید در زندان بندرعباس قید شده محکوم گردید. این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر به تایید رسید.
Balatarin

پدر رونقی ملکی: داروهای حسین را تحویل نمیدهند

روز - سهراب سلیمانی، مدیرکل زندان های استان تهران روز گذشته در تماس خبرنگار "روز" اعلام کرد که مسولیت جان همه کسانی که در زندان های استان تهران زندانی هستند با او است. آقای سلیمانی اما از وضعیت حسین رونقی ملکی ابراز بی اطلاعی کرده و گفت از روابط عمومی سازمان زندان ها سوال کنید.

پدر حسین رونقی ملکی دیروز در مصاحبه با "روز" از وضعیت نامساعد جسمی فرزندش که در بند 350 زندان اوین زندانی است خبر داده و گفت که داروهای این زندانی سیاسی را به او تحویل نداده اند و این مساله برای سلامتی او خطرناک است.

حسین رونقی ملکی 31 اردیبهشت در حالی با عدم تمدید مرخصی استعلاجی اش به زندان اوین بازگشت که یک ماه پیشتر تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. پدرش میگوید که موقع ورود او به زندان وسایل و داروهایش را گرفته اند و تاکنون از تحویل آنها به این زندانی سیاسی خودداری کرده اند.

آقای رونقی ملکی که روز دوشنبه با فرزندش به صورت کابینی ملاقات کرده بود در مصاحبه با "روز" میگوید: حسین کلیه هایش در زندان دچار مشکل شد چند ها جراحی کرد و بالاخره بعد پی گیر یهای فراوان به او مرخصی استعلاجی دادند. در مرخصی هم جراحی کرده بود که او را به زندان برگرداندند. یعنی یک ماه قبل از برگشتن به زندان، جراحی کرده بود.

او می افزاید: روز دوشنبه که با حسین ملاقات کردم وضعیت خوبی نداشت حالش خوب نبود و میگفت وقتی 31 اردیبهشت خود را تحویل زندان داد وسایل و داروهایش را گرفته اند و تا به حال هم به او نداده اند. یک صابون مخصوص هم دارد که پزشک تجویز کرده آن را هم گرفته اند از سوی دیگر با وضعیتی که او دارد میگفت غذای زندان را نمی تواند بخورد، چون غذای زندان نمک، ادویه و فلفل دارد و اینها برای حسین اصلا خوب نیست طبق دستور پزشک اش باید غذای بدون نمک بخورد و مدام باید زیر نظر پزشک متخصص باشد.

حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس جوان از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به 15 سال حبس تعزیری محکوم شده. او 22 آذر 88 در خانه اش در شهرستان ملکان بازداشت شد. وکیلش او را از نابغه های ایران می داند که دارای توانایی های خاص است و باید مورد احترام و توجه قرار گیرد نه اینکه زندانی شود. این زندانی سیاسی با نام بابک خرمدین معروف بوده است.

از پدر حسین رونقی ملکی میپرسم که ایا این مساله را از طریق مسولان پی گیری کرده اید؟ پرسیده اید به چه دلیلی داروهای حسین را تحویل او نمی دهند؟ می گوید: پی گیری کرده ام هم به مسولان زندان و هم به دادستانی گفته ام که وضعیت پسر من خطرناک است اگر داروهایش به او نرسد. گفتم که مسولیت با شما است و هیچ جوابی به من نداده اند. باز هم پی گیری میکنم و واقعا نمیدانم چرا داروها را حتی به حسین نداده اند.

سهراب سلیمانی، مدیرکل زندان های استان تهران است که دیروز در تماس "روز" از این مساله ابراز بی اطلاعی کرده و گفت با روابط عمومی سازمان زندان ها تماس بگیرید.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به مسولیتی که شما دارد مسولیت جان زندانیان استان تهران با شما است گفت بله مسولیت جان زندانیانی که در زندان های تهران زندانی هستند با من است.

خبرنگار "روز" از آقای سلیمانی سوال کرد که اکنون اقای رونقی در چنین شرایطی است و شما میگویید از روابط عمومی سوال شود پیشتر آقای هدی صابر که در بند 350 زندان اوین زندانی بود جان باخت و آیا مسولیت ان را هم می پذیرید؟ آقای سلیمانی در پاسخ به این سوال تنها گفت که با روابط عمومی سازمان تماس بگیرید و تلفن را قطع کرد.

هدی صابر، روزنامه نگار و فعال ملی ـ مذهبی به دلیل شوک قلبی ناشی از اعتصاب غذا در زندان جان باخت. او به اتفاق امیرخسرو دلیرثانی، دیگر فعال ملی ـ مذهبی که در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد ۱۲ خرداد سال ۹۰ دست به اعتصاب غذا زده بود؛ اعتصابی که خواسته‌ای به همراه نداشت و به گفته خانواده‌های این دو زندانی سیاسی، در اعتراض به کشته شدن هاله سحابی صورت گرفته بود. ۶۴ زندانی سیاسی که در بند ۳۵۰ با آقای صابر هم بند بوده اند در نامه ای حاکمیت را "مسئول مستقیم مرگ شهید هدی صابردانسته" و شهادت داده اند که "هدی صابر در هشتمین روز اعتصاب غذای خود در بهداری از سوی مامورانی که حدس می زنند ماموران امنیتی و اطلاعاتی بوده اند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است".

خانواده آقای صابر نیز با طرح شکایت در دستگاه قضایی اعلام کردند: "آقایان باید توضیح دهند چطور کسی را که اعتصاب غذا کرده و مریض است به درمانگاه می برند و به جای درمان، مورد ضرب و شتم قرار می دهند؟ این یک فاجعه است و ما از آن نخواهیم گذشت".

فیروزه صابر اما در مصاحبه با "روز" اعلام کرد که ۲۱ خرداد گفتند خانواده و وکیل بیایند که رفتند. همان زمان مسئولان و پزشکان بیمارستانی که هدی در آن جان باخت را هم خواسته بودند. اما دادگاهی تشکیل نشد و گفتند هیچ کسی مقصر نیست و سکته کرده است. خانواده اعتراض کردند و خواستار تشکیل دادگاه شدند، وکیل هم لایحه اعتراضی نوشت و به دادگاه ارائه داد. اما از همان موقع تا همین الان هیچ رسیدگی نشده و پاسخ دیگری نداده اند. پرونده را کلا مسکوت گذاشته اند.
Balatarin

سه‌شنبه

این جانیان حتی به قبر ندا آقا سلطان هم رحم نكردند

Balatarin

بیست ژوئن روز جهانی حمایت از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی

روزنه - کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ۲۰ ژوئن را روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی اعلام داشته است. "کمپین برای آزادی کارگران زندانی خود را در این اقدام مهم اعتراضی سهیم دانسته و از همه تشکلهای کارگری و نهادهای انساندوست در سراسر جهان انتظار دارد که از این روز اعتراض جهانی حمایت کنند. برای متوقف شدن فشار بر روی فعالین و رهبران کارگری و فعالین سیاسی در عرصه های مختلف به رژیم اسلامی فشار بیاورند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه کارگران و زندانیان سیاسی شوند.

