یکشنبه

حذف آموزش یوگا از فرهنگسراهای کشور به دلیل آموزش‌ کاذب عرفان‌ شرقی


دانشجو نیوز - محمد‌علی قندهاری‌نیا، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آموزش یوگا را  " آموزش‌کاذب عرفان‌ شرقی" معرفی کرد.

به گزارش فارس قندهاری نیا گفت: کلاسی تحت عنوان مدیتیشن، مطلقاً در هیچ یک از فرهنگسراها نداشته و نداریم اما کلاس یوگا در پیشینه سازمان در حال برگزاری است و ما از ابتدای سال، روند محدود‌سازی کلاس‌های یوگا را در سازمان شروع کرده‌ایم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری تهران به ارائه آمار کلاس‌های یوگا در فصل تابستان پرداخت و اظهار داشت: در فصل تابستان جمعاً 559 نفر در کل شهر تهران و در مراکز سازمان در کلاس‌های آموزشی یوگا شرکت کرده‌اند این رقم در فصل پاییز به 386 نفر رسید و از ابتدای فصل زمستان، ما به هیچ کدام یک از مناطق و فرهنگسراهای تحت پوشش سازمان مجوز برگزاری کلاس‌های یوگا را نداده‌ایم و در واقع این کلاس از فهرست آموزشی فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ مطلقا حذف شده است.
Balatarin

جان صالح مرادی و کسری نوری در خطر است / اعتصاب غذا دراویش زندانی به روز ۳۸ام رسید‎


هرانا - کسری نوری و صالح مرادی از فعالین حقوق دراویش، در حالی در ۳۸امین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برند که عوارض اعتصاب غذای آنان بیش از قبل تشدید شده و آن‌ها را در انجام کارهای شخصی خود نیز دچار مشکل کرده است.

بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، حال جسمی آقایان صالح مرادی و کسری نوری از دراویش گنابادی زندانی در زندان عادل آباد شیراز وخیم گزارش شده است، به طوری که از چند روز گذشته وخامت حال این دو درویش شدت یافته و بهداری زندان عادل آباد نیز از رسیدگی به وضعیت این دو زندانی عقیدتی و سرم درمانی آن‌ها سرباز می‌زند.

عدم رسیدگی پزشکی به این دراویش گنابادی در حالی صورت می‌گیرد که در روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه، ماموران امنیتی و مسئولان زندان عادل آباد این دو درویش را با وجود وضیعت جسمی ضعیف مجبور به انگشت زدن نامه‌ای کردند که مضمون آن حاکی از سلامتی کامل جسمی آن‌ها و عدم نیاز به مداوا و رسیدگی کامل درمانی-بهداشتی در زندان بود.

در همین رابطه خانواده این دو درویش گنابادی در ملاقاتی که طی روز‌های گذشته با آنان داشتند، وضعیت جسمی آن‌ها را وخیم اعلام کرده و از ضعف و کاهش وزن مفرط و سرگیجه‌ بروز علایمی همچون کاهش شدید بینایی و درد کلیه و چسپندگی روده و ناراحتی کبد و... خبر دادند.

ظهور این علایم در حالی است که این دو درویش پیش از شروع اعتصاب غذا با توجه به اینکه حدود ۱۸ ماه را در شرایط نامناسب زندان عادل شیراز گذراندند، مبتلا به سوء تغذیه و بیماری‌های مزمن داخلی شده بودند و خانواده این دو درویش اظهار داشته‌اند که ادامه این روند صدمات جبران ناپذیر جسمی را برای این دو زندانی به همراه خواهد داشت.

آقای کسری نوری و صالح مرادی به دلیل اعتراض به انتقال هفت تن از وکلای زندانی دراویش از بند ۳۵۰ به ۲۰۹ زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زدند و خواهان برگرداندن "وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور" به بند عمومی زندان اوین بوده و همچنین از وضعیت جسمی نامناسب همه وکلای دراویش زندانی به ویژه (حمید مرادی و مصطفی دانشجو) ابراز نگرانی کرده‌اند.

صالح مرادی حدود ۱۸ ماه و کسری نوری نزدیک به ۱۴ ماه است که به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، اقدام علیه نظام، در زندان عادل آباد شیراز زندانی‌اند و پرونده آن‌ها در دادگاه انقلاب شیراز پس از گذشت ۱۶ ماه همچنان مراحل رسیدگی را طی می‌کند. گرچه با توجه به اینکه مدت حبس آن‌ها از حداقل اتهامات انتسابی فزونی یافته، هم اکنون بازداشت آن‌ها غیر قانی محسوب می‌شود.

Balatarin

سمکو خلقتی از ۶ روز پیش به مکان نامعلومی منتقل شده است


 هرانا - سمکو خلقتی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج، از ۶ روز پیش به مکان نا‌معلومی منتقل شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سمکو خلقتی زندانی سیاسی ۳۲ ساله کرد اهل مهاباد که در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج بسر میبرد، از بعد از ظهر دوشنبه ۳۰ بهمن ماه به مکان نامعلومی منتقل شده است.

وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی برای حزب دمکرات کردستان به ۱۵ سال زندان محکوم گردیده.

یکی از همبندیان وی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "سمکو بدون وسایل شخصی خود، بعد از ظهر دوشنبه از سالن ۱۲ خارج گردید و احتمالا وی را به بند ۲۰۹ اوین و یا بند ۲- الف سپاه منتقل نموده‌اند تا دوباره مورد بازجویی قرار گیرد."

وی ادامه داد: "این در حالی است که حکم قطعی سمکو صادر شده و معلوم نیست نهادهای امنیتی چرا مجددا وی را برای بازجویی احضار کرده‌اند."

این زندانی سیاسی که سال ۱۳۸۸ در اراک بازداشت گردیده پس از مدتی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و در آنجا تحت فشار برای انجام مصاحبه تلویزیونی قرار گرفته بود.
Balatarin

افزایش تعداد اعدامهای روز پنج‌شنبه یزد به دست‌کم ۳ نفر / تصویر


 هرانا - تعداد اعدامهای روز پنج‌شنبه در زندان یزد به حداقل ۳ نفر افزایش داشت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۳ اسفند ماه خبر اعدام دوتن بنامهای جوکار جاوید و غلام علیزاده دو شهروند اهل دهدشت در زندان یزد، از سوی خبرگزاری هرانا منتشر شد.

طبق اخباری که امروز بدست ما رسید، فردی بنام لطف الله جاوید اهل دهدشت نیز در میان اعدام شدگان بوده است.

گفتنی است، از این خانواده، امید جاوید و جمشید جاوید به همراه یک برادر دیگرشان همچنان در زندان یزد در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می‌برند.

اجساد این سه تن که به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر بازداشت شده بودند، روز گذشته با حضور چند هزار نفری مردم دهدشت به خاک سپرده شد.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در این باره به گزارشگر هرانا گفت: "از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون در استان کهکیلویه و بویراحمد ۲۰ نفر اعدام شده‌اند و قرار است تا خرداد ماه ۳۷ تن دیگر نیز در این استان اعدام شوند."

Balatarin

یک وبلاگ نویس در گناوه بازداشت شد


هرانا - یک وبلاگ نویس بوشهری در گناوه، توسط پلیس فتا شناسایی و بازداشت شد.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان بوشهردر گفتگویی مدعی شد: پیرو شکایت نماینده حقوقی یکی از سازمان‌های دولتی استان مبنی براینکه فردی نا‌شناس در وبلاگ اینترنتی اقدام به نوشتن مطالبی خلاف واقع بر علیه مسئولان آن سازمان به منظور تشویش اذهان عمومی کرده است، مأموران اقدامات خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی افزود: پس از تحقیقات فنی و تخصصی متهم در شهرستان گناوه شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم که پس از رویت مستندات و مدارک غیرقابل انکار چاره‌ای جز اعتراف نداشت به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

گفتنی است، این منبع به نام و مشخصات فرد بازداشت شده هیچ‌گونه اشاره ای نکرده است.
Balatarin

یک زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زد و لبان خود را دوخت


هرانا - شهرام الیاسی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به کارشکنی مسئولین در اعزام وی به بیمارستان دست به اعتصاب غذا زد و لبان خود را دوخت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام (رحیم) الیاسی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که به ۱۱ سال زندان محکوم شده است، در اعتراض به کارشکنی در اعزام وی به مرخصی از اول اسفند ماه دست به اعتصاب غذا زد و از دیروز لبان خود را دوخت.

شهرام الیاسی که در سال ۱۳۸۶ توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت گردیده است، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و هواداری از حزب کوموله و حمل و نگهداری سلاح گرم و مهمات جنگی، در دادگاه انقلاب این شهر به ۱۱ سال زندان محکوم گردید که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر به تایید رسید.

اینک که بیش از ۵ سال از بازداشت وی می‌گذرد، مسئولین ابتدا با مرخصی وی موافقت کرده و اقدام به توقیف سند ۱۰۰ میلیونی جهت اعزام او به مرخصی نمودند، ولی بعدا طی کارشکنی‌هایی به خانواده وی اعلام گردید مرخصی شهرام الیاسی لغو شده است.

یکی از همبندیان وی که خواست نامش فاش نشود به گزارشگر هرانا گفت: "روز گذشته شهرام الیاسی توسط ریاست حفاظت زندان (فرج‌نژاد) احضار گردید و مورد تهدید و فحاشی قرار گرفت."

وی ادامه داد: "فرج‌نژاد شهرام الیاسی را تحت فشار قرار داده تا اعتصاب غذای خود را بشکند، از همین روی وی لبان خود را دوخت.
Balatarin

۲۵۲ نماینده مجلس: قطار هسته‌ای ایران هرگز متوقف نمی‌شود


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ۲۵۲ نماینده مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ای درباره مذاکره آتی هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ که روز سه شنبه ۸ اسفند در آلماتی قزاقستان برگزار می شود، صادر کردند.
متن این بیانیه که  از سوی علیرضا منادی عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد به شرح زیر است:
با توجه به موضع منطقی و روشن نمایندگان ملت بزرگ ایران نسبت به موضوع هسته ای به عنوان حق مسلم ملت، نکات ذیل را به عنوان تذکر و هشدار جدی مطرح می کنیم.
۱- تیم مذاکره کننده با جدیت از حقوق ملت ایران در چارچوب عهدنامه NPTو مقررات آژانس دفاع و هرگونه تقابلی را بر مبنای این حقوق و منافع ملی صورت دهند.
۲- از دو کشور روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل انتظار می رود از زیاده خواهی ها و درخواست های غیر منطقی آمریکا تبعیت نکنند و از اصول عهدنامه NPTبه ویژه اصل ۴ که حق داشتن فناوری هسته ای را  می دهد دفاع کنند و مخصوصاً با روش های جدید پلیسی کردن عرصه اقتصاد جهانی از سوی آمریکا مقابله کنند.
۳- آمریکا همه روش های جنگ روانی، صدور قطع نامه های غیر قانونی و اعمال تحریم های فرا قطع نامه ای را آزموده و پاسخ ملت بزرگ ایران را در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دریافت کرده است بنابراین ادامه این راه آب در هاون کوبیدن است و پیشنهاد ما به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران به آمریکا و هم پیمانان غربی این است که واقعیت های هسته ای امروز جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و سیاست تقابل را به تعامل تغییر دهند و بدانند قطار هسته ای ایران در چارچوب اهداف صلح آمیز هرگز متوقف نمی شود.
Balatarin

بازداشت سه تن به اتهام جاسوسی در میان پناهندگان ایرانی در اسپانیا


رادیو فردا - وزارت کشور اسپانیا روز جمعه ۴ اسفند با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که پلیس این کشور سه مرد را به اتهام جاسوسی علیه مخالفان حکومت ایران در خاک اسپانیا دستگیر کرده‌است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول وزارت کشور اسپانیا نوشت که این افراد در یکی از سازمان‌های غیردولتی اسپانیایی که به پناهجویان کمک می‌کند رخنه کرده و از این طریق اطلاعاتی در مورد مخالفان جمهوری اسلامی که به اسپانیا پناهنده شده‌اند جمع‌آوری می‌کردند.

در این بیانیه آمده است که این سه نفر پس از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به هویت ایرانیان پناهنده به اسپانیا، این اطلاعات را به سرویس‌های مخفی در ایران گزارش می‌کردند.

این بیانیه می‌افزاید که یکی از افراد دستگیرشده از کارکنان سفارت ایران در مادرید است؛ وزارت کشور اسپانیا اما در مورد نام و سمت این فرد توضیحی نداده است.

بنا بر این بیانیه، بازداشت سه فرد یادشده در شهر «تورلاوگا» در شمال اسپانیا و در مادرید، پایتخت این کشور، انجام شده، اما این بیانیه در مورد زمان این بازداشت‌ها اطلاعاتی نداد.

روز شنبه روزنامه «جروزلم پست»، چاپ اسرائیل، در مورد این دستگیری نوشت که پلیس اسپانیا بر این باور است که سه فرد بازداشت‌شده از اعضای «یک شبکه جاسوسی» هستند که سرویس اطلاعاتی ایران از مقری در سفارت ایران در مادرید آن را هدایت می‌کند.

به نوشته این روزنامه هدف شبکه مذکور، نظارت، تعقیب، و حتی تهدید ایرانیان مخالف رژیم جمهوری اسلامی ساکن در اسپانیا است.

روزنامه اسپانیایی «ال‌موندو» نیز در خبری نوشت که یک شهروند اسپانیا که به عنوان مترجم در یک سازمان غیردولتی در شهر «تورلاوگا» کار می‌کند خبر داد که یکی از همکارانش تحت پوسس مترجمی برای جمهوری اسلامی جاسوسی کرده و اطلاعات پناهندگان را به این حکومت گزارش می‌کرده‌است.

این روزنامه هم‌چنین می‌نویسد که سه فردی که دستگیر شده‌اند عبارتند از مشاور حقوقی سازمان غیردولتی مذکور، مترجم این نهاد و یک تن از کارکنان سفارت ایران در مادرید.

