یکشنبه

demanding the unconditional release of Iranian political prisoner

Balatarin

فیلمبردار کاروان احمدی نژاد به آمریکا پناهنده شد/ تصویر


یکی از تصویربرداران صدا و سیما که به همراه احمدی‌نژاد به نیویورک رفته بود، به آمریکا پناهنده شد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ، حسن گلخندان از تصویربرداران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به آمریکا پناهنده شد.




آقای گلخندان هفته گذشته به عنوان یکی از اعضای تیم خبری اعزامی صدا و سیما به همراه محمود احمدی‌نژاد به آمریکا سفر کرده بود که پس از پایان سفر ‌هیئت ایرانی، به تهران بازنگشت و به دولت آمریکا پناهنده شد.


حسن گلخندان تصویربردار شبکه خبر بوده و این دومین بار بود که ‌به همراه رئیس جمهور به نیویورک سفر می‌کرد.


گفته می‌شود خانواده این تصویربردار صدا و سیما چندی پیش به ترکیه رفته‌اند.


آقای گلخندان به‌عنوان ‌تصویربردار‌ صدا و سیما در مراسمات و برنامه‌های نظامی و دفاعی ایران حضور می‌یافت.
Balatarin

گرانی کمر "مردم" را شکست


عصرایران - تشخیص اولویت ها و اقدام بر اساس آنها ، از اولین و بدیهی ترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است ؛ با این حال ، بسیار مشاهده می شود که مجلسی ها ، در مسیری می روند و مسائلی برایشان مهم است که اساساً دغدغه مردم نیستند. این ، درست همان جایی است که مردم را می آزارد و از این که می بینند وکلایشان در عوالمی سیر می کنند که متفاوت با خواست ها و نیازهای آنهاست بر می آشوبند.

همین دیروز بود که خبر رسید بعد از گران شدن های مکرر انواع لبنیات ، بار دیگر قیمت این مواد خوراکی پرمصرف ، تا 33 درصد افزایش یافت.

یا در ماه های اخیر ارزش پول ملی ، با سرعت تمام در سراشیبی سقوط قرار گرفته و هر روز از ارزش آن کاسته می شود ؛ دلار ، برغم تکذیب رئیس جمهور و مقامات بانک مرکزی ، به سمت مرزهای سه هزار تومان حرکت می کند و در لحظه نگارش این یادداشت ، 2830 تومان است.*

گرانی به حدی بالا گرفته که حتی صدای اعتراض مراجع عظام تقلید نیز بلند شده است و در این میان ، مردمی که برای خرید به بازار می روند ، در جواب چانه زدن هایشان برای تخفیف ، به کرات ، این پاسخ را می شنوند که قیمت ها ، مال خرید قبلی است و حالا خودشان که بخواهند مجدداً همان کالاها را تهیه کنند ، باید گران تر بخرند!

در میان این گرانی ها که از خوراک تا پوشاک و از مسکن تا درمان را شامل می شوند و کمر مردم را شکسته اند ، مجلسی ها نه تنها اقدامی نمی کنند ، بلکه عملاً سکوت هم کرده اند ، گو این که معتقدند گرانی ، تقدیر لایتغیّر ملت ایران است و نه تنها کاری نمی توان کرد ، بلکه کاری هم نباید کرد ؛ ولی برای خالی نبودن عریضه می توان به حاشیه هایی پرداخت که هر چند برای ملت اهمیتی ندارد ولی لااقل وقت مجلسی ها را پر می کند تا حقوقشان حلال شود!

به عنوان مثال ، در حالی که نمایندگان در قبال گرانی های روزافزون و افزایش مستمر قیمت ها سکوت کرده اند و مردم ایران ، انتظار عمل از وکلایشان دارند ، بحث روز مجلس به جای توجه به این مسائل مردمی باشد ،این است که وزیر ورزش را استیضاح کنند که چرا معاونت ورزش بانوان را حذف کرده یا به امور ایثارگران در این وزارتخانه بی توجه است و به مسائل فرهنگی در ورزش اهمیت نمی دهد و ورزش زورخانه ای مشکل دارد و نظایر این...!

به راستی آیا دغدغه مردم این ها هستند و این که "فردی به نام عباسی وزیر ورزش باشد یا نباشد" یا آن که مردم غم نان دارند و هشت شان گرو نه شان است و از این که می بینند روز به روز و گاه ساعت به ساعت و لحظه به لحظه ، ارزش پول مملکت شان پایین می آید و قدرت خریدشان در هم می شکند، نگرانند؟ 
استیضاح ، هر چند "حق" مجلس است ، اما رسیدگی به معیشت و زندگی مردم "وظیفه" مجلسیان است و تصویر مجلس ، هنگامی زشت می شود که وظیفه را بر زمین بگذارند و به دنبال حقوق شان باشند!

به نظر می رسد ، دستکم بخشی از نمایندگان از مطالبات مردم منحرف شده و در پی بازی های سیاسی خودشان هستند و ماجرای استیضاح وزیر ورزش ، درست در وسط میدان گرانی ها نشان می دهد که بسیاری از آقایانی که به نام ملت بر کرسی های وکالت ملت تکیه زده اند، اوضاعشان به حدی خوب است که گرانی ها را حس نمی کنند و تنها نگرانی شان ، مشکلات فدراسیون قایقرانی و لیگ برتر و ورزش زورخانه ای و مواردی از این دست است!
البته این احتمال هم وجود دارد که بخواهند با حاشیه های این چنینی ، حواس مردم را از مشکلات اصلی منحرف و به مسائل بی فایده ای مانند استیضاح ، سرپرستی وزارتخانه ، رأی اعتماد به وزیر معرفی شده و ... مشغول کنند!

اما سخنی با مجلسی ها 

آقایان و خانم ها ! باور کنید که این ها هیچ کدام درد و دغدغه مردم نیستند. همین دیروز اعلام شد که "پارازیت ها" سقط جنین را در کشور افزایش داده است ، مصرف شیشه و کراک بالا رفته ، قیمت کالا و خدمات هم روز به روز افزایش می یابد و سکه و ارز هر روز رکورد تازه ای می زنند. 

اگر واقعاً نماینده مردم هستید ، به جای تسویه حساب های سیاسی و گرو کشی های جناحی و استیضاح بازی در این ماه های آخر عمر دولت ، به داد مردم برسید و اگر راست می گویید و هنری دارید ، آن را در کاستن درصدی ولو اندک از گرانی ها نشان دهید و الا استیضاح که عبارت است از "نوشتن یک کاغذ A4 خطاب به هیات رئیس مجلس و دادن رأی موافق یا مخالف یا ممتنع" کاری است که از عهده هر انسانی که سواد خواندن و نوشتن داشته باشد ، بر می آید برخلاف مدیریت بازار و کاستن از قیمت ها "مردان تدبیر" می خواهد.

Balatarin

تعداد ۵ عدد کلیه کارکنان لوله سازی خوزستان بفروش میرسد !


سرنگون باد حکومت جمهوری اسلامی

Balatarin

رفاه اقتصادی حق مسلم ماست



سنگ بود از خجالت آب می شد...آغایان با وقاحت از فقرای اروپا حرف می زنند.....


Balatarin

دستگیری دو نفر به دلیل انتشار آهنگ در اینترنت


خبرگزاری هرانا - نیروی انتظامی گیلان دو نفر را به جرم ایجاد سایت اینترنتی و انتشار آهنگ "غیرمجاز" در اینترنت دستگیر کرده است.

بنا به گزارش ایسنا، سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این خبر گفت: کار‌شناسان تیم رصد پلیس فتا در بررسی‌های شبانه‌روزی خود در اینترنت وب‌سایتی را شناسایی کردند که با انتشار تصاویر و آهنگ‌های مبتذل در فضای مجازی، اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه کرده‌ بود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: با شناسایی این وب سایت، اقدامات ماموران برای شناسایی مدیران اصلی آن، به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت که با بهره‌گیری از توان کار‌شناسان پلیس فتا، آدرس گردانندگان اصلی این وب سایت اینترنتی متخلف در رشت شناسایی و با دستور قضایی در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم اصلی پرونده دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

وی، هویت مته‌مان را ۲۷ ساله فوق دیپلم کامپیو‌تر و ۲۲ساله دانشجوی کار‌شناسی کامپیو‌تر معرفی و خاطرنشان کرد: دستگیر شدگان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت تحویل داده شدند.
Balatarin

شنبه

نسرین ستوده را آزاد کنید

Balatarin

نسرین ستوده آنقدر لاغر و ضعیف شده است که به سختی قابل شناسایی است


رضا خندان در پاسخ به آخرین وضعیت جسمی همسرش به کمپین گفت:« آنقدر لاغر و ضعیف شده است که به سختی دیگر قابل شناسایی است. امروز در ملاقات به من می گفت که فائزه هاشمی وقتی وارد بند شده و با بچه ها صحبت کرده است، سراغ او را گرفته است و گفته خانم ستوده هم پیش شما هستند؟ در حالیکه نسرین درست مقابلش نشسته بوده، یعنی اینقدر نسرین قیافه اش تغییر کرده، لاغر شده و چشم هایش گود افتاده که دیگر قابل تشخیص نیست. نسرین دیگر مثل عکس هایش نیست که همه جا پخش شده است. هم بندی ها به خانم هاشمی گفته اند نسرین جلوی رویت نشسته است!»

رضا خندان در خصوص واکنش خانم ستوده به نامزدی جایزه “ساخاروف” به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« من همین امروز(چهارشنبه ۵ مهرماه) با نسرین ملاقات کابینی داشتم، قبل از من خانواده های زندانیان در ملاقات روز یکشنبه خبر را رسانده بودند بنابراین نسرین خودش در جریان بود و خیلی هم خوشحال بود.در شرایطی که او است شنیدن این خبرها و حمایت ها خیلی کمکش می کند و برایش خوشحال کننده است. اما کاش شرایطش بهتر می شد.»

Balatarin

در آستانه سال جدید تحصیلی دانشجویان زندانی را از یاد نبریم

Balatarin

نامه شیوا نظرآهاری به خواهرزاده‌اش از زندان اوین: روزی دلیل این دوری را می‌فهمی


کلمه - شیوا نظرآهاری فعال حقوق بشر در نامه ای به خواهرزاده اش که امسال به مدرسه می رود نوشته است: روزی دلیل این دوری را می‌فهمی.

در این نامه که در صفحه فیس بوک شیوا نظر آهاری گذاشته شده، آمده است: تا روزی زندان و ۲۰۹ برایت مفهومی جز بازی‌های کودکانه داشته باشد. یک روز می‌فهمی که چرا روزهای ما دور از هم سپری می‌شود و می‌دانی دلیل وجود شیشه‌های کدر سالن ملاقات را.

متن این نامه ی کوتاه به شرح زیر است:

از تو تا به من هزار دره ره است

من به راز شنفته می‌مانم

تو به شعر نگفته می‌مانی

هفت ساله شده‌ای و حالا می‌روی تا خواندن و نوشتن یاد بگیری. نشد که روز اول کلاس با لباس مدرسه ببینمت که می‌روی تا دانستن را آغاز کنی، زود بزرگ شدی عزیز دلم، مثل خیلی از بچه‌های این سال‌ها که بی‌آنکه بفهمند کودکی را، بی‌آنکه درکی از مفهوم زندان داشته باشند، روز‌هایشان در سالن ملاقات و دادگاه و دادستانی گذشت، زود بزرگ شدی؛ از‌‌ همان روزهای چهار سالگی که از پشت شیشه‌های کدر سالن ملاقات می‌خواستی توی بغلم بیایی و نمی‌شد. از‌‌ همان روزهایی که توی سالن ملاقات حضوری می‌دیدی که مادر برایم خوراکی و تنقلات آورده و هی اصرار دارد که بخورم و اگر تو می‌خواستی بخوری می‌گفت: «مامان جان برای شما توی خونه هست»

از‌‌ همان روزهایی که نمی‌توانستی بیایی پشت شیشه‌ها و نمی‌شد که دست‌هایت را ببوسم و لمست کنم…

از آن روز‌ها بزرگ شدی. دادگاه انقلاب و صورت معصوم کودکی‌ات که قاضی می‌گفت: «آن بچه را بیاورید توی دادگاه… و نگاهت روی دستبند من ثابت مانده بود…

ذهن کوچکت در بازی‌های کودکانه‌ات در دویست و نه و سالن ملاقات می‌گشت، بازی‌هایت این بود که زندانی بند ۲۰۹باشی، نامی که زیاد توی خانه می‌چرخید. که مثلا زنگ بزنی به خانه و بگویی ملاقات ندارم.. حالا هفت ساله شده‌ای و قرار است بخوانی و بدانی.

اینجا مادرانی هستند که کودکانی بیرون از زندان دارند؛

مادری هست که فرزندش امسال به کلاس اول رفت مثل تو و نتوانست اورا تا دم مدرسه بدرقه کند. ما برایش روی یک پارچه نقاشی کشیدیم و نوشتیم.

عزیز دلم هر چند دلتنگی من برای تو با دلتنگی‌های مادران اینجا برای فرزندانشان براری نمی‌کند… اما دلتنگی‌هایمان را نگه می‌داریم برای روزهای خوب آینده که تو می‌آموزی و من می‌بینمت که بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوی

بخوان، بدان و بی‌آموز…

تا روزی زندان و ۲۰۹ برایت مفهومی جز بازی‌های کودکانه داشته باشد. یک روز می‌فهمی که چرا روزهای ما دور از هم سپری می‌شود و می‌دانی دلیل وجود شیشه‌های کدر سالن ملاقات را….