لیستی از کارگران زندانی در ایران را در زیر مشاهده میکنید:


behnam-ebrahim-zadeh بهنام ابراهیم زاده: عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های کارگری و از فعالین دفاع از حقوق کودک و از رهبران کارگری محبوب در ایران است. او زیر فشار کارزاری جهانی و بخاطر اینکه تنها فرزندش نیما به بیماری خونی خطرناک سرطان مبتلا شده است از زندان مرخص شد. اکنون علیرغم تاکید پزشکان معالج نیما مبنی بر نیاز وی بر وجود پدرش در کنار او، با تمدید مرخصی بهنام موافقت نشده و او را به زندان احضار کرده اند. بعلاوه بهنام در مدت مرخصی خود حتی فرصت درمان بیماریهای که در زندان و بخاطر شکنجه های زندان مبتلا شده را پیدا نکرده است. از جمله ۷۵درصد شنوایی گوش چپش را از دست داده است. بازگرداندن بهنام به زندان یک جنایت آشکار است.



reza-shahabi
 رضا شهابی: عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد و یکی دیگر از رهبران سرشناس کارگری در ایران است. رضا شهابی زیر شکنجه‌های رژیم اسلامی در وضعیت جسمانی بدی قرار گرفت و خطر فلج شدن او را تهدید میکرد. بدنبال کارزاری جهانی و اعتراضات خودش با مرخصی او برای تحت درمان قرار گرفتنش موافق شد. اما علیرغم پایان نیافتن معالجات وی جانیان اسلامی با تمدید مرخصی او مخالفت کرده و روز ۲۶ فروردین (۱۵ آپریل) وی را مجددا به زندان بازگرداندند. بازگشت رضا به زندان سلامتی وی را به خطر خواهد انداخت. رضا شهابی ۶سال حکم زندان دارد سه سال آنرا سپری کرده است.



mohamd-jarahi محمد جراحی: یکی دیگر از اعضای کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری است. او اخیرا به خاطر سرطانی شدن غده تیروئیدش، مورد جراحی قرار گرفت. خوشبختانه سرطان وی بدخیم نبود. اما بعد از عمل علیرغم تاکیدات پرشکان متخصص و معالج وی مبنی به نیاز محمد جراحی به گذراندن دوره قرنطینه ده روز در فضای ویزه و بهداشتی بیمارستان و یا منزل، مقامات قضایی رژیم اسلامی وی را به زندان بازگرداندند. اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مقامات قضایی رژیم اسلامی یک جنایت آشکار است. محمد جراحی باید فورا آزاد و تحت درمان پزشکی لازم قرار گیرد. محمد جراحی به ۵ سال زندان محکوم است و ۱ سال آنرا سپری کرده است.

shahrokh-zamani
 شاهرخ زمانی: عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های کارگری و از فعالین شناخته شده کارگری در شهر تبریز است. او در خرداد سال۹۰ دستگیر و  به ۱۱سال زندان محکوم شده است. شاهرخ قبلا طی نامه ای در مورد شکنجه ها و فشارهای درون زندان و تهدید خطر جانی برای وی، نامه ای خطاب به سازمانهای کارگری در سراسر جهان نوشت و خواستار حمایت و پشتیبانی شد.



pedram-nasrolahiپدرام نصراللهی: عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری و از چهرها های شناخته کارگری در شهر سنندج است. پدرام به خاطر مبارزاتش و عضویتش در این کمیته به ۱۹ ماه زندان محکوم شده است.





sharif-mozafarشریف ساعد پناه، مظفر صالح نیا: دو تن از رهبران شناخته شده کارگری و از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در اسفند ۹۱ به اتهام "توهین به نظام" به ۶ ماه حبس محکوم شده اند. شریف ساعد پناه یکی از هماهنگ کنندگان طومار سی هزار کارگر بر سرخواست افزایش دستمزدهاست. مظفر صالحی نیا در سال گذشته بخاطر حمایتش از یک کاتون خواب در کنار خبابان و هوای سرد و حمایت مردم از وی، زندانی و بازداشت شد.





rasol-bodaghiرسول بداغی: عضو کانون صنفی معلمان است. او در ۱۱ اردیبهشت ۸۸ بخاطر مبارزاتش در دفاع از حقوق معلمان دستگیر و در ۱۳ مرداد ۸۹ به ۶ سال زندان و ۵ سال محرومیت از شرکت در احزاب محکوم گردید.





abdolreza-ghanbariعبدالرضا قنبری: معلم معترضی است که در جریان اعتراضات گسترده مردم در سال ۸۸ دستگیر و ابتدا به او حکم اعدام داده شد. اما بعد از اعتراضات گسترده این حکم لغو گردید. او همچنان در زندان رژیم اسلامی بسر میبرد.





بعلاوه در ۱۲ اردیبهشت روز بعد از اول مه روز جهانی کارگر جلیل محمدی یکی دیگر از اعضای کمیته هماهنگی در شهر سنندج دستگیر و همچنان در زندان است. در همین روز دو نفر از فعالین کارگری کارخانه ایران خودرو در تهران به اسامی محمد قاسم خانی و بهرام سعیدی نیز دستگیر و به مکانی نا معلوم منتقل گردیدند. همچنین در روز ۱۴ اردیبهشت نیز محمد احیایی از فعالین کارگری یکی از شکرت‌های خودروسازی در اطراف تهران دستگیر و زندانی شده است.

فشار و تهدید رهبران و فعالین کارگری جزیی از سیاست دائمی رژیم اسلامی برای جلوگیری از سازمانیابی مبارزات کارگری، و عقب زدن جنبش کارگری و کل جامعه است. به هر شکلی که میتوانید از ۲۰ ژوئن روز جهانی حمایت از کارگران و زندانیان سیاسی در ایران حمایت کنید.

کمپین برای آزادی کارگران زندان 
Balatarin

! چهره واقعی سعید جلیلی

Balatarin

اعدام به جرم نوشیدن مشروب الکلی برای سومین بار

این فرد بر اساس ماده ۱۷۹ قانون مجازات اسلامی برای بار سوم به جرم نوشیدن مشروب الکلی دستگیر شده و اعتراف هم کرده! متاسفانه بر اساس حکم دادگاه باید بزودی اعدام بشه!!!!!! (فقط به جرم نوشیدن مشروب الکلی) این حکم بسیار نادر اجرا شده و باور کردنش هم بسیار سخته. این انسان هیچ جرم دیگه ای مرتکب نشده و کسی رو هم جز یک مادر پیر نداره که کاری ازش ساخته نیست. 
حکم آقای مجتبی غفوری در دیوان عالی شعبه ۲۸ تایید شده و کمیسیون عفو تقاضای عفو رو رد کرده چون بخشنامه داره که در شهر مذهبی مشهد این جرم غیر قابل برگشت باشه!!!! 
تمام تلاش ها برای رساندن این موضوع به جوامع بین الملی برای جلوگیری از اجرای این حکم وابسته به همکاری شما برای انتشار این خبر و وجاهت بخشیدن به این خبر هست. در غیر این صورت جوامعی بین المللی که به آنها مراجعه شده توجه چندانی به این اتفاق نخواهند کرد. از شما خواهش میکنم فقط این خبر رو هر چی میتونید و از هر راهی که میتونید منتشر کنید!
Balatarin

واردات گوشت‌های آلوده؛ تکذیب های بی حاصل سودآوری به قیمت مسموم کردن مردم

روز - خبر واردات گوشت از سردترین و خشک‌ترین قاره جهان، که کمترین امکانات را برای پرورش دام دارد، در وهله اول بیشتر به شایعه و شوخی شباهت داشت. این خبر اما وقتی نگرانی ها را برانگیخت که مشخص شد در جدول‌های گمرک جمهوری اسلامی واردات بیش از ۴۰۰ هزار قطعه گوشت بی‌استخوان یخ‌زده گاو، از منطقه" آنتارکتیکا" (قطب جنوب) ثبت شده است.

 پس از انتشار این خبر، صمد یگانه، مدیر کل دفتر قرنطینه و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی با اشاره به عدم نظارت شرعی بر این گوشت‌ها گفت: "واردات گوشت قرمز به صورت رسمی و با تایید و نظارت ناظران سازمان دامپزشکی تنها از کشور‌های استرالیا، برزیل، پاکستان و هندوستان صورت می‌گیرد و مابقی محموله‌های گوشت وارداتی مورد تایید سازمان دامپزشکی نیست."

پس از آن مسئولان دامپزشکی به کلی منکر چنین وارداتی شدند و آمار گمرک را اشتباه قلمداد کردند. در همین راستا مدیر کل دفتر قرنطینه گفت: "گمرک اعلام می‌کند که فلان میزان گوشت از قطب جنوب وارد شده است. اما قطب جنوب که گوشت ندارد."

 البته در میان تکذیب‌ها، تکلیف لیست گمرک که تصویرش در وب‌سایت‌های مختلف منتشر شده بود، مشخص نشد. روزنامه شرق دیروز (ششم خرداد ماه) در گزارشی با پرداختن به این موضوع خبر داده است: "واردات کالاهایی که مبدا نامشخصی دارد، در جداول گمرک با نام «آنتارکتیکا» درج می‌شود."