پیش از این گزارش‌هایی نیز در مورد مواردی از حضور جاسوسان جمهوری اسلامی در میان پناهندگان ایران مقیم کشورهایی چون هلند و سوئد نیز گزارش شده‌است.

برای نمونه در سال ۱۹۹۶ رسانه‌های هلندی خبر دادند که فردی به نام محمود جعفری معروف به «انوش» که جسد او یک سال پیش از آن در هلند و در نزدیکی مرز آلمان کشف شد «جاسوس وزارت اطلاعات ایران» بوده که در میان جامعه ایرانیان هلند فعالیت زیادی داشته است.
Balatarin

متن سوال انتقادی از رئیس جمهور و پاسخ احمدی نژاد به آن که از صدا و سیما پخش نشد


سوال خبرنگار مهر از رئیس جمهور که از سوی رسانه ملی پخش نشد حاوی انتقاداتی نسبت به وعده های گذشته رئیس جمهور و عملکرد وی در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بود.
متن کامل سوال خبرنگار این خبرگزاری از رئیس جمهور در گفتگوی تلوزیونی وی با رسانه ها را در زیر می خوانید:
تشکر می کنم از اینکه به حضور رسانه های مکتوب هم حسن توجه داشتید و تلاش کردید تا گفتگوهای تلویزیونی از حالت غیرمنعطف و یکطرفه خود خارج شود.
بحثی که خدمت شما دارم ناظر به مباحث اقتصادی والبته انتقادی است. مباحثی است که دغدغه ذهن مردم است.
در ابتدای دولت فرمودید پول نفت را سر سفره مردم می آورید در حالیکه امروز شاهد این هستیم که ارزش پول و دارایی مردم  به یک سوم کاهش پیدا کرده است. وعده دادید 3 میلیون شغل ایجاد می کنید، اما امروز نمایندگان در مجلس شاهد مراجعات مکرر مردم هستند که بیشترین دغدغه شان افزایش بیکاری و تعطیلی کارخانجات است.
شما در ماجرای هدفمندی یارانه ها مدعی شدید که با اجرای این طرح می خواهید پول در جیب مردم بگذارید اما نظرسنجی که از طریق تلویزیون هم پخش شد نشان داد که بیش از 80 درصد مردم می گویند پول یارانه ها را نمی خواهند و خوستار بازگشت قیمت ها به گذشته هستند.
این در حالی است که دیوان محاسبات نیز در گزارشی تاکید کرده است که نیمی از پولی که به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت شده است از منابع غیرقانونی بوده است. با این حال اصرار دارید مرحله دوم را هم اجرا کنید و تصمیم داشتید در یک قلم بنزین را به 2500 تومان برسانید که البته مجلس جلوی آن را گرفت.
مهمترین شعاری که شما دادید مبارزه با مفاسد اقتصادی بود و گفتید که می‌خواهید با فساد اکبر مبارزه کنید، حال آنکه  بزرگترین پرونده فساد اقتصادی یعنی همان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در دوران شما اتفاق افتاد. قوه قضائیه را تهدید کردید که کابینه و اطرافیان شما خط قرمز هستند و حتی اجازه رسیدگی به اتهامات آنها را نمی دهید. گفتید پاک ترین دولت بعد از انقلاب هستید در حالیکه بودجه که از مهمترین اسناد انضباطی و مالی کشور است با بالاترین تاخیر در طول تاریخ انقلاب هنوز به مجلس ارائه نشده است .در مورد تحریم ها به درستی گفتید که کاغذ پاره هستند اما امروز همه مشکلات اقتصادی را گردن تحریم ها می اندازید.
همه این وعده ها و عملکرد ها در شرایطی است که امروز رفتارها و گفتارهایی دارید که وحدت شکن است. رفتارهایی که آخرین آنها از سوی رهبر انقلاب غیراخلاقی، غیرقانونی و غیر شرعی اعلام شد. مردم معتقدند که در این وضعیت این نوع رفتارها یک نوع طفره رفتن از پاسخ به مشکلات و مسائلی است که مردم با آن درگیر هستند. مردم می گویند مشکل ما الان معیشت و گرانی است اما از طرفی می بینند که شما مراسمات چند میلیاردی همچون جشن اخیر را در بندرعباس برگزار می کنید. خواهش می کنم به این انتقادات افکار عمومی پاسخ روشن دهید.


این سوال انتقادی از رئیس جمهور و پاسخ احمدی نژاد به آن از سوی رسانه ملی پخش نشد اما احمدی نژاد در پاسخ به این سوال، اینطور پاسخ داد:

خیلی متشکرم! خبرگزاری مهر، یک خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات است و با پول دولت هم اداره می شود. شما یک بیانیه خواندید اشکالی هم ندارد. من تحمل می کنم، اما مطمئنا شما پیش هیچ مسئول دیگری نمی توانید چنین بیانیه ای بخوانید. فقط پیش احمدی نژاد می توانید.
شما یک بیانیه خواندید، یکسری اتهامات به دولت وارد کردید، یک شخصی گفته دولت بزرگترین فساد اقتصادی را داشته است، در دوره ما اتفاق افتاده، بله در دوره ما 5 جنگ هم در دنیا اتفاق افتاده! ارتباطش به دولت مهم است، خیلی ها خیلی کارها می کنند، ربطش به دولت چیست؟ فساد اتفاق افتاده چه ربطی به دولت دارد؟ زلزله هم می آید ممکن است یک عده هم یکدیگر را بکشند، ارتباطش با دولت مهم است. آیا دولت نقشی داشته است؟ خیر، من همچنان می گویم پاک ترین دولت است. همه بسیج شدند که بالاخره یک چیزی پیدا کنند که دولت متهم شود. ممکن است یک کارمندی این کار را کرده باشد که این همه جای دنیا و همه دستگاه ها هست.
اما اینکه شما فرمودید یک نظرسنجی انجام شده، آقای حیدری در برنامه شان انجام دادند و 80 درصد مردم گفته اند که هدفمندی را نمی خواهند. هم خود ایشان و هم خود شما می دانید که این کار غیرعلمی است. شما یک برنامه مشخص در تلویزیون می گذارید و یک عده بیننده خاص دارد، بعد اطلاعاتی می دهید و همانجا نظرسنجی می کنید. ما هم نظرسنجی می کنیم!
می شود همه مشکلات کشور را به این دولت وصل کرد. ما معتقدیم دولت پول نفت را بر سر سفره مردم آورد، چرا نیاورد؟ اینکه می‌گویید پول مردم یک سوم شده در جیب چه کسی رفته است؟ پس یک عده پولدارتر شده اند. بله، کسانیکه حقوق ثابتی می گیرند در این یکساله آسیب دیده اند، قبل از این یکسال چه؟ بازهم آسیب دیده اند؟ تمام شاخص ها و اندازه گیری هایی که تمام نهادها حتی مخالفان دولت تهیه کرده اند می گویند فاصله طبقاتی کم شده است، این یعنی چه؟ یعنی رفت سر سفره مردم.
وقتی این همه مدرسه ساخته می شود در جیب چه کسانی می رود. بیمارستان ساخته می شود، راه ساخته می شود، کارخانه ساخته می‌شود، بندر ساخته می شود. بله می شود، ما برای اینکه ما دولت را محکوم کنیم یکسری اطلاعات ناقص را بهم بچسبانیم و حرف های عامیانه بزنیم. می شود، آزاد است و مشکلی هم نیست.
دولت نهایت صرفه‌جویی را امسال انجام داده است، با 90 هزار میلیارد تومان با یک بودجه ای که حداقل باید 130- 135 هزار میلیارد تومان خرج می شده، کشور را اداره کرده ایم. کارهای اساسی در کشور اجرا شده است من نمی گویم باید به این دولت جایزه بدهیم، اما یکی از نمادهای اصلی رفتن پول سر سفره مردم همین هدفمندی یارانه ها است که بعضی ها بدون ارائه یک سند و استدلال با آن مخالفت می کنند. نمی دانم چرا از قول مردم حرف می‌زنند. اینکه مردم می گویند ما نمی خواهیم، مردم خودشان زبان دارند، می توانند حرف بزنند. من هم با مردم در تماسم، شاید خیلی بیشتر از بسیاری از نهادها. یک نهاد با همه مجموعه اش چقدر با مردم ارتباط دارد؟ من بیش از آن ارتباط دارم.
مشکلاتی که در یکسال اخیر پیدا شده را می شود همه را به گردن دولت انداخت و خیال خود را راحت کرد، اما آن کسی که آن کار را می کند فرض کند فردا خودش می خواهد کشور را اداره کند، آنوقت باید پاسخ دهد و راه حلی برای آن داشته باشد. از این انتقادات زیاد می شود، ما هم همه را گوش می کنیم هر کدام وارد باشد دستشان را می بوسیم و استفاده می‌کنیم.
حجم فعالیت های عمرانی در این دولت چند برابر دولت های قبلی است. متوسط فروش نفت در این دولت بیش از دولت قبل نیست، بلکه کمتر است. تولیدات علمی، نوآوری ها و فناوری ها چند برابر است. سرمایه گذاری در نفت سه برابر دوران مشابه قبل است، در وزارت نیرو و صنعت هم چنین است.
این به معنای آن نیست که ضعفی وجود ندارد. باید مقایسه کرد، برخی از حرف ها را ما هیچ وقت نگفته ایم اما به حساب ما گذاشته اند، از جمله همین بردن پول سر سفره مردم، من هرگز چنین حرفی نزده ام، من از قول کس دیگری نقل کردم منتها طبق معمول این طرف و آن طرفش را بریدند و گفتند تو گفتی، گفتم بسیار خوب من گفته ام، من هم انجام می دهم. خیلی از کارهای دیگر را هم قول دادیم که انجام دهیم که انجام دادیم.
 من معتقدم شرایط اقتصادی کشور شرایط بسیار خوبی است. بله وقتی تورم می شود که همه مردم ضرر نمی کنند، فقط حقوق بگیر ثابت اگر حقوقش افزایش پیدا نکند، ضرر می کند، بقیه از تورم سود می برند. فرض کنید خانه گران شده است، آیا همه ضرر می کنند؟ یا آنها که هیچ خانه ای ندارند، ضرر می کنند. دولت مسکن مهر را راه انداخته که همه خانه دار شوند.
این دولت به شدت ضد فساد است. ما ساختارها را اصلاح کرده، سیستم ها را اصلاح کرده، نظارت ها را اضافه کرده ایم، ارتباطات مردم را برقرار کرده ایم و خدا را شکر می کنیم که تا الان به ما وصله ای نچسبانده اند در ادعای سیاسی، چرا این کار را کرده اند تبلیغات است اما در عمل کسی نتوانسته ثابت کند.
به نسبت من معتقدم این دولت حتی مطلق هم بگیریم، سلامتش خیلی بیشتر از جاهای دیگر است. ما کشور را به لطف خدا خواهیم ساخت ملت ایران کشور را خواهد ساخت فشار وارد شده، مشکلات درست شده، اما از این مرحله عبور خواهیم کرد همه ظرفیت های کشور را به فضل الهی فعال می کنیم با کمک همین مردم و با همین جوانان.
 گفتید بیکاری، ما گفتیم سه میلیون شغل ایجاد می کنیم، با اجازه جنابعالی 6 میلیون شغل ایجاد کرده ایم، بیش از 6 میلیون شغل در این 7 سال ایجاد شده است، بیش از متوسط همه سال ها و همه دولت ها در کشور. بله بسیاری از جوانان مثل جنابعالی در دوره رشد جمعیت بالا هستند و هم اکنون وارد بازار کار و ازدواج و زندگی شده اند. اینها آمار رسمی کشور است. بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در این سالها وارد بازار کار، مسکن و ازدواج شده است.
در این شرایط دولت اینها را اداره کرده البته خود ملت اداره کرده است این دولت متعلق به ملت است دولت از خودش چیزی ندارد انتقاداتی هست ضعف هایی هم هست هیچ کس بدون ضعف نیست. هیچ دولتی بدون ضعف نیست، اما اینکه تمام مشکلات تاریخی و کارهای دشمن را جمع کنیم و بگذاریم روی سر دولت، فکر نمیکنم این انصاف باشد. دولت مثل سایر دولت ها اشکال دارد، تلاش می کنیم برطرف شود، هیچ وقت هم از تلاش خسته نشده ایم. از فشارها و بعضا تهمت ها هم خسته نشده ایم.
من در جلسه استانداران هم گفته ام که تا روز آخر مثل روز اول. این تعهدما به ملت است با همان سلامت و پاکی . نمی دانم چرا بعضی ها فکر می کنند اگر دولت را به ناپاکی متهم کنند، سود می برند. ضرر می کنند، چون به یک گروه پاک تهمت زده اند، انسانیت و آخرتشان مخدوش است.
چرا بعضی ها اصرار دارند یک دولت پاک را که در منظر جهان که به ایران نگاه پاک دارد، ناپاک جلوه دهند. چه سودی برایشان هست. گله آنجاست که با پول دولت هم انجام می شود این بد است. شما را نمی گویم به شما گفته اند این سئوال را بپرس و شما هم پرسیده اید.
چه اصراری است چه جیزی گیرشان می آید؟ اگر می خواهند  در انتخابات سودی ببرندکه این روش درستی نیست و خلاف قانون است هر کس باید خودش را معرفی کند نه اینکه دیگران را تخریب کند. اگر کسی به دولت انتقاد دارد بگوید کدام تصمیم دولت غلط است و به چه دلیل؟ اما اینکه هر اتفاقی در جامعه می افتد را گردن دولت بیندازیم، خوب دیگران مگر در تصمیم گیری دخالت ندارند؟ آیا آنها نقش ندارند؟

رئیس جمهور در پایان صحبت های خود با تشکر از سوال خبرنگار مهر گفت: نمی خواستم وارد این مباحث شوم.
خبرنگار مهر در ادامه گفت: من از شما تشکر می کنم نگاهی که من به مسائل داشتم سیاسی نبود و صرفا اقتصادی بود. من که از پاسخ های شما قانع نشدم و جواب سوالاتم را دریافت نکردم، اما امیدوارم مردم قانع شده باشند.
احمدی نژاد در پاسخ گفت: خطاب من به جنابعالی نبود شما را هم یک همکار دولت می دانم و از همه خبرنگاران تشکر می کنم. شاید من جزو کسانی هستم که بیش از دیگران از فشاری که به مردم بیایید ناراحتم. تلاشم را می کنم، انتظار نداریم که دیگران حتما به ما کمک کنند، اما شاید ما زیادی انتظار داریم که ممانعت نکنند شاید این توقع اضافه است. شاید ما متوجه نیستیم. فکر می کنم که انتظار همکاری انتظار خوبی است. باید دست به دست هم دهیم، شرایط استثنایی پیش آمده است و باید از آن عبور کنیم. اگر بیاندازیم گردن دولت اشکالی ندارد، راه حلش چیست؟ راه حل بدهند ما اجرا می‌کنیم. بروند جلو ما آنها را پشتیبانی می کنیم . برای اینکه می خواهیم مشکل از دوش مردم برداشته شود. هر کس مشکلی از پیش پای مردم بردارد ما دستش را می بوسیم.