می‌بوسمت

خاله/ ۶ مهر
Balatarin

به منظور اجرای حکم 9 سال حبس, محمد علی دادخواه به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد


ملی مذهبی - محمد علی دادخواه از وکلای شناخته شده حقوق بشری برای گذراندان دوران محکومیت خود به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
به گزارش کلمه، محمدعلی دادخواه، که ‌پیش از این در تیر ماه سال ۹۰ از سوی شعبه‌ ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹ سال زندان محکوم، ده سال ممنوعیت از وکالت در دادگستری و همچنین به شلاق و چند فقره جزای نقدی محکوم شده‌ بود، امروز به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
محمدعلی دادخواه از وکلای شناخته شده حقوق بشری ایران  و عضو کانون مدافعان حقوق بشر است است که می‌توان از مهم‌ترین پرونده‌های وی، ‌به پرونده بازداشت دسته جمعی  فعالان ملی- مذهبی‌، پرونده عبدالفتاح سلطانی، پرونده دراویش گنابادی، پرونده سه تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، پرونده سورنا هاشمی و علیرضا فیروزی در واقعه تحصن دانشجویی دانشگاه زنجان، پرونده کشیش محکوم به اعدام یوسف ندرخانی و … اشاره کرد.
وی هم چنین وکالت مردم در پرونده‌های ملی مانند آب گیری سد سیوند و برج جهان نمای اصفهان را نیز بر عهده داشته است.
دادخواه که پیش‌تر در سال ۸۱ و در جریان وکالت اعضای نهضت آزادی بازداشت شده بود، آخرین بار در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۸۸ به همراه ملیحه دادخواه، سارا صباغیان، بهاره دولو و امیر رئیسیان در دفتر کارش توسط پلیس امنیت بازداشت و دفتر او پلمپ شد.
در حال حاضر بیشتر اعضای برجسته کانون مدافعان حقوق بشر از جمله محمد سیف زاده، عبدالفتاح سلطانی، نسرین ستوده در زندان هستند و نرگس محمدی ، نیز به تازگی به مرخصی آمده است
Balatarin

چهار فعال عرب ایرانی به اعدام محکوم شدند


خبرگزاری هرانا - گزارش شده که دادگاه انقلاب اهواز چهار نفر از فعالان عرب ایرانی در شادگان در نزدیکی اهواز را که حدود چهار سال پیش دستگیر شده بودند به اعدام و سه نفر را به حبس و تبعید محکوم کرده است.

بنا به گزارش‌ بی‌بی‌سی، دادگاه انقلاب اهواز غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبدالامیر مجدمی و شهاب عباسی را به اتهام محاربه و فساد فی الارض به اعدام محکوم کرده است.

این افراد همگی کمتر از سی سال سن دارند.

جاسم مقدم، سامی جدماوی‌نژاد و هادی البوخنفر‌نژاد نیز به سه سال حبس و تبعید به زندان اردبیل محکوم شده‌اند.

این افراد بین ۲۴ تا ۳۲ سال سن دارند.

این احکام قطعی نیست و متهمان می‌توانند در مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ حکم درخواست تجدید نظر کنند.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

•    ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد. 
•    بند ۱ ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است. این حق باید بموجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه از زندگی محروم کرد. 
•    بند ۲ ماده ۱ دومین پروتکل اختیاری میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی به منظور الغای مجازات مرگ: کشور‌ها، تمام اقدامات لازم را در جهت منسوخ کردن مجازات مرگ در قلمرو قضائی خود، بعمل آورند.
Balatarin

خالد حردانی به سلول انفرادی منتقل شد و دست به اعتصاب غذا زد


خبرگزاری هرانا - خالد حردانی زندانی امنیتی و نماینده زندانیان سیاسی بند ۱۲ که روز پنج‌شنبه هنگام انتقال یکی از زندانیان بیمار به بهداری مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود به سلول انفرادی بند ۱ منتقل شد و دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز پنج‌شنبه مصادف با روز ملاقات زندانیان سیاسی بند ۱۲ خالد حردانی که به عنوان وکیل بند و نماینده زندانیان سیاسی یکی از زندانیان سیاسی را به بهداری زندان رجایی شهر منتقل کرده بود از سوی دو سرباز حفاظت مورد ضرب و شتم و قرار گرفت.

مسئولین زندان بجای رسیدگی به شکایت این زندانی امنیتی به اتهام درگیری با مامور و توهین به رهبری برای وی پرونده جدیدی مفتوح نمودند و همچنین شورای انضباطی زندان برای وی به مدت ۱ هفته انفرادی در بند ۱ زندان رجایی شهر مقرر نمود که این حکم بدلیل اعتراض زندانیان سیاسی بند ۱۲ در روز پنج‌شنبه عملی نشد.

بنا به آخرین اخبار، ساعاتی پیش خالد حردانی را به انفرادیهای بند ۱ منتقل نمودند و وی اعلام کرد دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

خالد حردانی در سال ۷۹ به اتهام اخلال در امنیت پرواز به اعدام محکوم گردید که این حکم پس از اعتراض وکلا و خانوده‌اش نسبت به روند محاکمه، لغو و به حبس ابد کاهش یافت. وی سپس به اتهامات واهی و ساختگی دستگاه‌های امنیتی به هفت سال زندان جداگانه و شش سال تبعید به شهرستان خاش محکوم شد و هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج می‌باشد.
Balatarin

انتقال دست کم ۱۳ فعال بازداشت شده آذربایجان به بند عمومی زندان خوی


خبرگزاری هرانا - دست کم ۱۳ نفر از فعالین مدنی که در مراسم سالگرد یکی از فعالین سیاسی در شهرستان خوی شرکت کرده و بازداشت شده بودند، با تعیین قرار ۳۰۰ میلیون ریالی به بند عمومی زندان خوی منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه در مراسم سالگرد یکی از فعالین سیاسی خوی، بیش از ۱۳ فعال مدنی بازداشت شدند.



در هنگام بازداشت و بازجویی‌ها زندانیان مورد بدرفتاری و توهین مامورین قرار گرفتند و به همین خاطر آقای عباس لسانی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و بی‌احترامی مسئولین زندان روز جمعه دست به اعتصاب غذا زده است.

صبح امروز، شنبه ۸ مهرماه تمامی بازداشت شدگان را به بازپرسی خوی منتقل نموده و اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه مخل امنیت کشور را به ایشان وارد نموده و برایشان قرار تامین ۳۰۰ میلیون ریالی تعیین نمودند.

گفتنی است، فعالین بازداشت شده ضمن رد اتهامات وارده به قرار فوق اعتراض کردند.

اسامی برخی از بازداشت شدگان که تا کنون بدست گزارشگر هرانا رسید عبارت است از:

عباس لسانی، رحیم غلامی شاعر و روزنامه نگار، عسگر اکبر‌زاده، سیامک میرزائی، فریدون آقازاده روزنامه نگار، میثم آزادی، حمید قربانعلی‌زاده، کیانوش توحیدی فعال دانشجوئی، بهنام نور محمدی، حسن فتحی، امیر بابایی، سعید ابراهیم‌زاده و فریدون آزادی
Balatarin

صدور حکم قطع دست در ملاء عام برای زندانی متهم به سرقت


خبرگزاری هرانا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول از صدور حکم قطع دست برای یک زندانی متهم به سرقت در این شهرستان خبر داد.

بنا به گزارش ایسنا، صادق ابوهلال دادستان عمومی و انقلاب دزفول خبر از صدور حکم قطع دست برای "ر.ح" که به اتهام چند فقره سرقت بازداشت شده داد.

وی مدعی شد، متهم به ارتکاب سرقت اعتراف نموده است.

دادستان دزفول افزود: پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه عمومی جزایی، به لحاظ احراز جمیع جهات و شرایط و خصوصیات ۱۶ گانه ذیل ماده ۱۹۸ قانون مجازات اسلامی از باب سرقت موجب حد از منازل شکات، متهم به قطع چهار انگشت دست راست محکوم شد.

ابوهلال تصریح کرد: این متهم همچنین در خصوص اتهام ورود به عنف و تخریب اموال به قصد سرقت، به تحمل شش ماه حبس و از باب تتمیم مجازات، به اقامت اجباری به مدت سه سال در یکی از شهرستان‌های دور از محل زندگی خود، محکوم شد.

وی یادآور شد: این حکم به زودی با حضور مردم شهرستان دزفول، در ملاء عام اجرا خواهد شد.


بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

ماده ۷ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی‌توان مورد آزار و شکنجه یا مجازات‌ها یا رفتارهای ظالمانه یا خلاف انسانی یا رذیلی قرار داد. 
اصل ۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی: هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.
Balatarin

احتمال مرگ یک زندانی سیاسی اهوازی


ایران امروز -به گزارش فعالان حقوق بشری از اهواز، حال عمومی عیدان بیت صیاح شاخی زندانی سیاسی عرب اهوازی به دلیل شکنجه مستمر و در اختیار نداشتن امکانات پزشکی بسیار وخیم است. او (۳۷ساله)، متاهل ودارای چهار فرزند است. عیدان بیت صیاح در اوایل سال جاری میلادی در محل سکونت خود در شهر حمیدیه در ۲۵ کیلومتر غرب اهواز بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شد.
عیدان بیت صیاح پس از گذراندن چندین دوره بازجویی در یک سلول انفرادی وشکنجه مستمر، در چند مرحله از بازداشتگاه اطلاعات به زندان کارون وبلعکس منتقل شد. در حال حاضر حال عمومی این زندانی سیاسی به شدت وخیم وبغرنج گزارش شده و احتمال مرگ او وجود دارد. مسئولان اداره اطلاعات اجازه انتقال او را به بیمارستان نمی‌دهند. بیت صیاح به همراه صد‌ها زندانی سیاسی عرب در زندان کارون ودیگر زندانهای استان از کمترین امکانات یک زندانی سیاسی محروم هستند.
Balatarin

هفده نفر از دبیران و معلمان کُرد اهل سنّت ممنوع التدریس شدند‌


 آژانس خبری موکریان- در یک اقدام هماهنگ از طرف سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ،۱۷ نفر از دبیران و معلمان آموزش و پرورش شهرهای سقز، مریوان، بانه، قروه و موچش ممنوع التدریس شدند.
بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، مدیران آموزش و پرورش شهرهای مذکور به اذعان خود با دستوری شفاهی، اقدام به« تغییر پُست دبیری به معاونت اجرایی ( امور دفتری ) » 17 نفر از دبیران و معلمان استان کردستان نمودند.
یکی از این افراد در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری موکریان ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: این فرهنگیان پس از اعتراض به مدیران آموزش و پرورش شهرستان محل خدمت، به رئیس سازمان استان مراجعه کردند که او نیز با این استدلال که حرکت مکتب قرآن در نظام جمهوری اسلامی مقبولیت ندارد و غیرقانونی است، بر دستور شفاهی زیردستانش صحه گذاشت.
وی افزود: روز سه شنبه ۲۸ شهریور سال جاری برای دفاع از حق خود، به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کردند و آنان نیز با غیرقانونی دانستن حکم شفاهی تبدیل پست دبیری به معاونت اجرایی مدرسه، با تأکید بر این مطلب که حکم مذکور تبعیض آمیز و تحقیر معلمان است و . . . قول مساعد برای لغو رأی صادره از طرف مسئولین شهرستان ها و رئیس سازمان استان را دادند؛ اما در آخرین دقایق وقت اداری پنج شنبه، کاربدستان وزارت نیز حکم ممنوع التدریسی را تأیید وآن را رأی حراستهای استان و وزارت آموزش و پرورش اعلام نمودند.

اسامی و مشخصّات افراد ممنوع التدریس
۱. ابوبکر نوری- ۲۹ سال سابقه – شهر سقز 
۲. حسین عبدی پور- ۲۴ سال سابقه – شهر سقز 
۳ . محمد جمال هبکی - ۲۲ سال سابقه – شهر سقز 
۴. حبیب فرزام نیا - ۱۹ سال سابقه – شهر سقز 
۵ . خالد ظهیری - ۲۸ سال سابقه – شهر مریوان 
۶ . جلال منوچهری - ۲۸ سال سابقه – شهر مریوان 
۷ . ملک ذکریایی نسب - ۲۴ سال سابقه – شهر مریوان  
۸ . محمدعلی داربوی - ۲۰ سال سابقه – شهر مریوان 
۹ . عثمان عبدی - ۲۸ سال سابقه – شهر بانه 
۱۰ . جلال کرمی - ۲۷ سال سابقه – شهر بانه 
۱۱ . صلاح الدین معروفی - ۲۴ سال سابقه – شهر بانه
۱۲ . عثمان محمدی - ۲۳ سال سابقه – شهر بانه 
۱۳ . عبدالسلام فتح اللهی - ۲۳ سال سابقه – شهر بانه
۱۴ . یوسف حمه ویسی - ۲۱ سال سابقه – شهر موچش 
۱۵ . ابراهیم مرادپور - ۲۰ سال سابقه – شهر قروه 
۱۶ . رسول خداکرمی - ۱۹ سال سابقه – شهر قروه 
۱۷ . بهرام سلیمانی - ۱۷ سال سابقه – شهر قروه 
Balatarin

نامه سرگشاده آقای کاظمینی بروجردی به آقای بانکی مون به مناسبت برگزاری شصت و هفتمین اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران-نامه سرگشاده آقای کاضمینی بروجردی به دبیر کل ملل متحد آقای بانکی مون جهت ارسال و انتشار دراختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است.
متن نامه سرگشاده به قرار زیر می باشد:
جناب دبیر کل سازمان ملل متحد،
جناب آقای بانکی مون
درود بر مدافعین حقوق بشر و محافظین صلح و مبشرین عدالت و آرزوی نابودی حکومتهای دیکتاتوری، از آن مقام مسئول که دیده بان دموکراسی در جهان است
تقاضا دارم تا در اجلاس عمومی آن سازمان عظیم الشان، رئیس جمهور ایران را مورد باز خواست قرارداده ودر زمینه های ذیل، وی را تحت سئوال گرفته
و به چالش های قانونی و بین المللی بکشانید تا دنیا به خطرات و ضایعات رژیم مدعی دیانت، واقف گردد و نیرنگها و توطئه های
برخواسته از ثروت ملی کشورمان، خنثی شود .
1-    سی وسه سال قبل، یک توافق متقابل بین بنیانگذار انقلاب و ملت ایران، صورت گرفت که براساس آن، مردم نظام شاهنشاهی را کنار گذاشتند
تا زندگی آنها زیر سایه وعده های صادره در حضور تاریخ زنده معاصر به طور رایگان اداره شود و بهشت بی همتائی در این قسمت از زمین، برپا گردد.
اکنون بعد از این مدت زمان، خلاف تمامی تعهدات آن روحانی پیر ثابت گردید و رعیت ایرانی، زمین خورده ترین و بیچاره ترین رعایای دنیاست،
چه کسی باید به داد این گرفتاران استبداد مذهبی برسد؟


2-    آیا تایید آن روز ملت این سرزمین از مواضع او، با توجه به فضای فکری که در ذهن مخاطبین خود ایجاد کرده بود امروز از مشروعیت و مقبولیت خود نیفتاده است؟
3-    چرا هیئت حاکمه ما، به مردمی که در تب فقر و فلاکت و نداری می سوزند اجازه اعتراض نمی دهد ؟
4-    خفقان و خشونت و مشت آهنینی که اینک در مملکت ما دیده می شود، درهیچ نقطه ای از عالم مشاهده نمی گردد،
تاراج اموال عمومی به قیمت انهدام کامل فرزندان این آب و خاک، تقویم بشریت را نکبت بار نموده است.
من به عنوان یک پیشوای زندانی که مخالف با اسلام سیاسی هستم تقاضای کمک دارم.