 این روزنامه همچنین به نقل از یک فعال حوزه تجارت گوشت قرمز آورده است: "اینها محموله‌هایی هستند که به دلایل مختلف بهداشتی از سایر کشورها مرجوع شده و روی آب معطل مانده‌اند. قیمت بسیار پایین گوشت‌های برگشت‌خورده که تاریخ انقضای نزدیکی هم دارند، بسیاری از افراد را به طمع کسب سود انداخته و موجب ورود این محموله‌ها به کشور شده است."



از گاومیش‌های هندی تا دام‌های قطب جنوب

نخستین بار نیست که ورود گوشت‌های آلوده به کشور سلامت شهروندان را مورد تهدید قرار می‌دهد. خردادماه سال گذشته هم خبرهایی مبنی بر ورود دام‌های مشکوک به بیماری از افغانستان، هند و پاکستان منتشر شده بود. پس از آن با بروز نشانه‌هایی از وجود تب کریمه کنگو که بیماری خطرناک مشترکی بین انسان و حیوان است، نگرانی‌ها شدت گرفت. پس از آن بود که برخی نمایندگان در صحن علنی مجلس از واردات بدون نظارت و بی رویه گوشت غیر بهداشتی به کشور انتقاد کردند و گفتند تحقیقات مرکز پژوهشها نشان می دهد یک عده خاص در واردات گوشت دست دارند. پس از گذشت یک سال از جنجالی که سرانجامش تکذیب ورود گوشت آلوده به کشور بود، ماه گذشته محمدضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور گفت: "آن فردی که از هندوستان لاشه‌های خراب گوشت را به کشور وارد می‌کند تا با آن سوسیس و کالباس درست کند، هیچ جایی در کشور ندارد. آن مامور گمرکی که این کالا را ترخیص کرده است هم همین‌طور. وزارت بهداشت بر تولید سوسیس و کالباس باید نظارت کند و با افرادی که در این حوزه خلاف می‌کنند بیرحمانه برخورد کند تا ریشه آن‌ها را بخشکاند." وی البته نگفت که مسئولیت دولت در این میان چیست؟ پس از آن اما معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی اعلام کرد که تا کنون گزارشی در مورد واردات لاشه گوشت هندی خراب به دستش نرسیده است. البته او باتاکید بر اینکه «من نمی توانم سخنان معاون اول رئیس‌جمهور را تکذیب کنم»، گفت: "اینکه ما گزارشی در این زمینه نداریم، به معنی نبود وجود لاشه‌های گوشت آلوده هندی در سوسیس و کالباس‌ها نیست. من قبول دارم که اگر معاون اول رییس‌جمهور در این زمینه، صحبتی می‌کند به طور قطع آمار و گزارشی به دست او در این زمینه رسیده است."

ایران بر اساس طبق آمارهای منتشر شده، تنها ۱۰ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند. ۱۰ درصد خبرسازی که در همین چندماه اخیر با خبرهایی همچون ورود گوشت‌های گاومیش هندی برای تولیدسوسیس و گوشت گاو از قطب جنوب، اسباب نگرانی شهروندان را فراهم کرده‌است.



گوشت آلوده، گندم و برنج آلوده، میوه آلوده و...

گوشت تنها ماده غذایی نیست که در چند ماه اخیر نسبت به آلوده بودن آن هشدار داده شده است. هفته پیش معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران هم از واردات گندم آلوده و چای تاریخ گذشته به ایران خبر داد. او با بیان اینکه در مورد برنج نیز نگرانی‌هایی وجود دارد، توصیه کرد که "به کودکان برنج ندهیم، چرا که ممکن است آلوده باشد."

پیش از آن هم نسبت به وجود میوه‌های آلوده هشدارهایی داده شده بود. از جمله سایت بازتاب در گزارشی از عرضه پرتقال‌های آلوده در بازار خبر داده و نوشته بود که این پرتقال‌ها، به دلیل مصرف غیرمجاز کود ازت و وجود بیش از اندازه مواد شیمیایی، پس از صادرات به کشورهای عربی باز پس فرستاده و در بازار داخلی توزیع شده است. زمستان ۱۳۹۱ هم خبر توزیع کیوی‌های مسموم، حاشیه‌هایی را در پی داشت تا جایی که خبر بستری شدن چند نفر در اثر مصرف این کیوی‌ها نگرانی‌ها را شدت بخشید. ‌سایت خبری فرارو در این خصوص نوشته بود: "میوه‌های کیوی که از چین وارد می‌شود در حین رشد در یک ماده شیمیایی خیسانده شده و موجب بزرگتر و سنگین‌تر شدن میوه می‌شود. آنها از نوعی هورمون‌های رشد شیمیایی استفاده می‌کنند که تاثیر بدی بر سیستم‌های عصبی انسان از جمله بیماری‌های متابولیک، نقص عضوهای مادرزادی و مشکلات عقب‌افتادگی ذهنی و توانایی یادگیری در کودکان دارد."

 اگرچه این بار هم مسئولان مسمویت بر اثر مصرف کیوی را تکذیب کردند اما همچنان زمزمه‌هایی مبنی بر نگرانی شهروندان از مصرف این میوه‌ وجود داشت.

دکتر پرویزی، متخصص بیماری‌های داخلی در خصوص وجود مواد غذایی آلوده در کشور به روز می‌گوید:" ایران در بین کشورهای جهان آمار غیر قابل قبولی در زمینه ابتلا به سرطان معده دارد، علاوه بر سرطان بیمارهای گوارشی هم در بین شهروندان ایرانی بسیار شایع است. بارها در کنفرانس‌های داخلی بین پزشکان مطرح شده است که یکی از مهمترین علت این گونه بیماری‌ها می‌تواند همین مواد غذایی باشد که بدون نظارت کافی وارد بازار می‌شود."

 او در خصوص مصرف گوشت‌های آلوده هم هشدار می‌دهد: "من موارد بسیار زیادی از بیماری‌هایی داشته‌ام که در اثر مصرف گوشت آلوده به وجود آمده است. شایع‌ترین آنها هم انگل بوده است".

 او با ابراز نگرانی در مورد خبرهای منتشر شده در مورد ورود گوشت‌های آلوده به کشور می‌گوید: "با این شرایط و فرا رسیدن فصل گرما که احتمال شیوع بیماری را بالا می‌برد، شهروندان ایرانی باید با دقت بیشتری به خرید مواد غذایی بپردازند زیرا نمی‌شود به سیستم نظارتی بهداشتی کشور اعتماد کرد.



سلامتی در حاشیه‌ سیاست

اگر چه اخبار مربوط به ورود و توزیع محصولات آلوده در ایران عموما در میان تکذیب‌ها و اظهارنظرهای متناقض به دست فراموشی سپرده می‌شود، اما به مرور زمان کیفیت و بهداشت مواد غذایی، به یکی از نگرانی‌های عمده مردم ایران تبدیل شده است؛ نگرانی‌هایی که در آشفته بازار بحث‌های سیاسی رنگ می‌بازد و کمتر مسئولی خود را ملزم به پاسخگویی و رفع تهدید از شهروندان می‌داند. تهدیدهایی که مستقیما سلامت و زندگی شهروندان را هدف گرفته است.
Balatarin

دانشجوی نخبه را با کلاشینکف از رختخواب بیرون کشیدند

روز- پدر اشکان ذهابیان در مصاحبه با "روز" اعلام کرد که ماموران دیروز ساعت ۸ و نیم صبح در حالی که اسلحه کلاشینکف در دست داشتند وارد خانه آنها شده و فرزندش را با خود برده اند.

حسن ذهابیان گفت که فرزندش را از رختخواب بیرون کشیده و با شلوارک، زیرپوش و پای برهنه دستبند زده، در حالیکه تهدید به شکستن گردن و سرش میکردند سوار ماشین کرده اند.

اشکان ذهابیان، دانشجوی محروم از تحصیل و عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت است که روز گذشته برای چهارمین بار طی ۴ سال گذشته بازداشت شد. او را به زندان بابل منتقل کرده اند و پدرش می گوید که بدون هیچ گونه احضاریه یا اخطاریه قبلی یکباره ریختند خانه و او را با عنوان اجرای حکم بردند.