Balatarin

قطع پخش زنده مصاحبه احمدی‌نژاد


روز آنلاین - یک هفته پس از هشدار رهبر جمهوری اسلامی به سران قوا، روسای سه قوه در جلسه مشترکی با یکدیگر به بررسی راه‌هایی ممکن برای رفع گرانی پرداختند و پس از آن محمود احمدی‌نژاد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی وعده داد که میزان یارانه‌های نقدی، در فاز دوم طرح هدف‌مندی یارانه‌ها افزایش خواهد یافت. هم‌زمان انتقادهای اصول‌گرایان از محمود احمدی‌نژاد نیز هم‌چنان ادامه دارد.

رییس دولت دهم روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی، پاسخ‌گوی سوالات خبرنگاران شد. از تفاوت‌های اصلی این برنامه با برنامه‌های پیشین آن بود که علاوه بر مرتضی حیدری، مجری صدا و سیما، برخی از روزنامه‌نگاران دیگر در برنامه حضور داشته و سوالاتی از احمدی‌نژاد پرسیدند.

اما شاید مهم‌ترین حاشیه این برنامه، قطع پخش زنده گفت‌وگو با احمدی‌نژاد، پس از اتمام سوالات حیدری بود. سخنان احمدی‌نژاد به بهانه پخش سریال قطع شد و سپس سوالات خبرنگاران و پاسخ‌های احمدی‌نژاد به صورت ضبط شده، پخش شد. خبرگزاری مهر در خبری نوشت که محمود احمدی‌نژاد از قطع این جلسه پخش زنده پرسش و پاسخ مطلع نبوده است.

"سامانه پیامک نهاد ریاست‌جمهوری" در واکنش به این اتفاق، آن را "غیرمنتظره" توصیف کرد و سایت شبکه ایران، وابسته به موسسه دولتی ایران، نوشت که "با توجه به رویکرد یک طرفه رسانه ملی طی روزها گذشته در برخورد با دولت، مشخص نیست این اقدام صدا و سیما شیطنتی است رسانه ای یا ناشی از یک بد سلیقگی در برنامه ریزی است. رفتار غیر حرفه ای و عجیب صدا و سیما شائبه فرصت سازی با هدف ایجاد حاشیه توسط مخالفان رئیس جمهور را تقویت می کند".

روز پیش رسانه های دولتی خبر داده بودند که رییس جمهور خواستار آن شده که به جز مصاحبه کنندگان صدا و سیما، خبرنگارانی از رسانه های دیگر – عموما هوادار دولت – حاضر باشند اما با قطع پخش زنده مصاحبه، این بخش از مصاحبه تلویزیونی برخلاف آن که دفتر رییس جمهور برنامه ریزی کرده بود بعد از نظارت صدا و سیما با تاخیری نیم ساعته پخش شد.

رییس دولت دهم در این برنامه، با اشاره به دلایل تاخیر در بحث ارائه بودجه به مجلس، گفت که طرح اصلاح نظام بانکی و همچنین گمرک، به زودی اجرا می‌شود. وی همچنین اضافه کرد که بحث پول ملی نیز به زودی و پس از رسیدن کشور به ثبات اجرا خواهد شد.

شاید یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که توسط احمدی‌نژاد مطرح شد، بحث هدفمندی یارانه‌ها بود. وی وعده داد که این طرح در سال آینده اجرایی خواهد شد و مسایل مربوط به این طرح نیز در بودجه پیش‌بینی شده است، وعده داد که "پرداخت یارانه افزایش می‌یابد" و گفت: "در خصوص حقوق و دستمزد کارکنان دولت و کارگران... یک افزایش ۲۰ درصدی پیش بینی کرده ایم و یارانه‌ها را هم افزایش دادیم وقتی این مسائل را کنار هم می‌گذاریم، موضوع پوشیده می‌شود البته قانون کارگری مرجع دیگری را برای تعیین افزایش‌ها مشخص کرده است که در آنجا دولت دخالتی ندارد و وزیر کار این موضوع را پیگیری می‌کند؛ اگر ما هدفمندی را اجرا کنیم قدرت خرید افزایش پیدا می‌کند؛ یعنی آن چیزی را که ما پیش بینی کرده‌ایم هم کاهش امسال جبران می‌شود و هم افزایش قیمت هدفمندی پوشش داده خواهد شد".

احمدی‌نژاد همچنین اضافه کرد: "رقمی را از صندوق توسعه ملی قرض کردیم و به بانک مرکزی دادیم و ریال آن را گرفتیم و امشب برای عموم مردم نفری ۸۵ هزار تومان و برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نفری ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کردیم".

کمکی که به گفته‌ی وی پس از جلسات مختلف، اجرایی شد: "امسال بخش وسیعی از مردم واقعاً تحت فشار قرار دارند و سال سخت گذشت. یارانه‌ای که برای طبقات پایین در نظر گرفتیم برای جبران این وضع بود و نوسانات ارز را نیز باید جبران می‌کردیم که البته دولت به دنبال جبران از طریق هدفمندی بود. جلساتی گذاشتیم در یک جلسه هم مقام معظم رهبری دعوت کردند که خدمت ایشان رسیدیم و ایشان تأکید کردند که کمکی به مردم بشود".

وی همچنین در بحث گرانی کالاها به بالا رفتن قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: "ممکن است خودروسازان یک خودروی پراید را ۲۰ یا ۱۸ میلیون بفروشند و باز هم بگویند ضرر می‌کنم؛ چطور ضرر می‌کنید، مگر پراید چقدر ارزبری دارد؛ پراید حدود ۸ میلیون تومان بود؛‌مگر چقدر گران شده است، این خیلی بد است و من امیدوارم خودشان قیمت‌ها را اصلاح کنند. چرا که خوب نیست ما به این موضوع ورود پیدا کنیم... من نمی‌خواهم سر کسی را شیره بمالم؛ خودروسازان موظف هستند که خودشان قیمت بازار را به قیمت واقعی برسانند؛ دلال‌بازی یعنی چه".

پیش از برگزاری این گفت‌وگوی تلویزیونی، احمدی‌نژاد در جلسه سران قوا شرکت کرد. جلسه‌ای که خود وی آن را این‌گونه توصیف کرد: "طبق روال معمول، جلسه سران قوا بود و ما را هم دعوت کرده بودند که مسائل مهم و جاری کشور در آن مطرح شد".

اما علی لاریجانی، رییس مجلس درباره این جلسه، چنین اظهارنظر کرد: "اینگونه جلسات هر از چند گاهی تشکیل می شود و عمدتا درباره مسائل مختلف داخلی، بین‌المللی و منطقه‌ای است که در این جلسه نیز حوادث مهم منطقه مانند سوریه،فعالیت‌های هسته‌ای کشور، بودجه و کیفیتی که در تنظیم آن رعایت شده و موضوع گرانی‌ها صحبت شد. در خصوص گرانی، تمهیداتی برای کنترل تورم اندیشیده شد و اینکه چگونه تولید کشور از طریق صندوق توسعه رونق پیدا کند و لایحه بودجه به نحوی باشد که به کمک تولید آید و اینها روش‌هایی است که در مسیر کار بیشتر درباره جزئیات آن بحث خواهد شد".

پیش از این شاهین محمدصادقی، عضو هیات‌رییسه مجلس، درباره این جلسه گفته بود: "جلسه سران سه قوه با هدف تفاهم و همدلی بیشتر میان سران قوا انجام می‌شود. این نشست در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود تا اختلافات موجود میان قوا کمرنگ‌تر و هماهنگی‌ها میان مسئولان قوای سه‌گانه بیشتر شود".

این جلسه در حالی برگزار شده که اصول‌گرایان در روزهای گذشته انتقاد از احمدی‌نژاد را ادامه داده‌اند. سیدعلی بزرگواری، نماینده مجلس و از اعضای جبهه پایداری، با اشاره به این‌که "امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که رئیس جمهور ما، از یک اصالت سیاسی و اخلاقی بالا و سعه صدر برخوردار نبوده‏"، گفت: "احساس می‌کنیم که حالت لجاجتی به رئیس جمهور دست داده و ایشان نسبت به همه ارکان نظام با لجاجت رفتار می‌کنند؛ لذا در واقع در یک ورطه‌ای افتاده‌اند که رعایت اخلاق سیاسی مملکت و نظام جمهوری اسلامی ایران را نمی‌کنند؛ این باعث شده که بدون ادله شرعی و قانونی، رئیس دو قوه را زیر سوال ببرد که رهبر معظم انقلاب نیز به صورت صریح و روشن این موضوع را بیان نمودند".

در همین حال رسول سنایی‏راد، معاون سیاسی سپاه، با اشاره به درگیری‌های رخ داده در مجلس و سخنان آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون آن، چنین سخن گفت: " کسی که مدعی است ما به مقام معظم رهبری ارادت داریم و در فضای خودشیفتگی حاضر به نامه نوشتن برای عذرخواهی نمی‌شود، این تناقض را نمی‏تواند پاسخ دهد... عده‌ای دچار انحراف آشکار شده‌اند و با شعار برافراشتن پرچم عدالت و مبارزه با فساد به دنبال حفظ قدرت به هر قیمتی هستند و حرکتی انتخاباتی و سیاسی را آغاز کرده‌اند".

رهبر جمهوری اسلامی هفته گذشته در یک سخنرانی عمومی با اشاره به درگیری‌های رخ داده در مجلس، به انتقاد از محمود احمدی‌نژاد، علی لاریجانی و نمایندگان مجلس پرداخته بود. وی تاکید کرده بود که در حال حاضر تنها "نصیحت می‌کند".

دور جدید اختلاف‌ها میان سران سه قوه، با استیضاح وزیر کار در مجلس به دلیل انتصاب سعید مرتضوی آغاز شد. در آن جلسه محمود احمدی‌نژاد اقدام به انتشار فیلمی از ملاقات خصوصی فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی کرد؛ مساله ای که با واکنش تند علی لاریجانی همراه شد و احمدی‌نژاد نیز با قهر مجلس را ترک کرد. یک روز پس از آن سعید مرتضوی بازداشت شد، گرچه بازداشت وی کمتر از ۲۴ ساعت به طول انجامید.

آیت‌الله خامنه‌ای حدود دو ماه پیش و پس از درگیری لفظی میان احمدی‌نژاد با برادران لاریجانی، گفته بود: "از امروز تا روز انتخابات، هرکسی که بخواهد اختلاف ها را به میان مردم بکشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است".

وی پیش از حضور محمود احمدی‌نژاد در مجلس نیز، جلسه‌ای با حضور برخی اعضای دولت، هیات رییسه و روسای کمیسیون‌های مجلس برگزار کرده بود که به گفته حمید رسایی مهم‌ترین عامل بی‌حاشیه بودن جلسه مذکور "تذکرات شب قبل رهبر معظم انقلاب خطاب به تیم اقتصادی مجلس، نوّاب و رئیس مجلس و همچنین تذکرات ایشان به رئیس دولت و تیم اقتصادی وی" بود.


Balatarin

جمعه

روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى را هر چه باشكوهتر برگزار كنيم