سید حسین کاظمینی بروجردی
ایران – تهران – زندان اوین
سپتامبر2012
Balatarin

قطعنامه شورای حقوق بشر در دفاع از امنیت روزنامه‌نگاران


کمیته گزارش گران حقوق بشر -شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه (۶ مهر، ۲۷ سپتامبر) با تصویب قطعنامه‌ای بی‌سابقه، برای اولین بار تاکید و تایید کرد که حراست از امنیت روزنامه‌نگاران از عناصر اساسی آزادی بیان در عصر کنونی است.

موسسه مطبوعات بین‌المللی (IPI) اعلام کرد که قطعنامه دفاع از امنیت روزنامه‌نگاران که از سوی کشور اتریش پیشنهاد شده بود، با اکثریت آرای ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل به تصویب رسید. هدف از تصویب این قطعنامه "جلوگیری از حمله به روز‌نامه‌نگاران در آینده و نیز فراهم کردن امنیت و ایجاد محیطی مطمئن برای فعالیت مستقلانه روزنامه‌نگاران" عنوان شده است.

کشورهای عضو ابراز امیدواری کردند که به این ترتیب روزنامه‌نگاران در سراسر جهان بتوانند "با بررسی بی‌طرفانه، موشکافانه و موثر واقعیت‌ها" با مصونیت قدرتمندان در برابر مجازات و گریزشان از پاسخ‌گویی مقابله کنند.

اتریش که از سال ۲۰۱۱ به شورای حقوق بشر سازمان ملل پیوسته، از همان ابتدای پیوستن به این شورا طرح مورد نظرش برای آزادی مطبوعات را ارائه داد. میشاییل اشپیندلگر، وزیر امور خارجه این کشور گفت: "اکنون شکاف بزرگی در زمینه حراست از روزنامه‌نگاران وجود دارد و اتریش با همکاری جامعه مدنی قصد دارد تدابیر ویژه‌ای برای تامین امنیت روزنامه‌نگاران در نظر بگیرد."

در این قطعنامه تصریح شده که "آزادی اندیشه و آزادی بیان، از حقوق اساسی انسان‌ها، از مهم‌ترین پایه‌های یک جامعه دموکراتیک و از شروط اساسی پیشرفت و توسعه‌اند، اما روزنامه‌نگاران بنا به ماهیت کارشان در معرض تهدید، ارعاب، آزار و خشونت‌اند."

بر اساس قطعنامه دفاع از امنیت روزنامه‌نگاران، با توجه به این‌که زنان روزنامه‌نگار در هنگام انجام وظایف خود ممکن است با خطرات و تهدیدهای بیشتری مواجه شوند، لازم است که اقدامات ویژه‌ای برای تامین امنیت آنها در نظر گرفته شود.

نهادهای بین‌المللی فعال در زمینه آزادی مطبوعات و حقوق روزنامه‌نگاران، نظیر موسسه بین‌المللی مطبوعات و کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) با انتشار بیانیه‌هایی از این اقدام بی‌سابقه شورای حقوق بشر سازمان ملل استقبال و قدردانی کردند. به اعتقاد آنها تصویب این قطعنامه تاریخی می‌تواند گام بلندی در جهت تامین "حق دانستن شهروندان" باشد.

جوئل سایمون، مدیر اجرایی کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران، مستقر در نیویورک، در واکنش به تصویب این قطعنامه آن را اقدامی تحسین‌برانگیز خواند و گفت: "در این قطعنامه ارزش‌های گزارشگری و هزینه بالای روزنامه‌نگاری به رسمیت شناخته شده است."

به گفته او، سالانه به‌طور متوسط ۳۰ روزنامه‌نگار در سراسر جهان کشته می‌شوند و قاتلان آنها هم عموما از مجازات می‌گریزند. کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران می‌گوید کشته شدن بیش از ۲۰ روزنامه‌نگار در جریان درگیری‌ها در سوریه و کشته شدن ۴ روزنامه‌نگار دیگر در سودان در کمتر از ۲۴ ساعت، مثال‌های روشنی از تهدیداتی است که روزنامه‌نگاران با آن مواجه‌اند
Balatarin

پشتیبانی قاطع دو نهاد صنفی بزرگ ایتالیا از کارزار " صدای معلمان دربند"


دانشجو نیوز - کنفدراسیون سراسری کار درایتالیا(CGIL) و فدراسیون کارکنان دانش ایتالیا (FLC) امروز در اقدام مشترک و انتشار بیانیه ای رسمی به کمپین "صدای معلمان دربند باشیم" پیوستند.

به گزارش ادوارنیوز، کنفدراسیون سراسری کار در ایتالیا(CGIL) 5،۸ میلیون کارمند و کارگر مرد و زن را نمایندگی می کند و فدراسیون کارکنان دانش(FLC )‌ نماینده بیش از ۲۰۰ هزار کارکنان زن و مرد بخش آموزش و پرورش ایتالیا است.

این دو سازمان از وزن و اعتبار قابل توجهی در معادلات سیاسی، اجتماعی‌ ایتالیا برخوردارند وبه عنوان عضو سازمان جهانی‌ کار در حوزه ی روابط بین المللی هم صدای رسایی برای شنیده شدن دارند.

سازمان های یاد شده با ارسال نامه ای خطاب به سفیر جمهوری اسلامی در ایتالیا به استناد گزارشات منتشره از سوی کمپین با ذکر مستندات و اسامی معلمان دربند نگرانی‌ و اعتراض شدید خود را نسبت به نقض روز افزان حقوق صنفی آموزگاران ایرانی و پایمال شدن حقوق بشر در ایران ابراز کردند.

در این نامه تاکید شده است نقض حقوق معلمان، به علت نقش مهمی‌ که قشر مزبور در آموزش و شکل گیری جامعه و فردای کشور دارند، ایران را در موقعیت بسیار خطرناکی قرار میدهد.

همچنین وضعیت امروز آموزگاران زن و مرد ایران بسیار بحرانی‌ اعلام شده و آمده است:" دستگاه قضائی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران سرکوب را علیه معلمین افزایش داده، مشکلات معیشتی آنها را نادیده گرفته و بر روی فعالیت‌های صنفی آنها برچسب اقدام علیه امنیت کشور می زند، دست به اقدامات غیر قانونی علیه انجمن‌های صنفی معلمان زده و فشار را همواره بر روی فعالان صنفی این قشر می‌افزاید."

سازمان های صنفی ایتالیایی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی‌ معلم( ۵ اکتبر) از مقامات حاکم بر ایران خواستند به تعهدات بین‌المللی و قوانین کشوری عمل کنندو سرکوب معلمین و نمایندگان صنفی آنها را پایان دهند.

در انتها تاکید شده است این نامه در راستای پیوستن به کمپین حمایت از معلمین در بند و در آستانه آغاز سال تحصیلی‌ آن کشور و روز جهانی‌ معلم (۵ اکتبر) صادر شده است.
Balatarin

نامه مسعود باستانی و مهدی محمودیان به مشاور احمدی نژاد: آقای جوانفکر خوشحالیم که به کهریزک نمی روید


دانشجو نیوز -مسعود باستانی و مهدی محمودیان، دو روزنامه نگار زندانی محبوس در  زندانی رجایی شهر در پی اجرای حکم زندان علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد و مدیر مسوول روزنامه ایران، نامه ای خطاب به او نوشته و با اشاره به یادداشت وی درباره زندانی شدن فرزندان هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرده اند: بر خلاف شما که مشتاق و مسرور از این بودید که مهدی هاشمی به سلول انفرادی برود و به مانند "بچه های مردم"در فشار باشد و به طور کلی شرایط نامطلوب و پرفشاری را تجربه کند ما خوشحالیم که شما بر خلاف بچه های مردم هنگام بازداشتتان به کهریزک منتقل نشدید و طعم باتوم و شکنجه های جسمی و روحی و جنسی را نچشیدید.

این دو روزنامه نگار زندانی در نامه خود ابراز امیدواری کرده اند که جوانفکر از حقوق قانونی خود بهره مند باشد.

به گزارش ندای سبز آزادی، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای جوانفکر روز چهارشنبه و در پی بازداشت فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت  جنابعالی در روزنامه ایران، جریده تحت امرتان  یادداشتی تحت عنوان" بچه های هاشمی و بچه های مردم" نوشته بودید و تلویحا خواهان آن شده بودید که همان رفتاری که در قبال بچه های مردم می شود با فرزندان آقای هاشمی هم صورت گیرد و آنان نیز در همان شرایط بازجویی و یا زندان قرار گیرند.

شما به زیرکی و رندی خواهان آن شده بودید که مهدی هاشمی نیز مانند بسیاری از فرزندان ایران در سلولهای  انفرادی نگهداری شود و روز پنج شنبه  شنیدیم که متاسفانه حضرتعالی نیز برای گذراندن حبس کوتاه مدت خود بازداشت و روانه زندان شدید.گذشته از اینکه نوشته هایتان تا چه اندازه برخواسته از  کینه ،بغض و منافع جناحیتان است ما بر خلاف شما که مشتاق و مسرور از این بودید که مهدی هاشمی به سلول انفرادی برود و به مانند "بچه های مردم"درفشار باشد و به طور کلی شرایط نامطلوب و پرفشاری را تجربه کند.ما خوشحالیم که شما بر خلاف "بچه های مردم" هنگام بازداشتتان به کهریزک منتقل نشدید و طعم باتوم و شکنجه های جسمی، روحی و جنسی را نچشیدید.خوشحالیم که شما بر خلاف "بچه های مردم "برای اعتراف به کار نکرده سیلی نخوردید ، سرتان به دیوار کوبیده نشد و سرتان داخل  توالت برده نشد.خوشحالیم که تحت فشارهای خانوادگی قرار نگرفتید و برای اعتراف گیری  از شما ،همسرتان به گروگان گرفته نشد.

خوشحالیم که شما بر خلاف "بچه های مردم "تحت بازجویی های شبانه و ضرب و شتم بازجویان هتاک قرار نگرفتید و دشنام نشنیدید. خوشحالیم که شما برخلاف "بچه های مردم "در دوران بازداشت و حتی در دوران زندان و حبس برای جدایی از همسرتان تحت فشار نیروهای امنیتی قرار نگرفتید.

خوشحالیم که شما برخلاف بسیاری از  "بچه های مردم " از حق داشتن وکلای انتخابی برخوردار بودید و اجازه داشتید در مراحل دادرسی از آنها کمک بگیرید. خوشحالیم که شما برخلاف "بچه های مردم " تا نهایی شدن حکم قطعی اجازه فعالیت مطبوعاتی داشتید و در جراید دولتی قلم فرسایی کردید.

خوشحالیم که شما برخلاف "بچه های مردم " و همکاران زندانیتان در دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه محاکمه شدید و در دادگاه انقلاب برچسب متهم امنیتی نخوردید. خوشحالیم که "رئیس جمهور انتخابیتان"سرانجام سخنی در این باره گفتند  و بالاخره  از زندانی شدن یک روزنامه نگار ابراز تاسف کردند.

جناب آقای جوانفکر، همکار مطبوعاتی، با اینکه بارها از طریق رسانه های تحت امرتان روزنامه نگاران مستقل و منتقد را با بر چسب های جاسوس، عامل فتنه، منافق، عامل استکبار جهانی، ضد دین  و ضد انقلاب مورد هتاکی قرار داده اید، با آنکه روزنامه نگاران دربند را محکومان امنیتی، مجرم و خائن لقب داده اید، ما از صمیم قلب از اینکه یک روزنامه نگار دیگر به لیست کسانی که به دلیل نوشتن، اظهار نظر و بیان عقاید خویش گرفتار حبس و زندان می شود بی نهایت متاسفیم و کماکان به تلاشهای خود برای رسیدن به جامعه ای آزاد که در آن هیچ کس به خاطر عقایدش در زندان نباشد ادامه می دهیم.