حسن ذهابیان، پدر اشکان ذهابیان توضیح میدهد: من واقعا فکر نمیکنم مقامات چنین دستوری صادر کرده باشند که ماموران بریزند توی خانه و بچه مرا لخت از رختخواب بیرون کشیده با شلوارک و زیرپوش و پای برهنه دستبند زده توی ماشین بیندازند. مگر دنبال سارق مسلح کرده اند؟ مگر جانی گرفته اند؟ این چه وضعیتی است که جلو چشمان من و مادرش تهدید میکنند گردنت را می شکنیم، سرت را می شکنیم و... گفتم آقا گردن ما از مو باریک تر است مقابل قانون. بگذارید لباس بپوشد و با شما بیاید این چه برخوردی است؟ اشکان هم می گفت که من در خدمت شما هستم بگذارید لباس بپوشم و..

او می افزاید: اشکان یکی از نخبگان این کشور است، از همه جا محروم اش کردند، حال اگر جرمی است ما که تابع قانون هستیم چرا اینگونه می کنید؟ با چه کسی طرف هستید آخر؟ با یک جانی و سارق مسلح که با اسلحه کلاشینکف می ریزید توی خانه ما و چنین می کنید؟ اسلحه کلاشینکف در دست گرفته آمده اید دانشجوی نخبه این کشور را ببرید؟ خودتان مگر بچه ندارید؟ خدا پدر کسانی که دفعات قبل می آمدند پسرم را بازداشت میکردند بیامرزد که حداقل محترمانه و آرام رفتار میکردند.

سئوال میکنم مامورانی که دیروز اشکان را بازداشت کردند از چه ارگانی بودند؟ پدر اشکان ذهابیان میگوید: گمان میکنم از اطلاعات شهری بوده اند من یکی از این آقایان را شناختم و گفتم آقای فلانی نکنید این چه کاری است که بچه را لخت می برید؟ چگونه به خود اجازه میدهید شخصی ترین وسایل اش را زیر و رو کنید. نکنید این کارها را با این بچه و با ما. بعد از اعتراض ما دوباره اشکان را از ماشین پایین آوردند و اجازه دادند ما یک شلوار به او بدهیم، همانجا پوشید و دوباره سوارش کردند. گفتیم حداقل دمپایی بگذارید بپوشد و دمپایی را گرفتند. مدام هم در حضور من و مادرش می گفتند گردنت را می شکنیم، سرت را می شکنیم. او را با وضعیت بسیار اسفناکی بردند.

از اقای ذهابیان سئوال میکنم که این مساله را پی گیری کردید؟ از صبح تاکنون از اشکان خبری دارید که کجا برده اند؟ می گوید: رفتم پیش دادستان و گفتم این چه رفتاری است؟ ۱۰ نفر با دو سه تا ماشین اسلحه کلاشینکف در دست ریخته اند خانه من که چه؟ که بچه نخبه مرا ببرند؟ مادرش مریض است من بیماری قلبی دارم چرا چنین می کنید؟ دادستان قول داد پی گیری کند و گفت می گویم با شما تماس بگیرد. عصر اشکان زنگ زد گفت حالم خوب است اما برخوردهای خشنی با من داشته اند. گفت که زندان بابل است. قبل از زندان بابل را نمیدانیم کجا منتقل کرده بودند اما الان زندان بابل است. گفت وسایلم را بیاورید.حالا فردا برای او وسایل می بریم ببینیم چه می شود.

او می افزاید: من پی گیری خواهم کرد این مساله را. نامه خواهم نوشت به آقای لاریجانی که این چه وضعیتی است. میگویند برای اجرای حکم ۸ ماه زندان اش است، خب چرا احضاریه ندادید؟ چرا اخطاریه ندادید که برای اجرای حکم خودش را معرفی کند یا من بچه ام را بیاورم تحویل دهم؟ چرا به وکیل اش خبر ندادید؟ می گویند سه بار اخطاریه دادیم. دیروز پیش معاون دادستان هم گفتم اخطاریه را به چه کسی دادید؟ امضای من کو؟ کدام اخطاریه؟ ۱۰ نفری می ریزید کلاشینکف در دست می گیرید و بعد میگویید برای اجرای حکم است؟

آقای ذهابیان میگوید که فرزندش در ماههای اخیر فعالیت خاصی نداشته است: هیچ فعالیت خاصی نداشت در یک موسسه ای تدریس میکرد، از همه چیز محروم اش کرده بودند در حالیکه هیچ جرمی هم نکرده بود. دفعه پیش گفتم نکنید. این بچه را اینقدر آزار ندهید او را اینقدر نرانید و نزنید، از همه چیز محروم اش کرده اید منع تحصیل، منع کار و منع خروج از کشور و هر چیز دیگر. خب چه بکند در این مملکت آن هم با این همه استعداد؟ یک اعتراض مدنی داشت گرفتید و گفتید ضد نظام و ضد رهبری و... است نکنید این کارها را این بچه بی گناه را آزاد کنید او هیچ جرمی نکرده.

اشکان ذهابیان ۲۶ خرداد تنها ۴ روز بعد از انتخابات جنجال برانگیز خرداد ۸۸ در جریان تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران بازداشت شد. او با قرار وثیقه آزاد و آبان همان سال با اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل انجمن های اسلامی شمال کشوربار دیگر بازداشت و به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این فعال دانشجویی محروم از تحصیل این بار با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

آقای ذهابیان برای بار سوم اردیبهشت ۹۰ و پس از احضار به اداره اطلاعات ساری بازداشت شد. او شهریور همان سال پس از اعتصاب غذایی که منجر به وخامت وضعیت جسمی اش شده بود از زندان آزاد شد و اکنون برای بار چهارم بازداشت شده است.
Balatarin

انتقال یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام به سلول انفرادی

فیرات - حبیب الله افشاری ، زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام، روز گذشته در زندان مرکزی ارومیه به سوئیت انفرادی زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

یکی از دوستان حبیب الله افشاری در بند عمومی اعلام نموده است که مأموران زندان ارومیه روز گذشته حبیب افشاری را که بیش از دو سال است در حبس بسر می برد، به علت درگیری با یکی از پرسنل زندان و پافشاری مبنی بر انتقال برادرش "علی افشاری" به بیمارستان جهت مداوا، به سوئیت انفرادی زندان مرکزی این شهر منتقل کرده اند.

گفتنی است که حبیب الله افشاری متولد 1367 شمسی به همراه برادرش علی افشاری متولد 1359 شمسی اهل روستایی گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد که سال گذشته از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده اند حکم صادره در دی ماه سال گذشته به آنها در زندان ارومیه ابلاغ شد که بعد از مدت کوتاهی دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر را که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تائید کرد. دو برادر دیگر آنها به نامهای جعفر و ولی افشاری که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 5 سال زندان محکوم و این چهار برادر همکنون در زندان مرکزی اورمیه بسر می برند.
Balatarin

وام جدید ایران برای سوریه به مبلغ 7 میلیارد دلار

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه دولتی تشرین چاپ دمشق، "ادیب میاله" رئیس بانک مرکزی سوریه گفت: ایران همچنان از اقتصاد سوریه حمایت مالی می کند. ایران خط اعتباری (وام) به ارزش یک میلیارد دلار برای واردات کالا و وام دیگری به ارزش سه میلیارد دلار برای واردات نفت و فرآورده های نفتی مورد نیاز، در اختیار سوریه قرار داده است.

رئیس بانک مرکزی سوریه اضافه کرد: خط اعتباری (وام) یک میلیارد دلاری ایران به سوریه، در صورت به پایان رسیدن، دوباره شارژ خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این مبالغ، ایران سه میلیارد دلار دیگر نیز به سوریه در قالب خط اعتباری (وام) اختصاص می دهد. برای دریافت این وام ها که در مجموع رقم آنها 7 میلیارد دلار است، در حال نهایی کردن اقدامات لازم هستیم.

هنوز مقامات ایرانی درباره این وام 7 میلیارد دلاری به سوریه اظهارنظری نکرده اند.



سوریه قبل از این هم یک میلیارد دلار از ایران وام در قالب خط اعتباری دریافت کرده بود. در بهمن 1391 نیز دولت سوریه از سپرده گذاری ارزی ایران در این کشور برای تقویت ارزش پول ملی سوریه خبر داد. دولت ایران علاوه بر این، 200 میلیون دلار وام برای بخش بهداشت و درمان سوریه اختصاص داده بود. 