۲۰ ژوئن ۲۰۱۳ برابر با سی‌ امّ خرداد ۱۳۹۲
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی - کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران CFPPI در حالی‌ به استقبال۳۰ خرداد ۱۳۹۲برابر با ۲۰ ژوئن ۲۰۱۳ روز جهانی‌ حمایت از زندانیان سیاسی در ایران میرود که رژیم جمهوری اسلامی در ایران مستاصل تر از همیشه به جنایات خود با حدت و شدت بیشتری ادامه میدهد. رژیم منفور جمهوری اسلامی توانست حکومت مذهبی‌ خود را با سرکوب و اعدام از همان روز اول به میلیونها انسان تحمیل نماید. آری انقلاب ۵۷ را مثله کردند. به خون کشیدند. وحشیانه سرکوب کردند. بهترین زنان و مردان یک نسل را کشتند. زنده زنده خاک کردند. صدتا صدتا خفه کردند. هزار هزار شکنجه و معیوب کردند. فراری دادند و از زندگی ساقط کردند. یک هالوکاست اسلامی تمام عیار راه انداختند.
در ۳۰ خرداد ماه ۱۳۶۰ برابر با ۲۰ ژوئن ۱۹۸۱رژیم سرکوب سیستماتیک خود را در بعد بيسابقه اى وسعت داد , موجى از دستگیریها و بدنبال آن شکنجه و اعدامها‌های وسیع را براه انداخت و به اين ترتيب دهه خونين شصت را شروع كرد. هزاران آزاديخواه جان خود را از دست دادند. در تابستان ۱۳۶۷ رژیم بيش از پنج هزار زندانى سياسى را تنها در عرض سه هفته اعدام كرد.
در ۲۰ ژوئن ۲۰۰۹ برابر با ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ میلیونها نفر علیه جمهوری اسلامی به خیابانها ریختند و تلاش تاریخی‌ و جانانه‌ای را در تاریخ مبارزاتی خود ثبت کردند. رژیم که موجودیت خود را شدیدا در خطر میدید با تمام قوا به سرکوب دست زد و تنها در روز ٣٠ خرداد بیش از٤٠٠٠ نفررا در تهران دستگیر و مورد شکنجه‌های قرون وسطائی قرار داد.
جمهوری اسلامی در وحشت از خیزش مجدد مردم، مردمی که بخاطر فقر، گرانی، بیکاری، سرکوب و بیحقوقی و تحقیر کارد به استخوانشان رسیده است، به سرکوب و جنایت بیشتری روی آورده است . اعدام هاى سيستماتيك، دستگیری‌ها ى هرروزه و محکومیت‌های سنگین فعالین سیاسی، فعالین کارگری، دانشجویان معترض، فعالین دفاع از حقوق زنان , وکلای زندانیان، هنرمندان و روزنامه نگاران , اقلیتهای ملی‌ و مذهبی‌ نشان از قدرت و اقتدار حاکمیت آنان نبوده و نیست، بلکه بر عکس دقیقاً اثبات ضعف،ناتوانی، در هم ریختگی رژیمی‌ است که در سراشیب سقوط و اضمحلال قرارگرفته است واین جنایات توجیهی‌ ندارد جز وحشت مافیای قدرت از طوفانی که در راه است .
مردم٬ آزادیخواهان٬ انسانهای شریف؛ جهانیان باید بدانند که این حکومت با جنایت و کشتار پابرجاست! باید بدانند که جمهوری اسلامی با چوبه دار و کشتار و شکنجه و زندان متولد شده است و با خونریزی ادامه حیات میدهد! باید با خبر شوند که این حکومت از وحشت انقلاب و خیزش و قیام مردم حاضر است دست به هر جنایتی بزند تا ساعتی بر عمر کثیف خود بیفزاید! این حکومتی درنده است که در پرونده فردی و جمعی حاکمینش صدها فقره قتل عمد خوابیده است! جهانیان باید زجرنامه هزاران زندانی سیاسی را در طی عمر پرنکبت جمهوری اسلامی بشنوند و از حقایق هولناک سياهچالهاى اين رژيم جنايتكار با خبر شوند.
این صدای رسای ماست که جهانیان را٬ میلیونها انسان شریف و نوعدوست را درکنار ما قرار میدهد تا امر دفاع فوری و اضطراری از هزاران زنذانی سیاسی و صدها عزیزی که هر آن چوبه دار زندگیشان را تهدید میکند را میسر کند. یورش و گروگان گیری دایمی از میان مخالفان سیاسی٬ رفتار وحشیانه با زندانیان سیاسی٬ اخبار هولناک اعدامهای دستجمعی٬ کسب و کار هر روزه این حکومت است.
بیستم ژوئن فقط یکروز نیست! یک کمپین وسیع برای سازمان دادن جنبشی اعتراضی است که میخواهد جهان متمدن را برای پشتیبانی از خواست آزادی بی‌قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران بسیج کند! واکنشی بین المللی نسبت به خطرات جدی که جان عزیزان ما را در زندانهای جمهوری اسلامی تهدید می کند٬ ایجاد نماید. بیستم ژوئن درعین حال سمبل اتحاد و عهد و پیمان ما برای آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و پایین کشیدن چوبه‌های دار است! مبارزات زندانیان سیاسی در سیاهچالهای مخوف اوین و رجایی شهر و همه زندانهای بیشمار جمهوری اسلامی حماسه‌ای عظیم است. این مبارزات شورانگیز لایق بزرگترین حمایت‌های و پشتیبانی‌های بین المللی است! هزاران زندانی سیاسی و خانواده‌های مضطرب و نگرانشان چشمشان به اقدامات بین المللی ماست. كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسي سال ٢٠١٠ روز بيستم ژوئن برابر با سى خرداد را به عنوان روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسي اعلام كرد. در سال ٢٠١١ بيش از پنجاه شهر دنيا و سال ٢٠١٢ بيش از ٢۹ شهر دنيا به اعتراضات روز بيست ژوئن پيوستند. تعداد وسيعى از تشكلها , شخصيتها و سازمانهاى مدافع آزادى زندانيان سياسي اين مراسمها و اعتراضات را سازمان داده بودند. بياييد امسال نيز دست در دست هم, این حرکت را هرچه بیشتر گسترش دهیم. بیائید تا در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۳ برابر با ٣٠ خرداد ١٣۹٢, روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسي در ايران , با تمام قوا به دفاع از زندانیان سیاسی برخیزیم و خواهان آزادی فوری آنها و پایان دادن به اعدام و شکنجه شویم.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی CFPPI از همه مدافعين حقوق انساني یکبار دیگر دعوت می‌کند که در روز بيست ژوئن ۲۰۱۳ در مراکز شهرها و در مقابل کنسولگريها و سفارتخانه هاي حکومت اسلامي ميتينگ‌های اعتراضي سازمان داده و از زندانیان سیاسی در ایران فعالانه حمایت به عمل آورند. ما از تمامى تشكلهاى مدافع آزادى زندانيان سياسى دعوت ميكنيم كه با صدوراطلاعيه و بكارگيرى امكانات و ابتكاراتشان در برگزارى روز بيستم ژوئن, روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى شركت كنند۔ اين روز متعلق به همه ماست.
سرور كاردار
مسول کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران CFPPI
بيستم فوريه ٢٠١٢ برابر با دوم اسفند ١٣۹١

Balatarin

نامه یک اعدامی: من خواستار صلح و گفت و گو بودم؛ به کدامین گناه باید کشته شوم؟


کلمه - محمدعلی عموری‌نژاد، فعال دانشجویی اهل اهواز در بخشی از نامهٔ خود با عنوان «من به دنبال این پرسشم که چرا می‌خواهند مرا بکشند»، نوشته است: «در ایران شش ماه را در سلول‌های انفرادی اطلاعات اهواز تحت انواع شکنجه‌های جسمی و روحی به سر بردم. سپس مرا به زندان مرکزی کارون منتقل کردند و پس از دو سال در یک دادگاه فرمایشی و نا‌صالح به اعدام محکوم شدم. من از آن هنگام تاکنون به دنبال پاسخ این پرسش هستم که «چرا می‌خواهند مرا بکشند؟»

به گزارش کلمه، محمدعلی عموری‌نژاد، فعال دانشجویی اهل اهواز از زندان اهواز نامه‌ای را منتشر کرده و در آن از رفتار‌ها و برخوردهای فراقانونی نهادهای امنیتی با خود گفته است. وی در بخشی از این نامه نوشته است: “صلح” و “گفتگو”، رویایی است که طی یک دهه از عمرم همراهم بوده و به خاطر آن در زندان‌های عراق و ایران گرفتار شده و به یک زندانی بدون مرز تبدیل شده‌ام.

ماه گذشته، سیدضیاء نبوی عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه نوشیروان، از اعضای فعال شورای دفاع از حق تحصیل و زندانی سیاسی با نگارش نامه‌ای در مورد عموری‌نژاد، وضعیت خطرناک وی را یادآور شده بود. نبوی در بخشی از نامه خود آورده بود: «راستش وقتی یک محکوم به اعدام در مورد مرگ حرف می‌زنه اصلا نمی‌دونم که در برابرش می‌بایست چی بگم! حس می‌کنم اصلا در موقعیت برابر و عادلانه‌ای برای گفت‌و‌گو نیستیم و این زبونم را بند می‌آره! تصور می‌کنم مفاهیمی که برای من ابزارهای سخن سرایی‌اند، در طرف مقابلم شبیه زخم‌هایی هستند که وجودش را می‌خراشند»

“محمدعلی عموری” متولد ۱٣۵۶، وبلاگ نویس و فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی – شیلات و آبزیان از دانشگاه صنعتی أصفهان و فعال دانشجویی و یکی از موسسان نشریه دانشجویی “التراث” در دانشگاه صنعتی اصفهان که به عربی و فارسی منتشر می شد. دبیر دبیرستان های رامشیر و طبق آنچه که برخی سایت های نزدیک به فعالان هویت طلب عرب ذکر کرده اند، از موسسان موسسه فرهنگی “الحوار” به معنای ” گفتگو” که نام آن برگرفته از سیاست های اصلاح طلبانه دولت خاتمی درباره گفتگوی تمدن ها بود.

او از فعالان هویت طلب عرب بود و پس از موج برخورد با این فعالان، در سال ۲۰۰۷ به عراق پناهنده شد. عموری از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) به عنوان پناهنده سیاسی پذیرفته شد ولی دولت عراق او را به دلیل ورود غیر قانونی از مرز دستگیر کرد به زندان محکوم شد که بعد از ۳ سال حبس در زندان های عماره و بصره علی رغم داشتن مدارک پناهندگی به مقامات دولت ایران در تاریخ ۱٣ ژانویه ۲۰۱۱ تحویل داده شد.

دیوان عالی کشور در تاریخ ۲۰ دی امسال، حکم اعدام محمد علی عموری و ۴ فعال عرب اهوازی را به اتهام محاربه تایید کرد. هادی راشدی (فوق لیسانس شیمی کاربردی و دبیر شیمی)، هاشم شعبانی (شاعر و دبیر ادبیات عرب و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه اهواز)، جابر آلبوشوکه (فوق دیپلم کامپیوتر و سرباز وظیفه) و مختار آلبوشوکه (شاغل در یک شرکت سنگ شکن)، از موسسان و اعضای فعال الحوار، در حالی به اتهام محاربه و انجام عملیات مسلحانه و اقدام علیه امنیت ملی، از سوی شعبه ٣۲ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی رضا فرج اللهی به اعدام با چوبه دار محکوم شده اند که در جلسات متعدد دادرسی، اعلام کرده اند که پس از ماه ها شکنجه شدید، مجبور به انجام اعترافات دروغین درباره دست داشتن در عملیات مسلحانه و براندازی نظام جمهوری اسلامی شده اند.

متن کامل نامه ی این فعال مدنی محکوم به اعدام که در اختیار کلمه قرار گرفته را با هم می خوانیم:

با سلام و درود نیکو

نامه‌ام را با واژه‌ای آغاز می‌کنم که از واقعیت‌های تلخ زندگی مان به دور است. این واژه مصداق خود را از دست داده و آن را نمی‌یابیم مگر در میان مفاهیمی که دیگر بوی هستی نمی‌دهد.

آری”سلام یا صلح” را می‌گویم که نام وبلاگ‌ام در شبکه جهانی اینترنت است و معنای عشق وآشتی را به عنوان اصلی اساسی برای هر نوع عمل انسانی در جامعه با خود دارد. من پس از پایان دوره دانشگاه همراه با شماری از فعالان فرهنگی شهر خلفیه (واقع در جنوب ایران) یک سازمان مردم نهاد (ان جی او) به نام سازمان “الحوار” یا گفتگو تشکیل دادیم که زیر نظر سازمان جوانان وابسته به نهاد ریاست جمهوری در دوره محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران قرار داشت. سازمان “الحوار” در عرصه توسعه انسانی و تقویت پایه علمی دانش آموزان شهرمان فعالیت می‌کرد که اساسا منطقه‌ای دور افتاده، فقیر و از کمترین امکانات آموزشی محروم است و از بیکاری و اعتیاد گسترده رنج می‌برد.

“صلح” و “گفتگو”، رویایی است که طی یک دهه از عمرم همراهم بوده و به خاطر آن در زندان‌های عراق و ایران گرفتار شده و به یک زندانی بدون مرز تبدیل شده‌ام. شاید تنها گناهی که مرتکب شده‌ام گفتن “نه” به همه کسانی است که مانع برپایی یک جامعه آزاد می‌شوند. جامعه‌ای که در آن، انسان بتواند تا ستیغ اندیشه پیشرفت کند و همه چهارچوب‌های مانع رشد و توسعه انسانی را کنار نهد.

من سفرم را آغاز کردم تا برای از میان برداشتن دیوارهایی که فرهنگ‌ها را از هم جدا می‌کند و مانع پیوندهای انسانی می‌شود، بکوشم. دیوارهایی که ظاهر فریبنده‌اش را با رنگ و روی دروغین و به واسطه مفاهیم آمیخته با نفرت بر ملت‌ها تحمیل می‌کند و کوشش فراوان دارد تا واژگان نویدگر عشق و صلح را از میان آدمیان بزداید.

من در دسامبر ۲۰۰۷ هنگامی که رهسپار دفتر ویژه پناهندگان سازمان ملل در عراق بودم دستگیر شدم. من و دو تن دیگر از دوستان‌ام به علت عبور غیر قانونی از مرز عراق، هر یک به پنج سال زندان محکوم شدیم که طی زندان، بلاهای فراوانی بر سرمان رفت که کلمات قادر به وصف آن‌ها نیست. در زندان مرکزی شهر “عماره” یکی از دوستانمان را از دست دادیم زیرا به علت سکته قلبی و نبود امکانات پزشکی در زندان در گذشت.

اما دوستانمان در سازمان‌های بین المللی حقوق بشر، پشت ما را خالی نکردند و چندین نامه حمایت آمیز از آنان دریافت کردیم. بر اثر مکاتبات آن‌ها بود که دفتر سازمان ملل، موضوع پناهندگی مرا پذیرفت. اما پس از سه سال و اندی زندان، مقام‌های عراقی مرا به اجبار به مقام‌های ایرانی تسلیم کردند. آنان به شکلی شگفت آمیز و بر خلاف همه معاهدات بین المللی مرا به ایران باز گرداندند.

در ایران شش ماه را در سلول‌های انفرادی اطلاعات اهواز تحت انواع شکنجه‌های جسمی و روحی به سر بردم. سپس مرا به زندان مرکزی کارون منتقل کردند و پس از دو سال در یک دادگاه فرمایشی و نا‌صالح به اعدام محکوم شدم. من از آن هنگام تاکنون به دنبال پاسخ این پرسش هستم که “چرا می‌خواهند مرا بکشند؟”

این نامه یک درخواست فوری از شما و همه کسانی است که برای شئونات انسانی اهمیت قایل‌اند، تا از همه راه‌هایی که سودمند می‌دانید استفاده کنید و جان بی‌گناهان را نجات دهید و در برابر وقوع جنایتی بایستید که قرار است در حق کسانی مرتکب شوند که شعار انسانیت، صلح و آزادی سر می‌دهند و به عنوان یک اصل اساسی در زندگی اجتماعی وسیاسیشان به آن پایبند‌اند.