ما آرزو  می کنیم شما در مدت حبس برخلاف "بچه های مردم" به صورت غیرقانونی به شهرستانهای دیگر تبعید نشوید. آرزو می کنیم شما بر خلاف "بچه های مردم "در دوران محکومیت از حقوق قانونی خود همچون مکالمه تلفنی، مکاتبه با اعضای خانواده ، آزادی مشروط ، مرخصی، ملاقات حضوری و دیگر حقوق یک زندانی بهره مند شوید.

ما آرزو داریم شما برخلاف "بچه های مردم"  طبق قانون حق استفاده از روزنامه ها مجلات و کتابهای دلخواهتان را داشته باشید.

ما آروز داریم شما برخلاف "بچه های مردم"  مثل زندانیان عادی حق تحصیل و استفاده از امکانات  فرهنگی داخل زندان را داشته باشید.ما آرزو داریم که شما برخلاف" بچه های مردم " درصورت بیماری و نیاز به درمان تخصصی سریعا به بیمارستان منتقل شوید و ماه ها منتظر مجوز قضایی دادستانی نمانید.

ما آرزو داریم برخلاف" بچه های مردم" حقوق و حتی مزایاتان قطع نشود، از محل کارتان اخراج نشوید تا خانواده تان دچار مشکلات مالی نشوند.

مهدی محمودیان - مسعود باستانی
زندان رجایی شهر کرج
Balatarin

آقای رفسنجانی دوست دارید با بچه هاتون مثل کدومیک از اینا برخورد شه ؟




برگرفته از صفحه فیس بوک دهه پنجاهی ها 
Balatarin

حمایت گسترده از کمپین “صدای معلمان در بند باشیم”


"صدای معلمان در بند باشیم" کمپینی است که توسط فعالان حقوق معلمان ایران، سازمانها و فعالان حقوق بشری ایران، روزنامه نگاران، معلمان و حقوقدانان، از جمله شیرین عبادی برندۀ جایزۀ صلح نوبل سال 2003 راه اندازی شده است.کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران -(۴ مهرماه ۱۳۹۱) کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز گفت که نهادهای قضایی و امنیتی باید به آزار و اذیت و تعقیب قضایی معلمانی که تنها به دنبال حقوق اساسی خود برای اجتماعات و انجمن ها هستند خاتمه دهند. کمپین حمایت کامل خود از تلاش جمعی از فعالان حقوق بشر ایرانی تحت عنوان “صدای معلمان در بند ایرانی باشیم،” را اعلام می‌کند.

در آستانۀ ۱۴ مهر، روز جهانی معلم سازمان ملل متحد و آغاز سال جدید تحصیلی، “صدای معلمان در بند ایرانی باشیم” فهرست نزدیک به ۴۰ معلم ایرانی که بخشی از افرادی هستند که از سال ۱۳۸۸ تا کنون توسط مقامات ایرانی بازداشت، زندانی، آزار و اذیت شده اند را منتشر کرده است.

شیرین عبادی رییس کانون مدافعان حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل و نیز از حامیان این حرکت فعالان مدنی به کمپین درخصوص لیست منتشر شده گفت: « لیستی که از معلمین زندانی منتشر شده است لیست کاملی نیست. چرا که برخی از خانواده‌ها به دلیل ترس از آزار واذیت وزارت اطلاعات خواهش کردند که نام بستگان آنها در این لیست نیاید. بنابراین این لیست فقط شامل تعدادی از افرادی می شود که مشکلات وزارت اطلاعات را به جان خریدند و نامشان در لیست آمده است. این لیست نشان دهنده این است که با قشر معلم که آموزگار نسل آتی است و بایستی آینده این مملکت را بسازد چگونه برخورد می‌شود.»

در بیانیه ای که همراه با فهرست منتشر شده است، “صدای معلمان در بند ایرانی باشیم” اظهار می دارد: “افزایش شدت و گسترش خشونت علیه معلمان که توسط سازمانهای امنیتی و قضایی اعمال شده است …، و همچنین برخوردهای غیر قانونی با اتحادیه های معلمان، باعث نگرانی های قابل توجهی است که نیاز به توجه جدی سازمانهای آموزش و پرورش و حقوق بشری دارد.”

هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: “این حرکت آگاهی‌بخش جمعی که هدف آن افزایش آگاهی در مورد وضعیت معلمان در ایران است تلاش ارزنده ای توسط فعالان مدنی است. این تلاش جمعی وخامت روزافزون شرایط برای افرادی که زندگی خویش را وقف آیندۀ ایران کرده اند را برجسته می سازد.”

این فهرست که در تاریخ ۳۱ شهریور منتشر شده، نام ۳۹ معلم که از سال ۱۳۸۸ تا کنون دستگیر شده اند، شامل ۱۵ معلم که به زندان محکوم شده اند و سه معلم که به اعدام محکوم شده اند، را برجسته می‌کند و همچنین دربرگیرنده احضار چندین نفر دیگر توسط سازمانهای امنیتی، قضایی و انتظامی، که تا کنون نیزچندین معلم را بازجویی و تهدید کرده اند، است.

بسیاری از این معلمان به دلیل فعالیت های خود در اتحادیه‌ها و سازمانهای صنفی، که یک حق اساسی برشمرده شده در مواد ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی ایران است و توسط معاهدات مختلف بین المللی که توسط دولت ایران نیز امضا شده مورد حمایت قرار گرفته است، هدف قرار گرفته شده اند. از زمان تظاهرات سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ تاکنون، هیئت انضباطی تخلفات در وزارت آموزش و پرورش صدها حکم اخراج و تبعید به معلمانی که در تظاهرات شرکت کرده بودند ابلاغ کرده است.

شیرین عبادی همچنین به کمپین گفت: «در آموزه های دینی که دولت مردان ایرانی ادعا می کنند به آن پایبند هستند آمده  که معلم شغل انبیاء است وما معلمانمان را در زندان می کنیم صرفا به خاطر اینکه خواست صنفی دارند و یا به کمبود حقوق خود اعتراض دارند ویا اینکه خواسته های سندیکایی دارند.»

هادی قائمی گفت: “این معلمان به نحوی سیستماتیک از طریق روش‌های گوناگون از برکناری از مناصب حرفه ای تا محکومیت قضایی مورد هدف قرار گرفته و صدایشان خاموش می‌شود.”

صدای معلمان در بند باشیم” کمپینی است که توسط فعالان حقوق معلمان ایران، سازمانها و فعالان حقوق بشری ایران، روزنامه نگاران، معلمان و حقوقدانان، از جمله شیرین عبادی برندۀ جایزۀ صلح نوبل سال ۲۰۰۳ راه اندازی شده است.
Balatarin

صدور حکم حبس و شلاق برای حمیدرضا رنجبر، فعال مدنی ساکن تبریز


رنجبرکمپین بین المللی حقوق بشر در ایران - یک منبع فعال حقوق بشرمحلی به  کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که  حمیدرضا رنجبر فعال مدنی به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.‏ به گفته او آقای رنجبر توسط دادگاه انقلاب تبریز به سه سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است و حکم حبس و شلاق این دانشجوی دانشگاه آزاد تهران و فعال آذری زبان، روز چهارشنبه پنجم مهر ماه به وکیل وی، فرهاد یزدانی ابلاغ شده است.‏

این منبع موثق که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود همچنین به کمپین گفت: “حمیدرضا رنجبر در جریان اعتراضات سال گذشته در شهرهای ترک زبان شمال شرق ایران، دستگیر و به مدت سه ماه در بازداشت به سر برده بود.”‏ منابع محلی می‌گویند که در جریان اعتراضات سال گذشته در استانهای آذری نشین، صدها تن از فعالان مدنی استان آذربایجان شرقی و غربی دستگیر، احضار و تحت بازداشت و شکنجه و آزار فراوان قرار گرفته بودند.‏

منبه یاد شده همچنین گفت که ماه گذشته نیز بهنام و بهرام جعفری، دو تن از فعالان مدنی معترض به وضعیت دریاچه ارومیه، در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی رحیم حملبر هر کدام به پنج میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند.‏ به علاوه محمد اسکندرزاده، فعال تبریزی که چهار ماه است در اداره اطلاعات تبریز تحت بازجویی قرار دارد و در اثر جریان شکنجه، با مشکلاتی در شنوایی گوش چپ خود مواجه است.‏

این منبع محلی به کمپین اظهار داشت: «فعالان آذربایجانی که در سال های اخیر تحت فشار شدید قرار گرفته و تعداد زیادی از آنان بازداشت و محکوم شده اند، خواهان برابری، برخورداری از حقوق شهروندی، احترام یکسان و آزادی هستند. اما فعالیت های آنان با واکنش های امنیتی در جمهوری اسلامی مواجه شده و فعالان بازداشت شده نیز همچنان و بلاتکلیف در زندان به سر می برند.‏ مطالبه خواندن و نوشتن به زبان مادری در مدارس و اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه به عنوان تلاشی برای نجات محیط زندگی برجسته ترین فعالیت این کنشگران در ماه های اخیر بوده اما دستگاه های امنیتی و قضایی ایران ، این فعالیت ها را اقدام علیه امنیت ملی خوانده و برخوردهای امنیتی و قضایی را در مواجهه با فعالان مدنی در پیش گرفته اند.»

Balatarin

احتمال لغو حکم اعدام سعید ملک‌پور


بامدادخبر – وکیل سعید ملک‌پور در رابطه با آخرین وضعیت موکلش در زندان گفته است، وی از کارهای خود ابراز «ندامت و توبه» کرده است.

محمود علیزاده، امروز (۲۹ سپتامبر – ۸ مهر) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی مهر، با اعلام این خبر گفته است، از مقامات قضایی تقاضای تخفیف مجازات وی را کرده است، اما هم چنان از مقامات قضایی جوابی نگرفته.

سعید ملک‌پور، در سال ۸۷ و در پی پرونده موسوم به گرداب، توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد. وی که فارغ التحصیل رشته مهندسی متالرژی از دانشگاه صنعتی شریف و برنامه نویس نرم افزار کامپیوتری در کانادا بود، به اتهاماتی نظیر راه اندازی و پشتیبانی از سایت‌های مستهجن، توهین به مقدسات و… از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد.

وی بار‌ها و در نامه‌هایی که از زندان منتشر کرده است، اتهامات خود را واهی خوانده و اظهارات خود در اثر شکنجه توصیف کرده است. وی بیش از یک سال را در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف سپاه در زندان اوین گذراند و پس از آن به بند عمومی منتقل شد.

سعید ملک‌پور پس از پخش این اعترافات در نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران گفت که تمامی اعترافات او «تحت فشار زیاد، شکنجه، تهدید و وعده‌های دروغین مبنی آزادی به قید وثیقه، تسهیل شرایط و نرمش» صورت گرفته است. در این نامه، او از «شلاق، تهدید به تجاوز جنسی، جلسات بازجویی که منجر به شکسته شدن دندان، دررفتن فک، عفونت در بدن و فلج شدن موقتی بخشی از بدن او می‌شدند»، نوشته بود.
Balatarin

محمدعلی دادخواه برای گذراندن ۹ سال محکومیت خود راهی اوین شد


محمد علی دادخواهبامدادخبر – محمدعلی دادخواه، وکیل شناخته شده حقوق بشر امروز، شنبه (۲۹ سپتامبر – ۸ مهر) روانه زندان اوین شد.

دادخواه در تیرماه سال ۹۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهاماتی مانند تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر، محاکمه و به ۹ سال زندان، ده سال محرومیت از وکالت در دادگستری، شلاق و جزای نقدی محکوم شده بود.

بر اساس گزارش منتشر شده در سایت خبری کلمه، وی پس از تحویل به زندان اوین، به بند ۳۵۰ که مخصوص نگهداری زندانیان سیاسی و عقیدتی است منتقل شد.

وی پرونده‌های مهمی همچون، پرونده ملی مذهبی‌ها، پرونده عبدالفتاح سلطانی، پرونده کشیش ندرخانی، پرونده مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، پرونده علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی از دانشجویان دانشگاه زنجان و… را وکالت کرده است.

وی هم چنین پرونده‌های مهم ملی مانند، پروژه برج جهان نمای اصفهان، آب گیری سد سیوند و… را از سوی مردم بر عهده داشت.

دادخواه آخرین بار در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۸۸ به همراه ملیحه دادخواه، سارا صباغیان، بهاره دولو و امیر رئیسیان در دفتر کارش بازداشت و دفتر پلمپ شد.

این وکیل دادگستری تا کنون چندین کتاب از جمله کتاب «فلسفه هفت سین» را به رشته تحریر در آورده است که تا کنون در چندین نوبت چاپ شده است.

در حال حاضر بسیاری از همکاران وی در کانون مدافعان حقوق بشر از جمله محمد سیف‌زاده، عبدالفتاح سلطانی و نسرین ستوده در بازداشت به سر می‌برند. 
Balatarin

آشپز خانه مرکزی بهشت ! وقتی این متنو میخونم فک میکنم تو شعب ابی طالبم !

آشپز خانه مرکزی بهشت !

Balatarin

نخست وزیر کانادا: شیطان در ایران حکومت می کند



صدای امریکا - نخست وزیر کانادا روز پنج شنبه ( ٢٧ سپتامبر) از کشورهای جهان  خواست «برای منزوی تر کردن ایران اقدامات جدی تری اتخاذ کنند».

استفان هارپر، نخست وزیر کانادا در حالی که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد غایب بود و فرصت سخنرانی در این مجمع جهانی را از دست داد، اما به حمله های لفظی اخیر خود علیه ایران ادامه داده و ایران را کشوری خواند «که شیطان در آن حکومت می کند».

آقای هارپر در سخنرانی به هنگام دریافت «جایزه دولتمرد جهان» از «بنیاد ضمیر»، ایران را کشوری خواند که «به روشنی و بدون هیچگونه تردیدی، خطری جدی را متوجه جهان می کند چرا که (تهران) هم در پی دستیابی به سلاح اتمی است، هم از تروریسم حمایت می کند و هم موجودیت اسراییل را در معرض تهدید قرار داده است.»