برخی رسانه های خارجی نیز گفته بودند از آنجا که سوریه به دلیل تحریم ها، نمی تواند از اروپا غلات خریداری کند؛ ایران برای این کشور از اروپا غله خریداری کرده است. نفت سوریه نیز تحریم شده است و ایران بخشی از نفت تولیدی این کشور را خریداری یا با محصولات نفتی مبادله می کند.

سوریه از دو سال پیش تاکنون با ناآرامی های خشونت آمیزی روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی گسترده ای میان ارتش و مخالفان مسلح تبدیل شده است.
ایران مهمترین حامی منطقه ای دولت سوریه در بحران داخلی این کشور به شمار می آید.

این وضعیت داخلی در کنار تحریم های گسترده آمریکا و اروپا، اقتصاد سوریه را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.
پول ملی سوریه نیز در مدت 2 سال بحران این کشور با افت ارزش 300 درصدی روبه رو شد. 2 سال پیش و قبل از آغاز بحران در سوریه، هر دلار آمریکا معادل 50 لیره (واحد پول سوریه) بود اما امروز این رقم به 150 لیره رسیده است.

Balatarin

خرید لوازم لوکس با ارز مرجع‌ دارو حقیقت دارد

مسئول سابق کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خرید لوازم لوکس با ارز مرجع‌ دارو حقیقت محض است.

علی باغبانیان در گفت‌وگو با تسنیم در اصفهان اظهار داشت: علی رغم تمام تکذیب مسئولان بانک مرکزی در ارتباط با اینکه ما به دارو ارزی اختصاص ندادیم اما خرید قلاده سگ و ماشین های لوکس با ارز مرجع دارو یک حقیقت غیرقابل کتمان است.

وی بیان داشت: باتوجه به حذف ارز مرجع دارو قیمت دارو بدون شک یک سوم تا یک پنجم افزایش می یابد و جز نارضایتی بیماران و نبود دارو در سطح داروخانه ها چیزی دیگری قابل لمس نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران متاسفانه بیماران افزایش قیمت دارو را از چشم پزشکان و داروسازان می بینند، ادامه داد: در زمان حاضر خیلی از داروها در سطح بازار قاب دستیابی نیست و باوجودی که برخی از مسئولان اعتقادی به داروهای خارجی ندارند اما برای برخی از بیماران از جمله روحی و روانی نیاز جدی به تهیه و تامین داروهای خارجی وجود دارد.

باغبانیان گفت: در شرایط موجود در ماه ۱۵ داروخانه به تعطیلی کشیده می شوند یعنی هر دو روز یک داروخانه از لیست داروخانه های کشور حذف می شود. وی در پاسخ به این سوال که وضعیت دارویی کشور مشابه زمان جنگ شده است به طوری که در آن زمان به دلیل کمبود دارو و تعداد زیاد بیماران شاهد تحویل داروهای تاریخ گذشته بودیم و کماکان در این دوره از زمان هم این موارد را مشاهده کردیم، افزود: کاملا حق با شما است و متاسفانه نظارتی بر داروخانه ها وجود ندارد و وضعیت دارورسانی در کشور به شدت نگران کننده است. 
Balatarin

دوشنبه

زندان / همه ی دنیای پسر یک زندانی سیاسی ! میخوام بابا مسعودو آزاد کنم

Balatarin

ایران ۲۰۱۳ گورستان وبلاگ نویسان است

ملیون ایران - تاریخ تمدنهای بزرگ جهان ثابت میکند که همواره جشنهای بزرگ ملتها با حضور قلم اندیشمندان آن جوامع صورت گرفته است.

نگاهی به انقلابهای مهم جهان نقش مهم نویسندگان و متفکران آن جامعه را در بیدارسازی عامه مردم به خوبی نشان میدهد.

با توجه به اینکه سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ نقش کلیدی و مهمی را در رقم خوردن نقشه سیاسی و جقرافیایی کشورهای خاورمیانه را بازی میکند بدون شک در کشوری مانند ایران با تمدن باستانی این مسئله بی نهایت مهم است که چگونه روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان در خارج از کشور با ملت ایران در داخل کشور هم صدا باشند.

آمارهای مستند حاکی از آن است که همسو با فعالین مطبوعاتی در داخل کشور و قلم بدستان توانای ایرانی در داخل زندانهای رزیم تعداد بیشماری از هموتنان در کشورهای پناه جو پذیر مشغول فعالیتهای وبلاگ نویسی جهت انهدام رزیم خونخوار و استبدادی جمهوری اسلامی هستند.

گزارشهای رسیده به دفتر کمیته گزارشگران و سازمان گزارشگران برون مرزی حاکی از آن است که رزیم فعالیتهای وبلاگ نویسان و فعالین مطبوعاتی را در سالهای گذشته در ترکیه یونان و کشورهای اروپایی کنترول میکند.

فرار دکتر بهمن توتونچی روزنامه نگار مستقل ایرانی به کردستان عراق. کشته شدن پدر سیروان عنایتی خبرنگار مستقل در ترکیه(آن هم به طرض مشکوکی). فشار رزیم بر خانواده خدیجه موهبتی (وبلاگ نویس حامی اقلیتهای مذهبی) و دیگر وبلاگ نویسان مانند (غلامرضا خواجوی) (شاهپور منبری) (شهاب شریفی) (میر مرتضی قمری) (یوسف آذرنیا) (محمد مهدی بردبار) زوج مسیحی: (ناهید هاشم پور و صادق فیضی دولت آبادی) همگی نشانگر نقض کامل حقوق بشر در ایران استبداد زده است.

ترور شهید محمد صابر ستاری و فرار اعضای خانواده آنها به ترکیه (نسرین علیزاده همسر شهید نامبرده و سامرند سامان و سارو) همه و همه دلایل محکمه پسندی هستند که رزیم ایران باید طی ماهها و سالهای آینده با کمک جامعه بین المللی سرنگون شود.

کمیته دفاع از وبلاگ نویسان ایرانی طی بیانیه ای به سازمان گزارشگران برون مرزی در فرانسه اعلام نمود: فشارهای رزیم و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای وابسته به رهبر جمهوری اسلامی طی روزهاو هفته های اخیر به صورت مداوم به خانه های وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران یورش برده و به عناوین مختلفی مانند اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقدسات اسلام آنها را تحت فشار و شکنجه قرار داده اند.

گزارشات مستند پیرامون عدم آزادی مطبوعات در ایران حاکی از آن است که : (جیمز بوملیا) ریاست فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران جهان در بلزیک به شدت علیه دیپلماتهای ایران موضع گیری نموده است ودرچندین نوبت پیرامون نقض حقوق فعالین مطبوعاتی و روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان به خانم کاترین آشتون (مسئول دیپلماسی اروپا) و باراک اوباما و نیز آقای بان کی مون (دبیرکل سازمان ملل متحد) گزارشات جدیدی را ارسال نموده است.

بدون شک طی هفته های آینده دور جدیدی از برخورد با روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان آغاز خواهد شد که این شروع یک جنبش متفاوت در ایران (قلب خاور میانه) خواهد بود
Balatarin

چرا قرآن معجزه نامیده میشود ؟

1ـ تنها کتاب مذهبی است که توسط ميليون ها مسلمان بدون فهميدن کلمه ای ازآن، بزبان عربی وغالبأ از حقظ قرائت می شود.

2ـ تنها کتابی است که با وجود تعدد تناقضات و خلاف گوئی ها، سخنان تکراری و زائد و غلطهای فاحش، اکثر مسلمانان حتی جرات بزبان آوردن اين کاستی ها را نداشته چرا که بلافاصله گناهکارمحسوب می شوند.

3ـ تنها کتابی است فاقد شرح وقايع به ترتيب زمانی وبخش بندی روشن موضوعات و مطالب.

4ـ تنها کتابی است که اغلب آيه های آن بدون ارتباط با يکديگرو هيچيک از سوره ها به موضوع ويژه ای اختصاص نيافته بلکه موضوعات مختلفی را برحسب اتفاق شامل می شود.

5ـ تنها کتابی است که ميليون ها مسلمان به غلط براين باورند که درزمان پيامبر تدوين، درحالی که تقريبأ بيست سال پس ازمرگ او گردآوری شده است.

6ـ تنها کتابی است که تعداد زيادی اشتباه گرامری داشته وبارها دستخوش تغيير بوده امــّا مؤمنين متعصب براين باورند که هرگز عوض نشده وخالی از هرگونه اشتباه است.