شاید رویا‌ها تحقق نیابند اما می‌توانیم بذر امید را در دل نسل‌های آینده که خواهان تحقق آن هستند غرس کنیم.

من از صلح آغاز کردم و برای صلح زیستم و در ‌‌نهایت، صلح و سلام بر شما باد.

محمد علی عموری‌نژاد

بهمن ۱۳۹۱

زندان کارون
Balatarin

چهارشنبه

آیا خدا وجود دارد! استیون هاوکینگ !


سازمان جوانان کمونیست - سلام، نام من  استیون هاوکینگ است، فیزیکدان، اخترشناس و تا اندازه ای خیال باف هستم، اگر چه من نمیتوانم حرکت کنم و مجبورم از طریقِ کامپیوتر صحبت کنم، در ذهن خودم آزاد هستم.
 آزادم برای یافتن پاسخ عمیق ترین پرسش های کائنات، در میان آنها دشوارترینشان، آیا خدائی وجود دارد که جهان را آفریده و آن را اداره کند؟  از ستاره ها و سیارات تا من و شما، برای یافتن پاسخ، به سفری در میان قوانین طبیعت نیاز داریم. بنظرم یافتن این پاسخ به پاسخ ما به این پرسش باستانی که جهان چگونه پدید آمده و چگونه عمل می کند، بستگی دارد. من اخیراً کتابی را منتشر کردم که می پرسد آیا خدا جهان را خلق کرده، این موضوع باعث برانگیختن واکنشهائی شده، مردم از بابت اینکه یک دانشمند بخواهد در باره هر چه که به مذهب مربوط می شود، اظهار نظر کند، ناراحت می شوند.  من تمایل ندارم به دیگران بگویم به چه باور داشته باشند. امّا برای من پرسیدن اینکه آیا خدا جهان را آفریده یک پرسش صحیح برای علم است. از این گذشته سخت است که به پرسشی مهم تر یا بنیادی تر از اینکه، چه چیزیی یا چه کسی جهان را آفریده و آن را اداره می کند، فکر کرد. مدتها پیش پاسخ همیشه یکسان بود. خدایان همه چیز را آفریده اند، جهان جای ترسناکی بود، پس حتی مردمی به خشونت و سرسختی وایکینگ ها به قدرتهای ماورالطبیعه برای توضیح پدیده های طبیعی متوسل می شدند. مانند رعد و برق یا طوفانها، وایکینگ ها خدایان متعددی داشتند. تور خدای رعد و برق بود، اجیر خدای دیگری بود که باعث طوفانی شدن دریا میشد، اما خدائی که از آن خیلی می ترسیدند، اسکول نام داشت. او مسئول رویداد طبیعی وحشت انگیزی بود که ما امروز خورشید گرفتگی می نامیم. اسکول گرگ خدائی بود که در آسمان زندگی می کرد، برخی وقت ها او می توانست خورشید را بخورد و موجب لحظه وحشتناکی می شد که روز را تبدیل به شب می کرد. بدون یک توضیح علمی، تصور کنید چه اندازه ناپدید شدن خورشید می تواند آزار دهنده باشد! وایکینگها به این موضوع با تنها روشی که می شناختند، واکنش نشان می دادند. آنها تلاش می کردند تا گرگ را بترسانند. وایکینگ ها باور داشتند که واکنش آنها باعث بازگشت خورشید می شود. البته امروز ما می دانیم که این دو موضوع ارتباطی با یکدیگر ندارند، خورشید در هر حالت دوباره هویدا می شود. نتیجتاً جهان آنطور که بنظر می رسد رمز آلود یا ماورالطبیعه نیست، امّا برای درک حقایق آن به شجاعتی حتی بیشتر از آنچه وایکینگها داشتند نیاز است! انسانهای فانی مانند من و شما می توانند بفهمند که کائنات (جهان) چگونه کار می کند. این موضوع مدتها پیش از وایکینگها شناخته شده بود. در یونان باستان، در حدود سال٣٠٠ پیش از میلاد، یک فیلسوف بنام آریستار خوس ساموسی هم مجذوب کسوف وخسوف شده بود. مخصوصاً مجذوب خسوف (ماه گرفتگی) شده بود، او به اندازه کافی شجاع بود تا بپرسد آیا خدایان دلیل ماه گرفتگی هستند. آریستار خوس یکی از بنیانگذاران دانش بشری بود، او آسمان را بدقت بررسی کرد و به نتایج جالبی رسید. او متوجه شد که ماه گرفتگی در واقع سایه زمین است که بر روی ماه می افتد و نه یک اتفاق معنوی مربوط به خدایان، با این کشف او توانست در یابد که حقیقتاً بالای سر او چه اتفاقی می افتد و نموداری ترسیم کرد که ارتباط حقیقی خورشید، زمین و ماه را نشان می داد. از اینجا او حتی به نتایج مهمتر دیگری رسید. او متوجه شد که زمین، انطور که همه باور دارند، مرکز همه ی کائنات نیست!  وخود زمین بدور خورشید می گردد. در واقع دانستن این موضوع، علت تمام خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی ها را شرح می دهد. خورشید گرفتگی زمانی پدید می آید که ماه سایه اش را روی زمین می اندازد! و وقتی زمین سایه اش را روی ماه می اندازد، ماه گرفتگی رخ می دهد! اما آریستار خوس حتی فراتر رفت، او برخلاف باور رایج معاصرانش ادعا کرد که ستاره ها، سوراخ هایی بر پیکره آسمان نیستند! بلکه آنها ستارگان دیگری هستند مانند خورشید فقط بسیار دور تر از خورشید. این کشف بسیار متحیر کننده بود، جهان یک ماشین است که با اصول و قوانینی اداره می شود. قوانینی که بوسیله ذهن انسان قابل درک است. من باور دارم که کشف این قوانین بزرگترین دستاورد بشر است، برای اینکه این قوانین طبیعت به ما خواهند گفت که آیا ما بوجود خدا برای توضیح جهان نیاز داریم یا نه. برای قرن ها این باور متداول بود که مردم افلیجی مثل من مورد نفرین خدا واقع شده اند. اگر چه فرض می کنم ممکن است، یک نفر آن بالا از من ناراحت شده باشد، ترجیح می دهم همه چیز را بر پایه قوانین طبیعت تشریح کنم. خب دقیقاً این قوانین طبیعت چیست و چرا تا این اندازه قدرتمند هستند؟ من دلیلش را با بازی تنیس نشانتان میدهم. تنیس با دو دسته از قوانین اداره می شود، یک دسته از این قوانین، قوانین خود بازی هستند که انسان ابداع کرده، این قوانین چیزهایی مانند اندازه زمین بازی را معلوم می کنند یا اندازه بلندی تور بازی یا اینکه آیا توپ  در داخل زمین بازی فرود آمده یا در بیرون آن. این قوانین در صورت تمایل مجریان بازی می توانند تغییر کنند. امّا دسته دیگری از قوانین بازی وجود دارد که غیر قابل تغییر هستند. این دسته از قوانین معلوم می کنند که در صورت ضربه چه اتفاقی برای توپ بیافتد، زاویه و قدرت ضربه راکت تنیس معلوم می کند که بعد تردقیقاً چه اتفاقی بیافتد. قوانین طبیعت توضیحی است برای اینکه اتفاقات در گذشته، در حال حاضر و در آینده چگونه رخ می دهند. در تنیس، دقیقاً توپ همیشه آنجا می رود که قوانین طبیعت معلوم کنند و همینطور قوانین متعدد دیگری وجود دارد که در اینجا اثر گذار هستند. آنها همه آنچه رخ می دهد را اداره می کنند از چگونگی تولید قدرت ضربه در عضلات بازی کنندگان تا سرعت رشد چمنی که زیر پایشان وجود دارد. اما آنچه مهم است، اینکه این قوانین فیزیکی علاوه بر غیر قابل تغییر بودن، جهانی (فراگیر) هستند. این قوانین از حرکت توپ گرفته تا نحوه حرکت یک سیاره را معلوم می کنند و هر چیز دیگری که در جهان ما وجود دارد بر پایه این قوانین اداره می شود. بر خلاف قوانینی که توسط انسانها پدید آمده، قوانین طبیعت قابل اجتناب نیستند. به همین علت این قوانین تا این اندازه قدرتمند و از نقطه نظر مذهب، جنجالی هستند. اگر شما هم مانند من به ثابت بودن قوانین طبیت باور دارید، آنگاه خواهید پرسید اگر قوانین طبیعت ثابت هستند، نقش خدا در جهان چیست؟ این موضوع بخش بزرگی از تناقض میان "علم ومذهب" است. اگر چه نظرات من در اینباره اخیراً مورد توجه قرار گرفته، اما این موضوع در واقع یک کشمکش باستانی است. در سال ١٢٧٧ میلادی پاپ، جان بیست و یکم، چنان از بابت قوانین طبیعت احساس خطر می کرد که باور به انها را به عنوان ارتداد محکوم می کرد! متأسفانه این موضوع هیچ تغییری در قوانین طبیعی مربوط به جاذبه ایجاد نکرد. چند ماه بعدتر، سقف کاخ خراب شد و بر سر پاپ فرو ریخت. امّا مذهب سازماندهی شده به زودی راه حلی پیدا کرد، برای چند صد سال آینده آنها بسادگی ادعا کردند که قوانین طبیعت حاصل اراده خداوند هستند و خداوند اگر اراده کند، می تواند آنها را نادیده بگیرد. این دیدگاه با اعتقاد به ثابت بودن سیاره ما در مرکز همه جهان، تقویت می شد. ایده اینکه همه سیارات و ستارگان به مانند یک ساعت به دقت طراحی شده به دور زمین می گردند. ایده آریستار خوس درباره چرخش زمین بدور خورشید، مدتها بود که فراموش شده بود. امّا انسانها بطور طبیعی کنجکاو هستند و برخی مانند گالیله اوگالیله علیرغم اینکه نتوانستند کمکی کنند، یک بار دیگر به این ساعت خدا نگاه کردند. درسال ١٦٠٩ میلادی همه چیز تغییر کرد. گالیله بنیانگذار دانش دوران مدرن و یکی از قهرمانان من است. او مانند من اعتقاد داشت که اگر با دقت کافی به جهان نگاه کنیم، می توانیم دریابیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، او آن اندازه مصمم بود که برای نخستین بار ذره بین هایی را تکامل داد، که برای نخستین بار توانستند آسمان شب را ٢٠ برابر بزرگتر کنند.



گالیله با دقت ذره بین ها را بر روی تلسکوپ خود سوار کرد و هر شب از داخل خانه اش در  پجوا، این تلسکوپ ها را برای بررسی سیاره مشتری بکار گرفت و به کشف بزرگی نایل شد! سه نقطه کوچک در فاصله بسیار نزدیک به سیاره عظیم مشتری وجود داشتند. در ابتدا او تصور کرد که نقطه ها ستارگان کم نوری هستند، امّا پس از اینکه برای چند شب نقطه ها را نگاه کرد متوجه شد آنها حرکت می کنند و بعد چهارمین نقطه خودش را نشان داد. بعضی وقتها یکی از این نقطه ها در پشت سیاره مشتری پنهان می شد و دوباره خودش را نشان میداد، او متوجه شد که این نقطه ها در واقع باید بدور مشتری بچرخند. این نخستین سندی بود برای اینکه حدأقل برخی اشیاء بدور زمین نمی گردند. بر پایه این کشف نهایتاً گالیله به این نتیجه رسید که زمین در واقع بدور خورشید می چرخد. آریستار خوس در  تمام این مدت درست می گفت! کشف گالیله انقلابی ایجاد کرد که نهایتاً تنازع میان دانش و مذهب را شدت بخشید. امّا در قرن هفدهم این کشف اسباب دردسرهای فراوانی برای او در برابر کلیسا شد! گالیله با توبه از این عقیده شرک آمیزش، از اعدام نجات پیدا کرد! امّا به حبس خانگی محکوم شد که برای نه سال آخر زندگی و تا زمان مرگش، ادامه پیدا کرد. اگرچه او به گناهش اعتراف کرد، امّا آنها حرکت می کردند. در طول سیصد سال بعدی هر چه قوانین طبیعی بیشتری کشف شد، علم شروع به توضیح موضوعات مختلف کرد، از رعد و برق، زمین لرزه و طوفانها گرفته تا دلایلی که باعث درخشیدن ستاره ها می شود. هر کشف جدیدی که پیش آمد، لزوم وجود یک خدا را کمتر و کمتر کرد. اگر شما دلیل علمی خورشید گرفتگی را بدانید، احتمال کمتری وجود دارد  که به وجود خدای گرگی ایمان بیاورید که در آسمانها زندگی می کند. علم مذهب را انکار نمی کند امّا به جایگزینهای ساده تری می دهد. امّا اسرار زیادی بر جا مانده! اگر زمین حرکت می کند آیا این خداست که آن را حرکت می دهد؟ نهایتاً آیا در ابتدا خداوند جهان را خلق کرد؟ در سال١٩٥٥ من در کنفرانسی درباره کیهان شناسی در واتیکان رم شرکت کردم و گردهمایی دانشمندان با حضور پاپ، ژان پل دوم، انجام گرفت. او به ما گفت ایرادی ندارد که عملکرد جهان را مطالعه کنیم، امّا ما نباید  پرسشی درباره منشأ جهان بپرسیم! بخاطر اینکه منشأ جهان از خداوند است. من خرسندم که بگویم این نصیحت را دنبال نکردم! من نمیتوانم براحتی کنجکاوی خودم را نادیده بگیرم! به باور من این وظیفه یک کیهان شناس است تا تلاش کند، دریابد، جهان از کجا آمده. احتمالاً درک این موضوع آن اندازه دشوار نیست که بنظر میرسد! علیرغم پیچیدگی و تنوع کائنات، شما برای ساختن یک جهان تنها به سه چیز نیاز دارید و تصور کنید که ما آنها را در یک کتاب آشپزی کیهانی فهرست کنیم،  کدام سه عناصری وجود دارند که برای پختن یک جهان لازم هستند؟ نخست ماده است; آنچه که جرم دارد. ماده همه جا هست از زیرپایمان گرفته تا در فضا. گرد وخاک، صخره ها مایعات و توده های بزرگ گاز. توده های عظیم ستاره ها  که هر کدام میلیاردها ستاره در خود دارند و درفواصل باور نکردنی گسترده شده اند. دومین چیزیی که شما نیاز دارید، انرژی است. حتی اگر تابحال به این موضوع فکر نکرده باشیم، همه می دانیم انرژی چیست. چیزیی که هر روز ما با آن سر وکار داریم. اگر به خورشید نگاه کنید، می توانید آن را در صورت خود حس کنید. انرژی به وسیله یک ستاره در ٩٣ میلیون مایلی ما تولید می شود. انرژی در کائنات منتشر می شود، فرآیندی که پیوسته آن را بصورت پویا از جایی به جای دیگر انتقال می دهد. پس ما ماده و انرژی داریم، سومین چیزیی که برای ساخت جهان نیاز داریم ، فضا است. فضای خیلی زیاد! شما می توانید جهان را چیزی مختلف بخوانید: عظیم، زیبا، خشن امّا چیزیی که نمیتوانید بخوانیدش کوچک و محصور است. هر سمتی را که ما نگاه می کنیم فضا وجود دارد و فضای بیشتری وجود دارد که از هر سو امتداد دارد. کافی است سرتان را بچرخانید. خوب همه ی این ماده، انرژی و فضا از کجا می تواند آمده باشد؟ ما تا قرن بیستم در این باره هیچ ایده ای نداشتیم! پاسخ از دیدگاه های یک شخص آمد شاید مهمترین دانشمندی که تاکنون زیسته باشد، نام او "آلبرت انیشتن" بود. متأسفانه هیچ وقت نتوانستم او را ملاقات کنم چون در زمان مرگش ، من فقط ١٣ سال داشتم. انیشتن یک موضوع بسیار مهمی را کشف کرد!