«بنیاد ضمیر» مستقر در نیویورک دلیل اعطای جایزه نخست وزیر کانادا را آن دانسته که استفان هارپر «رهبری مستقل است که به مردم خود احترام می گذارد، و به دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و صلح در خدمت بشریت متعهد است». آرتور اشنایر، خاخام یهودی سرشناس نیویورک «بنیاد ضمیر» را در سال ١٩٦٥ تاسیس کرد تا «آزادی مذهبی، حقوق بشر و مدارا» را ارتقا دهد.

استفان هارپر به حضار این جلسه که هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده  نیز در میان آنان حضور داشت، اطمینان بخشید که از جنگ افروزی حمایت نمی کند.

نخست وزیر کانادا خاطرنشان کرد: «اظهارات من به معنای توصیه برای اقدام خاصی نیست و هدف من دشوارتر کردن زندگی مردم ایران که سالهای متمادی است که در رنج و عذاب به سر می برند، نبوده و من به طور قطع حامی جنگ نیستم اما (هدف من) شناساندن شیطان و شرارت واقعی او در جهان است.»

استفان هارپر پیشینه حقوق بشر در ایران را «دهشتناک و هراس انگیز» خواند و جمهوری اسلامی را رژیمی دانست که «ایدئولوژی واقعاً نحسی» دارد.

وی در اظهارات خود در این مراسم، بر حمایت کشورش از اسراییل بار دیگر تاکید کرد و از دولت های دیگری انتقاد کرد که از سازمان ملل متحد به عنوان «یک اجلاس بین المللی بهره می جویند تا از اسراییل انتقاد کنند».

کانادا اخیراً سفارت جمهوری اسلامی در اتاوا را تعطیل و با فراخواندن دیپلمات های خود از سفارت کانادا در تهران، کلیه مناسبات دیپلماتیک کشورش با ایران را قطع کرده است.

روزنامه کانادایی مونترال گزت گزارش داده است هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده که در جلسه سخنرانی نخست وزیر کانادا حضور داشته، از تصمیم آقای هارپر برای تعطیلی سفارت کانادا در تهران حمایت کرده  است.

Balatarin

IRANS MURDERER AHMADINEJAD ; OUT OF NEW YORK !

Balatarin

جمعه

نسرین ستوده نامزد جایزه ساخاروف به دلیل نوشتن لایحه دفاعیه روی دستمال کاغذی از ملاقات حضوری محروم است




سپیده دم - نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی در حالی این هفته نامزد دریافت جایزه معتبر حقوق بشر “ساخاروف” شد که به دلیل نوشتن لایحه دفاعیه اش روی دستمال کاغذی از ملاقات حضوری محروم شده است. همسر نسرین ستوده در گفتگو با کمپین بین المللی
حقوق بشر در ایران گفت که خانم ستوده به مدت سه ماه است که از ملاقات با دو فرزند خردسالش محروم است و از یکسال گذشته اجازه ملاقات با مادر و برادرش را حتی به شکل کابینی نداشته است.

رضا خندان به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «همه زندانیان دیگر کم و بیش دارای ملاقات حضوری هستند اما نسرین با وجود داشتن دو بچه کوچک نزدیک سه ماه از ملاقات محروم است. او به دلیل نوشتن لایحه دفاعیه اش روی دستمال کاغذی از ملاقات محروم شد. برای محاکمه اش در کانون وکلا در خرداد ماه امسال او مجبور شده بود روی تکه ای دستمال کاغذی لایحه دفاعیه اش را بنویسد. مسولان زندان به جای اینکه به او با احترام قلم و کاغذ بدهند تا لایحه اش را بنویسد او را به این دلیل که مخفیانه روی دستمال کاغذی نوشته از ملاقات حضوری منع کردند و دستمال را هم از او گرفتند. »
همسر نسرین ستوده با اشاره به فشارهای مضاعف به نسرین ستوده گفت:« مادر و برادر خانم ستوده نزدیک به یک سال است حتی از ملاقات کابینی هم با او محروم هستند. »

لینک مرتبط: پروژه چندرسانه‌ای «ستوده را آزاد کنید» (سه ویدیو ویک اسلایدنمایشی از نسرین ستوده

رضا خندان در پاسخ به آخرین وضعیت جسمی همسرش به کمپین گفت:« آنقدر لاغر و ضعیف شده است که به سختی دیگر قابل شناسایی است. امروز در ملاقات به من می گفت که فائزه هاشمی وقتی وارد بند شده و با بچه ها صحبت کرده است، سراغ او را گرفته است و گفته خانم ستوده هم پیش شما هستند؟ در حالیکه نسرین درست مقابلش نشسته بوده، یعنی اینقدر نسرین قیافه اش تغییر کرده، لاغر شده و چشم هایش گود افتاده که دیگر قابل تشخیص نیست. نسرین دیگر مثل عکس هایش نیست که همه جا پخش شده است. هم بندی ها به خانم هاشمی گفته اند نسرین جلوی رویت نشسته است!»

رضا خندان در خصوص واکنش خانم ستوده به نامزدی جایزه “ساخاروف” به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« من همین امروز(چهارشنبه ۵ مهرماه) با نسرین ملاقات کابینی داشتم، قبل از من خانواده های زندانیان در ملاقات روز یکشنبه خبر را رسانده بودند بنابراین نسرین خودش در جریان بود و خیلی هم خوشحال بود.در شرایطی که او است شنیدن این خبرها و حمایت ها خیلی کمکش می کند و برایش خوشحال کننده است. اما کاش شرایطش بهتر می شد.»

نسرین ستوده به همراه جعفر پناهی یکی از پنج نامزد جایزه حقوق بشر “ساخاروف ” معرفی شده است. ۵ نامزد نهایی دریافت جایزه حقوق بشر پارلمان اتحادیه اروپا با عنوان “ساخاروف” طی روزهای قبل اعلام شدند که نسرین ستوده و جعفر پناهی، فیلم سازی که به ۶ سال حبس و ۲۰ سال محرومیت از فیلم سازی و خروج از کشور و گفتگو با رسانه های داخلی و خارجی محکوم شده است به صورت مشترک یکی از ۵ نامزد دریافت این جایزه حقوق بشر هستند. برنده‌ی امسال جایزه‌ی ساخاروف، روز ۲۳ اکتبر طی مراسمی رسمی در شهر استراسبورگ اعلام خواهد شد.

نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی، زنان و دانشجویان را برعهده داشت، در دادگاه اولیه به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال ممنوعیت از اشتغال به حرفه‌ی وکالت و ۲۰ سال محرومیت از خروج از کشور محکوم شد. حکم حبس تعزیری او در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال تغییر کرد.
Nasrin Sotoudeh Final نسرین ستوده نامزد جایزه ساخاروف به دلیل نوشتن لایحه دفاعیه روی دستمال کاغذی از ملاقات حضوری محروم است

Balatarin

خطاب به سردمداران نالایق و واپسگرای جمهوری اسلامی ; به بهانه‌ی آمدن کدام «جمعه» خانه‌ی ما را ویران می‌کنید؟


برگرفته از وبلاگ اندیشه - چرا سرمایه‌های‌مان را نابود می‌کنید؟ داشته‌های‌مان را به بهانه‌ی کدام چاه فروخته‌اید؟ چاه بی‌انتهای تعبیه شده در لباس‌های‌تان یا آن چاه پر از نامه‌ی موهوم؟ چرا باید تنها در کمتر از یک سال ارزش تمام سرمایه‌های ما نصف شود و آرزوها و برنامه‌های‌مان هم به همان اندازه تباه شوند؟ آقایان! به دنبال کدام بمب بی‌مصرف هستید؟ کدام انرژی نساخته و نیامده را با امروز و فردای ما معامله کرده‌اید؟

دست به «معامله‌ی بزرگی» برده‌اید که اندازه‌ی دست‌تان نیست! شما را چه به جانشینی خداوند و تغییر جهان و برقراری عدالت؟ اصلا شما را چه به حکومت؟ چرا؟ چرا باید در این مملکت اوضاع ما به چنین جایگاهی برسد؟ چرا باید جوانان حتی از فرار از کشور هم نا امید شوند؟ چرا کاری کرده‌اید که زندگی برای ما جهنم و زجر مستمر شده است؟

نمی‌]خواهیم! نه می‌]خواهیم جمعه‌ای بیاید و نه انرژی هسته‌ای می‌]خواهیم! اما می‌خواهیم زندگی کنیم. این را به که بگوییم؟ می‌خواهیم پول‌مان، سرمایه‌های‌مان، شادمانی و زندگی‌مان تباه نشود. حداقل بگذارید از دست شما فرار کنیم! با دلار 2700 تومانی و با احتمال زیاد نرخ‌های بالاترش در آینده چطور می‌توانیم زندگی کنیم؟ با سکه‌ی بالاتر از یک میلیون تومان چطور می‌توانیم از دست شما فرار کنیم؟ اگر شما و جمعه‌های موهوم‌تان و شعب ابی‌طالبتان و انرژی هسته‌ای‌تان را نخواهیم باید به که بگوییم؟ کجا برویم؟ آقایان! چرا در حال تبدیل ایران به زیمبابوه هستید؟

و اما مردم!

ننگ بر دورویی‌های‌مان. ننگ بر ما و نادانی‌های‌مان و انتظار و حماقت‌مان. خسته شدیم از این واژه‌ها و ناله‌ها. خسته شدیم از این مردم.

پ ن:  همین که ما هنوز برای خطاب قرار دادن دولت‌مردان‌مان می‌گوییم «آقایان» یعنی فاجعه!

از آنجایی که حداقل یک نفر دیگر را که در این وضعیت قرار دارد می‌شناسم، از ما به جای «من» استفاده کردم!
Balatarin

سه‌شنبه

USA.25.09.2012.Iranian People protesting against Ahmadinejad's presence ...





فرار مزدوران جمهوری اسلامی از دست ایرانیان


Balatarin

New York Post calls Ahmadinejad a 'piece of s**t' on front page



The New York Post minced no words Tuesday morning when it called Iranian President Mahmoud Ahmadinejad a "piece of s**t" on the front page, noting that the outspoken leader "flashes 'love' at the UN but spews anti-Israel hate."

"We've got a finger for you, too, Mahmoud," Kate Sheehy wrote.

On Monday, Ahmadinejad said the Jewish state had "no roots" in the Middle East and would be eliminated.Permalenke til innebygd bilde

"Iran has been around for the last seven, 10 thousand years. They (the Israelis) have been occupying those territories for the last 60 to 70 years, with the support and force of the Westerners. They have no roots there in history," he said.
Demonstrators participate in a rally against the Iranian President Mahmoud Ahmadinejad near the Warwick New York Hotel where the controversial leader is staying at while in New York for the United Nations General Assembly in New York.

"We don't even count them as any part of any equation for یر an. During a historical phase, they (the Israelis) represent minimal disturbances that come into the picture and are then eliminated," he added.

Reuters said the fiery Ahmadinejad ignored "a U.N. warning to avoid incendiary rhetoric ahead of the annual General Assembly session."

"The United States quickly dismissed the Iranian president's comments as 'disgusting, offensive and outrageous,'" Reuters added.

"Ahmadinejad showed again that he not only threatens the future of the Jewish people, he seeks to erase our past," said Israel's U.N. Ambassador Ron Prosor, who walked out on Ahmadinejad's speech.

"Three thousand years of Jewish history illustrate the clear danger of ignoring fanatics like Iran's president, especially as he inches closer to acquiring nuclear weapons," he added.

Ahmadinejad also dismissed warnings that Israel is close to launching an air attack on Iran to destroy the nuclear complex that many countries say is working to develop nuclear bomb-making capability.

“Fundamentally, we do not take seriously the threats of the Israelis,” he said. “We have at our disposal all the means to defend ourselves.

Balatarin

! عکس العمل فوری نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سخنان احمدی نژاد

Balatarin

تظاهرات در اسلو با خواست تعطیلی سفارت رژیم اسلامی ایران در اسلو و قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک دولت نروژ با رژیم جمهوری اسلامی


زمان و مکان : شنبه ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۲ , ساعت ۱۳ تا ۱۵ در مقابل وزارت خارجه نروژ
ما همه مخالفان رژیم جهل و جنایت حاکم بر ایران و همه احزاب، سازمانها و نهادهای اپوزسیون جمهوری اسلامی را به شرکت فعال در این تظاهرات فرا میخوانیم.
جمهوری اسلامی ۳۳ سال است که حکومت ترور و نقض همه حقوق مردم ایران بوده است و زندگی روزانه مردم را به یک کابوس مبدل ساخته است. بیش از سه دهه است که بطور سیستماتیک به سرکوب مخالفین خود مشغول است و یک آپارتاید تمام عیار را علیه زنان اجرا کرده است. دهها هزار نفر را اعدام کرده و صدها نفر را در داخل و خارج کشور ترور کرده است. جمهوری اسلامی ستون فقرات جنبش فوق ارتجاعی اسلام سیاسی و ترویسم اسلامی است و با دنبال کردن سیاست اتمی، به فضای جنگی دامن میزند و سایه شوم جنگ را بالای سر مردم نگه داشته است. جمهوری اسلامی نه فقط کابوسی برای مردم ایران بلکه، معضلی برای کل بشریت است.
جمهوری اسلامی یک حکومت جانی و آدمکش است و دول غرب همواره با آن مماشات کرده و در پی دیالوگ و استحاله آن بوده اند.
امر بستن همه سفارتهای جمهوری اسلامی و آفریقای جنوبیزه کردن این رژیم کار مبارزه و تلاش مردم ایران و جهان است. بستن سفارت جمهوری سلامی در کانادا این فرصت را فراهم میاورد تا همه آزادیخواهان در همه جای جهان به میدان بیایند و فریاد بزنند بجای سیاست های مماشات با جمهوری اسلامی و تحریم های اقتصادی که به خانه خرابی و فقر بیشتر مردم منجر شده است، سفارتخانه های جمهوری اسلامی در سراسر جهان باید بسته شوند. باید به همه روابط سیاسی، دیپلماتیک و فرهنگی با این حکومت خاتمه داده شود. جمهوری اسلامی ایران باید از نظر بین المللی منزوی و طرد گردد و از همه مراکز و نهادهای بین المللی اخراج گردد. مردم ایران با یک حکومت منزوی و طرد شده بهتر میتوانند تعیین تکلیف کنند و آن را از پای در آورند و خود را از شر آن خلاص کنند.
سفارت رژیم اسلامی در اسلو لانه جاسوسی و ترور جانیان حاکم بر ایران است. خواست بستن این مرکز سازماندهی ترور و جاسوسی خواست همه انسانهایی است که مجبور به فرار از ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی شده اند.خواست تعطیلی سفارت رژیم در نروژ دفاع از مبارزات مردم ایران برای سرنگونی این رژیم است. به این تظاهرات بپیوندید. 
Balatarin

دوشنبه

آزار و اذیت خانواده فواد فریمانی پس از خروج او از کشور


فوآد کریمیکمپین بین المللی حقوق بشر در ایران - فواد فریمانی، دانشجوی محکوم به هشت سال زندان که اکنون در کشور هلند به سر می‌برد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که خانواده اش پس از خروج او تحت فشار و آزار و اذیت شدید قرار گرفته اند. فواد فریمانی مدعی است خانواده اش مواجه با آزار و اذیت های شخصی شده اند که در زمان بازداشت او به خانواده اش قول آزادی او را به شرط دریافت مبلغ پولی داده بوده است. این دانشجو معتقد است که این آزار و اذیت‌های مداوم  تصادفی و بی علت نیست.