7ـ تنها کتابی است فاقد هرگونه تئوری واقعی علمی، با وجود اين متعصبين نابينا مدعی پيش بينی تعداد زيادی از تئوريهای علمی توسط آن هستند.

8ـ تنها کتابی است که توسط خشک مغزان متعصب به تمامی به خدای دانا و آگاه و قادر مطلق منسوب می شود درحالی که حتی ده درصد بندگان اين خدا براستی از صددرصد دستورات آن پيروی نمی کنند.

9ـ تنها کتابی است که ادعا می شود به انسانی ترين بودن، درحالی که درآن الله بارها دستورکشتن انسانی توسط انسان ديگر را صادر می کند.

10ـ تنها کتابی است که توسط تيره انديشان مؤمن بعنوان کتابی که بيشترين حقوق زن را در نظرگرفته محسوب می شود، درحالی که زنان توسط احکام خدائی آن مورد بيشترين ستم ها و اجحافات قرار گرفته اند.

11ـ تنها کتابی است که مؤمنين ترجيح می دهند آنرا ترجمه نکرده و بهمان صورت عربی بدون دريافتن مفهوم آن، اغلب با آوازی بلند قرا ئت کنند.

12ـ تنها کتابی است که با استفاده ازآن صدها هزار آخوند، ملا، مفتی، آيت الله وديگر مفت خواران، مسلمانان ساده دل را فريب می دهند و از آن طريق ميليون ها دلار به جيب می زنند.

13ـ تنهاکتابی است که مؤمنين می توانند آيات زيادی درآن بيا بند که نه برای مردم عادی بلکه فقط ويژه ی پيامبرو به منظورحل وفصل مسائل و مشکلات شخصی براو نازل شده است.

14ـ تنها کتابی است که تمام مذاهب ديگر را باطل و دستورجهاد عليه آنها صادرکرده است.

15ـ تنها کتابی است که درابتدا مردم را به اطاعت کورکورانه فرمان می دهد وپس ازآن می گويد که فکر کنند تا حقيقت را دريابند.

16ـ تنها کتابی است که مدعی فرستادن پيامبر به همه ی ملت ها، قبا يل وا قصی نقاط جهان شده اما فقط از پيامبران خاورميانه ياد می کند.

17ـ تنها کتابی است که آنقدر ابهام و ناروشنی دارد که قادراست ازيکطرف قاتلينی مانند طالبان وخمينی ها واز طرف ديگرمرتجعی مذهبی و صوفی نما مانند امام محمد غزالی را توليد کند.

18ـ تنها کتابی است که به کمک انسان درحل مسئله ی واگذاری ارث به موروثان وضرب و تقسيم اعداد محتاج است.

19ـ تنها کتابی است که بر مصداق آن شيعه و سنی و ديگر فرق اسلامی يکديگر را به قتل می رسانند تا به بهشت بروند. پروتستان ها و کاتوليک ها همديگر را می کشتند، اما دارای انجيل های متفاوت بودند.

20ـ تنها کتابی است که بروشنی قوانين جزا (قصاص) را بعنوان فرمان خدا صادر می کند اما اين قوانين نا بهنگام بهيچ وجه مناسب با جامعه ی مدنی کنونی نيستند و هرجا که به اجرا در آمده اند (ايران، افغانستان،…)، مردم (غيرمسلمان و مسلمان) يااز اجرا کنند گان آن انتقاد نموده اند که چرااز قانون قصاص پيروی می کنند يا چرا آنها را درست به اجرا درنمی آورند؟ قابل تعجب نيست که ملايان هرگز منشاء اين قوانين متعلق به جامعه ی بدوی عربستان را مورد سرزنش قرار نمی دهند.


21- و البته تنها کتابی است که نویسنده‌ آن نمیتوانست خودش آن را بخواند چون بی سواد بود !!!

Balatarin

پشت پرده واردات گوشت های یخی مشکوک به آلودگی از قطب جنوب

صدای مردم - حراج گوشت‌های مرجوعی از سایر کشورها که روی آب معطل مانده‌اند؛ برخی تجار را برای یک کاسبی پردرآمد وسوسه کرده و زمینه ورود گوشت‌های یخی مشکوک به آلودگی را به کشور فراهم کرده است.چندی پیش بود که خبرگزاری ایسنا خبری مبنی بر واردات گوشت قرمز از قطب جنوب را روی خروجی قرار داد.