او کشف کرد دو جزء از اجزایی که برای ساخت جهان نیاز است، ماده و انرژی،در واقع یک چیز واحد هستند، دو روی یک سکه، معادله معروف او (معادله ماده-انرژی) به این معنا است که ماده می تواند بعنوان نوعی انرژی بشمار برود و همینطور بالعکس. پس بجای سه جزء، ما می توانیم بگوئیم که جهان تنها دو جزء تشکیل دهنده دارد، انرژی و فضا. خوب پس همه این انرژی و فضا از کجا آمده است؟  پاسخ پس از دهه ها کوشش دانشمندان کشف شد. انرژی و فضا بصورت خودبخودی در پدیده ای که امروز می نامیم، ایجاد شدند. در زمان انفجار بزرگ، تمام جهان سرشار از انرژی پدید آمد وهمراه با آن فضا هم پدید آمد. همه چیز مانند باد شدن یک بادکنک ، گسترش پیدا کرد. خوب همه این فضا و انرژی از کجا آمد؟ چگونه همه این جهان سرشار از انرژی وفضای بیکران وهر آنچه که در آن است از هیچ ایجاد شد؟ برای برخی این همان زمانی است که خدا به صحنه می آید، این خدا بود که فضا و انرژی را آفرید، انفجار بزرگ لحظه خلقت بود. امّا علم داستان دیگری می گوید! با درنظر گرفتن ریسک اینکه خودم را به درد سر می اندازم، فکر می کنم ما میتوانیم پدیده های طبیعی را بسیار بیش از آنچه وایکینگ ها را به وحشت انداخت، مطالعه کنیم. ما حتی می توانیم از تقارن زیبای ماده و انرژی که بوسیله انیشتن کشف شد، فراتر برویم! ما میتوانیم از قوانین طبیعت برای کشف منشأ جهان استفاده کنیم و دریابیم که آیا وجود یک خدا تنها راه برای توضیح ان است یا خیر؟ من در انگلستان پس از جنگ جهانی دوم بزرگ شدم که دوران ریاضت اقتصادی بود ! به ما یاد داده شده بود که شما نمیتوانید چیزی را از هیچ چیز(مجانی) بدست آورید. اما الان،پس از یک عمر کار، من فکر می کنم که در حقیقت شما می توانید همه کائنات را مجانی بدست آورید! راز عظیمی که در "انفجار بزرگ" وجود دارد این است که: توضیح دهد چگونه تمام کائنات، شامل میزان خارق العاده ای فضا و انرژی از هیچ پدید آمد؟ این راز در یکی از عجیب ترین حقایق جهان ما نهفته ست! قوانین فیزیک بوجود چیزیی بنام "انرژی منفی" نیاز دارند. برای اینکه از این مفهوم عجیب اما اساسی سر دربیاورید، اجازه بدهید یک  مقایسه ساده برایتان ارائه کنم! تصور کنید یک شخص بخواهد بر روی زمین مسطح یک تپّه بسازد، این تپه مثالی از کائنات خواهد بود. برای ساختن این تپه او مجبور است که یک چاله در زمین حفر کند   و از خاک ان برای ساختن تپه خود استفاده کند، با این کار قطعاً او فقط یک تپه نمی سازد بلکه یک چاه هم می سازد.  در واقع نسخه منفی تپه را می سازد! چیزهایی که در داخل چاه بوده، حالا به تپه تبدیل می شود واین دو بطور کامل با همدیگر تناسب دارد. این همان قاعده ای است که نشان می دهد در ابتدای پیدایش جهان چه رخ داد!زمانی  که انفجار بزرگ میزان بزرگی ازانرژی مثبت تولید کرد،  به همان میزان انرژی منفی تولید کرد! به همین شیوه همیشه مجموع انرژی مثبت  وانرژی منفی برابر با صفر است! این یکی دیگر از قوانین طبیعت است. پس امروز همه ی این انرژی منفی کجاست؟ انرژی منفی در فضا یا همان سومین عنصر تشکیل دهنده جهان ما است! این موضوع ممکن است بنظر ما عجیب بیاید اما بر طبق قوانین طبیعت مربوط به جاذبه و حرکت قوانینی که در میان قدیمی ترین ها در علم هستند، فضا انبارعظیمی از انرژی منفی است!  به اندازه کافی برای اینکه اطمینان بدهد، مجموع همه چیز برابر با صفر است!



درک این موضوع دشوار است امّا حقیقت دارد. شبکه بی پایان میلیاردها و میلیارها کهکشان که یکدیگر را با جاذبه به سوی خود می کشند، مانند یک انبار عظیم عمل می کند. کائنات مثل یک باتری عظیم است که انرژی منفی را در خودش ذخیره دارد. بخش مثبت چیزها مانند ماده و انرژی که ما امروز می بینیم، مانند همان تپه است! بخش منفی چیزها مانند آن چاه مثالمان، درفضا گسترده شده است. خوب این چه مفهومی برای ما دارد که در جستجوی این هستیم که بدانیم آیا خدائی وجود دارد؟ این بدین معنا است که اگر مجموع همه چیز در جهان برابر با صفر می شود، شما به یک خدا برای خلق کردنش نیاز ندارید! کائنات همان ناهار مجانی است. از آنجائی که ما می دانیم مجموع مثبت و منفی در جهان برابر با صفر میشود، همه آنچه ما باید بدانیم، این است که: چه کسی یا چه چیزی موجب وقوع این فرآیند در آغاز شد؟ چه چیزیی می تواند موجب پیدایش ناخواسته یک جهان شود؟ این پرسش در ابتدا لاینحل بنظر می رسد،در زندگی روزمره ما چیزها خود به خود و از هیچ پدید نمی آیند. شما نمیتوانید با انگشتتان اشاره کنید و یک فنجان قهوه بگیرید. شما باید یک فنجان قهوه را از مواد دیگر مانند : پودر قهوه، آب، شیر و شکر بگیرید. اگر به درون این فنجان قهوه سفر کنیم در داخل ذرات شیر  در جایی کوچکتر در سطح اتم ها و باز هم در جایی کوچکتر در داخل اجزای اتم ها وشما به دنیایی وارد می شوید که گرفتن چیزی از هیچ چیز ممکن است، حداقل برای زمان کوتاه . به این علت که در این مقیاس، ذراتی مانند پروتون بر پایه قوانینی عمل می کنند که به آن مکانیک .کوانتومی  می گوئیم و آنها واقعاً می توانند به صورت تصادفی هویدا شوند ، برای مدتی باشند و دوباره ناپدید شوند. برای اینکه دوباره در جای دیگر هویدا شوند ما میدانیم  تمام کائنات زمانی بسیار کوچک بود،  در حقیقت کوچکتر از یک پروتون واین معنایی بسیار قابل توجه برایمان دارد. این بدین معنا است  که جهان با تمام عظمت و پیچیدگی اش می تواند بدون نقض هیچ کدام از قوانین شناخته شده طبیعت بوجود آمده باشد. از آن زمان مقدار عظیمی از انرژی آزاد شد و فضا گسترش یافت. جائی که انرژی منفی ذخیره شده لازم بود  تا همه چیز را به تعادل برساند. اما پرسش اساسی دوباره تکرار می شود، آیا خدا قوانین کوانتوم را خلق کرد که اجازه داد "انفجار بزرگ" اتفاق بیافتد؟ به عبارت دیگر آیا ما به یک خدا نیاز داریم تا انفجار بزرگ اتفاق بیافتد؟ من هیچ علاقه ای ندارم  به عقیده کسی توهین کنم، امّا باور دارم  که علم توضیح بهتری از وجود خدا دارد! این توضیح بخاطر یک موضوع عجیب در باره قاعده علت و معلول میسر می شود. تجربه روزانه، ما را قانع می کند که هر چه اتفاق میافتد باید علتی داشته باشد که قبلاً اتفاق افتاده، پس برای ما طبیعی است تصور کنیم، چیزیی شاید خدا، موجب پیدایش جهان شده باشد. اما زمانی که درباره جهان  به عنوان یک کل صحبت می کنیم، لزوماً این قاعده برقرار نیست. اجازه بدهید بیشتر شرح بدهم!  یک رودخانه را تصور کنید که از یک سوی کوهستان جاری است، چه چیز موجب پیدایش رودخانه می شود؟ خوب احتمالاً باران،  بارانی که قبلاً از آسمان بر کوهستان باریده وخوب چه چیز موجب پیدایش باران می شود؟  پاسخ خورشید است، خورشید که  بر اقیانوس تابیده و بخار آب را به آسمانها برده و ابرها را ایجاد کرده. خوب چه چیز باعث شده که خورشید  بتابد؟ اگر به هسته نگاه کنیم، فرآیندی بنام گداخت را می بینیم که اتم هیدرروژن را به  هیلیوم  تبدیل می کند و انرژی زیادی آزاد  می شود. تا اینجا را دانستیم، امّا هیدروزن از کجا آمده؟ پاسخ از درون "انفجار بزرگ" است! . اما این قسمت یک مقدار دشوار است! قوانین طبیعت به ما می گویند که نه فقط تمام جهان می تواند  مانند پروتون پدید آمده باشد و برای پیدایش به انرژی نیازی نداشته باشد. همینطور ممکن است که هیچ چیز موجب  انفجار بزرگ نشده باشد، هیچ چیز. توضیح این مسئله به نظریه های انیشتن باز می گردد و دیدگاههایش درباره اینکه اساساً  چطور زمان وفضا  در هم تنیده شدند. چیز بسیار شگفت انگیز برای زمان در لحظه انفجار بزرگ اتفاق افتاد ! در واقع زمان از همان لحظه آغاز شد! برای درک این موضوع یکی از این سیاه چاله ها را که در فضا شناور هستند،  در نظر بگیرید! یک سیاه چاله معمولی،  یک ستاره است که آن اندازه  جرم داشته که در خودش فرو ریخته. سیاه چاله ها  آن اندازه جرم دارند که حتی   نور هم نمی تواند از جاذبه آنها فرار کند، به همین علت یک سیاه چاله کاملاً سیاه است. جاذبه سیاه چاله آن اندازه زیاد است که نه فقط بر نور تأثیر می گذارد، بلکه بر زمان هم تأثیر دارد!