فواد فریمانی، دانشجوی دوره دکتری مهندسی پزشکی از دانشگاه امیرکبیر ۲۳ شهریورماه ۱۳۸۹ در هنگام خروج از دانشگاه توسط ماموران امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. او پس از ۹۸ روز حبس در بند دو الف سپاه با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی این دانشجو را به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به مقدسات، نشر اکاذیب، توهین به فقهای شورای نگهبان، توهین به رهبر جمهوری اسلامی به ۸ سال زندان محکوم کرد. این حکم در دادگاه تجدید نظر هم تایید شد. اتهام های او به دلیل داشتن چند کاریکاتور از حضرت محمد در لپ تاپش، چند ایمیل شخصی و داشتن جلسات کتابخوانی و نقد دین در دانشگاه امیرکبیر و حضور در تحصن و تظاهرات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بوده است.

فواد فریمانی پس از احضاریه دادگاه تجدید نظر، ۲۰ روز مهلت داشت تا خود را به زندان معرفی کند اما این دانشجو که ممنوع الخروج نبود از کشور خارج شد. در ابتدا به کشور ترکیه رفت و اکنون نزدیک به یک ماه   است که به کشور هلند رسیده است. با این حال خانواده اش از ۹ ماه گذشته که او از کشور خارج شده تحت فشار و آزار و اذیت قرار گرفته اند. فواد فریمانی همچنین فرزند شهید دوران جنگ است.

این زندانی سابق به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« در دورانی که من در زندان بودم اشخاصی با خانواده ام تماس می‌گرفتند و ادعا می‌کردند که می‌توانند من را آزاد کنند، البته این تماس‌ها بعد از آزادی من هم ادامه داشت ولی به نحوه ای دیگر. در آن دوران خیلی‌ها به خانواده‌های زندانیان تماس می گرفتند و ادعا می کردند که می توانند مشکل پرونده زندانیان را حل کنند. کسی که در ماه های گذشته برای خانواده ام مشکل ایجاد کرده یکی از همان افراد بود که ادعا می‌کرد در مقابل دریافت پول مسئله پرونده من را حل می کند اما خانواده‌ام به حرف های او اعتمادی نکردند. ولی پس از آنکه من از ایران رفتم او اس ام اس های تهدید آمیز به مادر و سه خواهرم می زد. مادر و خواهرهایم هر کدام جداگانه شکایت کردند و خواستار رسیدگی شدند.  پس ازآن یکبار مخفیانه وارد آپارتمانی که ما در آن زندگی می کنیم شد و بعد زنگ ورودی خانه را زده و وقتی مادرم در را باز کرده به زور وارد شده و به مادر و خواهرم فحاشی کرده و آنها را کتک زده است.  الان پای مادرم در گچ است و دست خواهر در آتل. همسایه ها با سر و صداهای که ایجاد شده به پلیس ۱۱۰ زنگ زده اند و او دستگیر شد اما نمی دانیم که او به چه علت آزاد شد! چون مدتی بعد دوباره وقتی مادرم در خانه نبوده با قمه وارد آپارتمان شده، در ورودی مان را شکست و برادر ۱۰ ساله ام را با قمه تهدید کرد درست در همان لحظات دوباره با سر و صداها همسایه ها متوجه شدند و به پلیس ۱۱۰ زنگ زدند. حتی این آقا به یکی از نیروهای پلیس هم فحاشی کرده و با او گلاویز شده است.اما باز هم از سوی بازپرسش آزاد شد! و دوباره به مادر و خواهرم زنگ می زده و آنها را تهدید می کرده است.»

فواد فریمانی به کمپین گفت:« من باور نمی شود که چطور امکان دارد شخصی که با قمه و به زور وارد خانه ای می شود، افراد داخل خانه را تهدید می کند، مزاحمت برای همسایه ها به وجود می آورد توسط بازپرس پرونده پس از چند ساعت آزاد شود. چطور من برای چند کاریکاتور و ایمیل به هشت سال زندان محکوم شدم اما کسی که سلاح سرد با خودش حمل می کند پس از چند ساعت آزاد می شود. این یک اتفاق و اهمال ساده پلیس نیست. پس از این اتفاق آنقدر خانواده ام ترسیده بودند که برادر و خواهرها و مادرم هر کدام به خانه اقوام برای مدتی رفتند.»

آقای فریمانی در پاسخ به اینکه شکایت خانواده اش به کجا رسیده است اظهار داشت:« خانواده من تا به حال ۴ پرونده قضایی از این ماجرا در شعبات مختلف دادگاه صدف مشهد دارند. اما جالب است که بدانید یکی از قضات به مادرم گفته است که چون شما خانواده ضد انقلاب هستید من پرونده‌تان را رسیدگی نمی‌کنم. در حالیکه پدر من پزشک سپاه در دوران جنگ بوده و شهید شده است چطور حالا ما خانواده ضد انقلاب می توانیم باشیم؟ اصلا خانواده ضد انقلاب یعنی چه؟ من باور نمی کنم که چرا ۴ قاضی شعبه های ۶۰۲ تا ۶۰۵ دادگاه صدف مشهد برخورد مشابهی در خصوص این پرونده دارند و هنوز به هیچکدام از شکایت ها رسیدگی نشده است. به غیر از اعضای خانواده ام همسایه ها نیز از او که مزاحمت ایجاد کرده شکایت کردند. مادرم حتی از پلیس ۱۱۰ نیز شکایت کرده که مجرمی را که به خانه ما حمله کرده آزاد کرده است.»

این زندانی سابق با اظهار اینکه مادرش روز دوشنبه ۶ شهریور ماه به دادسرای ویژه اوین رفته و در آنجا نیز موضوع را مطرح کرده است، گفت:« مادرم به دادسرای اوین هم رفت اما بهش جواب قانع کننده ای نداده اند. مادرم گفته یا شما از این اتفاق ها خبر دارید و یا خبر ندارید و خواسته که پیگیری شود. تنها اتفاقی که افتاده این است که این شخص این هفته به بیمارستان روانی ابن سینا مشهد منتقل شده است. با این حال هنوز خانواده ام و من نگران هستیم که او پس از چند روز از بیمارستان خارج شود و دردسر بزرگتری را برای خانواده ام به وجود بیاورد.»

این دانشجو دکترا که از تحصیل محروم شد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« این اذیت ها از همان دوران بازداشت من آغاز شد، وقتی در زندان بازجویم از من خواست تا وصیت نامه ام را بنویسم و بعد آنها وصیت نامه ام را به مادرم نشان داده بودند و او فکر می کرد که من مرده ام و آنقدر ناراحت شده بود که سرش را به دیوار زده بود و تا چند روز حالش بد بود. حالا هم کسی که از نظر روانی در شرایط درستی به سر نمی برد را انداخته اند وسط.»

فواد فریمانی گفت:«مجموع اتفاق های که افتاده است به من می گوید حتما او دارای مصونیت قضایی است. لابد عده ای او را انداخته اند وسط ، تا هر کاری که دلش خواست انجام دهد و به او مصونیت قضایی داده اند و هر بار آزادش کرده اند. الان هم خدا داند که کی از بیمارستان مرخص شود!»
Balatarin

محکومیت ۵ جوان سیرجانی که ۶ ماه قبل توسط سربازان گمنام امام زمان در فضای اینترنت رد یابی شده بودند


خبرگزاری هرانا  - دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: حکم محکومیت ۵ جوان سیرجانی که ۶ ماه قبل به اتهام انتشار مطالب خلاف قانون در سایت فیس بوک دستگیر شده بودند صادر و به آنان ابلاغ شد.

بنا به گزارش ایسنا، ‌ مهدی بخشی در خصوص این پرونده گفت: "فضاهای اینترنتی و مجازی همواره توسط سربازان گمنام امام زمان در دست بررسی بوده و این افراد به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به مسوولان عالی رتبه مملکت دستگیر شدند."

وی افزود: "بازجویی‌های لازم توسط اعضای تیم سایبری اداره اطلاعات انجام شد و پس از بررسی پرونده کیفر خواست برای آنان صادر شد."

وی ادامه داد: "این پرونده جهت رسیدگی و صدور رأی نهایی به دادگاه انقلاب ارسال شد که اکثر متهمان به حبس محکوم شدند."

این مقام قضایی گفت: "بخشی از اتهامات وارده این افراد در محاکم جزایی عمومی قابل رسیدگی است که حبس آن‌ها را افزایش خواهد داد."

دادستان سیرجان اذعان کرد: "عضویت در سایت‌های فیل‌تر شده غیرقانونی است و شهروندان باید از فعالیت در آن‌ها پرهیز کنند."
Balatarin

یکشنبه

محرومیت علیرضا شهیری, رییس ستاد مهندس موسوی در بابل از حضور در دانشگاه


خبرگزاری هرانا - نهادهای امنیتی استان مازندران مانع از حضور علیرضا شهیری فعال سیاسی به دانشگاه علوم و فنون بابل شده‌اند.

بنا به گزارش کلمه، چندی پیش اداره اطلاعات استان مازندران، علیرضا شهیری فعال سیاسی و مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم و فنون بابل را از حضور در دانشگاه محروم کرده است.

علیرضا شهیری رییس ستاد مهندس موسوی در بابل به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبانی علیه نظام در اسفند ۸۸ توسط اداره اطلاعات استان مازندران بازداشت و به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. رئیس سابق اداره آموزش و پروش شهرستان بابل در دوران اصلاحات چندی پیش بعد از گذراندن نیمی از دوران حبس خود از زندان متی کلای بابل آزاد شد.
Balatarin

بازداشت دو مترجم و وبلاگ نویس طی هفته گذشته


خبرگزاری هرانا - علی رنجبر و حمیدرضا عبدالهی دو وبلاگ نویس و مترجم طی هفته گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو تن از وبلاگ نویسان و مترجمین به نامهای علی رنجبر و حمیدرضا عبدالهی هفته گذشته به ترتیب در روزهای یکشنبه ۲۶ شهریور و سه شنبه ۲۸ شهریورماه توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.

ماموران بعد از هجوم ناگهانی به منزل ایشان آن‌ها را دستگیر کردند در هنگام دستگیری اتهام و یا علت بازداشت این افراد به خانواده‌های ایشان اعلام نشده است.

گفتنی است، علی رنجبر پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت و چند ماه را در بند ۲۰۹ زندان اولین گذرانده بود.

این دو وبلاگ نویس و مترجم با گذشت یک هفته از زمان بازداشت تا کنون موفق به تماس با خانواده‌های خود نشده‌اند.
Balatarin

وضعیت نامعلوم و نگران کنندۀ انور حسین پناهی، فعال و زندانی سیاسی کُرد


کمیته گزارشگران حقوق بشر- با گذشت چند روز از انتقال انورحسین پناهی، از زندان مرکزی سنندج، کماکان از وضعیت این زندانی سیاسی و فعال مدنی کرد خبری در دست نمی باشد و ماموران اطلاعات در پی پرونده سازی مجدد برای وی هستند.

یک منبع نزدیک به خانواده حسین پناهی به کمیته گزارشگران اطلاع داده است که پس از فراخوانده شدن و انتقال انور از زندان مرکزی سنندج در روز پنجشنبه گذشته، وی اکنون به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده و تحت بازجویی های مجدد قرار دارد.

این منبع گزارش داده است که فشارهای مجدد وزارت اداره اطلاعات به انور حسین پناهی، به دلیل اقدامات وی در دوران مرخصی کوتاه مدت و استعلاجی اخیر بوده، که طی آن، پیگیر وضعیت برخی همبندان خود و خانواده های آنان، همچنین ارتباط با برخی وکلا و فعالان بوده و وزارت اطلاعات قصد پرونده سازی مجدد برای وی دارد.

طبق آخرین اطلاع، روز شنبه اول مهر ماه، خانواده حسین پناهی به زندان مرکزی سنندج مراجعه کرده و پیگیر وضعیت وی شده بودند، که ماموران زندان اعلام کرده اند که نامبرده از این محل انتقال داده شده است.