 این خبر واکنش مسوولان سازمان دامپزشکی- به عنوان متولیان بحث سلامت مواد غذایی وارد شده به کشور- را در پی داشت. محسن مشکات معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی با تکذیب خبر واردات گوشت از قطب تاکید کرد: هیچ مجوزی برای واردات گوشت از قطب جنوب صادر نشده است.مشکات البته حق داشت. چراکه اساسا قطب جنوب به دلیل برودت بسیار بالای هوا، بدون مرتع بوده و امکان پرورش دام در این منطقه وجود ندارد. اما این داستان با تکذیب مسوولان دامپزشکی فیصله پیدا نکرد. رسانه‌ها متعاقبا اعلام کردند که در جداول گمرک، واردات گوشت از مبدا قطب جنوب با عنوان «آنتارکتیکا» درج شده است. سایت خبری دامپزشک نیز تصویری از جداول گمرک که واردات از آنتارکتیکا را تایید می‌کند؛ منتشر کرد.
با ادامه این ماجرا، مسوولان سازمان دامپزشکی به دلیل نبود ناظر شرعی در این نقطه، چاره را در آن دیدند که واردات چنین محموله‌ای را تکذیب کرده و آمار گمرک را نادرست بخوانند. اما از آنجا که بهداشت مواد غذایی از موضوعات پر اهمیت برای سلامت جامعه است؛ خبرنگار «شرق» این ماجرا را تا رسیدن به محموله‌های مرجوعی پیگیری کرد.
«آنتارکتیکا» یا مبدا نامشخص
با مراجعه به دفتر اطلاعات و آمار گمرک متوجه شدیم که واردات کالاهایی که مبدا نامشخصی دارد، در جداول گمرک با نام «آنتارکتیکا» درج می‌شود. جدای از بحث چگونگی عبور کالاهای بی‌هویت از دروازه‌های گمرک؛ اینکه اصولا مبدا این گوشت‌ها چه کشوری بوده نیز، برای بررسی بهداشت آن، حایز اهمیت بسیار است.
هرچند، هیچ مرجع و مسوولی حاضر به ارایه اطلاعات درباره کشور مبدا این گوشت‌ها نبود اما یکی از فعالان حوزه تجارت گوشت قرمز که خواست نامی از وی برده نشود گفت: اینها محموله‌هایی هستند که به دلایل مختلف بهداشتی از سایر کشورها مرجوع شده و روی آب معطل مانده‌اند. قیمت بسیار پایین گوشت‌های برگشت‌خورده که تاریخ انقضای نزدیکی هم دارند؛ بسیاری از افراد را به طمع کسب سود انداخته و موجب ورود این محموله‌ها به کشور شده است. هرچند، سخنان این فعال حوزه تجارت، قابل‌تایید نیست، اما سکوت مسوولان موجب شده تا شایبه‌ها و شایعاتی از این جنس، در گوشه و کنار به گوش برسد و تا زمانی‌که شبهه‌زدایی رسمی نشود چنین شایعاتی می‌تواند امنیت روانی مردم را تحت‌تاثیر قرار دهد.
سازمان دامپزشکی چه می‌کند؟
«اینکه هر روز خبر از ورود یا خروج محصولات غذایی بدون مجوز را می‌شنویم این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که اساسا فلسفه وجود سازمان دامپزشکی در کشور چیست؟» کامران ملک‌پور عضو جامعه دامپزشکان با بیان این مطلب به «شرق» گفت: «سازمان دامپزشکی دستگاه عریض و طویلی که برای جزء‌جزء حوزه دام، معاونت‌ها و دفاتر مختلف دارد و هر‌ساله مبالغ قابل توجهی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد؛ آیا وظیفه‌ای غیر از مراقبت از سلامت جامعه دارد؟!»
وی خاطرنشان کرد: «خبر صادرات ۵/۱۴هزار طوطی، ورود صدف، حلزون، گوشت‌های بدون مبدا و اظهار بی‌اطلاعی مسوولان دامپزشکی از تجارت این محموله‌ها، موجودیت این سازمان که در بسیاری مواقع منفعل عمل می‌کند را زیر سوال می‌برد.»
ملک‌پور درباره سلامت گوشت‌های وارد‌شده با مبدا «آنتارکتیکا» متذکرشد: «گوشت‌های مرجوعی عموما به دلیل مشکلات بهداشتی مانند بالابودن میزان باقی‌مانده دارو، پیربودن لاشه‌ها یا داشتن بیماری به کشور صادرکننده برگشت داده می‌شود. هرچند این احتمال وجود دارد که استاندارد کشورهای مرجوع‌کننده نسبت به استانداردهای ما بالاتر بوده و با شرایط بهداشتی کشور ما این محموله‌ها قابل پذیرش باشد اما احتمال آنکه گوشت‌های وارد شده زیر سطح کیفی و استاندارد مورد نظر ما باشد، بسیار قوی‌تر است. علاوه بر آن به دلیل نبود ناظر شرعی در زمان ذبح این دام‌ها، احتمال حلال‌نبودن گوشت‌های مزبور نیز وجود دارد.»
ایرانپور: نفوذ دلالان به بدنه دولت
علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با «شرق» بیان کرد: «با افزایش قیمت گوشت قرمز، زمینه برخی فعالیت‌های غیرمجاز فراهم شد و در این بین، عده‌ای از دلالان با نفوذ به بدنه دولت، توانستند شرایط واردات کالاهای بی‌کیفیت را به کشور تسهیل کنند.»
او معتقد است: «متاسفانه در برخی موارد، شاهد اقدامات عجیب دولت در زمینه واردات گوشت قرمز هستیم که واردات گوشت بی‌کیفیت از هند، همچنین محموله رسیده از قطب جنوب، از جمله این اقدامات عجیب دولت در زمینه تامین نیازهای کشور به این ماده پروتئینی است.» ایرانپور ادامه داد: «در زمینه واردات گوشت از قطب جنوب ابهامات زیادی وجود دارد. اینکه آیا در آن نقطه ناظر شرعی وجود دارد یا خیر. آیا گوشت بر اساس موازین شرعی ذبح شده و اینکه آیا چنین گوشتی که نظارتی بر ذبح آن انجام نشده، حق ورود به کشور را دارد؟ از جمله پرسش‌هایی است که در این زمینه بدون پاسخ مانده است.»
وزیر اقتصاد باید پاسخ دهد
او با تاکید بر اینکه «هفته آینده درباره واردات گوشت از قطب جنوب به وزیر اقتصاد تذکر خواهیم داد» افزود: «در اولین فرصت نیز وی را به کمیسیون کشاورزی فرا‌می‌خوانیم.»
در میان مسوولان سازمان دامپزشکی، مدیر‌کل دفتر قرنطینه و امور بین‌الملل، معتقد به پیگیری ماجراست. او از ارسال نامه‌ای به گمرک برای روشن‌شدن این واردات خبر داد و گفت: «هنوز جواب نامه به دست ما نرسیده است.»
صمد یگانه تصریح کرد: «گمرک اعلام می‌کند که فلان میزان گوشت از قطب جنوب وارد شده است. اما قطب جنوب که گوشت ندارد.»
او با بیان اینکه آمار گمرک دقیق نیست ادامه داد: «در یک صورت این واردات صحیح است که به صورت غیرمجاز انجام شده یا بدون نظر دامپزشکی این کار صورت گرفته باشد.» در میان فعالان بخش خصوصی در حوزه واردات گوشت نیز، کمتر کسی حاضر به پاسخ‌گویی در این زمینه است. برخی از دست‌اندرکاران به‌طور کلی این موضوع را منتفی دانستند. برخی افراد نیز با اظهار بی‌اطلاعی، از زیر بار پاسخ‌دادن شانه خالی کردند. اما مدیر بازرگانی اتحادیه واردکنندگان گوشت قرمز و سفید در این‌باره اظهاراتی مطرح کرد که چندان ارتباطی به موضوع اصلی نداشت. او معتقد است: «مبدا اصلی این گوشت‌ها کشور برزیل است. اما او در واکنش به آمار ارایه‌شده به‌وسیله گمرک، در زمینه واردات گوشت از قطب جنوب، اظهار بی‌اطلاعی کرد.»
در بین افراد غیرمطلع، علاوه بر مسوولان سازمان دامپزشکی، نام برخی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون کشاورزی هم دیده می‌شود. از جمله این افراد رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است که در پاسخ به این پرسش که آیا واردات گوشت از قطب جنوب با توجه به نبود ناظر شرعی در این نقطه، مجاز است، اظهار کرد: «اطلاعی در این‌باره ندارم.» عباس رجایی با اشاره به اینکه این کمیسیون موضوع واردات گوشت از قطب جنوب را پیگیری می‌کند افزود: «پس از بررسی‌های لازم، در این رابطه اظهار نظر خواهم کرد.»
Balatarin

! وضع جسمانی رضا شهابی مجددا و پس از بازگشت به زندان رو به وخامت است

اخبار کارگری - بنا بر خبرهای رسیده وضعیت جسمانی رضا شهابی پس از احضار مجدد به زندان به این شرح است:

حدود 20 روز است که درد شدیدی در ناحیه کمر احساس می کند و این درد به پای چپ او هم سرایت می کند به حدی که حتا نشستن، خوابیدن و راه رفتن عادی هم برایش بسیار دشوار شده است؛ درمان او تنها خلاصه شده است به هفته ی یک عدد آمپول دگزامتازون و ب12- ب کمپلکس! گردن و بازوی چپ او هم به شدت درد می کند. این همه در حالی است که بیش از 20 روز است درخواست متخصص جراح مغز و اعصاب کرده است اما تا کنون خبری نشده و هنگامی که برای پیگیری مراجعه می کند در جواب می شنود: "درخواست کنندگان جراح مغز و اعصاب به حد نصاب نرسیده،  ما که نمی توانیم هر لحظه شما بخواهید دکتر فراهم کنیم"!


از موارد بالا که بگذریم، دندانهای فک بالای رضا که موقتا ترمیم و به دلیل احضار به زندان به صورت موقتی روکش شده بود، باعث سر درد و چشم دردهای شدیدی شده است. طی پیگیری خانواده ی رضا شهابی به جهت تکمیل ترمیم دندان هایش، قرار بود 28 اردیبهشت به دندانپزشکی اعزام شود اما به دلیل مخالفت دادستان (به این بهانه که مرخصی طولانی مدت داشته است) این امر انجام نشد!

کمیته دفاع از رضا شهابی ضمن اعتراض شدید به عدم رسیدگی به مشکلات حاد جسمی رضا شهابی که توان ادامه حبس را از او سلب کرده است، خواستار رسیدگی سریع و فوری به وضعیت این عضو سندیکا و هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است.


کمیته ی دفاع از رضا شهابی- 6 خرداد 1392

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

k.d.shahabi@gmail.com

www.k-d-shahabi.blogspot.com


Balatarin

حمایت شاهین نجفی از سه شنبه های اعتراضی استکهلم بر علیه رژیم جنایتکار اسلامی در ایران

Balatarin

بازداشت اشکان ذهابیان، فعال سبز دانشجویی در بابل

ashkan بازداشت اشکان ذهابیان، فعال سبز دانشجویی در بابلاشکان ذهابیان، فعال دانشجویی سبز در شهرستان بابل بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، اشکان ذهابیان، فعال دانشجویی و عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت ساعتی پیش در منزل پدر خود در شهرستان بابل برای چهارمین بار بازداشت شد.

بر اساس این گزارش به ذهابیان حتی فرصت داده نشده که لباس بپوشد و لوازم خود را جمع کند. ماموران این فعال دانشجویی را با لباس خانه منتقل کرده اند.

اشکان ذهابیان، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد، اردیبهشت ماه سال ۹۰ در پی احضار و مراجعه به اداره اطلاعات ساری برای بار سوم بازداشت شد. وی برای اولین بار در ۲۶ خرداد سال ۸۸ تنها چهار روز پس از انتخابات مهندسی شده، در جریان تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران، در اثر ضرب و شتم شدید نیروهای انصار بی هوش و سپس توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود.