برای اینکه بدانید چگونه، تصور کنید که یک ساعت به درون یک سیاه چاله بیافتد! همینطور که ساعت به سیاه چاله نزدیکتر و نزدیکتر می شود، کار کردنش آرام تر و آرام تر خواهد شد. زمان شروع به باز ایستادن می کند. حالا تصور کنید که ساعت وارد سیاه چاله شده، با فرض اینکه بتواند نیروی بی نهایت جاذبه را تحمّل کند، ساعت در واقع از کار خواهد افتاد. ساعت به این علت از کار نمی افتد که خراب شده است، بلکه به این علت که در داخل سیاه چاله زمان وجود ندارد!  این دقیقاً همان چیزیی است که در شروع جهان رخداد!  به باور من نقش زمان در آغاز جهان،  آخرین کلیدی است که نیاز به یک طراح بزرگ را برای آفرینش از بین می برد و نشان می دهد  چگونه جهان خودش را خلق کرد. اگر به گذشته برویم و به لحظه وقوع انفجار بزرگ باز گردیم، جهان کوچک تر و کوچک تر و کوچک تر می شود تا جائی که به نقطه ای می رسیم که تمام جهان فضائی بی نهایت کوچک و بی نهایت متراکم است. جایی که جهان یک سیاه چاله است و مانند سیاه چاله های زمان ما که در فضا شناور هستند. قوانین طبیعت مطلب مهمی را نشان می دهد، قوانین طبیعت به ما می گویند که در اینجا هم زمان از حرکت باز می ایستد. شما نمی توانید به زمانی بیش از انفجار بزرگ بروید، چون زمانی بیش از انفجار بزرگ وجود ندارد! ما نهایتاً چیزیی را پیدا کردیم که علتی ندارد، چون بیش از آن زمانی نیست برای اینکه یک علت بتواند بتواند وجود داشته باشد، برای من این به این معنای نا ممکن بودن وجود خالق است، چون زمان برای خالق وجود ندارد. از آنجائی  که خود زمان از لحظه انفجار بزرگ آغاز شد، انفجار بزرگ رویدادی نیست که بتواند به واسطه کسی یا علتی پدید آمده باشد!  بنابر این علم به ما پاسخی را می دهد که به دنبالش بودیم. پاسخی که  سه هزار سال تقلای بشر را برای دانستنش بهمراه داشت!   ما کشف کردیم که چگونه قوانین طبیعت عمل کننده بر ماده و انرژی جهان فرآیندی را آغاز کردند که نهایتاً به پیدایش ما انجامید. در حالی که در سیاره خودمان هستیم، بسیار خوشحالیم که همه اینها را می دانیم. بنابراین زمانی که مردم از من می پرسند آیا خدا جهان را خلق کرده است؟ من پاسخ میدهم خود این پرسش اساساً درست نیست. "زمان" بیش از انفجار بزرگ وجود نداشت، بنابراین زمانی برای خدا وجود نداشت که جهان را خلق کند!  این پرسش به این می ماند  که در باره جهت لبه ی زمین بپرسیم  زمین کروی است و هیچ لبه ای ندارد، پس جستجوی لبه زمین، بیهوده است!  ما همگی آزاد هستیم آنچه را که می خواهیم بپذیریم و بنظر من ساده ترین توضیح این است که  هیچ خدائی وجود ندارد!  هیچ کس جهان را خلق نکرده و هیچ کس ایمان ما را هدایت نمی کند. این موضوع من را به درک موضوعی هدایت می کند احتمالاً هیچ بهشت یا زندگی پس از مرگی وجود ندارد! ما همین یک زندگی را داریم برای اینکه سپاسگذار طراحی عالی کائنات باشیم و از این بابت من بسیار سپاسگذار هستم. پایان.
Balatarin

دوشنبه

HASTER: 12 fanger satt opp til henrettelse på en dag. IHR ber det internasjonale samfunn om å stanse henrettelsene

aqqqIran Human Rights, 18.februar; 12 fanger er i følge meldinger fra sikre kilder i Iran satt opp for henrettelse i Shiraz fengsel (sør-Iran) på onsdag den 20.februar 2013. I følge de samme kildene har fangene blitt dømt for narkotikarelaterte anklager.

På lørdag og søndag ble fire fanger hengt i offentlighet i Shiraz.

Iran Human Rights (IHR) henstiller det internasjonale samfunn på det sterkeste om å bistå i å stanse disse henrettelsene. Saker IHR har mottatt og lest, viser at for de fleste narkotikarelaterte anklager i Iran har tilståelsene fremkommet under tortur, og fangene har vært utsatt for ikke rettssikre rettssaker. IHR henstiller spesifikt FN og alle nasjoner som samarbeider med Iran om «narkotikakrigen» om å gjøre hva de kan for å stanse disse henrettelsene.

IHR vil stå i kontakt med familiemedlemmer av de 12 fangene i umiddelbar fare for henrettelse. Oppdatert rapport vil følge innen kort tid.
Balatarin

! شرکت در انتخابات خیانت است

Balatarin

دستگیری ۱۲روزنامه نگار نشریات محلی شهر ایلام توسط اطلاعات سپاه پاسداران


دانشجو نیوز - خبرهای رسیده از ایران حاکی از آن است که دستگیری روزنامه نگاران از تهران به دیگر شهرستان ها کشیده شده است.

به گزارش العربیه، دیروز، دوازه تن از روزنامه نگاران محلی شهر ایلام، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شده اند.

این روزنامه نگاران در نشریات محلی ''کوشک''، ''نجوا'' و ''وریا'' مشغول فعالیت بودند.

در هفته های اخیر، موج دستگیری روزنامه نگاران فعال در روزنامه های اصلاح طلب، در تهران آغاز شده بود. ۱۴ نفر از روزنامه نگاران دستگیر شده اند که عمده آن ها در نشریات اعتماد، شرق، بهار، آرمان و آسمان مشغول فعالیت بودند.

از اتهامات روزنامه نگاران بازداشت شده، گزارش دقیقی منتشر نشده است اما وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای وعده داده بود که شمار بیشتری از روزنامه نگاران بازداشت خواهند شد.

Balatarin

شکنجه شدید داود عظیم زاده و شکستن دندان های ایشان در بازداشتگاه اطلاعات تبریز


ایران بریفینگ – بنا به اخبار رسیده از تبریز، داود عظیم زاده در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در این شهر مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.
به گزارش آذوح این فعال حرکت ملی آذربایجان که 24 دی 1391 توسط نیروهای امنیتی ایران در منزل شخصی خود بازداشت گردیده و روز پنجشنبه 28 دیماه از اداره اطلاعات مراغه به اطلاعات تبریز منتقل شده است در روزهای گذشته از سوی نیروهای امنیتی مورد حمله قرار گرفته و در اثر ضربات واردشده به ایشان، به لب و دندانهای وی جراحات جدی وارد شده است. گزارشات رسیده از شکستن دندان های این فعال سیاسی آذربایجان در اثر شکنجه ماموران اداره اطلاعات تبریز حکایت دارد.
گفتنی است چندی پیش داود عظیم زاده معلم مراغه ای به همراه سایر فعالین ملی آن شهر با تجمع درمیدان اصلی، ضمن ایراد سخنرانی گسترش مناسبات ایران با ارمنستان را محکوم و بشدت به آن اعتراض  کردند.
پس از تجمع اعتراضی مذکور فعال شناخته شده روحانی آذربایجان حاج آقا عظیمی قدیمی توسط عناصر امنیتی دستگیر شد در پی آن روز یکشنبه 24 دی ماموران اداره اطلاعات با هجوم به خانه ی داود عظیم زاده وی را دستگیر کردند.
آقای عظیم زاده جانباز جنگ بین ایران و عراق می باشد که سالهای مدیدی از عمر خود را در جبهه های جنگ گذرانده است. این فعال ملی آذربایجان پیشتر نیز چندین بار به جهت فعالیتهای ملی و مدنی خویش دستگیر شده است.
ترک های آذربایجان نزدیک به 40 درصد جمعیت کشور ایران را تشکیل می دهند و از ابتدایی ترین حقوق خود محروم هستند. ترکها در ایران در معرض نسل کشی فرهنگی و آسمیلاسیون شدید توسط حاکمیت اسلامی ایران قرار گرفته اند و هر ساله صدها نفر از فعالین مدنی ترک به سبب اعتراض به سیاست های تبعیض نژادی و استعماری حکومت ایران تحت فشار، شکنجه و بازداشت های طولانی مدت قرار می گیرند.
Balatarin

«به زانیار گفته‌اند اعدامی هستی، درمان می‌خواهی چه‌کار؟»



زندانی سیاسی -اين نامه را به کمک دوستان زنداني ام مينويسم . از ده روز پيش در رختخواب افتاده ام و به تدريج احساس ميکنم که پاي چپم حس ندارد. متاسفانه ديگر نميتوانم تکان بخورم. به کمک دوستان فقط به زحمت ميتوانم براي رفع ضروري ترين احتياجات ٬ خودم را روي زمين بکشانم و بقيه اوقات سقف را نگاه ميکنم و به خودم و سرنوشتم و آينده ام فکر ميکنم.

دوستان عزيزم!

ميدانم که همه شما هم از شنيدن اين همه اخبار ناراحت کننده ٬ خبر درخواست همياري و اعتراض و نجات جان تعداد زيادي محکوم به اعدام و همچنين شنيدن خبر اعدامها٬ بسيار تحت فشار هستيد٬ اينجا ميخواهم بگويم که شايد تنها اميد همه ما٬ ديدن سرنوشت بقيه حکومتها و مرور تاريخ باشد.

اما در اين زندان نمناک و تاريک و در اين اوضاع که ديگر رمقي برايم نمانده است٬ بيشترين زخم را پاسخ زندانبانان به من زد که در مقابل درخواست مداوا از سوي من و ديگر زندانيان براي اينکه در مورد من کاري بکنند٬ پاسخ اشان اين بود که " تو که اعدامي هستي٬ مداوا براي چي ميخواهي؟"

از شما کسانيکه اين سطور را مي بيند و اين خبر را ميشنويد ميخواهم از خانم اشتون بپرسيد جواب نامه او چه شد٬ از دولتها بپرسيد حکومت اسلامي در پاسخ به اعتراضات آنها چه گفت و از همه اينها بخواهيد در مورد امکان فلج شدن من با اين دولت حرف بزنند. اين پاسخ را به گوش آنها برسانيد که در ايران در پاسخ به جواني که ميگويد در اثر شکنجه ها ممکنست فلج شود ميگويند در هر صورت ترا خواهيم کشت٬ فلج شدن مهم نيست. من فکر نميکنم در تاريخ معاصر اين اتفاقات عادي باشد.

به همه سلام دارم و از همه ميخواهم اعتراضات را ادامه دهند تا به نتيجه برسد.

با احترام زانيار مرادي – زندان رجايي شهر کرج

باز تکثير از کميته بين المللي عليه اعدام
۱۷ فوريه ۲۰۱٣



بشنوید: گفت‌وگو با اقبال مرادی پدر زانیارمرادی

Balatarin

Rett veien ? LOL ;)


Balatarin

علی احمد سلیمان به جرم ارتباط با "احمد شهید" به یکسال حبس محکوم شد


هرانا - علی احمد سلیمان زندانی سیاسی تبعه عراق به اتهام ارتباط با احمد شهید به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه، علی احمد سلیمان را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ارتباط با گزارشگر ویژه حقوق بشر و رسانه‌های برون مرزی به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

در تاریخ ۲۰ مهرماه سال جاری ۵ تن از زندانیان سیاسی کرد زندان ارومیه به دلیل آنچه ارتباط با رسانه‌های بیگانه و احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر خوانده شد از بند ۱۲ زندان ارومیه خارج و به اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.

پنج زندانی به نامهای احمد تمویی، یوسف کاکه ممی، علی احمد سلیمان، جهانگیر بادوزاده و مصطفی علی احمد در این رابطه مورد بازجویی قرار گرفته و نهایتا برای چند تن از ایشان پرونده سازی تحت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تشکیل شد.
Balatarin

! شرمتان باد ! اینجا آبادان است ! صادر کننده گاز به تمام ایران و دنیا


                              شرم آور است که مردمانش اینگونه گاز به منزل میبرند 

                                    
Balatarin

Norway.Trondheim.14.02.2013 Imprisoned student activist Majid Tavakoli w...

Balatarin

احمدی نژاد از خامنه ای عذر خواهی نکرد

Balatarin

یکشنبه

در اسلام ، مرد می تواند با ۴ بار شهادت دادن در راه خدا، زنش را متهم به زنا و مستقیما محکوم به اعدام یا سنگسار کند !!!






‫سوره نور آیه ۶ :
وَالَّذِينَ يَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ وَلَمْ يَكُن لَّهُمْ شُهَدَاء إِلَّا أَنفُسُهُمْ فَشَهَادَةُ أَحَدِهِمْ 
أَرْبَعُ شَهَادَاتٍ بِاللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِينَ.

و کسانیکه زنان خود را به زنا متهم میکنند، اگر نتوانند ۴ شاهد 
پیدا کنند میتوانند خود چهار بار شهادت بدهند در راه خدا که او از 
راستگویان است. 

یعنی به زبان ساده:
یک مرد می تواند با ۴ بار شهادت دادن در راه خدا، زنش را متهم به زنا کند.‬

Balatarin

! یک ایران فقیر شد تا اورانیوم غنی شود



































Balatarin

طومار برای ۱۰۷ زندانی سیاسی ایران ,لطفا امضا کنید



طومار برای ۱۰۷ زندانی سیاسی ایران. لطفا امضا کنید. 

به امید آزادی تمامی‌ زندانیان سیاسی

May all political prisoners will be free and next to their loved ones. Below are links to petitions for 107 Iranian political prisoners. Please sign each petition.