گفتنی است، انورحسین پناهی، فعال سیاسی و مدنی کردستان، ابتدا توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود، که متعاقب پیگیری ها و اعتراضات فعالان حقوق بشری، این حکم اعدام به حبس مبدل شد.

خانواده حسین پناهی گفته اند که در پی مراجعات اخیر، ماموران اطلاعات به آنها گفته بودند که این حکم اعدام نباید شکسته و به حبس مبدل می شد و انور باید زیر حکم اعدام باقی می ماند.

Balatarin

آمریکا: ایران به دروغگویی هسته ای اذعان کرد


بی بی سی فارسی : ایالات متحده سخنان اخیر یک مقام هسته ای ایران درباره ارائه اطلاعات غلط را بیانگر اعتراف این کشور به دروغگویی عنوان کرده است. ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در واکنش به سوال خبرنگاران درباره سخنان فریدون عباسی دوانی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: "این سخنان به نگرانی جامعه بین المللی از آن چه که واقعا در این کشور رخ می دهد، می افزاید."
به گزارش روزنامه عرب زبان الحیات، آقای عباسی دوانی که برای شرکت در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده، در مصاحبه با این روزنامه گفته ایران با ارائه اطلاعات نادرست، سازمان های اطلاعاتی غربی را گمراه کرده است.

آقای عباسی دوانی با متهم کردن سازمان های اطلاعاتی غربی، به خصوص MI6 به جاسوسی از برنامه هسته ای این کشور گفت ایران گاهی برای حفاظت از تاسیسات اتمی خود اطلاعات نادرستی را ارائه کرده است.

او افزود ایران گاهی به غلط نقطه ضعف هایی را از خود به نمایش گذاشته و گاهی هم درباره توانایی های خود اغراق کرده است.

خانم نولاند در واکنش به این سخنان گفت: "تصور کنید که ایران دروغ بگوید."

او ادامه داد: "این سخنان به ما می گوید که ایران بالاخره به طور عمومی پذیرفته که درباره برنامه اتمی خود دروغ می گوید."
کشورهای عضو گروه ۱+۵ که شامل پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان است، قرار است هفته آینده در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مذاکرات هسته ای با ایران رایزنی کنند.

کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد این گروه این هفته در استانبول به طور غیر رسمی با سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد اتمی ایران دیدار کرد تا درباره مذاکرات پیشین گفت و گو کند.

سعید جلیلی و کارترین اشتون امسال سه نشست رسمی داشته اند ولی پیشرفت مهمی در مذاکرات هسته ای صورت نگرفته است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان بازرسی از مجتمع صنایع نظامی پارچین در جنوب شرق تهران است.

بازرسان این آژانس خواهان دسترسی به محلی هستند که گفته می شود محل احتمالی انجام بعضی از آزمایش های مرتبط با برنامه اتمی ایران است.

ایران با رد این موضوع از بازرسی از این مجتمع خودداری می کند
Balatarin

فروش کلیه فرزند به منظور تامین هزینه ملاقات خانواده با معلم زندانی در زندان زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قطع حقوق بازنشستگی معلم زندانی محمد امین آگوشی باعث شده است که شرایط معیشتی وی  و خانواده اش را در شرایط بسیار سختی قرار دهد.
زمان اگوشی ۲۴ ساله متاهل و دارای یک فرزند ۲ ماه  فرزند معلم زندانی برای تامین هزینه سفر جهت ملاقات با پدرش در زندان زاهدان  ناچار شد که کلیه سمت چپش را به بیمارستان موسوم به خمینی در پیرانشهر بفروشد.
خانواده اگوشی با طی مسافت بسیار طولانی و صرف هزینه های  بسیار زیاد عازم شهر زاهدان شدند.آنها وقتی که به درب زندان زاهدان رسیدند خواهان ملاقات با معلم زندانی شدند.
مدت زمان نسبتا طولانی منتظر ملاقات ماندند وپس از بازرسیهای توهین آمیز و قرار گرفتن در زیر آفتاب شدید به آنها اطلاع داده شد که فقط نیم ساعت می توانند با معلم زندانی ملاقات نمایند.
خانواده آگوشی نسبت به مدت زمان کوتاهی که می توانند با عزیز خود ملاقات کنند اعتراض کردند و برای زندانبانان ولی فقیه توضیح دادند که باصرف هزینه های زیاد و طی مسافتی طولانی  توانسته اند
خود را به زندان زاهدان برسانند.اما زندانبانان ولی فقیه حاضر به افزایش مدت ملاقات نشدند.


از طرفی دیگر معلم زندانی محمد امین آگوشی که از بیماریهای حاد جسمی رنج می برد. بیماریهای مانند ناراحتی عصبی که در اثر شکنجه های دوران اولیه بازداشت به آن مبتلا  شده است .
همچنین بیماری دیگری که به صورت تاول زدن بر زبان و دهان اوایجاد شده است.اما بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن وی از درمان او ممانعت می کنند.

زندان زاهدان فاقد  حتی پزشک عمومی می باشد و پزشک عمومی  هر ۲ هفته یکبار به زندان مراجعه می کند و از تجربه کافی پزشکی برخوردار نمی باشد و تنها به تجویز  قرصهای مسکن اکتفا می کند.
هیچ پزشک متخصصی تا به حال به این زندان مراجعه نکرده است.این زندان یک زندان قرون وسطایی است و فاقد امکانات اولیه می باشد..تعداد زندانیان چند برابر ظرفیت سلولها می باشند.
وضعیت بهداشت زندان فاجعه بار است و زندانیان بخاطر یک بیماری ساده و قابل درمان به دلیل نبود امکانات اولیه پزشکی فوت می کنندآمار مرگ و میر در این زندان بسیار بالا است.

از طدفی دیگر انواع مواد مخدر در زندان به وفور یافت می شود. ورود مواد مخدر توسط مسئولین زندان صورت می گیرد و از بابت فروش آن در زندان در آمد هنگفتی به جیب می زنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قطع حقوق بازنشستگی معلم زندانی و قرار دادن او و خانواده اش در شرایط بسیار سخت معیشتی به حدی که فرزند او برای تامین هزینه سفر
به منظور ملاقات خانواده با معلم زندانی ناچار به فروش کلیه خود شود و همچنین عدم درمان معلم زندانی را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع
پرونده ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی جهت رسیدگی به جنایت علیه بشریت وی است.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
۰۱ مهر ۱۳۹۱ برابر با ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
Balatarin

احمدی نژاد در بدو ورود به نیویورک با مخالفت مردم امریکا روبه رو شده است


آسو نیوز: محمود احمدی نژاد که ساعاتی پیش برای شرکت در شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد واردنیویورک شده بود در بدو ورود با مخالفت های  وسیعی از جانب فعالان سیاسی و حقوق بشری در امریکا مواجه شده است.


 به گزارش خبرگزاری ها داخلی، محمود احمدی نژاد در این سفر قصد دارد علاوه بر ایراد سخنرانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مهترین مسائل بین امللی و تشریح راهکارهای خروج از بحران ها ی و مشکلات کنونی دیدارها با روسا و مقامات سایر کشورهای خواهد داشت و طبق روال هر ساله گفت و گوهایی را نیز بارسانه های بین المللی صورت بدهد.
این در حالی است که احمدی نژاد در اولین لحظات حضور خود در نیویورک با مخالفت هایی زیادی  مواجه شد.
مردم امریکا علیه حضور احمدی نژاد در امریکا به شدت اعتراض کرده در شعارهایی خواستار ترک او در این کشور شده اند.
آنها با نصب تابلوی نمادین در نیویورک اعلام داشته اند که احمد ی نژاد حق ندارد در امریکا حضور داشته باشد.
در بخشی دیگر از این شعارها همچنین این مردم خواستار شده اند که سازمان ملل متحد نباید اجازه بدهد که احمدی نژاد در این دوره از مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشته باشد .

 از سوی دیگر، محمود احمدی‌نژاد همراه با هیاتی ۱۰۰ نفره عازم نیویورک شد، در حالی که برای ۶۰ نفر دیگر از همراهان او ویزای سفر داده نشد.
ایران برای همراهی ۱۶۰ نفر با محمود احمدی‌نژاد از امریکا درخواست ویزا کرده بود که با حدود ۱۰۰ ویزا موافقت شد و بر این اساس جمعی از مقامات و اطرافیان محمود احمدی‌نژاد به دلیل عدم صدور ویزا از این سفر بازماندند. بنا به گزارش‌ها در میان افرادی که از این سفر بازماندند نام دو وزیر و دو معاون وزیر به چشم می‌خورد.
 امسال محمود احمدی‌نژاد در حالی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد که معمر قذافی رهبر سابق لیبی و رقیب محمود احمدی‌نژاد در ایراد سخنرانی‌های جنجالی در مجمع عمومی سازمان ملل حضور ندارد.

سال ۲۰۰۹ وقتی محمود احمدی‌نژاد از سخنرانی خود در مجمع عمومی برای حمله به اسرائیل بهره برد، بیش از نیمی از هیات‌های کشورهای دنیا سالن اجلاس را ترک کردند و فقط نمایندگان کشورهایی همچون لیبریا، آندورا و غیره در سالن باقی ماندند.

 این آخرین و هشتمین حضور احمدی‌نژاد در مقام رئیس‌جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل است.
Balatarin

دیدبان حقوق بشر خواستار کاهش محدودیت های آموزشی زنان در ایران شد


صدای امریکا - یک گروه  طرفدار  حقوق بشر از ایران خواسته است  محدودیت های زنان در آموزش عالی را، در حالی  که سال تحصیلی جدید آغاز می شود، کاهش دهد.
 مدیر بخش زنان در سازمان دیدبان حقوق بشر  روز شنبه به گزارش اخیر  خبرگزاری مهر  که زنان از 77 رشته تحصیلی  ممنوع شده اند اشاره کرد و گفت :  نگرانی این است که در برخی جنبه ها،  گزینش هایی که برای زنان ممنوع شده  خود سرانه بوده است.
لیس گرنت هولتز در مصاحبه ای با صدای امریکا می گوید بنظر می رسد محدودیت ها بخشی از سرکوب گسترده تر آزادی آکادمیک در ایران ، و روند اسلامی ساختن آموزش باشد.
او می گوید رهنمودهای جدید از ایران همچنین حاکی است تعداد دوره هایی که مردان از آنها ممنوع شده اند  بسیار کمتر است.
در ماه اوت، شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل  در مامه ای به سازمان ملل متحد نسبت به  محدودیت های آکادمیک برای زنان ایران ابراز نگرانی کرد، و گفت  مقررات جدید  بی میلی  دولت را به حمایت از حضور زنان در  حوزه عمومی نشان می دهد.
Balatarin

شاهکار جدید دولت احمدی نژاد: دستکاری عمدی نرخ ارز برای جبران کسری بودجه


کلمه –  چیز زیادی نگذشته از زمانی که احمدی نژاد گفته بود “یک عده ارز گرفته اند و انبار کرده اند.” حالا با گذشت چند هفته از افزایش پی‌در‌پی قیمت ارز و تاثیر نامطلوب آن بر ثبات بازار و نرخ کالاها و رشد تورم، چند نماینده مجلس از پشت پرده این گرانی پرده برداشته و رد اخلال‌های مورد ادعا را زده و به دولت رسانده اند و علت آشفتگی بازار ارز را یک گرانی عامدانه، با اراده دولتمردان، و با هدف سه برابر کردن یارانه نقدی اعلام کرده اند.

به گزارش کلمه، دولت احمدی نژاد که مخالفان زیادی را در اردوگاه به اصطلاح اصولگرایان مقابل خود برای افزایش یارانه نقدی دید که نگران بودند این اقدام در آستانه انتخابات نتایج ناگواری در پی داشته باشد، و از این رو این اقدام را مخالف قانون و خلاف مصلحت کشور و مردم می دانستند؛ اکنون با نزدیک شدن به ایام انتخابات و با دور زدن قانون و مجلس و جناح اصولگرا، ظاهرا درصدد اجرای این کار تبلیغاتی به شکلی پیچیده تر برآمده است.

چنانچه احمد توکلی نماینده منتقد دولت که باز هم دست به قلم شده، در گزارشی به مردم به این مساله اشاره کرد و الیاس نادران نیز در گفت و گو با مهر اعلام کرد: اطلاعات غیر رسمی رسیده به نمایندگان مجلس، اخبار مبنی بر تلاش دولت برای افزایش ۳ برابری یارانه های نقدی از محل افزایش قیمت ارز را تایید می کند. این نمایندگان منتقد دولت گفته اند: اقدام تعمدانه دولت در عدم عرضه ارز به بازار آزاد و ایجاد نوسان آشفتگی در بازار بیشترین لطمه را به اعتماد مردم به دولت زده و مردم را نسبت به توانمندی های دولت بدبین کرده است.

پیش از این نیز غلامرضا مصباحی مقدم برای اولین بار پس از چند هفته فاش کرده بود که بانک مرکزی ارزی عرضه نمی کند و همین عدم تزریق ارز، تقاضای ارز را تشدید کرده و منجر به افزایش قیمت ارز شده است.

در همین زمینه خبرگزاری مهر نیز در گزارشی از آن چه ایده‌ی “اقتصادی- سیاسی” دولت و نسخه جدید ارزی یارانه نقدی می نامید، خبر داد و نوشت: درصورت نهایی شدن آن، یارانه ماهانه نقدی ۹۰ هزار تومانی به ازای هر ایرانی از محل آزادسازی نرخ ارز اختصاص خواهد یافت.

براساس این ایده و درصورت نهایی شدن، مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع – ۱۲۲۶ تومان- و نرخ بازار آزاد (حدود ۲۴۰۰ تومان) از محل آزادسازی نرخ ارز به مردم پرداخت خواهد شد.