اشکان ذهابیان در ۱۲ آبان سال ۸۸ نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به خاطر فعالیت های دانشجویی اش، مجددا بازداشت و در حالیکه از حق دفاع از خویش و حق داشتن وکیل محروم بود، با حکم غیابی به ۶ ماه حبس غیرقانونی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل محکوم شد.‏ اتهام های اشکان ذهابیان در پرونده جدید وی، دیدار با آیت الله صانعی ، آیت الله وحید خراسانی و دیگر مراجع تقلید در قم عنوان شده است.

Balatarin

مرتضوی جنایتکار کهریزک : جوادی‌فر و روح الامینی در پی ضرب و جرح پلیس فوت کردند و کامرانی به دلیل تب شدید

کلمه - مرتضوی متهم ردیف اول پرونده کهریزک امروز بیان کرد که فوت جوادی فر و روح الامینی در پی ضرب و جرح آن ها توسط پلیس در زمان بازداشت صورت گرفته است، نه در بازداشتگاه کهریزک. وی همچنین در اظهاراتی عجیب فوت مرحوم کامرانی را به دلیل تب شدید و تزریق اشتباه در بیمارستان عنوان کرد بی آن که توضیح دهد که به چه دلیل وی به بیمارستان منتقل شده بود.

به گزارش ایسنا، مرتضوی که در سال ۸۸ دادستان تهران بوده و دستور انتقال بازداشت شدگان اعتراضات مردمی به بازداشت گاه کهریزک را صادر کرده است، امروز در جمع خبرنگاران مدعی شد: مرحوم کامرانی در بیمارستان فوت شد و هیاتی از پزشکان متخصص قلب و عروق، داخلی و متخصصان پزشکی قانونی را دعوت کردم تا پرونده را به طور دقیق مطالعه کنند. آن‌چه از نظر شورای پزشکان اعلام شد، این بود که بیمارستان مرحوم کامرانی را با تب ۴۲ درجه پذیرش می‌کند و در مدت ۳۲ ساعتی که وی بستری بود، پرسنل هیچ توجهی از نظر درمانی به او نمی‌کنند. نه تنها قصور درمانی رخ داده، بلکه پرسنل بیمارستان چندین آمپول اشتباه از جمله دیازپام ۶ میلی‌گرمی و انسلین به وی تزریق کردند و در نظریه پزشکان که امروز در شش بند که به دادگاه ارائه دادم، کامرانی بر اثر قصور پزشکی، اشتباه درمانی و تزریق آمپول اشتباه دچار تشنج شده و به کما رفته و در نهایت فوت کرده است.

پس از گدشت ۴ سال از جنایات کهریزک مرتضوی دادستان وقت انگشت اتهام را به سوی افراد دیگری از جمله پلیس و ماموران بازداشت گرفته است، او در مورد مرحوم جوادی‌فر گفت: مرحوم جوادی‌فر در محل حادثه با مامورین درگیر می‌شود به طوری که بینی وی می‌شکند. مردمک چشمش پاره می‌شود و از ناحیه گردن و کتف نیز آسیب می‌بیند و سپس به بیمارستان منتقل می‌شود و پس از طی مراحل درمانی بازداشت صورت می‌گیرد؛ بنابراین ضرب و جرحی در کهریزک صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، مرتضوی سپس در مورد علت فوت روح الامینی گفت: همچنین مرحوم روح‌الامینی نیز به دلیل عدم توجه به تذکرات پلیس ابتدا در خیابان با باتوم مورد ضرب و جرح قرار گرفت و سپس در محل بازجویی به دلیل مخالفت با بازجو در پارکینگ پلیس امنیت کتک خورد که البته اینها اظهارات دوستان وی بوده و من آن را تأیید و تکذیب نمی‌کنم. در خصوص وی هم ضرب و جرحی در کهریزک صورت نگرفته است.

توضیحات مرتضوی در مورد نخوه دستگیری مرحوم کامرانی نیز قابل توجه است: من در نوزدهم تیرماه دستورالعملی را ارائه دادم مبنی بر این‌که اگر در میان دستگیرشدگان افرادی دانشجو یا محصلان دانشگاه بودند، به کهریزک منتقل نشوند و در همین رابطه آقای حیدری‌فر را مورد سرزنش قرار دادم. مرحوم جوادی‌فر هم در معرفی، خود را دیپلم و شغلش را آزاد بیان کرده بود و مرحوم روح‌الامینی نیز در معرفی خود نوشته بود که بیکار است و دیپلم دارد؛ بنابراین قاضی در این خصوص مقصر نبود، اما مرحوم محمد کامرانی در معرفی خود نوشته بود که دیپلم دارد اما دانش‌آموزی است که در مرحله شرکت در کنکور است. من و حیدری‌فر تنها به همین دلیل از خانواده کامرانی عذرخواهی کردیم؛ لذا اصل بازداشت اشتباه نبوده و حیدری‌فر گفته براساس گزارش پلیس و نتیجه تحقیقات پلیس امنیت قرار بازداشت را صادر کرده است.

مرتضوی پس از این توضیحات گفت : اگر دادگاه حکمی علیه من صادر کند حتماً اعتراض می‌کنم و تمکینی به آن حکم نمی‌کنم به خصوص اگر حکم با حق و عدالت همخوانی نداشته باشد.

با سخنان امروز مرتضوی ماموران نیروی انتظامی در مورد قتل شهدای کهریزک مورد اتهام قرار گرفته اند تا بار دیگر این سوال در ذهن ها پر رنگ شود که به راستی مقصر اصلی جنایات صورت گرفته در زمان اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات سال ۸۸ چه کسی است؟ چه کسی اجازه اعمال خشونت را به ماموران نیروی انتظامی و مسولان بازداشتگاه کهریزک داده است؟
Balatarin

! خرافات اسلامی و شیعه گری در رژیم ایران: رابطه زغال و دین

Balatarin

نظر انور سادات در مورد خمینی

خمینی مانند کسی‌ است که هواپیمایی را برباید و نداند چگونه با آن پرواز کند. خمینی ، ایران را که یکی‌ از توانگر‌ترین کشور‌های جهان بوده، به نیازمندترین کشورهای جهان دگردیس کرده است و آرامش شهروندان کشورهای کناره شاخاب(خلیج) پارس را نیز از میان برده است.




Balatarin

یکشنبه

تظاهرات بزرگ در بروکسل مقابل اتحادیه اروپا و سراسر جهان , تحریم فعال

Balatarin

قرآن این کتاب ضد زن را بهتر بشناسيم

Balatarin

سرنوشت مبهم تصادف مرگبار انتخابات هشتاد و هشت



سپیده دم - ششم دی ۸۸، روز عاشورا، یک خودروی نیروی انتظامی در یکی از خیابان های تهران هنگام گریز از معترضان بعضی از آنها را زیر گرفت. ( ۴ نفر نفر آنروز زیر مشین له شدند: امیر ارشد تاجمیر، شاهرخ رحمانی، شبنم سهرابی و شهرام فرج زاده)  ویدئوی منتشر شده از این حادثه نشان داد که خودرو چند بار از روی بدن یکی از آنها رد شد. قربانی شهرام فرج زاده بود که جانش را از دست داد. شاهدان شماره خودرو را برداشتند ولی هنوز کسی محاکمه نشده. توضیحات بیشتر از خواهر او راحله پس از چهار سال در گفتگو با بی‌ بی‌ سی‌ فارسی:

مادر من هنوز این فیلم رو ندیده، پدرم هم نه، هیچ کدام این فیلم رو ندید‌ند. فقط ما بودیم که مجبور بودیم این فیلم رو ببینیم و من (با گریه) … بارها و بارها اون فیلم رو دیدم، ولی‌ باور کنید اون صحنه رو باید هیچ خواهری تو زندگیش نبینه.

شکایت کردیم، یک وکیل خوب هم گرفتیم، ولی‌ هرچه بیشتر پیگیریم کردیم، به قول معروف ما رو فرستادن دنبال نخود سیاه … به نظرشون  میاد که ما باید ۱۶ تومان بگیریم و فراموش کنیم این رو … هرگز فراموش نخواهیم کرد که برای شرکت کردن توی یک انتخابات ما همچین بهائی رو پرداخت کردیم.
Balatarin