1. آرش صادقی را آزاد کنید
Petition to FREE Arash Sadeghi
2. منصور آروند را اعدام نکنید
:Petition to STOP the execution of Mansour Arvand: 
3. غلامرضا خسروی را اعدام نکنید 
Petition to STOP the execution of Gholamreza Khosravi
4. مجید توکلی را آزاد کنید
Petition to FREE Majid Tavakoli
5. جعفر اقدامی را آزاد کنید
Petition to FREE Jafar Eghdami
6. سعید ملک پور را عدم نکنید
Petition to STOP the execution of Saeed Malekpour
7. امید کوکبی را آزاد کنید
Petition to FREE Omid Kokabee
http://www.gopetition.com/petitions/immidiate-unconditional-release-of-omid-kokabee.html 
8. بهمن احمدی آموی را آزاد کنید
Petition to FREE Bahman Ahmadi Amoui
http://www.gopetition.com/petitions/FREE-bahman-ahmadi-amoui.html 
9. مجید دری را آزاد کنید
Petition to FREE Majid Dorri
10. عیسی سحرخیز را آزاد کنید
Petition to FREE Isa Sahrkhiz
http://www.gopetition.com/petitions/release-issa-saharkhiz.html 
11. عبدالفتاح سلطانی را آزاد کنید
Petition to FREE Abdolfattah Soltani
http://www.gopetition.com/petitions/FREE-abdolfattah-soltani.html 
12. محمد نظری را آزاد کنید
Petition to FREE Mohmmad Nazeri
http://www.gopetition.com/petitions/FREE-mohammad-nazeri.html 
13 & 14. زانیار و لقمان مرادی را اعدام نکنید
Petition to FREE Zanyar and Loghman Moradi 
www.gopetition.com/petition/41784.html 
15. کاوه رضایی را آزاد کنید
Petition to FREE Kaveh Rezai
http://www.gopetition.com/petitions/immediate-unconditional-release-of-kaveh-rezaie.html 
16. حمید قاسمی شال را اعدام نکنید
Petition to STOP the execution of Hamid Ghassemi-Shall
17. محمد علی‌ دادخواه را آزاد کنید
Petition to FREE Mohammad Ali Dadkhah: 
18. بهاره هدایت را آزاد کنید
Petition to FREE Bahareh Hedayat
http://www.gopetition.com/petition/44388.html 
19. نسرین ستوده را آزاد کنید
Petition to FREE Nasrin Sotoudeh
http://www.gopetition.com/petition/38884.html 
20 & 21. محسن و احمد دانشپور (پدر و فرزند) را اعدام نکنید
Petition to STOP the execution of father and son Mohsen & Ahmad Daneshpour
http://www.gopetition.com/petitions/save-father-mohsen-daneshpour-and-son-hassan-daneshpour.html 
22. خالد حردانی را آزاد کنید
Petition to FREE Khaled Hardani
http://www.gopetition.com/petitions/FREE-khalid-hardani.html 
23. عدنان حسن پور را آزاد کنید
Petition to FREE Adnan Hassanpour
http://www.gopetition.com/petitions/freedom-for-adnan-hassanpour.html
24. امیر حکمتی را آزاد کنید
Petition to FREE Amir Hekmati
http://www.gopetition.com/petitions/immediate-unconditional-release-of-amir-hekmati.html 
25. عبدالرضا قنبری را اعدام نکنید
Petition to STOP the execution of Abdolreza Ghanbari 
http://www.gopetition.com/petition/34874.html 
26. شیوا نظر آهاری را آزاد کنید
Petition to FREE Shiva Nazar Ahari
http://www.gopetition.com/petition/38483.html
27. دکتر سعید ماسوری را آزاد کنید
Petition to FREE Dr. Saeed Masouri
http://www.gopetition.com/petitions/human-rights-of-iranian-political-prisoner-dr-saeed-ma.html 
28. ضیا نبوی را آزاد کنید
Petition to FREE Zia Nabavi
http://www.gopetition.com/petitions/release-zia-nabavi.html 
29. ابوالفضل قدیانی را آزاد کنید
Petition to FREE Abolfazl Ghadyani
http://www.gopetition.com/petitions/immediate-unconditional-release-of-abolfazl-ghadyani.html
30. سعید متین پور را آزاد کنید
Petition to FREE Said Matinpour
http://www.gopetition.com/petition/44246.html
31. علی‌ اکبر محمد زاده را آزاد کنید
Petition to FREE Ali Akbar Mohammadzadeh:
http://www.gopetition.com/petitions/free-ali-akbar-mohammadzadeh.html
32. احمد زید آبادی را آزاد کنید
Petition to FREE Ahmad Zeidabadi: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-journalist-ahmad-zeid-abadi.html
33. امیرخسرو دلیرثانی را آزاد کنید
Petition to FREE Amir Khosrow Dalirsani:
http://www.gopetition.com/petitions/free-amir-khosrow-dalirsani.html
34. ژیلا بنی یعقوب را آزاد کنید
از همه دوستان خواهش میکنم برای امضاء این تومار به آدرس زیر مراجعه کنند
Petition to FREE Jila Bani Yaghoub:
http://www.gopetition.com/petitions/free-jila-bani-yaghoub.html
35. ابوالفضل عابدینی نصر را آزاد کنید 
Petition to FREE Abolfazl Abedini Nasr:
http://www.gopetition.com/petition/34522.html
36. سیامک قادری را آزاد کنید
Petition to free Siamak Ghaderi: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-journalist-siamak-ghaaderi.html
37. آرش سقر را آزاد کنید
PLEASE SIGN PETITION
Petition to FREE Arash Saghar: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-arash-saghar.html
38. محمد امین آگوشی را آزاد کنید
Petition to FREE Mohammad Amen Agoshi: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-retired-teacher-mohammad-amin-agoshi.html
39. زهره نیک آیین را آزاد کنید
Petition to FREE Zohreh Nik Ayen: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-zohreh-nik-ayeen.html
40. ترانه ترابی را آزاد کنید
Petition to FREE Taraneh Torabi: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-taraneh-torabi.html
41. حامد روحی‌ نژاد را آزاد کنید
Petition to FREE Hamed Rouhinejad: 
http://www.gopetition.com/petition/40044.html
42. زینب جلالیان را آزاد کنید
Petition to FREE Zeinab Jalalian: 
http://www.gopetition.com/petitions/save-zeynab-jalalian.html
43. رسول بداقی را آزاد کنید 
Petition to FREE Rasoul Badaghi
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-teacher-and-labor-activist-rasoul-badaghi.html
44. مسعود باستانی را آزاد کنید
Petition to FREE Masoud Bastani:
http://www.gopetition.com/petitions/free-masoud-bastani-iranian-jouranlist-and-prisoner-
of.html
45. مهدی محمودیان را آزاد کنید
Petition to FREE Mehdi Mahmoudian:
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-journalist-mehdi-mahmoudian.html
46. عبدالله مومنی را آزاد کنید
Petition to FREE Abdollah Momeni:
http://www.gopetition.com/petition/39097.html
47. هوشنگ فنائیان را آزاد کنید
Petition to FREE Hoshang Fana’ayan: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-baha-i-citizen-houshang-fanaian.html
48. پیمان چالاکی را آزاد کنید
Petition to FREE Peyman Chalaki: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-payman-chalaki.html
49. فردین مرادپور را آزاد کنید
Petition to Free Fardin Muradpour: 
http://www.gopetition.com/petitions/fardin-muradpour.html
50. غلام حسین کلبی را آزاد کنید 
Petition to FREE Gholam Hossain Kalbi: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-gholam-hossain-kalbi.html
51. سعید شاه قلعه را آزاد کنید
Petition to FREE Saeed Shahghaleh: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-saeed-shahghaleh.html
52. هوتن کیان را آزاد کنید
Petition to FREE Houtan Kian: 
http://www.gopetition.com/petition/39733.html
53. نسیم سلطان‌بیگی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian Student Activist & political prisoner Nasim Soltan Baigi:
http://www.gopetition.com/petitions/free-nasim-soltan-baigi.html
54. نوید خانجانی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian Student Activist and political prisoner Navid Khanjani: 
http://www.gopetition.com/petition/42539.html
55. فواد خانجانی را آزاد کنید
Petition to FREE Foad Khanjani: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-fouad-alaeddin-khanjani.html
56. لوا خانجانی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Leva Khanjani:
http://www.gopetition.com/petitions/free-leva-khanjani.html
57. جمال الدین خانجانی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Jamalodean Khanjani: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-jamalodean-khanjani.html
58. کمال شریفی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Kamal Sharifi:
http://www.gopetition.com/petitions/free-kamal-sharifi.html
59. سعید جلالی فر را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian Student Activist and political prisoner Saeed Jalalyfar: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-saeed-jalalyfar.html
60. علی معزی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Ali Moezzi: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-political-prisoner-ali-moezzi.html
61. بهمن صادقی نور را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Bahman Sadeghinour: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-mohsen-bahman-sadeghipour-founder-of-the-iran-z.html
62. فرزاد مددزاده را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Farzad Madadzadeh: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-shabnam-and-farzad-madadzadeh-sister-and-brother.html
63. شبنم مددزاده را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Shabnam Madadzadeh: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-shabnam-and-farzad-madadzadeh-sister-and-brother.html
64. حسين كاظميني بروجردي را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Hossein Kazemeini Boroujerdi: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-hossein-kazemeini-boroujerdi-dissident-iranian-cl.html
65. فریدون صیدی راد را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Fereidoon Seydi Rad: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-fereidoon-seydi-rad.html
66. سعید زینالی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Saeed Zeinali:
http://www.gopetition.com/petitions/free-saeed-zeinali.html
67. وحید اصغری را اعدام نکنید
Petition to STOP the execution of Iranian political prisoner Vahild Asghari: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-blogger-vahid-asghari-sentenced-to-death.html
68. احمد کریمی‌ را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian Political Prisoner Ahmad Karimi:
http://www.gopetition.com/petitions/free-ahmad-karimi.html
http://www.gopetition.com/petition/39559.html
71. فریبرز رئیس‌دانا را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Fariborz Raisdana: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-economist-fariborz-raisdana.html
72. فرشید فتحی را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Farshid Fathi: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-christian-farshid-fathi.html
73. رضا شهابی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Reza Shahabi:
http://www.gopetition.com/petitions/immediate-unconditional-release-of-reza-shahabi.html
74. عماد بهاور را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Emad Bahavar:
http://www.gopetition.com/petitions/free-political-activist-emad-bahavar.html
75. محمد داوری را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Mohammad Davari:
http://www.gopetition.com/petitions/free-mohammad-davari.html
76. علی‌ رضا رجائی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Ali Reza Rajai:
http://www.gopetition.com/petitions/free-alireza-rajaei.html
77. بهنام ابراهیمزاده را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Behnam Ebrahimzadeh:
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-labor-activist-and-children-s-rights-defen.html
78. حسن اسدی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Hassan Asadi:
http://www.gopetition.com/petitions/free-political-prisoner-hassan-assadi-zeidabadi.html
79. مریم صالحی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Maryam Salehi:
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-student-maryam-salehi-missing-months-af.html
80. محسنِ میردامادی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner Mohsen Mirdamadi:
http://www.gopetition.com/petitions/free-mohsen-mirdamadi.html
81. هوشنگ رضائی را اعدام نکنید
Petition to STOP the execution of Iranian political prisoner Houshang Rezaei 
http://www.gopetition.com/petitions/free-houshang-rezaei.html
82. کیوان صمیمیِ را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Keyvan Samimi: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-journalist-keyvan-samimi.html
83. مصطفی بادکوبه‌ای را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian political prisoner poet, Dr. Mostafa Badkobei: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-dr-mostafa-badkobei.html
84. ارژنگ داوودی را آزاد کنید
Petition to FREE Iranian teacher and political activist Arzhang Davoudi: 
http://www.gopetition.com/petition/39101.html
85. فرح واضحان را آزاد کنید 
Petition to STOP the execution of Iranian political prisoner Farah Vazehan: 
http://www.gopetition.com/petitions/save-farah-vazehan.html
http://www.gopetition.com/petition/38342.html
86. صالح کهندل را آزاد کنید
از همه دوستان خواهش میکنم برای امضاء این تومار به آدرس زیر مراجعه کنند
Petition to FREE Iranian political prisoner Saleh Kohandel: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-prisoner-of-conscience-saleh-kohandel.html
87. اسدالله هادی را آزاد کنید
از همه دوستان خواهش میکنم برای امضاء این تومار به آدرس زیر مراجعه کنند
Petition to FREE Iranian political prisoner Assadullah Hadi:
http://www.gopetition.com/petitions/free-assadullah-hadi.html
88. دکتر اسدالله اسدی را آزاد کنید
از همه دوستان خواهش میکنم برای امضاء این تومار به آدرس زیر مراجعه کنند
Petition to FREE Iranian political prisoner Dr. Assadollah Assadi:
http://www.gopetition.com/petitions/free-political-prisoner-dr-assadollah-assadi.html
89. مهدی حمیدی شفیق را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner & student activist Mehdi Hamidi Shafigh:
http://www.gopetition.com/petitions/free-medhi-hamidi-shafegh.html
90. جهانگیر بادوزاده را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Jahangir Badouzadeh:
http://www.gopetition.com/petitions/free-jahangir-badouzadeh.html
91. احمد تمویی را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Ahmad Tamoui:
http://www.gopetition.com/petitions/free-ahmad-tamoui.html
92. علی نارویی را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Ali Narouie:
http://www.gopetition.com/petitions/free-political-prisoner-ali-narouie.html
93. افشین بایمانی را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Afshin Bayemani:
http://www.gopetition.com/petitions/free-political-prisoner-afshin-bayemani.html
94. فائزه هاشمی را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Faezah Hashemi:
http://www.gopetition.com/petitions/free-faezah-hashemi.html
95. عسل اسماعیل زاده را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Asal Esmailzadeh:
http://www.gopetition.com/petitions/free-activist-asal-esmailzadeh.html
96. مجید اسدی را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner Majid Assadi:
http://www.gopetition.com/petitions/free-majid-assadi.html
97. شیرکو معارفی را اعدام نکنید 
Petition to STOP the execution of Iranian political prisoner Shirko Maarefi: 
http://www.gopetition.com/petition/32085.html
98. بهروز آلخانی را اعدام نکنید 
Petition to STOP the execution of Iranian political prisoner Behrouz Alkhani: 
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-kurdish-prisoner-behrouz-ala-khani-now.html
99. یونس آقایان را اعدام نکنید 
Petition to STOP the execution of Iranian political prisoner Younes Aghayan: 
http://www.gopetition.com/petitions/stop-the-execution-of-younes-aghayan.html
100. مصطفی اسکندری را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner MOSTAFA ESKANDARI:
http://www.gopetition.com/petitions/free-political-prisoner-mostafa-eskandari.html
101. سعید عابدینی را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian-American pastor and political prisoner SAEED ABEDINI:
http://www.gopetition.com/petitions/free-iranian-american-pastor-saeed-abedini.html
102. رشید اخکندی را اعدام نکنید 
Petition to STOP the execution of Iranian political prisoner RASHEED AKHKANDI: http://www.gopetition.com/petitions/stop-the-execution-of-rasheed-akhkandi.html
103. هادی عابدی باخدا را آزاد کنید
He got disabled trying to save his brother. His brother was a political prisoner who was executed in the 1980s
Petition to FREE disabled Iranian political prisoner HADI ABEDI BAKHODA:
http://www.gopetition.com/petitions/free-hadi-abedibakhoda.html
104. حبیب الله لطیفی را اعدام نکنید
Petition to STOP the execution of Iranian political prisoner HABIBOLAH LATIFI: 
http://www.gopetition.com/petition/40470.html
105. حبیب الله گلپری پور را اعدام نکنید 
Petition to STOP the execution of Iranian political prisoner HABIBOLAH GOLPARIPOUR: 
http://www.gopetition.com/petition/36720.html
106. سید جلال نبوی را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner JALAL NABAVI:
http://www.gopetition.com/petitions/free-jalal-nabavi.html
107. هانیه فرشی را آزاد کنید 
Petition to FREE Iranian political prisoner HANIEH “SHARAREH” FARSHI:
http://www.gopetition.com/petition/38063.html
Balatarin