بدین صورت که از محل آزادسازی نرخ ارز (و کنار گذاشتن ارز تک نرخی بالای ۱۲۲۶ تومان)، سهم هر ایرانی از این محل سالیانه بیش از یک میلیون تومان و ماهیانه حدود ۹۰ هزار تومان خواهد بود.

حال، اگر یارانه نقدی موجود (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) را با این یارانه جدید ارزی (۹۰ هزار تومان ) جمع کنیم، بیش از ۱۴۰ هزار تومان می‌شود. در واقع وعده محمود احمدی نژاد برای سه برابر کردن یارانه نقدی با این “ایده اقتصادی-سیاسی” نیز محقق خواهد شد.

همچنین گفته شده که در تحرکی جدید، نزدیکان احمدی نژاد اخیرا در برخی نشست‌هایشان برای آماده سازی افکار عمومی، این ایده “اقتصادی-سیاسی” را به صورت این پرسش مطرح کرده‌اند: چرا نباید مابه التفاوت نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان و بازار (حدود ۲۴۰۰ تومان) را به بیت‌المال برگردانیم و آن را به مردم ندهیم؟

دولت احمدی نژاد طی سال گذشته بیش از پانزده هزار میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه نقدی کسری داشته که با استفاده از منابع بانک مرکزی و بودجه برخی وزارتخانه ها نظیر نفت و نیرو تامین کرده است و با این وجود از اواخر سال ۹۰ در تکاپو برای اجرای مرحله دوم حذف یارانه ها بود که مجلس با تصویب قانونی سعی کرد جلوی افزایش شدید قیمت ها و اقدام ضربتی دولت را بگیرد حالا اما رئیس دولت و یارانش از در دیگری وارد شده اند.

اما واقعیت این طرح به اصطلاح ” اقتصادی – سیاسی ” و یا نسخه جدید ارزی، چیزی جز اقدامی سیاسی و تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نیست. موضوعی که به کرات در تذکرات و هشدارهای اصلاح طلبان و فعالان جنبش سبز مطرح می شد که سرمایه های کشور با چه اهدافی دست مایه سیاسی بازی و شوی تبلیغاتی احمدی نژاد و یارانش قرار گرفته است. موضوعی که یاران دیروز و منتقدان امروز احمدی نژاد تازه به آن رسیده و با افشای این مساله نسبت به نتایج سیاسی آن بیم دارند. البته نه از جهت آنکه نگران آن باشند که همین اقتصاد نیم بند و بیمار کشور فلج تر شود، بلکه واهمه آنها از رقیبی است که در موسم انتخابات مقابل خود می بینند.

از جمله این واکنش ها در نامه امروز احمد توکلی به مردم هویدا شده که نوشته است: دولت هم هر وقت اراده کند برای تأمین کسری بودجه خود، با بازار به ظاهر رقابتی بازی می کند و هر قدر بخواهد به دست می آورد؛ چنان که الان اجازه می‌خواهد که ارز را گران کند و مابه التفاوت را به صورت نقدی بین مردم توزیع کند. اقدام تورم زایی که شیرینی موقت و تلخکامی طولانی مدت دارد. البته برای سیاسی کاری انتخاباتی به نظرشان مفید می‌رسد.

او اشاره کرده که بورس ارز تحت عنوان (Forex =Foreign Exchange Market) در دنیا متداول است. حجم عظیمی در حد ۳٫۹۸ تریلیون دلار (آوریل ۲۰۱۰) گردش مالی روزانه این بازار در جهان است. ولی آن بازار رقابتی است، درحالی که در بازار ارز ایران، عرضه کننده اصلی بانک مرکزی است. و اگر کل دولت را در نظر بگیریم، تقاضا کننده اصلی نیز دولت است. بنابراین ادعای تشکیل بورس برای کشف قیمت رقابتی، ادعایی بی‌اساس است. در واقع باز هم بانک مرکزی و دولت همه کاره‌اند با این فرق که در آن صورت، هر نرخ بالایی که پیدا شود، می‌توانند از خود سلب مسئولیت کنند.

الیاس نادران نیز با اعلام اینکه افزایش توزیع یارانه نقدی، حجم نقدینگی و در نتیجه قیمت کالاها را افزایش می دهد. گفته است: دولت پیش از این هم سابقه توزیع پول در آستانه انتخابات را داشت.

در همین زمینه خبرگزاری مهر به نقل از غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه درحال حاضر ارزش پول ملی ایران ۵۰ درصد کاهش یافته است، افزوده که این اقدام دولت با هیچ منطقی پذیرفته نبوده و اساسا به مصلحت نظام نیست.

وی با طرح این سوال که درکجای دنیا ارزش پول ملی را برای توزیع نقدینگی در جامعه که منجر به تورم می شود، کاهش می دهند؟ گفت: درحقیقت دولت با این اقدام می خواهد ارزش پول ملی را کاهش دهد تا بین مردم پول پخش کند که این اقدام هم به شدت تورم زاست.

سعید اربابی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس هم با بیان اینکه افزایش نرخ ارز به یکباره جز ملتهب کردن بازار نتیجه ای در برنخواهد داشت، گفت: ۳ برابر کردن پرداخت یارانه های نقدی موجب رشد ۵۰ درصدی نرخ تورم خواهد شد.

در این میان هر چند تاج گردون نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی سه طرح فوریتی اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها، تعیین تکلیف مابه تفاوت نرخ ارز و شفاف سازی منابع صندوق توسعه ملی از فردا در صحن علنی خبر داده، اما به نظر می رسد آشفتگی های بازار ارز حاصل از اقدام دولت به این زودی ها متوقف نخواهد شد؛ هم چنان که قیمت ارز نیز در اولین روز هفته، روند صعودی داشت.

امروز قیمت دلار در بازار تهران به ۲۴۷۵ تومان رسید، در حالی که بانک مرکزی همچنان قیمت دلار مرجع را ۱۲۲۶ تومان اعلام می‌کند. قیمت هر یورو در بازار تهران ۳۲۳۵ تومان است. این در حالی است که قیمت اعلام شده یورو توسط بانک مرکزی نیز ۱۵۹۱تومان است. قیمت هر پوند نیز در بازار امروز ۴۰۳۵ تومان است. قیمت مرجع آن را نیز بانک مرکزی ۱۹۸۹ تومان اعلام کرده است.

از سویی خبرگزاری ایلنا در گزارشی از پیش بینی کارشناسان سرمایه نوشت که اشاره داشتند با تداوم افزایش نرخ سکه و دلار، پیش بینی‌ها، از عبور نرخ سکه و دلار به ترتیب از مرز یک میلیون تومان و ۲ هزار ۶۰۰ تومان تا پایان هفته حکایت می‌کند.

به نظر می رسد دولت و مجلس در آستانه کشمکشی جدید قرار گرفته اند که باید دید احمدی نژادی که به صراحت بر قانون گریزی دولتش تاکید کرده و می گوید قانون را قبول ندارم، پیروز این میدان است یا نمایندگانی که با توصیه رهبری مجبورند تا پایان دولت او را مدارا کنند.
Balatarin

شنبه

Student Peace Prize goes to imprisoned Iranian student


madridtilprintpersian icons- Imprisoned libertarian
Currently, Tavakoli is serving a prison sentence of nine years because of a speech he held in 2009, criticizing the Iranian regime. A couple of months earlier, Mahmoud Ahmadinejad had been reelected President; the presidential election was condemned as undemocratic by the opposition, as well as by foreign organizations and leaders. The election provoked large public demonstrations, which led the regime to impose a stricter rule on the citizens of Iran.

Students constitute an important group of the Iranian society and many young people in Iran are currently attending colleges and universities. However, students are quite often deprived of their right to education and/or prosecuted in response to oppositional political activity. Tavakoli studied at Amirkabir University of Technology in Teheran, Iran, where he was a prominent leader of the student organization Islamic Students’ Association. The Student Peace Prize winner works mainly for student rights and democratization through speeches and publications. Tavakoli has been imprisoned for shorter periods of time earlier, and has demonstrated that he refuses to be scared into silence. Even whilst in prison he continues writing strongly worded letters to the

government.

“With his own life and future at stake he is fighting for a peaceful reform and progress through participation and democracy. The prize is a clear signal to the regime that the world is paying attention,” says Jan Tore Sanner, deputy of the second largest political party in Norway (Høyre), regarding the announcement.

We are all Majid
The current regime in Iran is responsible for serious violations of the human rights. According to Amnesty International over 600 people were executed in 2011. Torture and imprisonment are also common methods practiced by the government. In the aftermath of the arrest, pictures of the Tavakoli wearing a hijab were released. The opposition claims that this was done to humiliate and disgrace him. Despite this, the pictures created a storm of attention surrounding Tavakoli and his case. Hundreds of Iranian men dressed themselves in hijabs and published pictures of themselves online, accompanied by the slogan ”We are all Majid”. The winner of the Student Peace Prize has thus become a symbol and a representative for Iranian students and political activists alike.

-Their biggest fear is being forgotten Amir Bayani works for the organization Article 19 and is familiar with Tavakoli and his work. He states:”anyone who has ever spoken to a prisoner of conscience in Iran can tell you that their biggest fear is being forgotten.”

The Student Peace Prize is awarded every other year, on behalf of all Norwegian students. This is the second time the prize is won by a student in prison. Min Ko Naing from Burma won in 2001, and was released from prison earlier this year. In the wake of the annunciation of the winner on Friday there has been a lot of uncertainty concerning whether or not Tavakoli will be able to come to Norway in February to receive the prize in person. The

winner of the Student Peace Prize is honored with a ceremony during the student festival ISFiT (International Student Festival in Trondheim) and he will also get his own monument in Jomfrugata in Trondheim, as a part
of the “Walk of Peace”. Whether Tavakoli will be able to witness this or not, remains to be seen




Balatarin

حامیان مادران صلح ـ اسلو ـ روز جهانی صلح گرامی باد



صلح بین المللی برای جهان آرزو می کنم
صلح و آزادی دو روی یک سکه اند 
به آزادی درود می فرستم 
به مادران صلح میهنم که روسری سپید نماد آنان شده است درود می فرستم 
به جهانی اعتقاد دارم بدون مرز و تا پیوند همه خلق های زحمتکش جهان ستیزه با استبداد وامپریالیسم ادامه دارد 
روز جهانی صلح گرامی باد 
Balatarin

شکنجه زندانی سیاسی معلول دهه ۶۰ برای گرفتن توبه نامه


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران- بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»، بازجویی چند ساعته و شکنجه جسمی زندانی سیاسی دهه ۶۰ به منظور وادار کردن او به اعترافات تلویزیونی علیه اعتقاداتش توسط بازجویان ولی فقیه در اداره اطلاعات رشت.

زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ که نزدیگ به یک سال است از محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی اش می گذرد، اما بازجویان وزارت اطلاعات آزادی وی را منوط به نوشتن توبه نامه و اعترافات تلویزیونی نموده اند.
مدتی پیش بازجویان وزارت اطلاعات او را از زندان لاکان  به اداره اطلاعات رشت منتقل کردند و توسط بازجویان وزارت اطلاعات چندین ساعت مورد بازجویی توام با وعده و شکنجه های جسمی قرار دادند.
 شکنجه گران ولی فقیه او را تحت فشارهای شدید غیر انسانی قرار دادند که یا باید توبه نامه  و اعترافات تلویزیونی نماید و یا اینکه پرونده جدیدی علیه او خواهند گشود و محکومیت سنگینی علیه وی بکار خواهند برد.
علیرغم معلولیت شدید و قرار داشتن بر روی صندلی چرخدار  و بیماریهای متعدد که به دلیل بودن در زندان و عدم درمان متحمل می شود و همچنین شکنجه های جسمی ناجوان مردانه بازجویان ولی فقیه ،
اما زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا به خواست غیر انسانی و نامشروع شکنجه گران ولی فقیه دست رد زد و مرعوب شکنجه و فریب وعده های آنها نگردید.
بازجویان ولی فقیه این زندانی سیاسی را که با جسمی معلول و بر صندلی چرخدار قرار داشت و کبودیهای حاصل از شکنجه های جسمی به سلولش بازگرداندند.

زندانی سیاسی هادی عابدی با خدا 15 آبان سال 1388 با پرونده سازی  بازجویان وزارت  اطلاعات و ارسال پرونده وی به شعبۀ 1 دادگاه انقلاب توسط بابایی رئیس این  شعبه مورد محاکمه و به 2 سال زندان محکوم شد 
و حکم غیر انسانی و غیر قانونی وی به اجرا گذاشته شد.
زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد که هنگام دستگیری مورد اصابت گلوله سپاه پاسداران قرار گرفت و دچار قطع نخاع گردید.او از آن زمان تا به حال قادر به حرکت نیست 
و فقط با کمک صندلی چرخ دار حرکت می کند. اصابت گلوله باعث آسیب رساندن به سایر اندام های وی گردید که از جملۀ آن کلیه و از کار افتادن کامل مثانه می باشد. 
محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی این زندانی سیاسی آبان ماه ۹۰ پایان یافته بود اما شکنجه گران ولی فقیه آزادی او را منوط به نوشتن توبه نامه و اعترافات تلویزیونی نموده اند 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه های وحشیانه  زندانی سیاسی که معلول و بر روی صندلی چرخدار قرار دارد به منظور گرفتن توبه نامه و اعترافات تلویزیونی و همچنین نگه داشتن 
وی به مدت ۱ سال غلیرغم پایان یافتن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی محکوم می کند  و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار
 دخالت برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و ارجاع دادن پرونده این رژیم به مراجع قضایی بین المللی جهت رسیدگی به جنایت علیه بشریت 
این رژیم می باشد برای  برای بازدید از زندانها ،ملاقات با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها جهت 
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
۰۱ مهر ۱۳۹۱ برابر با ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

Balatarin